Hoi tweakers,
Ik heb sinds kort een mooie switch gekocht (Twister 8 Poort switch 10/100MB, Buffer 256Kb). Je raadt het al, ik wil hier een netwerkje maken en internet (Chello) delen. En ja, ik heb gehoord dat je geen netwerk mag maken van chello, maar toch gaan we een gokje wagen
.
Mijn netwerk bestaat uit 4 computers.
Computer 1:
Intel Pentium II 266MHz
95 MB SDRAM
4,3 Gb Maxtor
3Com 10MBit (met IP natuurlijk van mijn chello)
Twister Realtek RTL8139 10/100MBit (met IP: 192.168.0.1)
Computer 2:
AMD Athlon Thunderbird 1,4GHz
512 MB SDRAM 133
Twister Realtek RTL8139 10/100MBit (met IP: 192.168.0.4)
Computer 3 (laptop):
Intel Celeron 700MHz
128 MB
Intel PRO/100 P Mobile Combo Adapter (met IP: 192.168.0.2)
Computer 4 heb ik nog niet aangesloten.
Op computer 1, de server dus, heb ik Windows 2000 advanced server geinstalleerd. Daar werkt alles perfect.
Op de andere computers heb ik goed de ip's ingesteld en allen met gateway en dns op 192.168.0.1 (ip van mijn server), zodat ik via mijn server kan internetten.
Maar nu komt het probleem, ik kan mijn eigen PC (computer 2) niet echt lekker internetten, sommige sites doen het gewoon NIET, ze laden wel, explorer zegt wel bezig met openen, maar het laad balkje laadt heel langzaam op, en op het eind zegt ie dat de pagina niet kan openen. Het vreemde is hij kan wel naar de site pingen als je het IP adres weet van de site die op i-net niet doet. Afin, het internet op mijn laptop gaat gewoon GOED stabiel en snel.
Ik heb mijn Pc ook al paar keer geformateerd en zonder succes.
Ik heb computer 4 expres nog niet geinstalleerd om te kijken of eerst deze 2 het mooi doen.
Op alle 3 Computers heb ik gewoon Windows 2000 prof. geinstalleerd.
Ik ben nu echt radeloos...
misschien weten julllie wel wat raad.
BTW: ik heb op windows2000 advanced server geen fancy dingen gedaan, heb het gewoon geinstalleerd, en klaar.
Ik heb sinds kort een mooie switch gekocht (Twister 8 Poort switch 10/100MB, Buffer 256Kb). Je raadt het al, ik wil hier een netwerkje maken en internet (Chello) delen. En ja, ik heb gehoord dat je geen netwerk mag maken van chello, maar toch gaan we een gokje wagen
Mijn netwerk bestaat uit 4 computers.
Computer 1:
Intel Pentium II 266MHz
95 MB SDRAM
4,3 Gb Maxtor
3Com 10MBit (met IP natuurlijk van mijn chello)
Twister Realtek RTL8139 10/100MBit (met IP: 192.168.0.1)
Computer 2:
AMD Athlon Thunderbird 1,4GHz
512 MB SDRAM 133
Twister Realtek RTL8139 10/100MBit (met IP: 192.168.0.4)
Computer 3 (laptop):
Intel Celeron 700MHz
128 MB
Intel PRO/100 P Mobile Combo Adapter (met IP: 192.168.0.2)
Computer 4 heb ik nog niet aangesloten.
Op computer 1, de server dus, heb ik Windows 2000 advanced server geinstalleerd. Daar werkt alles perfect.
Op de andere computers heb ik goed de ip's ingesteld en allen met gateway en dns op 192.168.0.1 (ip van mijn server), zodat ik via mijn server kan internetten.
Maar nu komt het probleem, ik kan mijn eigen PC (computer 2) niet echt lekker internetten, sommige sites doen het gewoon NIET, ze laden wel, explorer zegt wel bezig met openen, maar het laad balkje laadt heel langzaam op, en op het eind zegt ie dat de pagina niet kan openen. Het vreemde is hij kan wel naar de site pingen als je het IP adres weet van de site die op i-net niet doet. Afin, het internet op mijn laptop gaat gewoon GOED stabiel en snel.
Ik heb mijn Pc ook al paar keer geformateerd en zonder succes.
Ik heb computer 4 expres nog niet geinstalleerd om te kijken of eerst deze 2 het mooi doen.
Op alle 3 Computers heb ik gewoon Windows 2000 prof. geinstalleerd.
Ik ben nu echt radeloos...
misschien weten julllie wel wat raad.
BTW: ik heb op windows2000 advanced server geen fancy dingen gedaan, heb het gewoon geinstalleerd, en klaar.