[amd 1800 xp] rare vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb hetvolgende systeem:
amd 1800 xp met WC
1 gig ddr
a7v266-E
winfast ti200 (GF3)

Mijn PC loopt harstikke goed, maar als ik er een uurtje ofzo niks mee doe en terug kom, dan is hij gewoon vastgelopen. Raar. Hoe kan dit??
Dit heb ik al een keer of 3 gehad, toen heb ik hetvolgende gedaan, processor eraf, ff wachten en er weer terug erop. koelblok erop en het ging weer een paar weken goed. Maar ik heb nou het gevoel dat het niet meer goedkomt.
- verder gebruik ik geen screensavers of energiebesparingshit.
- verder is het ook niet het stroomverbruik, want keb 2 FANS en verder niks aparts erop zitten.

Ik zit misschien te denken dat het geheugen niet goed staat ivm timings enzo. Maar zou begot niet weten hoe die moesten staan, staat gewoon op automatisch, en dat is al 1 jaar goed gegaan.

Iemand enig idee, kan niks vinden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geheugen/voeding/CPU al gecheckt? Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• zwiebel
yup alles al gecheckt, vind het ook zo raar. Het is gewoon zo als je maar aan de gang blijft is er niks aan de hand. Dus niet dat er opeens iets uitvalt, heb ik ook wel eens meegemaakt, want lijkt wel of de processor of hd of geheugen ineens uitvalt als je er lang niks mee doet. Dat is hetzelfde als je energiebesparing aan gaat, dat loopt ook altijd mis, dan valt hij ook uit. Maar wat voor instelling zou dat moeten zijn??? Energiebesparing heb ik gewoon niet aan staan!

• zwiebel
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. De processor is gaar. Ik heb hem zojuist ondergeklokt naar 120/30 ipv 133/33 En hij loopt al 10 minuten stabiel. Terwijl hij anders meteen vastloopt. Alleen hij hoort gewoon op 133/33 te lopen. Dat moet toch niet kennen na 1 jaar. Moet er wel bij zeggen dat hij in het begin 80 graden werd. Toen volcano 7 erop. Werd hij nog veel te warm. Nou WC en dan hou ik hem stressed op 65-70 en idle op 50-55. Best wel netjes voor zo'n heethoofd.
Maar PCUburn belast alleen de processor. Dus ik neem aan dat ik er vanuit kan gaan dat de proc gewoon gaar is??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Euh pardon ? die temperaturen zijn echt niet normaal hoor !,Ik zit op 1900 echte MHz aan de 41 idle op 2GHz wordt hij ietsjes warmer en dat met een sunon 120mm @6volt
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/water.jpg
Ik zou zeggen chekk die setup eens een keertje goed ,ik vermoed dat het blok amper contact maakt of iets anders wat niet deugd

[ Voor 1% gewijzigd door Speedy-J op 07-12-2002 16:57 . Reden: typo's :P ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• zwiebel
nouja ik heb hem nou op 129/32 lopen. En hij is helemaal stabiel. Toch vind ik dat hij 133/33 moet lopen. Scheelt toch wel weer zeker 4*11,5= 46 MHz. Gewoon slechte procgeweest ofzo

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb hier een xp1800 op 150X11.5 >:) zelfs met noname ddr op cas2 :) tja de ene red het, de andere niet ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die temperaturen zijn way te hoog.. Zeker gezien het feit dat je een WC hebt. Volgens mij zit het koelblokje niet helemaal lekker of koelt jouw WC relatief slecht. Met een beetje fatsoenlijke WC moet je zo'n XP op standaard snelheid zeker rond 30 graden idle kunnen krijgen.

Verwijderd

BalusC schreef op 07 December 2002 @ 23:17:
Die temperaturen zijn way te hoog.. Zeker gezien het feit dat je een WC hebt. Volgens mij zit het koelblokje niet helemaal lekker of koelt jouw WC relatief slecht. Met een beetje fatsoenlijke WC moet je zo'n XP op standaard snelheid zeker rond 30 graden idle kunnen krijgen.
Amen....

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sommige zijn gewoon koppig :/ had het allang gezien en er op geatendeerd...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Mijn xp gaat tot 144x12,5 = 1800 MHZ. = 2200+ met gewoon een luchtkoeling en geheugen op cas 2. stressed 55 graden idle 45 ofzo. Dus die temps zijn niet normaal.

ZIt er wel zilverprut etc tussen???

• zwiebel
Deze discussie heb ik vaker gehad. Ik heb een goede waterkoeling. Hier even de specificaties als je er over twijfelt
- Eheim 1048 met zo'n orgineel plexiglas reservoir
- dual fan radiator (2x120 FAN, ENERMAX 12ub)
- En een goed koelblok op de proc, weet zo even niet het merk.

Maar het ligt dus echt aan de proc!! als ik er een andere 1800 inzet. Dan krijg ik die handig teruggekoelt naar de 30 graden! Deze discussie is al vaker geweest. Kijk anders naar deze topic!
AMD 1800 XP te heet
En ja er zit gewoon zilverprut tussen. Alles is gewoon goed geinstalleerd. Daarom kan ik er gewoon van uitgaan dat het een slechte proc is geweest waarschijnlijk, en dat hij heel veel heeft geleden toen ik nog geen WC had. 85 graden :(
of er moet iemand weten wat ik hier fout doe?? Behalve dan dat het verkeerd geinstalleerd is. Want dat is niet zo, ben ik 100% zeker van

[ Voor 43% gewijzigd door zwiebel op 08-12-2002 19:31 ]

Pagina: 1