Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL - storing!

Pagina: 1
Acties:

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hallo GoTters

Ik heb al weer enige tijd een mooie blauwe ccfl in mijn pc hangen. Nu had ik de laatste tijd wat probs met m'n geheugen >> pittig naar. Maar ik dacht dat ik brak geheugen had gekocht ofzo alleen had nog geen geld/zin om nieuwe te halen. (was vrij cheap, €40 voor 256 een paar maand geleden). Bovendien is het zonde om 256mb weg te keilen :+

Was ik afgelopen weekend naar een lan-festijn hier in de buurt (zaanlan) en daar was de stroom niet zo tof geregeld want die flikkerde er nl 3x uit. Toen moesten alle 'extra's' die men in de pc had uit ivm met 'alles dat minder verbruikt word is meegenomen'. Dus toen kon ik het draadje vr m'n ccfl door gaan knippen :(

Nu is mijn ccfl dus uit (duhuh) en heb ik véél minder problemen. Hij blijft nog brak doen af en toe dus ik denk dat mijn geheugen of weet ik wat toch iets te lang is blootgesteld aan weet ik wat voor straling er van die ccfl/draadjes/invertor afkwam.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die hier ook een oplossing voor hebben gevonden?
Heb met se search gevonden dat je een ijzeren bakkie erom heen kan zetten, maar dat zou dan weer niet goed zijn voor de invertor (???) maar het probleem kon ook liggen aan de draadjes die naar de ccfl gaan ofzo...

benieuwd naar de reacties en alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 05-12-2002 10:57 ]

met een hamer past alles

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
ja of een te zwakke voeding..ik zie net in je specs onderin dat je een 145 watt voeding hebt :? :X :/

dat zou wel een grote oorzaak kunnen wezen als dat idd de voeding is die je gebruikt..

Verwijderd

Koop een echte voeding! Belang van de voeding word te veel onderschat, een te lichte voeding is verantwoordelijk vboor heel veel PC-leed!

• Punksmurf
Jupz hij is 145watt...zat standaard bij mijn kastje en heb nog niet de moeite genomen een betere te scoren :?
hangt aan: mobo PIII 1GHz, 2x hd, dvd, cdwr, TNT2, Dat zijn zo'n beetje de grootste verbruikers.

Maar als ik dan wat af haal (een hd ofzo) zou hij dan beter moeten werken? Omdat er dan minder wordt verbruikt?
Zal eens proberen!

met een hamer past alles

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
dan nog...een 145 watt is gewoon veel te weinig..!!!
minimaal 250watt en je zult geen problemen meer hebben..(waarschijnlijk)

• Punksmurf
wokeej ;)

dat wordt binnenkort een nieuwe voeding dus... iemand nog aanbevelingen (behalve enermax die zijn vrij duur d8 ik)? liefst een prijs erbij als het kan. danks.

met een hamer past alles

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

je vergeet je geheugen , memmory vreet ook enorm veel stroom, dus mischien als je maar een balkje gebruikt ipv 2 dat hij minder instabiel is? (als er 2 gebruikt dan he :P )
een goede nieuwe voeding kost je max 30 euro, dan heb je 350 watt, en nee je hoeft geen enermax oid te hebben om dat wattage te trekken.

openkat.nl al gezien?

• Punksmurf
ah ok

ik heb 2 balkjes, 1x128 en 1x256
goed, vanavond hd2 en de 128mb los, zien wat het opleverd :)

met een hamer past alles

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Punksmurf schreef op 05 December 2002 @ 12:41:
wokeej ;)

dat wordt binnenkort een nieuwe voeding dus... iemand nog aanbevelingen (behalve enermax die zijn vrij duur d8 ik)? liefst een prijs erbij als het kan. danks.
Enermax is misschien wel duur, maar ze zijn daarintegen ontzettend stabiel en ze helpen ook nog eens met je pc koelen omdat er 2 fans in zitten :)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
in die voorschakelprint die bij je CCFL zit, wordt hoogspanning opgewekt in een trafo. daar zal best een elektro-magnetische veld(je) bij vrijkomen. dat kan invloed hebben ja.

Have a wheelie good weekend!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk ook idd een veeeeeel te zwakke voeding. Ik heb ook veel problemen gehad met een te zwakke voeding. Had eerst 200 Watt, nu 350 Watt en al mijn problemen zijn verleden tijd. :)

• BeCool
  • Laatst online: 24-02 10:56
145watt??? Wow, is dat niet antiek? ;)

Verwijderd

145 is idd veelste weinig als je kijkt wat er in hangt

je hebt alleen al een 250 watt nodig voor de standaard spullen (is niet nodig maar op die manier is hij niet op zijn max belast en blijft dus stabieler) haal gewoon voor een euro of 20 ergens een goedkope no name desnoods voeding van rond de 350 of 400 watt dan zit je meteen goed

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

koop een q-tec, dat schijnen goede voedingen(of hoe je dat ook schrijfT?) voor weinig geld tezijn

niks

• Punksmurf
uhm ongeveer een jaar oud

standaard met 1 reepje 128, PII 1ghz, 20gb hdd, cd/rw, dvd, tnt2, modem

raar dat die voeding eigenlijk daar dus al te klein voor is :/

met een hamer past alles

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 15:39

Dionysus007281

Spank my monkey!

Enermax is vrij duur ja, maar het zijn wel perfecte voedingen. Ik heb nu sinds een maand of 8 de 365 W silent voeding, en ik denk niet dat ik ooit weer op een ander merk overstap. Een goeie voeding is ook zeer belangrijk, want wat heb je aan een (bv.) vette P4 3.06 als je geen voeding hebt die hem fatsoenlijk van juice kan voorzien?

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Chop2000 schreef op 05 December 2002 @ 14:46:
koop een q-tec, dat schijnen goede voedingen(of hoe je dat ook schrijfT?) voor weinig geld tezijn
Heb ik nu ook :) Zijn zeer stabiele en betrouwbare voedingen.

En voor PunkSmurf:
Ik heb bij mij ook problemen gehad met de CCFL's. Als ik ze aan en uit zette hing mn PC. Ik heb nu met ALU tape een soort afrastering gemaakt en nergens meer last van. Die trafo's wekken een vrij leuk ElektroMagnetisch veldje op dat kan storen op je mobo.
Ook moet je er rekening mee houden dat een CCFL ongeveer werkt als een TL. Hij trekt bij inschakelen dus meer stroom dan in de rust (lees: langer aan) stand.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Punksmurf
kan ik ook zo'n rasterding maken met koper tape? heb geen alu nl maar wel koper...

met een hamer past alles

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

Freaked

..

dat komt vast en zeker door die voeding :)

..

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
hehe hier is onlangs een Enermax overleden :) Wel na 2 jaar dienst
Zie Wie van de drie is brak? (PSU,mobo,videokaart)
Heb nu weer een Enermax ( EG465AX-VE(G)(W) FMA) en ik hoor um totaal niet :)

Die convertor kan btw ook verstoring geven op het signaal van je voeding (op de kabelboom waar is aanzit) or so i heard. Dus liefst apart aansluiten op 1 kabelboom (bijv icm al je fans)

Verwijderd

dat die p3 1ghz uberhaubt loopt.. mijn p3 500 met 1 hddtje en 1x256 mb weigerd dan al dienst..
op 235 doet die het perfect

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Carp_Hunter schreef op 05 December 2002 @ 15:08:
[...]

Heb ik nu ook :) Zijn zeer stabiele en betrouwbare voedingen.

En voor PunkSmurf:
Ik heb bij mij ook problemen gehad met de CCFL's. Als ik ze aan en uit zette hing mn PC. Ik heb nu met ALU tape een soort afrastering gemaakt en nergens meer last van. Die trafo's wekken een vrij leuk ElektroMagnetisch veldje op dat kan storen op je mobo.
Ook moet je er rekening mee houden dat een CCFL ongeveer werkt als een TL. Hij trekt bij inschakelen dus meer stroom dan in de rust (lees: langer aan) stand.
Dacht dat alle q-tec voedingn zogen en instabiele stroomtoevoer hadden.
Behalve de 550watt uitvoering?

• OverSoft
  • Laatst online: 27-11 22:25
Sir_Floppy schreef op 05 December 2002 @ 16:10:
hehe hier is onlangs een Enermax overleden :) Wel na 2 jaar dienst
Zie Wie van de drie is brak? (PSU,mobo,videokaart)
Heb nu weer een Enermax ( EG465AX-VE(G)(W) FMA) en ik hoor um totaal niet :)

Die convertor kan btw ook verstoring geven op het signaal van je voeding (op de kabelboom waar is aanzit) or so i heard. Dus liefst apart aansluiten op 1 kabelboom (bijv icm al je fans)
ONZIN, alle kabelbomen zijn IN de voeding aan elkaar geknoopt... dan heb je 2 voedingen nodig die je apart aansluit...

en btw MEM trekt bijna nix, dus daar ligt het niet aan. Het ligt aan de 800Volt bij 250khz die die CCFL invertor maakt. Afschermen die hap

Verwijderd

wat er gezegd wordt klopt wanneer een ccfl opstart zeg maar dan trekt hij even heel veel stroom, ik heb het laatst gemeten toen ik nog een 300 wat voeding had. Met een ccfl wou hij niet booten dus alles doormeten en hij trok gewoon in het begin ruim 10 ampere. Misschien schrik je hiervan maar het is gewoon waar wanneer die dingen opstarten zuigen ze enorm. Kheb nu q-tec 550 enorm goedkoop vergeleken met die enermaxjes maar zeker niet minder. Lekker overgeklockt en toch blijft de 5 volt lijn lekker stabiel. Ik ben er zeer tevreden mee er is ook nog een 400/450 versie geloof ik die is misschien voor jou een wat betere keus gezien het feit dat je nog niet echt een pc hebt die enorm veel trekt, maar zit je meer naar de toekomst te kijken dan is zon 550 geen dom idee. Suc6

• Punksmurf
550 watt :P

nee dat zal ik voorlopig nog niet echt nodig hebben..k wil er wel nog binnen niet al te lang een 80gb diskje inhangen, maar dan kom ik nog niet op 550 denk ik. Ma 10A...wow, zoveel voor zo'n minscuul buisje...
k zal binnenkort eens langs de pcboer rijden (nu effe geen tijd)

met een hamer past alles

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

http://www17.tomshardware...021/powersupplies-02.html

zie hier een lijst met verbuik per onderdeel in watt.
mischien dat je nu zelf even kunt uitrekenen wat je pc nodig heeft, en ook eventueel hoeveel jij starks na eventuele upgrades nodig gaat hebben.

openkat.nl al gezien?

• Punksmurf
thanks!

met een hamer past alles

Pagina: 1