Toon posts:

Celleron 900 @ ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

Maat van mij heeft een celeron 900 s370 op een converter, deze celly's schijnen goed te zijn overclocken. Alleen kan ik nergens de voltage veranderen. Nou weet ik dat je vroeger iets in de Slot celerons bepaalde pinnetjes moest aftapen...

Ken iemand even mij geheugen verversen,,, mischien een format geven..

Bedankt

het gaat dus om voltage verhoging.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 14:38
Probeer eerst maar is zonder voltage te verhogen, misschien kom je dan ook al vrij ver. Probeer google of de search is voor die voltage veranderen, want die weet ik ook niet, sorry.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
lijkt me wel te vinden in de PMG faq

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jij hebt het over deze truuk: http://www6.tomshardware.com/cpu/98q4/981215/sl2w8-06.html

Alleen geld dat inderdaad voor oude slot-1 processoren. Jouw nieuwe celeron werkt standaard op 1.7V dacht ik.. Zoals je bij dat artikel kunt zien gaat het alleen over 2V of meer..

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ooit een Celly 800 gehad (coppermine) in mijn toenmalige MSI 6163Pro. Deze was Slot dus heb ik ook zo'n slotket gehaald. Na een tijdje geprobeerd te overclocken en toen kon ik gewoon in me BIOS het voltage instellen. De voltages van mijn BIOS werden netjes overgenomen door bv. mbm. Ook kon ik hoger OC'en (ik kwam uit op 992MHz, 124MHz fsb) dan op standaard voltage dus ik kon met zekerheid zeggen dat het voltage gewoon verhoogd werd.

Ik weet niet of dit kwam omdat de slotket dit ondersteunde (was een vrij goedkope) maar ik zou zeggen, kijk eens in de BIOS... Verhoog het gewoon daar als je BIOS die mogelijkheid heeft en kijk wat er gebeurt...

Anders moet je dus gaan uitkijken naar een slotketje met spanningsregelaar...