Autoradio(CD/Mp3) hikt willekeurig bij afspelen (medion)

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17
Medion RDS autoradio CD/MP3

Deze radio dus gekocht (€ 129) bij de Aldi en in me auto gezet. Geluid is op zich goed, op de volume ónafhankelijk ruis na dan, maar die hoor je niet boven de 40km/h

Wel heb ik nu een CDRW volgepleurd met MP3-files, maar ik hoor eigenlijk door de hele CD heen af en toe kleine bliepjes en blopjes. Ik dacht misschien ligt het aan de inbouwhoek (70° in R5), maar ook als ie vlak ligt doet ie dat eigenlijk ook. En ook overigens als ik stilsta (ivm schokken)

Ik ben er ook nog niet achter of ie dat pas na een tijdje doet (warmte misschien), en als ik dezelfde CDRW in me computer afluister heb ik het idee dat die bliepjes er niet zijn.

Verder heb ik tot nu toe kunnen constateren dat als ik terugspoel ik niet dezelfde bliepjes weer hoor op dezelfde plekken, maar dat moet ik nog eens goed uitproberen.

En ik heb ook nog geen normale audio-CD geprobeerd.

Zijn er meer mensen die deze radio hebben en dit probleem constateren?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 12-12-2002 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

wat is zijn vermogen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
sja, 4x250 PMPO :| beetje crappy, zal wel 4x20 RMS tot misschien 4x35 RMS of zo zijn. Zou dat iets met het probleem te maken kunnen hebben dan? Wellicht zou een externe versterker dan iets kunnen helpen?

Ik weet niet precies of het probleem zich bij lage volumes minder voordoet dan bij hoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

lich aan het cd speler loopwerk wat moeite heeft met het lezen van de cdrw neem eens een cd r en brand deze wat langzamer op 10 x of zo dan moet het een stuk beter gaan .

euhmmmm

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
Probeer ook eens gewone audio cd's (dus geen mp3's) en daarnaast zou ik het zeker nog eens op cd-r proberen, er zijn meer spelers die moeite hebben met cd-rw.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Stefke
ke dan :)

Volgens de specs zou ie CDRw moeten kunnen afspelen, maar je weet maar nooit.

Verder heb ik het vermoeden dat ie voornamelijk aan het einde van de CD die foutjes geeft, niet zozeer in het begin. Zeg na de helft, of na 2/3 van de CD.
Bij de eerste tig nummers kan ik het namelijk moeilijk ontdekken, nu zegt dit niet direct zoveel, want je moet er op zich best goed op letten (maar als je het eenmaal hoort wordt het irri)

Ik ga iig nog testen met normale CD's en CDR

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 13-12-2002 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

Mja okej maar voor het geld kun je natuurlijk wel even gaan tweifelen he'....

Ik bedoel tis geen geld voor een radio met Mp3 functie en alle toeters en bellen, maar je kunt je natuurlijk afvragen of het een beetje goede kwalitieit is!
Kijk naar elk ander merk die radio's met mp3 functie hebben en kijk eens wat de prijs daarvan is!

Het loopwerk zal gewoon wel niet zo jofel zijn en daarom leest ie moeilijker gebrande cd's.
Wat het ook kan zijn is dat je mp3's hebt gedownload die een lage bitrate hebben en dus minder mooi klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zit niet in de MP3 files, die zijn goed.

Straks nog even goed geluisterd, en het is iig veel erger aan het eind van de CD, in de eerste 50-60 nummers kan ik het niet ontdekken tot nu toe, in de laatste 30 nummers zit het soms heel erg (CDRW is dan ook helemaal tot de nok toe volgebrand)

Heb nu een andere CDRW volgezet, op laagste snelheid, kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:16

Aidix

Geluidspietlut

Het is toch altijd wel lachen hier.

Ik zie een soort patroon ontstaan:

"Morgen bij de Aldi MP3 spelers in de aanbieding is dat wat?"
"ohhhh strak dingetje snel eentje haluh!!"

2 dagen later

"SNel teruggebracht, ding deed het niet"
"Hij slaat over"
"Hij heeft bliepjes"

Ben ik de enige die dat opvalt?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

een R5 heeft een zeer steile radiouitsparing , mischien kan je de radio eens waterpas zetten , met de kabels los , en testen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat staat al in mijn 1e post over die inbouwhoek. Hij doet het ook bij horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70749

hou ons op de hoogte want ik wil die radio ook kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, tot dusver:

- volume-onafhankelijke ruis (vind ik overkomelijk)
- leesfouten bij CDRW met +/- 130 nrs, op 2 verschillende CDRWs
__dit gebeurt dus voornamelijk bij de laatste 20-30% van de nummers, het is NIET afhankelijk van de hoek van de radio, want hij doet het ook horizontaal. Verder heb ik het niet kunnen ontdekken bij de normale audio CD (1 van 74 minuten lang, echt maximaal gevuld). Een normale CDR heb ik nog niet geprobeerd.

Wat ik ga doen: op mijn werk zijn 2 collega's met dezelfde radio, ik ga het bij hun proberen met mijn gebrande CDRW, als die van hun het niet doen (leesfouten), ruil ik m om.
Doet die ingeruilde het ook, dan houd ik m, tenzij het erger is, dan gaat ie terug. Ik ben tevreden over het geluid, CD´s speelt ie goed af, en ik KAN er Mp3 mee afspelen, zij het met wat leesfoutjes, so what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Heeft het niks met de kou te maken? Mijn mp3 speler heeft er ook last van als het nog koud in de auto is. Na een ritje als de auto warm is, geen probleem meer.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik geloof van niet, heb al een paar keer enige tijd gereden (met verwarming in dit weer natuurlijk)

[ Voor 76% gewijzigd door Stefke op 15-12-2002 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:16

Aidix

Geluidspietlut

stefijn schreef op 14 December 2002 @ 23:24:

Doet die ingeruilde het ook, dan houd ik m, tenzij het erger is, dan gaat ie terug. Ik ben tevreden over het geluid, CD´s speelt ie goed af, en ik KAN er Mp3 mee afspelen, zij het met wat leesfoutjes, so what.
Dus jij vindt het acceptabel dat het ding 20-30% van je cd niet goed af kan spelen?
Met zulke makkelijke klanten is het geen wonder dat ze die meuk kunnen blijven verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dus?

Ik heb een radio met RDS en CD die naar mijn mening goed geluid geeft. Probeer die eens voor 129 euro te krijgen ergens?
Hij heeft dan ook nog de optie om MP3 af te spelen, zij het met wat foutjes (op CDRW, op CDR nog niet geprobeerd)

Ik vind een radio niet zo boeiend, luister liever naar mijn auto, dus ik ben met die goedkope ding geholpen.

Ga zelf duur ding kopen of zo

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 15-12-2002 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18
Als het maar goedkoop is aidix, dan blijven de mensen die smakeloze troep wel kopen. M'n pa heeft er ook een, overslaan als de neten en ontvangst van likmevestje (vergeleken met mijn JVC dan). 'Maar voor die prijs slaag je nergens'... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Aidix schreef op 13 December 2002 @ 19:26:
Het is toch altijd wel lachen hier.

Ik zie een soort patroon ontstaan:

"Morgen bij de Aldi MP3 spelers in de aanbieding is dat wat?"
"ohhhh strak dingetje snel eentje haluh!!"

2 dagen later

"SNel teruggebracht, ding deed het niet"
"Hij slaat over"
"Hij heeft bliepjes"

Ben ik de enige die dat opvalt?? :)
Vergeeet niet dat die dingen goed verkopen en dat er dus in vehouding niet zo heel veel klachten mee zijn... Vertekenend beeld een beetje...
* m-m heeft vorig jaar een mp3discman gehaald @ Aldi net als een hele boel GoTters
Waren ook een een boel problementopics van, maar die van mij heeft t altijd prima gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
dominator schreef op 15 december 2002 @ 13:23:
Als het maar goedkoop is aidix, dan blijven de mensen die smakeloze troep wel kopen. M'n pa heeft er ook een, overslaan als de neten en ontvangst van likmevestje (vergeleken met mijn JVC dan). 'Maar voor die prijs slaag je nergens'... :r
Zit niet te zeuren man, mij interesseert een autoradio gewoon niet veel. Ik heb een jaar zonder gereden en het is dat er (redelijk) speakers in mijn wagen zitten en een leeg slot in de console anders had ik helemaal geen radio gekocht...
Het gaat me niet eens om de prijs, het gaat erom dat ik iig iets heb om af en toe muziek te luisteren.

Poeh poeh, jouw JVC :O Ik hoop dat je dr blij mee bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 15-12-2002 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
* stylezzz is inderdaad blij met z'n JVC al hoopt ie over een paar maandjes weer een alpine te hebben :)

Toch vreemd dat soort mensen. Kopen ze een medion bij de Aldi dan zijn ze super tolerant ten opzicht van allerlei gebreken. overslaan? boeiuh. tikjes in het geluid. ach kan gebeuren.

Maar als ze een gerespecteerd merk kopen zoals sony/pioneer of wat dan ook en het ding slaat een keer over staan ze meteen te janken in de winkel. Verkopers die verrot worden gescholden en noem het maar op...

Beetje jammer....

[Tip modus!]
In de autoweek stond een echte supertech autoradio/cdspeler voor maar 30 euro! Kun je nog eens 100 euro besparen tenopzichte van de aldi machine :)
[/Tip modus!]

[ Voor 16% gewijzigd door stylezzz op 15-12-2002 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
kappen met flamen!

[ Voor 120% gewijzigd door Raymond op 15-12-2002 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Audi_S2 schreef op 15 december 2002 @ 11:25:
Heeft het niks met de kou te maken? Mijn mp3 speler heeft er ook last van als het nog koud in de auto is. Na een ritje als de auto warm is, geen probleem meer.
Mijn ex R5 kon je onmogelijk warm krijgen in de winter.
ik deed altijd een extra vest aan in die auto!

Gelukkig heb ik de R5 buiten gezwierd!
(Wel een ideaal autotje om de autoleerschool te doen + examen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
beetje offtopic, maar: geen enkel probleem, een R5 warm krijgen, als je er de goede thermostaat inzet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 15-12-2002 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
As requested by lampje back on topic... :)

Probeer eens een echte merk CDRW zoals philips o.i.d. Als ik het zo hoor heeft het loopwerk gewoon problemen om de bitjes te lezen, wat vooral veroorzaakt kan worden door minder goed leesbare media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vandaag bij een collega dezelfde CD in dezelfde radio gestoken, en die geeft PRECIES dezelfde fouten....

Doet mij vermoeden dat het misschien toch in de mp3 of CD zit? Kijk allerlei leesfouten oke, maar precies dezelfde fout op dezelfde plek etc?

Daarna de CD bij een vriend in een DVD-speler met mp3 mogelijkheid gestoken, en voor zover ik kon ontdekken geen bliepjes...Nou was dat natuurlijk geen Medion

Verder heb ik zojuist geconcludeerd dat op een Philips CDR en een ander merk CDRW op hetzelfde nummer DEZELFDE fouten zitten?!!?? In dit specifieke nummer zaten bij die vriend van mij zijn DVDspeler NIET die fouten, als ik de Mp3s afspeel op mijn computer zit deze fout OOK niet in dit specifieke nummer

Wat moet ik hier nou mee.

- Als het exemplarisch zou zijn (alleen mijn radio) dan had mijn collega het niet

- Als het aan die radio's in het algemeen ligt...hoe kan het in hemelsnaam dat ze precies dezelfde fouten geven

- Als het aan de CD ligt, hoe kan het dat verschillende merken en typen CDs dezelfde fouten geven

Anyway...het wordt me te ingewikkeld, en daarbij: een paar leesfoutjes oke, maar nu ik weet hoe het klinkt ga ik er op letten en ik hoor het steeds meer. Morgen ga ik naar de Aldi, mogen ze hun radio terughebben, dan maar geen radio, boeit me niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 16-12-2002 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hmmm, als ik het zo hoor kan ik bijna niet anders concluderen dat het loopwerk de oorzaak is. Je kan wellicht nog een cdtje fikken op iemand anders z'n pc, misschien dat je brander juist op die plekken iets zwakker is? (kleine kans, maar goed je kan het proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zal het eens proberen idd.

Nja, ik denk ook dat deze radio gewoon moeite heeft met mp3's in het algemeen, zo in de trant van het gaat, maar op het randje, en das natuurlijk lastig als ze d'r mee adverteren ;)

Morgen effe naar de Aldi

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 16-12-2002 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zojuist mijn autoradio weer ingeleverd, ik denk dat ik gewoon lekker radioloos blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

stefijn schreef op 17 December 2002 @ 18:25:
Zojuist mijn autoradio weer ingeleverd, ik denk dat ik gewoon lekker radioloos blijf :)

scheelt weer een aantal inbraakpogingen in je auto :Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

mollie

.. mijn cheapo dvd speler gaat ook tikken met slecht rws, dus cdr lijkt me iig beter ook hadden enkele vroege el cheapo dvd spelers het moeilijk met mp3 cds die over de 74min gingen mischien dat andere mensen er nog wat aan hebben (anders die collega van je)

mja

[ Voor 23% gewijzigd door mollie op 18-12-2002 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Ga er maar vanuit dat jouw speler de huidige compressie technieken niet goed kan verwerken. Zelfde gehad met mijn panasonic el cheapo mp3 speler. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24259

Ik heb dezelfde radio en idd geeft hij soms iets van een hapering, lijkt meer een biepje. Heb het willekeurig aan het begin of eind van de cd (cd-rw) andere cd's nog niet geprobeert. Ben er verder zeer tevreden over voor dat geld.

Radio is wel gewoon goed, beter ontvangst dan met mijn oude radio. Stoor me verder ook niet echt aan die haperingen, zijn dusdanig klein en zacht dat ze niet altijd goed opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
het is de decoder die de mp3 niet goed kan decoderen. vroeger deed winamp dat ook. Wat je kunt doen is de mp3 even opnieuw encoden netjes op128kb/s en niet hoger. en dan niet sneller dan 24x branden (rewriten op 10x voor mij). dat heeft bij mij de oplossing verzorgd..
heeft te maken met de bitrate denk ik die die niet snapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
strange, iemand op mijn werk dacht in de manual iets gelezen te hebben over 128kb/s maximaal voor deze radio, maar we konden het niet vinden.

En dan nog...ik heb geen zin om al me Mp3's voor die radio om te gaan zetten.
Anoniem: 24259 schreef op 18 december 2002 @ 17:22:
Ik heb dezelfde radio en idd geeft hij soms iets van een hapering, lijkt meer een biepje. Heb het willekeurig aan het begin of eind van de cd (cd-rw) andere cd's nog niet geprobeert. Ben er verder zeer tevreden over voor dat geld.

Radio is wel gewoon goed, beter ontvangst dan met mijn oude radio. Stoor me verder ook niet echt aan die haperingen, zijn dusdanig klein en zacht dat ze niet altijd goed opvallen.
Let er maar eens goed op. In 1e instantie was ik ook wel tevreden, maar ik ging het steeds meer en beter horen (in de zin van: ervaring waar je op moet letten) en na een paar keer dezelfde nummers te hebben gehoord waren er teveel die gewoon verneukt waren door allerlei bliepjes en haperingen.
Dus heb ik m teruggebracht.

Als ik m nog had had ik misschien die optie van mp3 terugsampelen naar 128kb/s uitgeprobeerd en was het misschien volkomen opgelost, maar goed, "pech" ik heb m niet meer.
Pagina: 1