Hier zie je de kast (die op dat moment net binnen was

). Het is een
Procase 2688, besteld bij
Dedicated voor €109.
Hier een blik in de kast. Het moederbord ligt nog los. Er moet eea gemod worden aan deze kast. De 2688 is eigenlijk niet bedoeld voor de EPIA-M, maar ik heb geen geduld om te wachten op de 2699, die aan het eind van de maand pas leverbaar is. Op het plaatje zie je het mobo los in de case liggen. De gaten van het mobo komen niet overeen met de plaatsen voor de schroeven in de case. Er moet dus een hoekje uit de kast worden verwijderd. Tijd om de dremel tevoorschijn te halen

.
Inmiddels heb ik het stuk uit de kast gedremeld, pics kan ik plaatsen op verzoek

.
Helaas was ik er nog niet

, zoals je kunt zien aan de volgende pic:
Zoals je ziet is de ATX power supply kabel veel te kort (bedoeld voor de vorige generatie Mini-ITX borden van VIA). Ik had de keuze: wachten op een verlengkabel (levertijd: 5 dagen) of zelf de kabel verlengen. Als Tweaker draai je je hand hier natuurlijk niet tweemaal voor om, dus doorknippen die handel en 20 maal 18cm extra kabel tussen de connectors gesoldeerd (5 kwartier werk).
Tussendoor nog ff bij
Computerland 512MB PC2100 TwinMos geheugen gehaald. Het is daar niet al te duur: €153, en het is nog CAS latency 2 geheugen ook. Verder vanochtend op het postkantoor mijn
Samsung SN-608B DVD speler opgehaald die ik bij
Maraex heb gekocht voor €115.
Inmiddels staat de EPIA vrolijk te snorren. Moet een primary partition op een deels gevulde harddisk van 80GB maken, dus het duurt helaas even voordat ik verder kan gaan met de installatie van WinXP (Media Center Edition, maar dat hebben jullie niet gelezen

)
De kosten van het gehele projekt vallen wat tegen: €598,45 (incl. alle rembours). Maar goed, een hobby moet wat kosten
To be continued...
PS: Net als vorige keer zijn de pics groter dan je hier ziet. De grote versies kun je evt. in een aparte browser openen als je wilt.
[
Voor 17% gewijzigd door
Muyz op 12-01-2003 01:30
. Reden: was wat dingen vergeten... ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20