Toon posts:

StarWars DVD -> alleen in Frans?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had echt geen idee waar ik dit topic moest plaatsen, maar dit leek me wel de meest geschikte plek.
Ik heb zowel StarWars Episode I als Episode II op DVD en als ik deze op de TV afspeel zie ik het menu gewoon in het Engels. Maar op de PC alleen in het Frans, welk programma ik ook gebruik. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Kan het iets met de regio van je dvd-player te maken hebben? (Is maar een gok, want ik ken niets van dvd's)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Land/regio instellingen van windows op Engels zetten (staat nu op nederlands)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Psies , dit heb ik juist alleen op mijn dvdspeler...

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je de language for non-Unicode programs?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Uhm, welk besturingssysteem gebruik je? Het is ergens regional en language options in je configuratiescherm (control panel). ff uitproberen denk ik

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
XP Pro EN, maar er zijn drie plaatsen waar ik dat kan veranderen.
- Standards and formats (voor , ipv . € ipv $ enz.)
- Location (er staat: To help services provide you with local information, such as news and weather, select your present location)
- Language for non-Unicode programs

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
welke dvd speler? gewoon audio op engels zetten en subs op nl

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
G33RT schreef op 07 December 2002 @ 20:20:
welke dvd speler? gewoon audio op engels zetten en subs op nl
ja dat werkt dus niet (anders was dit topic vast niet geopend)

ik heb het ook, bij beide starwars dvd's

ik vond het wel opvallend maar niet storend, kan wel frans en kwam er wel uit

ik probeer ff de taal te verzetten, kijken wat ie doet

edit:

hmm daar moet je je comp opnieuw voor opstarten, had ik nou net geen zin in, moet ik al die downloads weer opzoeken/aanzetten/resumen...

zie het morgen wel ofzo, ik geloof wel dat het werkt op die manier

[ Voor 22% gewijzigd door floduR op 07-12-2002 20:57 ]

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

ShittyOldMan schreef op 07 december 2002 @ 18:02:
Land/regio instellingen van windows op Engels zetten (staat nu op nederlands)
Precies de land en TAAL instellingen op Engels zetten................

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik had hetzelfde. Maar winDVD kon het wel goed. Maar WinDVD is verder shit. Crasht op lord of the rings oa...

Verwijderd

Ja klopt is wel iri steeds al je de dvd er in deed stond hij verdomme op dat frans.
En nou moet je hem constant ff op engels zetten.
ik dacht echt op dit begin shit wat praten die lui onduidelijk ik snap er niks van!!!
Maar toen kwam ik erachter dat hij op het frans stond !!!

Verwijderd

Topicstarter
:D lol, nee
het probleem is dus nog steed, heb hem op Engels gezet, maar het stomme is: die DVD is geen gewone DVD Video, maar een DVD Rom, want in Explorer staat er een DVD speler op.
Je ziet dan ook aan de naam van hoe die die speler noemt: SW_nogwat_FR_nogwat, dat hij denkt dat die DVD gewoon Frans is.

Verwijderd

Euh, rippen naar je HD met alleen het engelse soundspoor? Dan MOET ie wel engels 8)
Raar probleem trouwens; dat ie altijd het 1e spoor pakt ofzo zou logisch zijn, maar op mijn Star Wars 1-DVD is het toch ECHT 80:English en 81:French. Ook geen enkel probleem hier om te switchen (PowerDVD, WinDVD) dus...

Verwijderd

Topicstarter
nee nee, dat is niet het probleem.
De spraak is wel Engels, alleen het menu is Frans.
En rippen heeft niet echt zin, want ik wil het vooral vanwege de extra DVD, zodat ik zie waar ik naar ga kijken. Mijn Frans is niet zo geweldig :D

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij werkt het anders wel, de niet-unicode taal op engels(verenigd koningkrijk) zetten en het is opeens engels
(configuratie scherm -> landinstellingen -> geavanceerd)
de rest kan op nederlands blijven

de naam van de DVD blijft frans (bij deze computer in XP), maar de menu's worden engels
(het was bij mij ook precies zo, film en geluid was prima, maar menu's in het frans, nu is alles engels)

Nero werd er ook engels van :)

Verwijderd

mn Onkyo 555 pakt hem ook prima, ik heb ook beide delen, maar powerdvd verslikt zich nogal eens :(

Maar ja, ik kijk toch alleen via mn Onkyo :) dus maling aan :)
Pagina: 1