Is niet te definieren, maar ondersteuning van javascript (en "dhtml"), css1 en 2, html4.01 en xhtml1.0 zijn wel vereisten voor een moderne browser natuurlijk.
Want als dat het argument is , snap ik niet dat MSIE wel werkt.

Ooit overwogen om windows gebruikers uit te sluiten om een dergelijke reden ?

MSIE6 ondersteund die allemaal iig, maar ook MSIE doet een aantal dingen fout, zoals het door layers heen tonen van form-elementen en het verzuimen of foutief weergeven van een aantal stylesheet-elementen rondom formelementen (checkboxes en radiobuttons bijv).
Kortom , feit blijft dat netscape 6.x bij erg veel linux distro's standaard is en dat het niet werkt.
Volgens mij is Mozilla 1.0 tegenwoordig "de browser" die met je distro meegeleverd wordt (en Konqueror als je KDE gebruikt natuurlijk).
Netscape 6.x is een derivaat van Mozilla 0.x en zou in principe gewoon goed moeten werken, maar het zou kunnen dat netscape te vroeg afgesplitst is van Mozilla oid.
Overigens bedoel ik met "goed gaan" niet perse dat het helemaal perfect is zoals Femme wil dat het eruit ziet... Want dat is alleen met zijn versie van Mozilla en zijn OS zo natuurlijk (ok, dat is niet waar, maar het ontwikkelplatform zal het in het algemeen beter weergeven dan welk ander platform dan ook).
Als je de site kunt gebruiken en in principe alles eruit ziet zoals het hoort (met hier en daar eventueel een artefact of foutje) is het imho goed.
Zelfs Slashdot ziet er niet in elke browser hetzelfde uit (maar er zijn idd zeer weinig browsers die het niet kunnen weergeven).
IE4 is trouwens van 1997 en NS4.x heeft nog oudere roots, in Femme's oogpunt _te_ oude roots dus (voor beide).