Toon posts:

Kwaliteit DVD --> DivX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben al een tijdje de beeldkwaliteit aan het testen van een omgezette DVD naar Divx.
Ik heb de DivX 5.02 codes geinstalleerd en vervolgens verschillende programma's geprobeerd:

-EasyDivx
-Smartripper + FlaskMPEG
-Smartripper + DVDx

Ik heb verschillende methodes geprobeerd, constant bitrate, 2-pass, etc.. (wat is het beste eigenlijk?)
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit, ik zie nog steeds vrij wazig, blokkerig en soms interlaced beeld.
Als ik een speelfilm (DVDRIP) van iemand leen dan is de kwaliteit echt veel beter.
Wat kan ik doen om ook kwalitatief goede Divx files te maken?
Welke programma's gebruiken jullie hiervoor?

Verwijderd

Bij het naar HD kopieren maakt het niet uit welk programma je gebruikt, want ze zetten toch allemaal alleen maar de .vob files op je HD.

Maar ik gebruik ook FlaskMPEG daarnaar, en bij mij zijn het altijd goede rips hoor :? Dus aan dat programma ligt het niet.

Voor veel info zou ik ff op Doom9 kijken, daar staan veel progs en ook heel veel guides.... Ik gebruik ook de instellingen van die site bij het rippen trouwens..

suc6 :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
probeer eens XviD ?

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
Wil je voor mij eens kijken wat de directe link is van de instellingen voor FlaskMPEG? Ik zie het namelijk niet op de site....

Verwijderd

Dat kan niet op die site een directe link, maar je moet gewoon naar "guides" en dan naar "DivX guides" en dan kies je of voor "DivX5" of voor "Xvid". maar ik raad je Xvid niet aan, want die is nog niet zo stabiel eigelijk, en nog niet veel mensen hebben de Xvid codec nog niet geinstalleerd. De nieuwste Xvid zit namelijk nog niet eens in de laaste Nimo pack.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen... thanks

Nog een vraagje:
Wat is het verschil tussen al die methodes: 1-pass, 2-pass, etc... en wat is het beste?

En hoe weet ik welke bitrate ik in moet stellen in FlaskMPEG... Hoger is natuurlijk beter, maar hoe hoog kan je gaan?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Divx 3.11 gebruiken (Nandub) ik heb nog niets beters gevonden en als je dan nog stukken tegenkomt met blokvorming kan je dat oplossen door de minimale bitrate over dat stuk te verhogen. De gemiddelde DVDrip heeft veel meer tijd in zich zitten ik weet niet of je dit wenst.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik gewoon de guide op doom9.net. Daar staat ook de software bij. Werkt bij mij perfect.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Sinds gisteren: Gordian Knot (smartripper, dvd2avi, lame etc. included). http://doom9.org ;) Eerste resultaten zijn zeer bemoedigend, vooral het automatische maximale bestandsgrootte bepalen werkt erg goed. Het enige waar ik FlaskMPEG nog voor gebruik is het bepalen welke audiotrack te demuxen... Met divx 5.02, 2-pass bidirectional krijg je mooie resultaten!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Gewoon DivX 5.02 gebruiken en dan met die guides van doom9. Ze gebruiken volgens mij het programma Gordian Knot dat is een programma met alles erin. Perfect voor de beginner :)

De bitrate dat hangt natuurlijk af van een heleboel dingen, zoals "wil je hem op 1 of 2 cd's". Want dan wordt ie wel groter nartuurlijk. Zo moet je dat een beetje aftellen. En maak je van je MP3 stream 160 kb/s dan moet je bitrate weer iets omlaag.... etc etc

Maar daar staat op de site ook wel weer een caculator voor die dat allemaal voor je uitrekend ;)

Met DivX 3.11 loop je te prutsen met effecten zoals rook en snelle momenten in een film, en dan is het alleen maar heel veel werk om dat normaal te krijgen. Ze maken niet voor niets een versie 5.* :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga even de guides op doom9.net bekijken.

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Freaked

..

VCDhelp wil ook nog wel eens goed werken (staat precies bij hoe je van dvd naar divx moet rippen) Suc6 :9

..

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
probeer TMPEGENC (tsunami mpeg encoder). die kan ook naar AVI omschrijven en heeft daarnaast een hele nuttige en mooie ruisonderdrukker. ook ideaal voor MPEG-1 bv.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de guide over DivX 5 m.b.v. G-Knot gelezen en uitgevoerd... werkt al wat beter, maar ik snap een aantal dingen niet helemaal:

http://www.doom9.org/gknot-divx5.htm
Op deze site staat iets over de compressibility check:

Bits/(Pixel*Frame)
0.141 First pass stats
41.7% of 0.338 Compressibility test

Dit schijnen redelijk ideale waarden te zijn volgens de guide:

It's not a good idea to go much below 0.17 bits/pixel*frame
If you go for 1 CD stay close to 0.17 (First pass stats)

60% or higher will pretty much guarantee that you'll get pretty good looking results. Going over 80% is a serious overkill and you should rather increase the resolution. Values in the range of 50-60% still look pretty good and 40-50 is still OK (Compressibility test)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu heb ik een dvd proberen te rippen en de compressibility check gedaan en krijg het volgende:

Bits/(Pixel*Frame)
0.285 First pass stats
40.5% of 0.704 Compressibility test

Dan heb ik een resolutie van 512x384.
De waarde 0.285 is dus veel hoger en het percentage van 40.5% is net genoeg.
Als ik zorg dat Bits/(Pixel*Frame) kleiner wordt (die 0.285) dan gaat het percentage van 40.5% ook omlaag, deze waarde wordt dan TE laag.
Weet iemand wat nou de beste instellingen zijn? Wat is belangrijker de 0.285 Bits/(Pixel*Frame) of het percentage 40.5% of 0.704.
M.a.w. hoe krijg ik een goede kwaliteit Divx?

Verwijderd

Als ik DiVX 5.02 instel op >800 Kbit/sec krijg ik al een goede kwaliteit, somige DVDs moeten geripped worden met de-interlace aan anders krijg je rare strepen in de output (onlangs DVD van Joe Bonamassa geript en moest dar ook de-interlace aanzetten)

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan, dit was niet echt mijn vraag, maar welke programmatuur gebruik jij dan?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
uhm, je doelt op dit topic ofzo?
G-Knot: kwaliteit divx

Ik bedoel er meer mee dat je het centraal moet houden. Dit topic wil ik best gedogen om zo een topic te krijgen met nuttige info zodat we deze kunnen gebruiken in de faq of andere sluitposts. Maar normaal gesproken is het meer de bedoeling dat je zelf wat guides doorleest op de eerdergenoemde sites en zo het een en ander gaat testen. Dit kost tijd en moeite, maar je leert er veel van en zo hoef je straks niet alles te komen vragen. Ik heb het laatst zelf ook gedaan, had wat filmpjes nodig van dvd voor een bepaalde opdracht, heb met smartripper de vobs eruit gehaald en vervolgens met dvd2avi deze omgezet naar avi en wav. Als codec MS MPEG4 v1 op max bitrate wat alsnog voor een goeie kwaliteit zorgde met een beperkte bestandgrootte. En tevens afspeelbaar op iedere net geïnstalleerde windows bak (een verreiste voor de opdracht). Maar hiervoor heb ik wel veel moeten testen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

Ik kan eigenlijk nergens vinden welke cpu je het beste kan gebruiken voor het omzetten van DVD naar Divx of VCD.

Misschien weet iemand hier welke sneller is:
Intel Pentium 4 2000Mhz - 512KB Norhtwood met 256mb PC266
AMD Athlon 1700+ @ 1540 (1800+) met 384 mb pc266 @ pc280

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb dezelfde Athlon XP en hij doet bij mij over Star Trek Attack of the clones + AC3 geluid en DIVX 5.02 pro 2-pass ongeveer 3,5 uur.
Pagina: 1