Toon posts:

Onkyo en Quadral gemaakt voor elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op luister visite bij de lokale audio boer kwam hij met het volgende statement: namelijk dat Onkyo en Quadral zeer goed bij elkaar zouden passen. Nou heb ik dus een Onkyo versterker en heb dus geluisterd en het klinkt inderdaad verbluffend goed maar ik ben eigenlijk benieuwd of er meer van dit soort combinaties bekend zijn. Ik was eigenlijk op zoek naar Kef's maar daar was hij nou toevallig geen dealer van. Iemand toevallig ervaring met de Onkyo-Quadral/Kef combinatie...oh en maak je maar niet ongerust...ik ga zelf luisteren ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Vind het een beetje onzinnig, dat zou betekenen dat iedere Quadral ongeveer gelijk zou moeten klinken, en dat is dus zeker niet zo. (waar ben je geweest, radio roelandschap ofzo? Die hebben nog wat quadrals en onkyo's over namelijk :P ). Daarnaast komt wederom smaak om de hoek kijken. Maar ik denk dat de speaker het grootste gedeelte de klank bepaalt dus als een Quadral op een Onkyo lekker klinkt zal deze waarschijnlijk ook zeer fijntjes klinken op een vergelijkbaar apparaat :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
offtopic:
Heej shittyoldman, niks over radio roelandschap jah?! die winkel ruled! :D
(eigenaar is goeie kennis van me, vriend van me pa namelijk :P)

onze hele HT komt daar vandaan, van projector tot speakers :D

Rookworst zonder R is ook worst.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14:56
ook offtopic:
Heb ook niks tegen roelandschap (site komt van mij ;) (paar jaar oud al dus inmiddels issie niet meer bijzonder), mijn eigen spul komt er ook vandaan, maar ik weet toevallig dat ze wat quadrals op vooraad hebben en pro onkyo zijn (en anti yamaha :P))

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 04-12-2002 17:13 . Reden: eej, offtopic tags :) ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Eigenlijk klinkt bijna alles goed op een onkyo omdat het gewoon fantastische stabiele versterkers zijn. Ze zijn trouwens wel goedkoop bij die roelandschap

• jasjenl
  • Laatst online: 12:50

jasjenl

Liab A Tymo

Een Quadral zal best goed kunnen klinken op een Onkyo, maar ik draai Quadral op een Marantz en dat klinkt ook mooi :)
Je hoort wel eens van verschillen in klank-stijl tussen merken versterkers en luidsprekers, waardoor bijvoorbeeld een van zichzelf vrij helder of scherp klinkende luidspreker beter een wat 'warmer' klinkende versterker zou kunnen hebben en vice versa, maar zoals hierboven al gezegd heeft de luidspreker toch het meeste invloed op het geluid (niet dat een versterker er niet toe doet qua klank, integendeel, maar toch minder dan de luidspreker).
Ik denk dat dit eerder gezegd werd omdat Onkyo en Quadral in Nederland dezelfde importeur hebben (Acoustical, die van Bang & Olufsen..).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Harman Kardon (AVR-3000) en Infinity (Ouverture MKII) passen perfect bij elkaar (zelfde moedermaatschappij) en, eerlijk gezegd, passen ze i.m.o. (naar mijn smaak) beter dan de KEF en de Quadral die ik ook op proef had meegenomen.

ARME AOW’er

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Niet lachen, maar ik zag ergens in een duits blad (Video) test van de officiele combinatie Onkyo en Jamo. Blijkbaar vonden Onkyo Jamo wel goed bij hun passen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Maar goed hoe je het ook draait of keert Onkyo is een goed merk dat betrouwbare en zeer goed presterende producten maakt. Ik geloof dat een gedeelte van de audioprocessing van Lexicon komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:24:
Maar goed hoe je het ook draait of keert Onkyo is een goed merk dat betrouwbare en zeer goed presterende producten maakt. Ik geloof dat een gedeelte van de audioprocessing van Lexicon komt.
bij Harman kardon , is er een audioproseccingsgedeelte van lexicon

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik vind dit echt Bullshit :) Tis voor iedereen anders natuurlijk :) voor ene kan het hemels zijn voor de andere kan het grootste crap zijn sinds Bose :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik vind B&W en Rotel erg lekker samen gaan. Maar ook dit is persoonlijk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Volgens mij zijn er inderdaad geen 'ideale combinaties'.... mijn vader heeft Vifa boxen op een Quad versterker, en dat klinkt geniaal. Ik heb zelf B&W boxen op een NAD versterker, klinkt ook niet slecht... volgens mij is gewoon alles met alles te combineren, en vind de ene het wel mooi en de ander niet ...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Stom, natuurlijk ik haal het weer door elkaar |:( Onkyo Harman kardon

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Zo heb ik ook ooit een Sherwood "recommended by Bose" cassettedeck gehad.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

Eerst een Onkyo-Quadral combinatie gehad. Die Quadrals heb ik nog steeds, maar ze worden nu aangestuurd door NAD.

Een krachtige versterker is wel aan te raden als je kiest voor Quadrals. Het rendement is gemiddeld wat lager dan bijvoorbeeld van een stel KEF-jes.

Alleen jammer dat ze bij Quadral nu niet meer gebruik maken van die bandtweeters... ;(

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

w00Dy

Make soap, not war

Onkyo past heel goed bij Jamo :D
zelfde fabrikant

Verwijderd

Hmmm sherwood en bose komen toch ook van dezelfde fabrikant....

Verwijderd

Mijn pa heeft een nad 2100 'power envelope' voorversterker en nad 1300 versterker met quadral rubin's en dat klinkt goed.
Ik heb op mijn kamer quadral quintas (120/215 Watt op 4/8 ohm, 23-25 000 Hertz )aangedreven door een oude maar krachtige sanyo versterker klinkt jammergenoeg minder goed.
Pagina: 1