Toon posts:

mozilla & frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik de eerste of de enige ben maar als ik de frontpage van tweakers.net onder linux (suse8.0) met mozilla (zat in de distro, weet niet welke build) bekijk krijg ik een venster met bovenin een link van zo'n 3 regels naar oa. kpn.com.
Ik zie dus alleen die link en voor de rest niks, ik kan ook geen pagina terug want dan kom ik op de laatste pagina voordat ik tweakers.net bezocht.

Iemand een oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens bij Help -> About mozilla, en kijk welke versie je hebt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Of je hebt een hele oude versie van de javascripts, of jouw Mozilla doet dingen die nieuwere Mozilla's niet doen :) .

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 10:15

Thyzz

-=leeg=-

vaag hoor klinkt erg bekend namelijk

Wij gebruiken op school voor sommige projecten "realtime QNX" en daar is sinds kort ook mozilla voor, maar daar kreeg ik ook alleen die 3 regels van kpn en voor de rest ook niks van tweakers

Volgens de installer is het mozilla versie 1.0

5325wp

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Femme schreef op 06 December 2002 @ 17:18:
Of je hebt een hele oude versie van de javascripts, of jouw Mozilla doet dingen die nieuwere Mozilla's niet doen :) .
Is het niet gewoon een brakke ad? Dit is toch wel eens vaker langsgekomen, volgens mij zelfs in combinatie met een ad van KPN.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb al WEKEN niet normaal tweakers.net kunnen lezen door de brakke ads.
Dat is met Netscape 6.1 , mozilla 1.0, en konqueror 2.2.1
Dat is onder suse 7.3 , de default browsers.
Ik heb ook een verse Slackware 8.1 met netscape 6.2

zie ook mijn , direct door Wouter dichtgegooide topic:
Tweakers.net niet goed op netscape/mozilla/konqeror (linux)
Als deze versies allemaal niet ondersteund worden , denk ik dat ik gek wordt,
hoe oud is slack 8.1 nou helemaal :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Netscape 6.x is sowieso beta-meuk. Mozilla is echter de browser waar de FP in ontwikkeld wordt, en waar Femme zelf ook mee werkt, dus het lijkt me sterk dat het probleem aan onze kant zit. Gooi je cache maar eens leeg, zet firewalls/proxies/adblockers uit en probeer het nog een keer.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh, even voor de goede orde.

De frontpage van tweakers.net gebruikt ook _zelf_ allerlei moderne constructies die dus bijvoorbeeld niet meer werken in netscape 4.7

Het is dus niet per definitie de schuld van de ads als iets niet werkt.
Vereisten zijn iig andere: goede css1 (en 2?) support en javascript support.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 07 december 2002 @ 16:29:
Netscape 6.x is sowieso beta-meuk. Mozilla is echter de browser waar de FP in ontwikkeld wordt, en waar Femme zelf ook mee werkt, dus het lijkt me sterk dat het probleem aan onze kant zit. Gooi je cache maar eens leeg, zet firewalls/proxies/adblockers uit en probeer het nog een keer.
Die beta-meuk wordt best veel gebruikt........ en tweakers.net is een van de weinige sites
die er momenteel een probleem mee heeft.

Cache leeggooien helpt in ieder geval niet.

Met mozilla (build 2002060513) , slack 8.1 doettie het wel btw. Is die ook niet erg beta ?

Hoe dan ook , mijn mening is dat netscape 6.x onder linux een combinatie is die
redelijk veel gebruikt wordt en dat deze zeker in de test-set van de tweakers.net developers
hoort te zitten.

Is er een lijst van geteste "known good" browsers ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb net mozilla 1.0.1 (build 20021126) getest op mijn gentoo-linux-doos en die deed het prima met de FP.
Femme ontwikkeld de FP zelfs op/onder mozilla, dus de kans dat een mozilla-based browser het goed doet is zelfs groter dan een IE browser...

Voor de advertentie-javascripts kunnen we verder geen garanties geven, behalve dat het niet webads' bedoeling is (en ook niet mag zijn) om onze gebruikers dwars te liggen.

Bij mijn weten zou het dus iig goed moeten gaan met mozilla 1.0, 1.1 en 1.2 (en 1.3 natuurlijk ook, maar die is nog alpha) en de derivaten.
Daarnaast natuurlijk met IE 5, 5.5 en 6 en opera 6 en 7.

Wat er onder "goed" verstaan moet worden is zo nu en dan wat dubieus natuurlijk, want niet elke browser kan even goed bepaalde zaken weergeven (IE met zijn form-elementen die door layers heenbreken bijv.)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

u_nix_we_all schreef op 07 december 2002 @ 17:16:
Die beta-meuk wordt best veel gebruikt........ en tweakers.net is een van de weinige sites die er momenteel een probleem mee heeft.
Tweakers.net is dan waarschijnlijk een van de weinig sites waar zoveel layers en javascript op wordt gebruikt die jij bezoekt. Ik zie de logica er niet van in om een site aan te gaan passen omdat een beta-browser er niet mee werkt. Het hoort andersom te zijn.

Linux-gebruikers met Netscape 6.x moeten gewoon Netscape 7, Mozilla 1.x, Opera of een andere fatsoenlijke browser installeren als ze Tweakers.net willen bezoeken. Het is niet onze schuld dat SuSE of wie dan ook standaard geen 100% compatible browser meelevert in hun distributie.

Professioneel Hyves-weigeraar

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 07 December 2002 @ 18:06:
[...]

<knip>

Linux-gebruikers met Netscape 6.x moeten gewoon Netscape 7, Mozilla 1.x, Opera of een andere fatsoenlijke browser installeren als ze Tweakers.net willen bezoeken. Het is niet onze schuld dat SuSE of wie dan ook standaard geen 100% compatible browser meelevert in hun distributie.
Hoe definieer je wat een "100% compatible browser" is ?

Want als dat het argument is , snap ik niet dat MSIE wel werkt. :?
Ooit overwogen om windows gebruikers uit te sluiten om een dergelijke reden ? :)

Kortom , feit blijft dat netscape 6.x bij erg veel linux distro's standaard is en dat
het niet werkt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

crisp

Devver

Pixelated

u_nix_we_all schreef op 07 december 2002 @ 18:44:
[...]

Ooit overwogen om windows gebruikers uit te sluiten om een dergelijke reden ? :)

Kortom , feit blijft dat netscape 6.x bij erg veel linux distro's standaard is en dat
het niet werkt.
IE4 wordt ook niet ondersteund, en IE5.0 werkt ook niet helemaal vlekkeloos heb ik uit verschillende posts kunnen beoordelen. Voor IE-gebruikers geld dus hetzelfde: upgraden naar een versie die de gebruikte technieken wel ondersteund.
Ik kan het alleen maar toejuigen dat Tnet heeft besloten om oudere browsers niet meer te ondersteunen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Wat een gezeur allemaal zeg... als Femme ontwikkeld in Mozilla en eventueel IE en het werkt allemaal prima dat is het IMO wel ok. Ik heb zelf ook problemen gehad met Javascript en CSS dat niet goed werkt met Netscape en aanverwanten (terwijl het keurig volgens de W3C standaarden is ontwikkeld) dan heb ik zoiets van fuck it... het zijn hooguit 2~3% van de bezoekers. Dan installeren ze maar Mozilla of een nieuwere versie van IE.

En een overgroot deel van die kleine groep gebruikt die browsers ook alleen maar om te mierenneuken zo van, kijk het werkt lekker niet goed met mijn browser.

Wil je een site die goed werkt met alle browsers dan is het gewoon prut, kijk maar naar http://slashdot.org/ nou sorry hoor. Dan heb ik echt liever een strak design zoals Tweakers.net dan een website die nog rekening houdt met browserversies uit grootmoeders tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 19:02 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ACM schreef op 07 December 2002 @ 17:56:

Bij mijn weten zou het dus iig goed moeten gaan met mozilla 1.0, 1.1 en 1.2 (en 1.3 natuurlijk ook, maar die is nog alpha) en de derivaten.
Daarnaast natuurlijk met IE 5, 5.5 en 6 en opera 6 en 7.
Niet echt:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kleurstof/Clipboard02.gif

They made me do it.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat lijkt me niet echt een fout van Opera...die banner wordt op de verkeerde positie gezet en de browser verzint echt niet zelf dat het 'toevallig' precies in die andere banner-ruimte terechtkomt. Waarschijnlijk zit er een probleempje in het banner-script of staat er ergens een instelling verkeert, want ik heb eenzelfde effect al eerder gezien bij mijn eigen browser (Konqueror, die overigens ook prima samenwerkt met de FP).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 10:15

Thyzz

-=leeg=-

Dit krijg ik in QNX dus ook, alleen dan maar de tekst van kpn op een wit scherm, voor de rest helemaal niks. zal dinsdag kijken of ik een screenshot kan maken

5325wp

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

u_nix_we_all schreef op 07 december 2002 @ 18:44:
Is niet te definieren, maar ondersteuning van javascript (en "dhtml"), css1 en 2, html4.01 en xhtml1.0 zijn wel vereisten voor een moderne browser natuurlijk.
MSIE6 ondersteund die allemaal iig, maar ook MSIE doet een aantal dingen fout, zoals het door layers heen tonen van form-elementen en het verzuimen of foutief weergeven van een aantal stylesheet-elementen rondom formelementen (checkboxes en radiobuttons bijv).
Kortom , feit blijft dat netscape 6.x bij erg veel linux distro's standaard is en dat het niet werkt.

Volgens mij is Mozilla 1.0 tegenwoordig "de browser" die met je distro meegeleverd wordt (en Konqueror als je KDE gebruikt natuurlijk).
Netscape 6.x is een derivaat van Mozilla 0.x en zou in principe gewoon goed moeten werken, maar het zou kunnen dat netscape te vroeg afgesplitst is van Mozilla oid.

Overigens bedoel ik met "goed gaan" niet perse dat het helemaal perfect is zoals Femme wil dat het eruit ziet... Want dat is alleen met zijn versie van Mozilla en zijn OS zo natuurlijk (ok, dat is niet waar, maar het ontwikkelplatform zal het in het algemeen beter weergeven dan welk ander platform dan ook).
Als je de site kunt gebruiken en in principe alles eruit ziet zoals het hoort (met hier en daar eventueel een artefact of foutje) is het imho goed.

Zelfs Slashdot ziet er niet in elke browser hetzelfde uit (maar er zijn idd zeer weinig browsers die het niet kunnen weergeven).

IE4 is trouwens van 1997 en NS4.x heeft nog oudere roots, in Femme's oogpunt _te_ oude roots dus (voor beide).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleem is opgelost. Dank jullie voor je hulp.
Het probleem was inderdaad dat in de distro een erg oude mozilla bijgeleverd zat.
De versie die ik geinstalleerd had en die dus problemen opleverde was Mozilla 0.9.8, ik heb hem zojuist geupgrade naar 1.2.1 en alle problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Het is niet nodig gebleken de nieuwste java-engine te installeren.
Pagina: 1