Toon posts:

mp3 cdspeler in auto, tips voor boxen/aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hebvandaag bij de aldi de medion mp3 cd autoradio gekocht
ik heb moet hem inbouwen morgen, als het lukt :>
er zit nu een gaar cassete deck in, en alleen in de voordeuren allebei
een speaker, die nu 35 watt per stuk zijn.
als ik nu een bandje/radio afspeel in me cassetedeck dan kan ik
hem niet echt hard zetten want dan bromt en kraakt de speaker als
er ook maar een klein beetje bass in zit al.
ik wil dus nieuwe boxen erinzetten zoiezo, maar wat is een goede koop
ik hoef geen versterker ofzo, dus niet superhard geluid, maar wel lekker
een muziekje kunnen draaien waar ook bass in zit zonder dat de speaker begint
te kraken zegmaar. dus hoeveel watt en bij het aansluiten waar moet ik op letten?
ik heb gezocht ernaar maar kon geen site vinden met uitleg over aansluiting van een autoradio/cd speler in een auto.
iemand tips?
oja tis een 10jaar oude ford fiasco dus ik wil er niet teveel geld instoppen :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hem vandaag ook aangesloten, en alle draadjes zijn goed gelabeled. Ik heb gewoon goedkope speakertjes (15W dacht ik) en die doen het prima. Hou er rekening mee dat de radio ruist, dat doen ze allemaal (die Medions dan)
Dat doen ze altijd, heel zacht, maar bij pauzes hoor je het.

Ik zou niet weten wat het probleem kan zijn, in mijn auto heeft nooit een autoradio gezeten, ik moest dus alles aanleggen. (en dat is een 30+ jaar oude Trabant)

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 06-12-2002 21:17 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
hehe
ja maar ik ben van plan 2 boxen te kopen van 75 watt dat scheelt wel denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:20:
hehe
Wattage zegt helemaal niets, daar kun je echt nooit van uit gaan. Maar wat vind jij niet veel geld? Want voor je het weet raden wij je een mooie compo set aan en vind jij toch wel wat te duur ;)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 22:20:
hehe
250Watt pmpo. Hoeveel zou daar van over blijven? ik denk minder dan 10Watt RMS.

Gewoon kwalitatief goede speakers kopen is beter dan speakers die alleen maar hard kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik bedoel tis een oude bak (lees: auto) en ik heb nu natuurlijk al die mp3 speler voor 129 pleuro gehaald, dus laat zeggen dat ik boxen wil voor maximaal 71 pleuro dan zit ik op 200 pleuro maximale bedrag, beetje zonde he om een super installatie in een oud barrel te zetten, of vind je niet? dus versterker is niet nodig, gaat me ook niet om echt keihard geluid.
maar hoemeer watt hoe beter dacht ik, maarja als je cdspeler maar 45 watt aankan. dan schiet dat nix op he.
ben wel van plan 3-weg boxen te kopen dan, das toch wel mooier geluid denk ik.
maar op de aldi site stond dat die mp3 player 4 x 250 watt heeft, daar geloof ik geen hol van.

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 06 December 2002 @ 22:35:
[...]

250Watt pmpo. Hoeveel zou daar van over blijven? ik denk minder dan 10Watt RMS.

Gewoon kwalitatief goede speakers kopen is beter dan speakers die alleen maar hard kunnen.
wat is pmpo? en RMS? vertaald in het hollands?
wat vind jij goede speakers dan voor bedrag wat ik net zei?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:37:
[...]

wat is pmpo? en RMS? vertaald in het hollands?
wat vind jij goede speakers dan voor bedrag wat ik net zei?
Voor die eerste vragen moet je zelf maar ff zoeken. Kijk anders hier eens www.remco-online.nl, ik kan je echter afraden om geen Sony X-plod speakers te kopen omdat die kwalitatief nogal tegen vallen. Ik zie op die site wel een Pioneer compo-set staan voor €79, ik heb zelf geen ervaring met deze sets. Wel weet ik uit ervaring dat compo-sets beter geluid geven dan een gewone speaker alleen in de deur. Dus ik zou als ik jou was eens kijken voor dit soort setjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:01 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat pmpo en rms verhaal snap ik ook nog niet helemaal, maar het komt er op neer dat het pmpo complete onzin is.
[FAQ=avh,#A24] (hmm, het staat in de faq dus)

En wat goede speakers zijn weet ik niet, ik heb goedkope. (ik zeg het alleen maar omdat het een mening is)

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 06-12-2002 23:01 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kost :?
Wou ik effe weten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Kenwood mp3 autoradio in mijn Renault 19 hangen. Met voorin de standaard Renault speakers en in de kofferbak een boombox die ik een keer bij de Gamma (reclame :+ ) heb gehaald. Klinkt prima moet ik zeggen.

Aantal Watt's van de boombox weet ik zo niet, maar hij heeft totaal geen moeite om de 4x47 Watt van de radio te verwerken. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 15:07
Lekker slim om een sub aan de hu te hangen, kan nooit goed klinken lijkt mij, maargoed.
De preciese vertaling van pmpo en RMS kan ik ff niet vinden, maar RMS is het ECHTE schone vermogen wat een speaker kan hebben of versterker kan leveren, pmpo is complete bullshit om onwetende mensen te belazeren. ow en die 4 x 47 watt is waarschijnlijk niet meer dan 4 x 12 watt rms.
Pagina: 1