Ik heb een geForce 4 Ti4400 met daarop 2 21" schermen. Het ene scherm is een Dell triniton en het ander een Sun (microsystems) trinitron. Volgens de handleidingen hebben ze de zelfde refresh rates en resulties en dotpinch ed. Dus je zou zeggen dat het de zelfde Sony beeldbuizen zijn maar als ik ze reset zijn de kleuren heel erg anders. Niet alleen donkerder maar gewoon bij de een wat geler of blauwer.
Op bijde monitors zit een menu waar je de
R BIAS
G BIAS
B BIAS
R GAIN
G GAIN
B GAIN
kan instellen. Als ik al deze waarde op bijde monitors gelijk zet zien de kleuren er toch nog anders uit. Ik heb daarna de hele dag zitten vogelen op gevoel wat de kleuren aanpasse nmaar het verschil blijft (te) groot. Weet er iemand een methode om dit goed aan te pakken zodat ik op bijde monitors ongeveer de zelfde kleuren heb??
Op bijde monitors zit een menu waar je de
R BIAS
G BIAS
B BIAS
R GAIN
G GAIN
B GAIN
kan instellen. Als ik al deze waarde op bijde monitors gelijk zet zien de kleuren er toch nog anders uit. Ik heb daarna de hele dag zitten vogelen op gevoel wat de kleuren aanpasse nmaar het verschil blijft (te) groot. Weet er iemand een methode om dit goed aan te pakken zodat ik op bijde monitors ongeveer de zelfde kleuren heb??