CT5880 4.1 problemen bij het afspelen van DVD's

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Ik heb tijdje geleden een nieuwe computer gekocht met daarin een Gigabyte G8-iexp . deze heeft een on board creative CT5880 geluidskaart die 4.1 kanaals geluid kan produceren door middel van een jumper te verstellen. Dit heb ik gedaan en in games hoor ik wel degelijk 4.1 surround (ook met speciale testen) maar tijdens het spelen van een DVD merk ik niks van surround sound en als ik een THX test draai die per speaker geluid laat horen hoor ik door de achterste geen speakers geen geluid , ik heb van gigabyte's site af de laatste drivers gedownload voor de geluidskaart en ook zijn mijn dvd spelers (powerdvd en windvd) volledig naar de laatste versie geupgrade. Bij power dvd krijg ik bij het informatie tab blad deze info te zien

Multispeakers Audio Device : Creative CT5880 (not in use)
SPDIF Output Device : Creative CT5880 (not in use)

weet iemand hoe dit probleem op te lossen is? want met mijn gloednieuwe pc wil ik toch echt wel graag een dvd met surround sound bekijken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
- druk op stop (zodat er niks aan het afspelen is dus)
- ga naar configuration >> tablad audio
- kies daar '4 speaker output'
- klik op advanced
- zet dolby pro-logic 2 uit
- tabblad miscellaneous kies quit enviroment en enable LFE
- klaar :)
-----------------------
Dat er not in use staat klopt wel

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ultimasnake
ok of je win dvd bedoeld of power dvd weet ik niet maar bij Win dvd staat 4 speakers geluid aan. en bij power dvd heb ik alleen maar de keuze uit 2 speakers of 'gebruik SPDIF' en bij geen van beide kon ik pro logic 2 uitzetten of vinden

oh en windvd is win dvd platinum
en power dvd is power dvd Xp 4.0

[ Voor 14% gewijzigd door ultimasnake op 08-12-2002 01:02 ]

• ShittyOldMan
Ik bedoel power DVD, maar als de 4 speaker optie er niet bijstaat is er wat mis. Wel de laatste updates enzo gedraaid? Ik heb zelf de Gigabyte 8IHXP met dezelfde onboard sound. Vreemd genoeg kan ik zelfs nog voor 6 speaker output kiezen (maar wat dat doet is mij een raadsel). Heb de drivers van de cd gebruikt (van mobo)
(overigens heb ik geen enkele jumper verplaatst, enkel quadrophinic speakers gekozen in XP)

[ Voor 13% gewijzigd door ShittyOldMan op 08-12-2002 01:10 ]

• ultimasnake
juist.. nou bij mijn moederbord heb ik dus nog effe jumpertje moeten verzetten waardoor me line out dus een rear out werd :) .. maar nu ontdek ik dus dat als ik 2 speakers kiez en vervolgens daar dus A3d/Direct3d sound kiez hij het wonderbaarlijk genoeg het nu wel ineens doet... ik heb net effe de stappen hier gevolgd [rml][ AC3] Oplossing analoog 4 of 6 channels en SPDIF[/rml] . Wel nog heel bizar dat ik het niet kan kiezen en Ja ik heb net de laatste versie van power dvd gedownload (van morgen nog). Nu doet hij het gelukkig wel... gelukkig heb ik zo een THX test in vob formaat waar ik het mooi mee kan testen :D

nu heb ik alleen nog het gevoel dat het geluid achter stuke zachter klinkt.

en welke versie zijn jouw drivers? want als die lager zijn dan stap ik ook eens terug op die van mijn mobo cd

[ Voor 14% gewijzigd door ultimasnake op 08-12-2002 01:21 ]

• ShittyOldMan
Heb nu 5.12.1.4113, maar nu weet ik ook niet meer of dit die van de cd zijn, heb later nog andere geprobeerd maar daar ging het een en ander mis (had die van creative 128 pci, maar iets werkte niet, weet niet meer wat)

• ultimasnake
ik heb die drivers dus ook.. heel bizar dat ik het niet kan selecteren :S , ach ik ga toch door sparen voor een audigy 2 ofzo :P
Pagina: 1