Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:05:
[...]
Bij de meeste NOS-ouderlingen is dat enthousiasme de laatste paar maand omgeslagen in pure irritatie vanwege de grote stroom newbie-topics die absoluut geen niveau hadden
en binnen 1 seconde met google gevonden konden worden.
Vandaar de nieuwe policy.

.
Nieuwe policy

Is dat ooit anders geweest dan? Volgens mij niet...het was hooguit niet nodig, en daardoor was de handhaving van de policy soms misschien niet al te strikt - het was simpelweg niet nodig. Nu is het duidelijk wel nodig, of in ieder geval 'meer nodig' dan vroeger.
* Wilke leest wat Sepans zegt, en is het daar roerend mee eens.
Hopelijk lukt het dus om de sfeer niet (te veel) ten koste te laten gaan van het niveau. Daarom blijven er ook wel eens dingen open waarvan ik eigenlijk denk van 'tja', maar als ik het idee krijg dat men het echt al wel zelf heeft geprobeerd maar er toch niet uit komt, dan moet het soms maar 'es kunnen. Bijvoorbeeld
deze thread. Kijk, als daar nou in anderhalve regel hetzelfde had gestaan was het een slotje geweest. Maar nu blijkt dat het gewoon echt net ff niet lukt (met aardig wat info en de notie dat 'ie doorheeft dat dit simpel is maar het 'm toch niet lukt) - tja, dan kan ik het niet over m'n hart krijgen zoiets lompweg te sluiten.
Voor de eerste die nu zegt "waaahhh!! Wat willekeurig! Deze blijft open terwijl topic X dicht zit!" zeg ik dit er vast bij: Nee, inderdaad 100% objectief is het nooit. Ben je het er niet mee eens, ICQ me dan (heb helaas nog geen tweakers.net e-mail adres).
Verder helpt het dus behoorlijk als users topics openen waaruit gewoon helder en duidelijk blijkt wat het probleem is, dus niet in 1 zin ofzo, of dat nergens uit blijkt dat ze echt gezocht hebben, of als uit het aantal schrijf/typ/spel/taal-fouten gewoon blijkt dat ze te lam zijn hun vraag even netjes op te schrijven en nog even door te lezen voor ze 'm posten. Een houding waaruit spreekt 'help me, dat is mijn recht [ook al stel ik simpele vragen]', of een post die uitstraalt 'dit is in 20 seconden ingetikt want dat is nog net sneller dan googlen en zo hoef ik mooi niet zelf na te denken' is ook niet bevorderlijk.
En af en toe een 'simpel' topic is wel okee, maar het percentage leek de laatste tijd eerder richting de 60-80% te gaan en dat was duidelijk niet okee. Dus daarom gaat er momenteel wat sneller/vaker iets dicht dan voorheen. Zoals gezegd, gebeurt dat naar jouw idee niet met goede uitleg, ICQ of mail dan eerst gewoon even voordat je pissed gaat lopen doen
Of kom langs in #nos, als je geluk hebt zijn daar wat mensen die online kunnen helpen zelfs