Het grote Sony Ericsson P800 topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Wordt die telefoonkeuze nou nooit eens makkelijk gemaakt? ;) Ik stond vanmiddag op het punt een T68i te bestellen, totdat ik deze P800 ontdekte..

Prijstechnisch (duur - duurder - duurst)
Nokia 3650 - Nokia 7650 - SonyEricsson P800

Mogelijkheden (veel - veler - veelst ;))
SonyEricsson P800 - ? - ?

Ik ben echt *!#$(!%#)%! aan het twijfelen geslagen! De T68i is wel afgeschreven: te weinig functies :P Ik héb een Palm, maar neem hem bijna nooit mee omdat (quote)de broekzak te klein is(/quote).. Als ik hem dan nodig heb staat ie mooi als meubilair in z'n cradle naast de PC. Da's niet bepaald handig ;)

Het geldt is er in principe wel: de zaak betaald.. Maar wat is nou handig? Kan die 'nieuwe nokia' 3650 (die ook leverbaar is volgens t.net/pricewatch) net zo goed foto's maken als de andere twee? Belangrijker nog: hebben ze alle 3 een soortgelijke contacts-manager & agenda manager (alike die van de P800, die is zeker vergelijkbaar met die van de Palm en Outlook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
*Woei... 1001ste reply*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:47:
Hier komt hoogstwaarschijnlijk een stomme vraag, maar ik ben er al de hele tijd mee bezig en heb al meerdere programma's gedownload. En hij is p800-related.
Wat erg leuk is aan het toestel is de mogelijkheid om er films op te kijken in mpeg-4 formaat. Nu heb ik wel wat leuke films in mpeg-2/mpeg formaat, maar hoe krijg ik die naar mpeg-4. Ik heb al meerdere programma's geprobeerd en het wil niet. Degene die me helpt ben ik eeuwig dankbaar...
kijk hier eens ff... of gewoon deze downloaden hier
hopelijk kom je hier iets verder mee ;)

Cutebritney... slotje plz

[ Voor 6% gewijzigd door Fear-factoR op 04-02-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 04 February 2003 @ 19:07:
Ik sta nu al bijna met mijn geld in de winkel, maar ik moet nog even weten hoe ik aan mijn GPRS kom. Ik heb een Vodafone abbo, moet ik kiezen voor Live! of Wireless Web? Ik wil gebruik maken van MMS én pop3.
Als je gebruik wil maken van publieke pop3 servers om bijvoorbeeld je huidige email te kunnen lezen, dan heb je WirelessWeb nodig. Als live! een email service heeft, zou je die waarschijnlijk wel kunnen gebruiken. WirelessWeb is ongetwijfeld duurder dan live! ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 22:22:
[...]

Als je gebruik wil maken van publieke pop3 servers om bijvoorbeeld je huidige email te kunnen lezen, dan heb je WirelessWeb nodig. Als live! een email service heeft, zou je die waarschijnlijk wel kunnen gebruiken. WirelessWeb is ongetwijfeld duurder dan live! ...
Dus stel dat ik mijn SE P800 met Vodafone LIVE! neem.

*Dan kan ik daar dus geen pop3 mail mee ophalen?
*Dan kan ik daar dus niet mee internetten?
*Wat kan ik daar dan wel mee?

edit:
Cute slaapt denk ik, een SeM aanmaken?

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 04-02-2003 22:37 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fear-factoR schreef op 04 February 2003 @ 22:12:
[...]

kijk hier eens ff... of gewoon deze downloaden hier
hopelijk kom je hier iets verder mee ;)

Cutebritney... slotje plz
De linx werken bij mij niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
offtopic:
*skip that*

[ Voor 66% gewijzigd door DRvDijk op 04-02-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 04 February 2003 @ 22:36:
[...]

Dus stel dat ik mijn SE P800 met Vodafone LIVE! neem.

*Dan kan ik daar dus geen pop3 mail mee ophalen?
*Dan kan ik daar dus niet mee internetten?
*Wat kan ik daar dan wel mee?
Volgens mij kan dat allemaal wel hoor! Webwatcher gebruikt daar toch ook LIVE! voor? Of heb ik het mis :?

Nah ik ga maar eens slapen, Ik hoop dat het een MOOOIE dag wordt morgen! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee bedankt voor de links, maar nu zit ik nog met de vraag welk programma moet ik hiervoor gebruiken, ik heb er een paar, maar die willen niet. Quicktime laat het geluid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Ginz schreef op 04 februari 2003 @ 22:37:
[...]

De linx werken bij mij niet.
hoezo werken ze niet... :?
die gozer die de site inelkaar heeft gezet, heeft z'n eigen webserver met een niet zo vast IP adres... ofwel niet altijd bereikbaar
bij mij lukt het wel 8)

weet je wat ik zet het gewoon ff neer, maar er staan daar nog veel meer interessante dingen. Deze site is zowieso de grootste database aan P800 shit die ik tot nu toe gezien heb (en je weet dat ik veel gezien heb :*) )

http://sep800.mine.nu

This Settings should work good with mpegable?s software and SonyEricsson P800.
Total bidrate 200kb
Audio bidrate 16kb
Target framerate 15
Downsampeling (depends on the size of the movie)
AUDIO
Channels Mono
Presision : same as input
Sample rate : 22050
ENCODING
Keyframe period: 75
B-frame : 0
Image Qaulity : smooth motion
Compression Qaulity : Fast encoding

[ Voor 51% gewijzigd door Fear-factoR op 04-02-2003 23:15 . Reden: xtra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz: Volgens mij is live! een gelimiteerde 'internet omgeving' ... waar je geen mail kan lezen zoals die van je eigen ISP ofzo ... dat is in ieder geval wat ze mij bij Vodafone vertellen. Volgens mij heb je Wireless Web nodig om te doen wat je schreef.

Maar misschien kan webwatcher het even definitief zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ... externe email via live! ...
http://www.vodafone.nl/li...tionid=753&content_id=900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Misschien een stomme vraag, maar toch: kan je via een mobiel apparaat met bluetooth ondersteuning en GPRS (zoals de p800 en de 6310i en de t68i) op een ander apparaat met bluetooth ondersteuning (noem een iPAQ 54xx) de GPRS verbinding van de eerste benaderen/aanspreken? En in hoe verre gaat dit automatisch of is dit eindeloos instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Je wil dus eigenlijk je internetconnectie van je P800 (bijvoorbeeld) delen met een andere mobiele telefoon (T68i bijv) via BlueTooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
ja precies, maar logischer zou zijn: de verbinding van een 6310i delen met een iPAQ delen via bluetooth, zonder dat ik hier ellendig veel instellingen voor hoef aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die hier een P800 al heeft. Kan die maybe kijken wat de kwaliteit van de camera is? Ik heb vandaag die panasonic van vodavond live kunnen testen en die foto kwaliteit was wel goed. Ook zelfs in donkere hoeken waar niet veel licht was kon je nog goed zien op de telefoon. KAn iemand wat screenshots maken en uploaden? of is dat al gedaan? (graag de link dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Nu ben ik ff de draad kwijt: kunnen er in de p800 alleen Memeory stick DUO's of ook de gewone oude memory sticks?
Ik heb namelijk een aantal plaatjes gezien waarop een adapter staat die van de duo's een standaard formaat memory stick maakt...
Sorry als deze vraag al vaak beantwoord is, maar ik kan het ff niet meer volgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Alleen Memory Stick Duo's.. Tot 128MB (gloof ik). Bij de P800 krijg je een adapter waar je die Duo in kan proppen en die in een normale memorystick-lezer kan stoppen (camera, printer, PC, whatever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:29:
Ginz: Volgens mij is live! een gelimiteerde 'internet omgeving' ... waar je geen mail kan lezen zoals die van je eigen ISP ofzo ... dat is in ieder geval wat ze mij bij Vodafone vertellen. Volgens mij heb je Wireless Web nodig om te doen wat je schreef.

Maar misschien kan webwatcher het even definitief zeggen?
niet correct, je kunt er alles mee doen.. ik heb gewoon 10mb datalimiet : )
en wat ik met met die 10mb doe, tja dat mag ik weten! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net gebeld door Belcompany Utrecht!! Ze hebben hem voor me binnen!! AAAAHHH!! >:) Nu hopen dat alles goed gaat met Dutchtone enzo! To be Continued...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik probeer de BC te bellen, maar ze nemen niet op :'(

Assen niet.. Drachten niet.. Groningen ben ik net maar langs geweest.. Hadden nog geen post binnen. Is het normaal dat die lui niet opnemen?

[ Voor 60% gewijzigd door DRvDijk op 05-02-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niks van dat Dutchtone extended, ik heb een allin 20 genomen, en met dat extended kan ik voor 6 euro 2mb krijgen, daarna kost het 3 euro per mb, dus in totaal voor 20 euro per maand: 6 mb, lijkt me voldoende. Maar ik begrijp geen moer van hoe je het moet instellen. O en de connectiviteit met de pc is ook nog niet opgelost, ik download nu versie 1.1.1 van pc suite... hopen dat ie dan wil. O trouwens die filmpjes maken lukt nu, met mpegable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die filmpjes in mp4 formaat op mijn telefoon zet, geeft ie aan, kan dit niet afspelen en dan doet ie het niet. Dus de instellingen kloppen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zit de nieuwe Opera al op de versies die jullie hebben ?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz: heb de voorwaarden van de Vodafone Citypoint naar mezelf gefaxed, maar dat is onleesbaar. Ik heb geen scanner, sorry. Zal je toch even zelf daar langs moeten gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 13:33:
Ginz: heb de voorwaarden van de Vodafone Citypoint naar mezelf gefaxed, maar dat is onleesbaar. Ik heb geen scanner, sorry. Zal je toch even zelf daar langs moeten gaan ...
Oke, thanx anyway.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een dag! wilde ik uit school gelijklangs de Belcompany om mijn gereserveerde P800 op te halen, ben ik mijn RIJBEWIJS vergeten! Heel dom natuurlijk, maar wel vervelend, weer een retourtje Hilversum gemaakt
kom ik weer in Utrecht bij de Belcompany, kreeg die medewerker een foutmelding bij de online aanmelding van Dutchtone, moest hij hem faxen, kan ik een UUR wachten!!! en ik heb die telefoon nu nog steeds niet gezien!! najaa, ik zit dus nu in een internetcafe te wachten tot die halve zool me belt! 1 voordeel, ze zouden het toestel wel aan de lader gooien voor me, zodat ik er in de trein terug nog wat aanheb! ;)

To Be Continued....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:24:
1 voordeel, ze zouden het toestel wel aan de lader gooien voor me, zodat ik er in de trein terug nog wat aanheb! ;)

To Be Continued....... :P
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je hem de eerste keer 4uur opladen, dat word dus een uurtje of wat in de winkel bivakeren :+

Ik heb mijn P800 nu een dag en hij bevalt me prima, alleen minpuntje is dat hij niet opgeladen word als je hem in de cradle zet en het synchroniseren erg traag gaat.

verder (nog)geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryofist
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik moet nog minstens een week wachten tot Vodafone goedkeuring geeft voor het porteren van mijn nummer van O2 naar Vodafone, voordat ik m mee mag nemen. Klopt dat?

http://www.rootsaert.nl/jumpani.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Alfisti schreef op 05 February 2003 @ 14:29:
[...]
Ik heb mijn P800 nu een dag en hij bevalt me prima, alleen minpuntje is dat hij niet opgeladen word als je hem in de cradle zet en het synchroniseren erg traag gaat.
Oef! Dat niet opladen is wel een grote misser! Dat leek me nu net zo handig van die cradle!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

cryofist schreef op 05 februari 2003 @ 14:41:
Ik moet nog minstens een week wachten tot Vodafone goedkeuring geeft voor het porteren van mijn nummer van O2 naar Vodafone, voordat ik m mee mag nemen. Klopt dat?
Dat kan ja. Nummers moeten volledig uit het netwerk 'gerefreshed' zijn voordat men tot portering over kan.

Richttijden voor portering zijn 1 week tot 1.5 maand, dus an sich heb je met een week verwachte tijd nog geluk.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik heb overigens nog een vraagje over de snelheid van de cradle en die van de infrarood (en bluetooth?)
Hoe lang zou het duren om bijv een mp3'tje te versturen van je laptop naar de p800?

(Met m'n Siemens SL45 doe ik er nl ongeveer 20 min per mp3'tje over en dat is best wel lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik heb sinds vandaag ook de T68i . fijn telefoontje maar krijg mijn chello pop mail dus niet aan de praat, Wap via gprs wil wel. Bij ben kun je standaard gebruik maken van GPRS, via ben-online.nl kun je jou mail gegevens ingeven en dat word dan opgeslagen, dit werkt bij mij niet, kreeg niet eens bericht daarover, wie heeft het wel voor elkaar gekregen? Ik heb standaard ben VAAK abbo

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin2000 schreef op 05 februari 2003 @ 16:01:
Ik heb sinds vandaag ook de T68i
moet je naar een ander forum... :P

Joepie!!! Vandaag bij BC in Dordrecht de enige P800 gescored die ze (vandaag) hadden binnengekregen...

man is dat ding geil :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Haso2000 schreef op 05 February 2003 @ 15:14:
Ik heb overigens nog een vraagje over de snelheid van de cradle en die van de infrarood (en bluetooth?)
Hoe lang zou het duren om bijv een mp3'tje te versturen van je laptop naar de p800?

(Met m'n Siemens SL45 doe ik er nl ongeveer 20 min per mp3'tje over en dat is best wel lang)
Op USB 1.x klopt dat wel ongeveer die 20 minuten. De vraag die je dan ook wil stellen is of het ding USB 2.0 ondersteunt... en eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar ;) (lullig trouwens als je laptop dat niet doet)

PDF-manual op de SE-site doet het hiero niet, kan iemand even opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed antwoord op 2 vragen.

- het versturen van een mp3tje via de cradle duurt maximaal 5 minuten, heel snel dus.
- Mijn toestel laad wel automatisch op via de cradle, ik zet hem erop, sluit hem aan op de computer en ondertussen word ie opgeladen.
- Films is nu ook allemaal gelukt. De meeste doen het goed, sommige haperen een beetje.
- 16 MB IS TE WEINIG!!!!!!!!!! Sony schiet op met die 128mb!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist BelCompany aan de lijn gehad. Het toestel dat ze binnen hebben gekregen is een 'test model', waar niet de meest recente firmware opstaat. Aanstaande maandag schijnen de nieuwe modellen binnen te komen.

Weet iemand wat de laatste firmware is, zodat kopers dit ook kunnen herkennen aan de doos ofzo en niet een oud model kopen zoals ik bijna had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 16:17:
- Mijn toestel laad wel automatisch op via de cradle, ik zet hem erop, sluit hem aan op de computer en ondertussen word ie opgeladen.
Is het 'ondertussen' opladen van je accu terwijl ie nog niet helemaal leeg is (stel 50%) niet slecht voor de capaciteit van de accu? Ik dacht nl. van wel (correct me if I'm wrong)
Is er (daarom) ook een optie om het automatisch laden van de accu uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684: whitepaper zegt niets over USB versienummers, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Haso2000 schreef op 05 February 2003 @ 16:30:
[...]

Is het 'ondertussen' opladen van je accu terwijl ie nog niet helemaal leeg is (stel 50%) niet slecht voor de capaciteit van de accu? Ik dacht nl. van wel (correct me if I'm wrong)
Is er (daarom) ook een optie om het automatisch laden van de accu uit te zetten?
U leeft in de middeleeuwen! 5 jaar geleden had je gelijk, maar tegenwoordig hebben alle boven-instapmodel-GSM's een Lithium-Ion of andere Lithium accu, en deze worden niet 'moe'. Mijn 6310 wordt al een jaar ad random aan het infuus gehangen en kan nog steeds probleemloos 14 dagen standby zoals in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
O-) mijn SL45 nl niet...
(en de GD90 die ik daarvoor had krijg ik nieteens meer aan zonder m aan de lader te hangen)

Vandaar mijn vraagje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn vraag van eerder vandaag maar te beantwoorden ..

Van http://www.clubsonyericsson.com/en/products_p800.htm

Latest firmware versions

Phone: R1F
PDA: R1F
Bluetooth: R2C
CDA: R1F

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
is het nu dat er deze week de NEDERLANDSE versie te koop is of de engelse versie? SE mailde me nu al terug :( dat ze deze week dus te koop zijn in de winkel maar dat ze met engelse software/firmware zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er eentje met nederlandse software bij de phonehouse gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, mijn vraag: Is er ook zoiets als msn mogelijk voor de p800, want ik weet dat het er voor de 7650 is, dus is het er ook al voor de p800? Lijkt me erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Een tijd terug in dit topic is al gezegd dat er een MSN-client is voor de P800. Moet ik overigens als programmeur bij waarschuwen dat MSN een redelijk 'duur' protocol is in de bandwidth: je GPRS-Mbtjes zullen het een minder strak idee is. ICQ is minstens een factor 2 minder zwaar fyi (en nee ik weet niet of er een ICQ client voor de P800 is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

curry684 schreef op 05 February 2003 @ 17:53:
Een tijd terug in dit topic is al gezegd dat er een MSN-client is voor de P800. Moet ik overigens als programmeur bij waarschuwen dat MSN een redelijk 'duur' protocol is in de bandwidth: je GPRS-Mbtjes zullen het een minder strak idee is. ICQ is minstens een factor 2 minder zwaar fyi (en nee ik weet niet of er een ICQ client voor de P800 is ;) )
ik zou zeggen probeer deze eens, alles in één!!!
TipicME is a multi-protocol client that supports Jabber, AIM, ICQ, IRC, Yahoo and MSN Messenger protocols enabling unified communication both inside and outside the company. These protocols are configurable and can be removed from the client.
NOTE: due to the closed nature of the Protocol of these networks, connection can ONLY be offered on a best effort basis.
curry684 schreef op 05 February 2003 @ 16:42:
U leeft in de middeleeuwen! 5 jaar geleden had je gelijk, maar tegenwoordig hebben alle boven-instapmodel-GSM's een Lithium-Ion of andere Lithium accu, en deze worden niet 'moe'. Mijn 6310 wordt al een jaar ad random aan het infuus gehangen en kan nog steeds probleemloos 14 dagen standby zoals in het begin.
daar ben ik het dus niet helemaal mee eens, mijn Ericsson t28s heeft een Li-polymer bat... en na 3 jaar intensief gebruik haalt ie toch echt niet meer de prestaties van voorheen, de batterijen zijn wel eens stuk beter geworden maar op een gegeven moment geven ze toch echt de geest.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je je 6310 nog eens twee jaar langer gebruikt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Fear-factoR op 05-02-2003 18:22 . Reden: xtra reply ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.