Toon posts:

[HDD] vreemde grafiek HDTach IBM 180GXP 120 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op internet kan ik de HDTach 2.61 van de IBM 180GXP 120 GB, 2 MB cache nog niet vinden. De grafiek ziet er erg vreemd uit vind ik.
Klopt hier iets niet? De grafiek van de 120GXP ziet er wel goed uit.
Mobo: K7S5A, Windows XP SP1, 512 MB DDR 266.
Master: 180GXP 120GB, Slave: 120GXP 60 GB
Hier de 180GXP
[IMG]http://www.gogogalaxy.com\ruud\HDTach261-180GXP-120GB.png[/IMG]
En hier de 120GXP
[IMG]http://www.gogogalaxy.com\ruud\HDTach261-120GXP-60GB.png[/IMG]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Doe eens een benchje in SiSoft en Atto. Als dat er wel gewoon normaal uitziet zou ik me geen zorgen maken. M'n setup geeft in HD Tach ook maar iets van 23000kps aan terwijl dat in Sandra boven de 45000 zit.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmmm....waar je ook op kan letten is of je systeem vaakt hikt...
FF vertraagd om daarna weer door te ratelen. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat er iets mis is. Test hem eens zonder slave, gebeurt er dan hetzelfde ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox, mijn systeem "hikt" inderdaad nogal. Daar had ik geen last van bij de 120GXP. Uiteindelijk voelt de nieuwe HD als achteruitgang in snelheid aan, terwijl ik toch een compleet nieuwe XP installatie heb gedraaid.
Zonder de slave drive ziet de grafiek er iets vriendelijker uit, minder spikes naar beneden, maar drastisch anders is het niet.
Is die HD gaar?(Is net 2 weken oud)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 06:28:
Madrox, mijn systeem "hikt" inderdaad nogal. Daar had ik geen last van bij de 120GXP. Uiteindelijk voelt de nieuwe HD als achteruitgang in snelheid aan, terwijl ik toch een compleet nieuwe XP installatie heb gedraaid.
Zonder de slave drive ziet de grafiek er iets vriendelijker uit, minder spikes naar beneden, maar drastisch anders is het niet.
Is die HD gaar?(Is net 2 weken oud)
Hou in gedachte dat het een IBM is. Volgens mij mag je die maar maximaal 8 uur per dag aan hebben, anders vervalt je garantie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Het verschil tussen die 2 grafieken heb ik weleens gezien als verschil tussen een NIET en een WEL gekoelde 7200 toeren harde schijf.

Verklaring:
Zodra er gelezen wordt - wordt hij warm en gaat hij om af te koelen even vertragen hetgeen je in de grafiek dan terug ziet als grote hoog en lage uithalen als een soort regenbui in je grafiek...

Ook geluidsinstellingen op low-level nivo kunnen voor dit probleem zorgen - gewoon uitzetten die noisecontrol en nog eens benchmarken...

Defragmenteren en niet VEEL kleine bestandjes wil ook nog wel eens VEEL verschil geven...

Het beste kun je lege - uit 1 partitie bestaande - geformateerde harddisken met elkaar vergelijken. (of je moet EXACT hetzelfde op beiden schijven hebben staan wil je ze met elkaar vergelijken).

Je hebt wel de kabel goed aangesloten?
[moederbord]=============[slave]====[master]

Probeer ook eens een andere kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 06:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de suggesties hier al doorgelopen?

Verwijderd

Topicstarter
Euss, dus de master moet aan het eind van de kabel! Dat had ik niet, en ik wist ook niet dat het er toe doet. Ik heb ze even omgewisseld, en het scheelt enorm. Kijk maar :) Thanks :) Weet je ook waarom? Reflecties of zo?
Afbeeldingslocatie: http://www.gogogalaxy.com/ruud/Reversed.png

BalusC, daar had ik nog niet gekeken. Ze zeggen dat je kunt proberen om cable select te gebruiken in plaats van master/slave. Wat dat er toe doet snap ik even niet, maar voor mij doet het niets. Waarom zou dit kunnen helpen?

Een andere kabel hielp ook niet btw.
Pagina: 1