Ethernet LAN blokkeert dial-up verbinding

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb hier op de pc van m'n ouders windows 2000 pro met Winroute pro als router draaien voor onder andere m'n eigen pc.
Dit werkte allemaal prima, maar nou heb ik ineens, dat zodra ik de UTP plug in de netwerkkaart steek, en zo de router met m'n netwerk verbind, de internet adressen niet meer toegankelijk zijn. Als de pc ingebeld is kun je er wel gewoon op browsen, totdat de computer op het L AN aangesloten wordt.
De dial-up verbinding wordt dan niet verbroken, maar het werkt niet meer. DNS namen worden nog wel geresolvd, maar de browser kan geen verbinding maken met de remote servers.
Ook de pc's achter de router hebben geen toegang tot het internet. Ook daarvoor geldt dat DNS wel gewoon werkt.
Het lijkt er dus op dat m'n LAN op de router conflicteert met de dial-up verbindng, maar hoe?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
dawuss schreef op 07 December 2002 @ 17:55:
Ik heb hier op de pc van m'n ouders windows 2000 pro met Winroute pro als router draaien voor onder andere m'n eigen pc.
Dit werkte allemaal prima, maar nou heb ik ineens, dat zodra ik de UTP plug in de netwerkkaart steek, en zo de router met m'n netwerk verbind, de internet adressen niet meer toegankelijk zijn. Als de pc ingebeld is kun je er wel gewoon op browsen, totdat de computer op het L AN aangesloten wordt.
De dial-up verbinding wordt dan niet verbroken, maar het werkt niet meer. DNS namen worden nog wel geresolvd, maar de browser kan geen verbinding maken met de remote servers.
Ook de pc's achter de router hebben geen toegang tot het internet. Ook daarvoor geldt dat DNS wel gewoon werkt.
Het lijkt er dus op dat m'n LAN op de router conflicteert met de dial-up verbindng, maar hoe?
waarschijnlijk staat er een default-gateway op de lan kaart ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Dan kon het wel eens zijn dat je Winroute niet goed in heb gesteld hebt.
Volgens mij moet je maar 1 verbinding instellen dat daar NAT (modem)over gaat. Niet meer!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
NAT is in ieder geval goed ingesteld. Was ook het eerste waar ik naar keek aan de hand van de WinRoute FAQ

micheljansen.org

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ook op RAS lijntje NAT aangedaan :?
En op lan kaart geen gateway ingesteld :?

Verder weet ik het ook niet meer :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
nero355 schreef op 08 December 2002 @ 21:35:
Ook op RAS lijntje NAT aangedaan :?
En op lan kaart geen gateway ingesteld :?

Verder weet ik het ook niet meer :)
Ja, nee

micheljansen.org

• The_Greater
Verder heb ik nu ook problemen met mijn Winroute.
Ik heb zinskort ADSL. Nu wouw ik dat delen met Winroute. :)
Maar het werkt maar half. Ik heb hem via de DHCP mijn gateway en dns meegeven.
Maar ik krijg op de andere XP machine geen internet via Inet Explorer 6. Maar MSN en UT doen het wel!? (waar tussen XP machines winroute? Omdat ik thuis nog een paar Win9X machines heb)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
trillian komt er bij mij soms ook doorheen, maar Pulse kan niet flushen :?

micheljansen.org

• The_Greater
Bij mij werken de Win9x machines zonder enkel probleem. Zelfs Rabank werkt. Maar WinXP heeft nog steeds probs met internet explorer. Ik heb nu maar de proxy ingeschakeld bij winroute en internet explorer de proxy server ingesteld. Nu heb geen probs meer.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Greater op 09-12-2002 19:46 ]

Pagina: 1