Naar mijn idee denk je nu verkeerd. Tweakers moet niet zo worden dat je vanwege irritatie een abbo neemt.
Dat is ook absoluut niet de bedoeling.
Banners zijn prima, ik wil best een paar kb extra laden als ik daarmee tweakers steun. Maar overdrijven kan natuurlijk ook.
Ok en mee eens
The - DDD schreef op 05 december 2002 @ 09:17:
Je kan het ook omdraaien. Banners zijn gewoon ontzettend asociaal en parasitait imho. Met banners genereer je extra dataverkeer op het al druk bezette internet. En sowieso, het is mijn dial-up, up-link, whatever. Dus als ik bepaal dat bepaalde dingen niet door mij gerequest worden, dan is dat mijn zaak.
Het is heel simpel: geen banners, geen site. Het enige dat gevraagd wordt in ruil voor alle geleverde diensten is dat je die banners laadt, is dat nou zo verschrikkelijk veel gevraagd? (zie hieronder voor meer over bannerload)
Dat extra dataverkeer op het al druk bezette internet wordt al betaald door de gebruikers, dus die vergelijking gaat niet op.
Waar het vooral om draait is vanaf welke kant je het bekijkt. Lijkt me vrij duidelijk. Voor tweakers, hoe meer banner loads en vooral clicks hoe beter. Voor sommige gebruikers met een miezerige dial-up (zoals ik) wordt er wel is moedeloos van. Vooral als een banner groter is dan enkele kb's.
Ik begrijp wat je bedoelt, want ik ben zelf ook heel lang een dial-upper geweest. Het is ook absoluut niet de bedoeling dat t.net een soort bannerkerstboom wordt. Er zijn echter rekeningen die betaald moeten worden en dat kan alleen maar als er voldoende inkomsten uit banners zijn. Negen van de tien keer is dat de enkele banner bovenaan de pagina, met soms nog zo'n tekstadje ernaast. Dat valt mijns inziens heel erg mee, zeker in vergelijking met veel andere sites.
Nogmaals: tweakers snapt zelf ook wel dat als de banners continu ontzettend irritant zijn, dat de bezoekers dan vanzelf wegblijven. Dat is natuurlijk het laatste men wel, wat dan ook de reden is dat er bijvoorbeeld nooit banners met geluid op de site zullen staan.
Die banner waar deze thread over begon was echt irritant. Je kon niks weg klikken, alles wat kon, was wachten.
Tja das vervelend, ik heb hem zelf niet gezien dus ik kan er niet over oordelen. Desalniettemin blijf ik bij mijn bovenstaande standpunt. Die banner krijg je waarschijnlijk heel zelden en daarvoor krijg je een jaar nieuws, reviews, forum etc.
Chris Auk3ma schreef op 05 december 2002 @ 09:16:dan moeten ze hun geld maar van de abbo's afhalen hoor; en ze kunnen ook gewoon gesponsord worden net zoals epox onderaan hun site enzo dat is veel leuker.
Jij spreekt vast uit ervaring met jouw eigen site met meer dan 100.000 bezoekers per dag en ca 100 medewerkers
Bovenstaande is wederom geschreven door mij als persoon en niet per se als crewlid
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy