Toon posts:

Probleem met software na overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey techneuten!

Ik heb in mijn bios mijn CPU Clock veranderd van 100 naar 132...instellingen opgeslagen en opnieuw gestart. Mijn PC starte vervolgens niet meer op. Dus batterei eruit en opnieuw opgestart. Dit tot 6 x toe herhaald. Kreeg toen reactie...ben gelijk naar bios terug gegaan en heb instellingen op fail-safe settings gezet. Maar nu is hier het probleem. Ik heb dus problemen met het opstarten van Max3ds een 3d animatie programma. Deze blijkt gewoon het hele systeem uit te gooien en opnieuw op te starten. Het vreemde is dat ik vandaag een GeForce 2 Titanium heb geinstalleerd en nog steeds het zelvde gezeur. Waar ben ik aan toe? Ik heb hier echt hulp bij nodig...dus als je enig idee hebt...mail het me... info@khaoz.nl ...PLEASE!

Sys specificatie

Merkloos Kast
Chaintech moederbord (soundcard/com/prntpoort onboard)
P4 Intel 1.6 GHz
654 Mb RAM
Nvidia 128 32Mb (vandaag veranderd naar GeForce 2 64 Mb)
BIOS Chip Phoenix D686
2x Realtek NICs
USB Hub

Als je enig idee hebt wat ik moet repareren/kopen om hier vanaf te zijn...

Greetz Dave

Verwijderd

Bij overclocken kunnen er fragmenten beschadigen op je harde schijf, ik denk dat dit bij jouw dus gebeurt is.. Format and reinstall.

Suc6

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 08:40:
Bij overclocken kunnen er fragmenten beschadigen op je harde schijf, ik denk dat dit bij jouw dus gebeurt is.. Format and reinstall.

Suc6
geezzz je leest niet eens..........
hij heeft gewoon zijn bios geflasht......
wrom eigenlijk?

niks

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Format en reinstall kan zonder meer geen kwaad af en toe ;)
Al geprobeerd om je oude videokaart terug te zetten? Ik neem aan dat het niet de AGP-multiplier kan zijn? Misschien dat ie teveel stroom trekt bij het opstarten van Max3ds, waardoor het ding uitvalt?

En pas AUB ff je topictitel aan, ik zie dat je een nieuwe gebruiker bent.
Lees voor je post aub:
Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*
en
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
en
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
welkom dave... ik sluit me aan bij The_Eagle :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Titel even een beetje gefatsoeneerd :)

En ontopic: Probeer gewoon even een re-install van je os + software..

Chop2000: Ik kan uit zijn post niet zien dat de bios geflashed is.. Fail safe is gewoon een reset naar default waardes van de bios-instellingen :)
Pagina: 1