Toon posts:

TV-Out Schokt op televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wanneer ik gebruik maak van de TV-out aansluiting schokt het beeld op de televisie een beetje. Dit gebeurt vooral wanneer er in een film veel verschillende kleuren tegelijk bewegen. Wat ook opvalt dat op ongeveer 1/4e van het beeld (van bovenaf) een soort scheiding ontstaat in het beeld omdat het boven minder snel beweegt dan onder. Op de monitor gebeurt dit allemaal niet, hier loopt alles veel vloeiend (ze staan tegelijk aan).

Ik maak gebruik van
- Geforce 4MX 440 64mb
- S-Video aansluiting op de videokaart in SCART aansluiting op video
- Bijgeleverde drivers

Mijn vraag is nu: wat is hier aan de hand?

Alvast bedankt

P.S. Meneer de operator, ik heb die geweldige FAQ pagina bekeken maar hier staat het niet bij.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er staat ook dat je zelf wat dingen moet gaan uitproberen, en dat heb je zo te zien aan je post nog niet echt gedaan. Test eens een keer andere drivers zou ik zeggen (staat dus ook al in de sluitmessage van je vorige topic).

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan:
- Video er tussenuit
- Ongeveer elke instellingsvenstertje bekeken
- Oude drivers / nieuwe drivers

Verwijderd

Dat lijkt me gewoon een slechte rip.

Verwijderd

Topicstarter
Nee want op de monitor loopt ie wel vloeient.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

FAQ gelezen, maar niet de search gebruikt.... :)
[rml][ DivX] Om de halve seconde schokje op TV-Out :([/rml]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij dit uitleggen, wordt divx 1x voor de gewone monitor gedecodeerd en 1x voor de tv??

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
Staat de resolutie wel op 800x600? staat de tv wel op 60 hz? ik had hetzelfde probleem met mijn radeonn 9000 pro maar dat is op gelost. Gebruik je yuv to rgb coversion? Dan moet je hem eens gewoon op overlay zetten, maar dan moet je je monitor uitschakelen want je kunt met overlay niet op beide beelden weergeven. In Divx staat ergens post processing, probeer eens wat lager te zetten. Staat vsync uit? Je kan ook de optie double buffering aanzetten in je Divx

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Misschien helpt het als je je normale monitor uitschakelt (op de videokaart uiteraard, niet gewoon uitzetten :+ ), ik heb het idee dat dat bij mijn laptop ook altijd wat scheelt als ik een filmpje ga kijken. Bewijzen en/of theoretische onderbouwingen heb ik er echter niet voor, dus misschien is de wens iets teveel de vader van de gedachte, but it's worth a try.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1