AMD 1800 XP te heet

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een grote kast met een asus a7v266-e met een AMD 1800 XP.
Het probleem met deze processor is dat hij veel te warm word. Hij is idle 70 Graden en stressed 80 Graden. Dit is veel te warm. Hoe kan ik dat ding wat koeler krijgen?? Ik heb er onder al een grote fan inzitten die de lucht erin zuigt. En boven een die de lucht eruit trekt. En op de processor zit er een die 5000 toeren draait. En toch word hij zo heet. Het voltage heb ik ook al omlaag gezet, maar ook dit wil niet helpen. Weet iemand wat de goedkoopste oplossing is om deze kast fansoenlijk te koelen?? Het gaat dus om het volgende systeem
A7V266-E met een AMD 1800 XP.
Het betreft een grote kast. Heeft 1 gig DDR er iets mee te maken??

Verwijderd

ijk denk dat of je sensor stuk is of je koelblok zit niet goed op je cpu.
wat zijn je kast temp`s

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zit de koeler er wel goed op? En heb je koelpasta gebruikt?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit er wel koelpasta tussen proc en koelblok?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Word ie echt zo warm of geeft een van die temperatuurmeetprogjes die temperatuur aan?

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 04-08-2002 22:05 . Reden: verduidelijking ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• zwiebel
De temperatuur in de kast is ook 43 graden idle. Is ook gewoon fucking heet. Maar het word hier in mijn kamer dus ook 3 graden warmer als ik computer aan zet :(. En pasta zit er nog tussen. Maar de vorige keer datik hem eraf haalde was het een heel eind gesmolten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Voel eens aan het blok of dat wel heet is.
Mijn XP1900+ werd met het warme weer verleden week ook tot 70°C, dan kon ik mijn blok
bijna niet vasthouden.
Is dat bij jou ook?

• zwiebel
ja, mijn kast aan de buitenkant tegenover de processor is ook gewoon fucking heet. vooral als hij stressed is. kasttemperatuur loopt dan ook naar 48 graden

• Fire69
  • Laatst online: 20:51
Ik bedoelde dat je eens moest voelen aan het koelblok dat op je processor zit.
Maar als je volledige kast als zo heet wordt, dan scheelt er toch wel iets volgens mij!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan heb je dus extra casefans nodig lijkt mij.. koelere kast ==> koelere cpu :)

• zwiebel
zitten al 2 casefans in. Is waterkoeling geen optie?? Weet alleen niet hoe duur dat is. meer dan 100 euro wil ik zeker niet uitgeven.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
is je coolinblock wel gecertificeerd (goedgekeurd) voor een XP 1800+?

edit:

geheugen heeft er niets mee te maken :)

[ Voor 0% gewijzigd door LollieStick op 04-08-2002 22:14 . Reden: geheugen niet gezien ]

• zwiebel
ik neem aan van wel. Heb hem zo geleverd gekregen van de winkel. Van paradigit. Heb ook al paar keer een mail weggedaan naar hun. En dan zeggen ze als hij geen 90 graden word is het niet zo erg. Nou ik heb hem al sinds december. En geloof d'r niet meer zo hard in

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Je koelblok zit er niet goed op, of ie duidelijk te klein. Geeft Asus PCprober deze temperaturen aan? Dan moet je er iets aan doen.....zowel de koeling in je kast als die van je CPU... Kijk eens in pricewatch naar een goede koeler.... tussen de 45 en de 50 graden...dat zijn mooie temps....

• zwiebel
pricewatch, waar kan ik dat vinden?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
niet erg? 90 is gewoon het uiterste, en dit bevorderd de levensduur dus echt niet. Onder de 70C is wel gewenst hoor.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Dit is wel heeeel erg warm. Heb zelf ook 1800 en die loopt idle op 38 graden en stressed hooguit tot 44 á 45 graden. En hij loopt op 1.72 GHz nou. Zodra je je case open hebt...daalt dan je temp ook gigantisch ofniet?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Pricewatch niet kunnen vinden ?
Hmmm..hoe lang zit je al op tweakers? :)
Ga naar www.tweakers.net , bovenaan het menu Buyers Zone en gelijk daaronder Pricewatch ....
Maar om even terug te komen op je topic, een vriend van mij heeft precies hetzelfde... ook Athlon XP1800+ met een Asus A7V266, en die wordt ook erg heet, zo heet dat ie soms vast loop zegt ie...dit is eigenlijk sinds kort...
Koelblok ik echt super heet dan, je kan het nog wel aanraken, maar voelt duidelijk erg heet aan.
Mijn eigen XP 1800+ met een coolmaster cpu cooler 1.4GHz/2200+ wordt duidelijk minder heet...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 01:16

OgWok

U.N.C.L.E.

43 gr. in de kast ?? Heb je er verwarmingselementen in zitten ?

Met dit weer komt een kast toch niet boven de 35 gr ?

Wat gebeurd er met de kast open ? Neem anders deze koeler:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/WROCK.JPG

Spire Whisperrock. Niet duur € 10,49 en stil (2500rpm), beul van een koeler !!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• zwiebel
en dan is processor 60 graden. Nog veel te warm voor een kast die open staat. -

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Of de koeler is te klein, of hij zit er niet goed op..... iets ander kan niet.

btw de pasta smelt niet maar is zacht. Als je de koeler van de proc afhaalt kan je beter nieuwe pasta aanbrengen !

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

zwiebel schreef op 04 augustus 2002 @ 22:40:
en dan is processor 60 graden. Nog veel te warm voor een kast die open staat. -
Dan is je koelerje niet voldoende voor je proc.

Verwijderd

Misschien je bekabeling eens wat bij elkaar binden zodat je een beter airflow krijgt. Ik heb mijn flatcables allemaal vlak tegen de zijkant van de kast lopen, zodat midden in de kast ruimte vrij is voor de luchtstroom. Vooral rond je processor moet de ruimte vrij zijn.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
60 graden klopt wel De asus a7v266 en 333 serie staan erom bekend dat de temp heel hoog worden aangeven. Zoek maar eens hier op het forum. Voor de 333 is er eindelijk een nieuw bios uit die daar wat aandoet.
Als je cpu temp bij een geopende kast zoveel graden daalt is er echt iets mis met de airflow in je kast. Bij mij wordt de temp hoger als ik de kast open zet. Mijn mainbord temp is gem 4 a 5 graden hoger dan mijn kamer temp. Bij een kamer temp van 34 graden komt mijn pc ook boven de 70 graden uit. Is overigens een a7v333 zonder het laatste bios.

Do as I say, don't do as I do.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
OgWok schreef op 04 augustus 2002 @ 22:35:

afbeelding

Pardon, dit is een WhisperRock 2 en hij draait toch echt op 3000 rpm :P (hangt hier op me 1800+ zzzz)

Verwijderd

Als je temp al 10 graden daalt wat je zegt.... betekent in elk geval dat je air-flow niet goed is. Dat wordt dus meer modden. Extra fans erin enzo. Maar ik zal als ik jou was maar eens een andere koeler proberen en in elk geval kijken of hij er wel goed opzit.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Hang gewoon achterin je case toch maar een 80mm fan dr bij, doet al wonderen als ik het zo hoor, kan je die 60 graden ook normaal verwachten, zet er dan een fatsoenlijke koeler op (die Whisperrock 2 ben ik zelf wel tevreden over, zeker voor 10,49, zie www.1to0.nl) en je temp zal nog wel een end zakken. Zelf heb ik hem nu net onder de 60 draaien, 61/62 stressed. Ik ga binnenkort een 80mm fan achterin bouwen (net nieuwe case) en daar zal me temp ook nog wel een heeel end van naar beneden gaan.

• zwiebel
een ding is zeker. Hij zit er wel goed op. Deze kuren heeft hij al vanaf het begin. Heb er dus al 2 flinke coolers ingezet. Maar dat wil niet zo echt helpen. Computer staat zelfs voor een open raam, dus ventilatie is er ook genoeg. Heb voor de gein wel eens ooit een grote huisventilator erbij gezet en dan komt is hij inderdaad maar 50 graden idle. Maarja dat geeft ook weer zo'n pokke herrie. Ik zal maar gewoon een nieuwe cooler voor de processor proberen. Terwijl deze al op 5000 toeren loopt. Hoe groot en hard moet dan een nieuwe lopen?? Kan het nog groter? :) Ik kijk wel. ga gewoon een groot lomp ding halen en dan kijken we wel of dat wel helpt. Enja anders zit er niks anders op dan waterkoeling.

Verwijderd

zwiebel schreef op 04 augustus 2002 @ 22:06:
De temperatuur in de kast is ook 43 graden idle.
Maar het word hier in mijn kamer dus ook 3 graden warmer als ik computer aan zet
[...]
Hij is idle 70 Graden en stressed 80 Graden. Dit is veel te warm. Hoe kan ik dat ding wat koeler krijgen.
Hmmm,

Kamer - x'C
Kast - 43'C Idle
CPU - 70'C Idle
CPU - 80'C Stressed

Je hebt nog 27 graden verschil tussen CPU en Kast, dus een betere CPU-koeler (eventueel in combo met fan + ArticSilver) is aan te raden.

Afhankelijk van het temperatuurverschil tussen kamer en kast zijn er ook andere problemen:
  • hoog verschil tussen kast en kamer = betere in/output airflow = casefans
  • laag verschil tussen kast en kamer = slechte ventilatie kamer = zet raam open = woon je op een zolder / huis met plat dak = verhuizen...?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Maar laat eens een foto zien van die koeler.

Overigens het is WhisperRock II })

Verwijderd

Pasta time again. Koelpasta maakt weinig uit. Soms 3 graden, soms wel 5 graden C. Tenzij je het verkeerd aanbrengt, dan gaat het fout. Feit dat je kan zien dat het zacht word is al fout. Les 1: niets geleid beter dan metaal op metaal, dus daar koelprut tussen doen is FOUT! Waarom dan pasta vraag je? Omdat in metaal gaatjes en oneffenheden zitten die LUCHT bevatten. Lucht isoleert en dat is wederom FOUT! Dus wat te doen? Les 2: Al die gaatjes dichtstoppen? Dat gaat natuurlijk niet. Maak eerst je cooler en CPU goed schoon, soms zit er op je cooler al een soort sticker ofzo, weg ermee. Dan breng je de koelpasta aan. Dit doe je door een beetje pasta heel erg uit te strijken met een bankpas ofzo. Zit er bijna niets op? Goed, dan heb je het door. Er mag geen dikke witte laag op je koeler zitten, alleen wat troep in de oneffenheden dus.! Dan zet je je koeler op de CPU en voelt goed of ie wel recht zit! Beetje morrelen. Geluk!!

• Enforcer
  • Niet online
Ut heeft niks met die koeler te maken ...
Zodra je Kast Temp 43graden is wordt je cpu "gekoelt" met de warme lucht die in je pc zit... waardoor je cpu temp omhoog gaat omdat dit geen koude lucht is maar warme..
Zorg ervoor (dmv. casefans) dat je Kast temp tussen de 25 en 30 graden zit... Dat is dus zo'n 15graden minder dan wat je nu hebt... dan wordt je cpu ook gekoelt met goede koude lucht en kan je dus in principe zo'n 15graden van je cpu temp nu aftrekken.
Waardoor je cpu weer op een aangename manier kan werken.
Tevens staat Asus er om bekend dattie zo'n 10graden teveel weergeeft (dit zou overigens opgelost moeten zijn met het laatste bios / zie thread Asus A7V333 topic).

Ik lees net dat je al casefans hebt.. weet je zeker dat ze goed in en uit je pc blazen ? (1voorin 1tje die lucht in je pc blaast - 1 of 2 achterin die lucht uit je pc blaast).
En zodra je zelf al aangeeft dattie cpu temp drastisch daalt zodra je de kast eraf haalt dan is dat duidelijk een kastkoeling probleem

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat nou FOUT ?? Hier worden vragen gesteld om te leren.
Niet de dominee uithangen AUB !

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Is die WhisperRock II niet topzwaar ? Ik zie dat ie maar gewoon met een clip bevestigt word, en niet d.m.v de gaten rond de socket.
Normaal lijkt me een topzware cooler geen probleem, maar als je redelijk veel met je systeem sleept is die WhisperRock II dan ok ?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hij is zwaar. Als je veel met je systeem sleept zou je een beugel kunnen maken tussen de fangard en bv. de case.
Maar trekt hij de socket van de plank ? No Way. Hij zit er goed op.
De beste koeler die ik de afgelopen 3 jaar heb gekocht !

• LollieStick

afbeelding

ik heb ook 2 van deze koelers. Ze zijn vrij stil en houden de temperatuur mooi laag. De een zit (in een hete kamer) op 53 C en de andere heeft geen meetfunctie (Athlon XP 1700+)

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 17:07
hmmz keb ook XP 1800en een asus a7v266-c
mijn proc = 55 stressed...
zet ik me 2 intake aan daalt ie met ong 5 grade...

( Dragon orb 3 _/-\o_ @ 7000 RPM 8)7 }) )

denk toch dat het aan je koeler ligt...

en btw.. die koeler met picca ik weet niet... ding lijkt me iets te zwaar.. en ik zie maar 1 bevestegingspunt...
conclusie.. niet echt goed voor je proc..

aangezien dragon orb 3 ook best zwaar is.. maar wel op 3 punte vast zit aan weerszeide...

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• LollieStick
ik sleep ook aardig wat met het systeem en ik heb nog geen moederbord doormidden gehad of een socket op de bodem gezien. Kan best met deze koelattributen >:) Deze cooler zit overigens op 1 punt vast aan weerszijden :)

Coolpasta mag je niet zien "smelten" (lees verzachten) want dan hecht het niet goed. Zit niet per ongeluk het kabeltje van de cooler er tussen (hebbik wel eens gehad :()

Verwijderd

koop een thermal take vulcano 7 + die heb ik ook idle 35C stressed 38C

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik denk dat hij nog op zijn cooler dat standaard roze dingetje heeft zitten en nu heeft hij daar een halve zitten, zodat de core niet helemaal tegen de cooler aanzit..waardoor hij zulke temperaturen haalt

mijn case is nu, tja zonder xtra cooling e.d en @ 1666Mhz 42 Case en 54 graden
allemaal @ koeeeeeeeeeeeeee moeeeee ;)

ps Spire Fridgerock, met koperen onderkant :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Vraagje tussen door aan ThaNetRunner ...
Wat bedoel je met dat stadaard roze dingetje ? Kan me dit niet herinneren of iets soortgelijks..

• LollieStick
Hij bedoeld de roze koelpastastrip die standaard met de meeste koelers wordt geleverd.

Ik weet niet waar je je CPU + Koeler gekocht hebt, maar bij Norrod heb ik goeie ervaringen. Laatst een AMD Athlon XP 1700+ besteld. Kreeg er de gratis Spire koeler bij en deze koelt perfect. Maximum gecertificeerd XP 2000+

• zwiebel
Het probleem is bekend. Ik heb het opgelost door het volgende te doen.
- Eerst bios upgedate van 1007 naar 1010
- gezorgd voor betere doorstroom van de lucht in de kast
- Cooler vervangen (Coolermaster vervangen door Volcano 7)
Nou is hij nog steeds 60 Idle, maar stressed is hij maar 73. Dit heb ik getest met cpuburn (programma). Dus nou kan het ermee door.
Het resultaat is dat het voltage in de bios en de bios flashen helemaal niks scheelt.
Betere doorstroom scheelde 2 graden.
De Cooler zorgde voor flinke verandering, maar valt wel tegen dat hij idle niet koeler is, maar ik ben tevreden. Bedankt voor het advies.

• uVo494
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

WOAH, 73 zou ik nog steeds veel te veel vinden! Zeker met een dergelijke koeler. Ik heb hiervoor ook een xp1800 icm met een zalman 3100+ koeler, deze werd in silence mode stressed niet warmer dan een 55 graden!!

Verwijderd

zwiebel, ik had nagenoeg zelfde probleem, ook oud mobo met athlonxp 1700+
inderdaad dat 73 nog bestwel heet is..... ik heb op advies van ogwok die de whisperrock2 de hemel inprijst die maar gekocht bij ctw waar ie trouwens 19 euro was de dieven! :/
anyhow het scheelde bij mij vrij weinig maar toch wel iets, ik heb toen als laatste wanhoop poging mn corevoltage naar beneden gedaan van defealt (1.75 v) naar 1.52 ofzo. het loopt allemaal stabiel (hoe de fuck?? :D) en warmteontwikkeling is enorm (15 graden ofzo) gedaald
ik hoop dat je er iets aan hebt.

Verwijderd

Ik dacht dat de XP1800+ een interne warmtedetector had, heeft niet zoveel met de mobo te maken ;)

• LollieStick
die warmtedetector laat nog wat te wensen over op veel moederborden. resultaat: nieuwe sleutelhanger :P

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24

afbeelding

dit is een goeie koeler mijn temps zijn van 48/56 naar 39/45 gegaan (sie sig voor systeem)
en er zit thermal compound bij die ok goed werkt

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
heb net een nieuwe comp gehaald
athlon xp 2100
en als moederbord a7v266-c

maar de cpu wordt tering heet.
als ik hem net aanzet dan word hij zo'n 64 graden maar als ik iets ga doen dan word hij zo'n 75 en als ik ga gamen of zo dan komt hij zelfs tegen de 85

temp van moederbord blijft meestal tussen 36 en 40
als cooler heb ik coolermaster amd socketa fcpga xp2200+

heb ik de verkeerde cooler of zo? of ligt het ergens anders aan?
want volgens mij is het niet helemaal normaal dat dat ding zo heet word

"If u do something do it with style, or do it at all."

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

jazzVL schreef op 10 augustus 2002 @ 00:12:

heb ik de verkeerde cooler of zo? of ligt het ergens anders aan?
want volgens mij is het niet helemaal normaal dat dat ding zo heet word
Wat voor kast heb je? Mijn 1800 XP werd ook best warm, heb nu een Chieftec kast gehaald, 4 casefans erin en hij is stressed nu 51 gr. Kast temp komt niet boven de 30 gr.

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
uh kast is mycom miditower 300watt atx
300 watt pfc, usb, piv

standaard mycom kast denk ik.
maar kan ik in die mycom kast dan ook extra case fans inzetten?

"If u do something do it with style, or do it at all."

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Ik zou het niet weten.... Ik zou maar eens opzoek gaan naar een wat betere kast...

• Enforcer
  • Niet online
In de mycom kast zit alleen maar enkel een casefan voor voorin de kast te plaatsen (dus lucht naar binnen te blazen), er is geen enkele plaatsing aanwezig voor een casefan die naar buiten blaast. Houdt dus in dat alle warme lucht die van de proc. afkomt gewoon wordt gebruikt om weer de proc. mee te koelen. Dit lukt niet uiteraard, dus moet je zorgen dat er ergens koele lucht vandaan komt, en alle warme lucht uit de kast wordt weggezogen. Conclusie: Kijk dus inderdaad naar een andere kast of ga zelf zitten hobbyen om in de zijkanten ervan casefans/gaten aan te brengen.

• zwiebel
Dat hobbyen vind ik wel wat. Ik ga er aan de zijkant maken. Recht tegenover de proc ook nog een gat maken voor een koeler die de warme lucht wegzuigt. Meer kan ik er ook niet aan doen. Maar dan vraag ik me wel af of dat wel kan. Ik heb dus de koeler die de lucht erin blaast in het moederbord zitten (de stroom dus en toerenteller). de proc koeler (volcano 7) ook op het moederbord. Nou heb ik er boven nog 1 die de lucht eruit blaast en die hangt gewoon aan een stroomdraadje, hetzelfde stroomdraad als die naar de hd's gaat. Nou zit er dus ook nog 1 hd en 1 schrijver en 1 cdrom speler in. Kan het kwaad om nog een keer stroom af te tappen voor een andere koeler aan de zijkant?? Is dit een probleem voor de voeding?

Verwijderd

de stroom die casefans trekken vallen in het niet bij wat bevoorbeeld je processor trekt en je volcano.... moet gemakkelijk gaan, en inderdaad dat die dus ook op zon zelfde stroomdraad moet als bijvoorbeeld je hd.

• zwiebel
ok, dan zal ik maandag eens een mooi gat gaan maken aan de zijkant :). Kan je trouwens beter een groot gat maken met een rooster??? Of gaatjes erin boren zonder rooster??

• Enforcer
  • Niet online
Tjeck de Casemodding FAQ:
Frequently Asked Questions CME

uiteraard bij : Blowholes en windows maken

:)

• zwiebel
thanks

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Het was even wennen (ik ben In-Win gewend geweest) maar ik zweer nu bij m'n Aopen H600a. Zie sig voor specs... Idle 40C Stressed? onder de 50c :) Met een butt coolermaster dingetje :P

Verwijderd

Zou het ook niet per core kunnen verschillen? Vroeger had ik in een slecht geventileerde kast (maar 1 extra 8cm koelertje) en een brakke, thermal-take processorkoeler, mijn XP1800+ stressed op 47C. Toch niet echt veel, lijkt mij, als je het vergelijkt met andere temperaturen in dit topic. Nu issie in een goed geventileerde kast, met een Zalman 6000CU koeler, stressed 37C, in een kamer waar het 28C is... Redelijk dacht ik...
Ik gebruik MSI PC-alert III op een MSI K7T266 Pro 2 (of iets dergelijks, zo'n rooie).

Verwijderd

afbeelding

deze cooler heb ik ook op mijn 1800xp+ zitten en goeie casecooling en mijn cpu zit altijd rond de 45 graden :P

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

[afbeelding]

Deze koeler heb ik ook (denk ik; alleen is het een ander merk Fanner, maar is precies hetzelfde. Ook het modelnummer is hetzelfde als de Spire)

Afijn, mijn processor loopt idle op 49 gr. en stressed schiet het naar 64 gr.

Er zit een enermax casefan in mijn kast die naar binnen blaast.

Doe ik iets fout of is het goed te doen?

• LollieStick
is wel te doen hoor. maximum temperatuur is 90 graden voor amd

fanner = spire :)

Verwijderd

whoeps foutje |:( niet gezien dat er 3 pagina 's waren

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 13:59:
Zou het ook niet per core kunnen verschillen? Vroeger had ik in een slecht geventileerde kast (maar 1 extra 8cm koelertje) en een brakke, thermal-take processorkoeler, mijn XP1800+ stressed op 47C. Toch niet echt veel, lijkt mij, als je het vergelijkt met andere temperaturen in dit topic. Nu issie in een goed geventileerde kast, met een Zalman 6000CU koeler, stressed 37C, in een kamer waar het 28C is... Redelijk dacht ik...
HOE?
37 stressed? weet je zeker dat je naar de goede diode kijkt???
anders moet je ff de nieuwe mobo monitor downloaden, als ik "nu" verkeerd kijk is mijn cpu namelijk 40 graden, maar als ik naar de goede rating kijk is de temp 50 graden...
ik draai trouwens met openkast!!!!! ik heb een el cheapo kast (rainbow md) met GEEN airflow (en geen bevestegings punten voor fans, en een koeling zonder extra fan bij de cpu).
als ik kast dicht draai zijn mijn temps: idle: 57 stressed 64

edit
wat is de website van spire trouwens? kan hem niet vinden!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mensen, kijk eens naar de datum; dit is een kick van anderhalve maand. Hoe dan ook, topic starter heeft geen probleem meer dus dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.