Ik heb tijdje geleden een nieuwe computer gekocht met daarin een Gigabyte G8-iexp . deze heeft een on board creative CT5880 geluidskaart die 4.1 kanaals geluid kan produceren door middel van een jumper te verstellen. Dit heb ik gedaan en in games hoor ik wel degelijk 4.1 surround (ook met speciale testen) maar tijdens het spelen van een DVD merk ik niks van surround sound en als ik een THX test draai die per speaker geluid laat horen hoor ik door de achterste geen speakers geen geluid , ik heb van gigabyte's site af de laatste drivers gedownload voor de geluidskaart en ook zijn mijn dvd spelers (powerdvd en windvd) volledig naar de laatste versie geupgrade. Bij power dvd krijg ik bij het informatie tab blad deze info te zien
Multispeakers Audio Device : Creative CT5880 (not in use)
SPDIF Output Device : Creative CT5880 (not in use)
weet iemand hoe dit probleem op te lossen is? want met mijn gloednieuwe pc wil ik toch echt wel graag een dvd met surround sound bekijken.
Multispeakers Audio Device : Creative CT5880 (not in use)
SPDIF Output Device : Creative CT5880 (not in use)
weet iemand hoe dit probleem op te lossen is? want met mijn gloednieuwe pc wil ik toch echt wel graag een dvd met surround sound bekijken.