In het Windows 2000 startmenu en de Office XP menu's heb ik uitgezet, dat 'ie items naar gelang mijn gebruik gaat weglaten. Dat is hier echter niet het geval: delen van de menu's zijn voorgeprogrammeerd, zo, dat ze alleen in bepaalde contexten voorkomen. (Je kunt ze dus niet 'altijd' krijgen door ze vaker te gebruiken ofzo.) Dat zijn twee verschillende fenomenen.EfBe schreef op 17 december 2002 @ 22:45:
Hmm, daar heb je inderdaad gelijk in, ik dacht dat wellicht bij jou deze dingen niet disabled waren. Ik heb in ieder geval geen problemen met context-sensitive menus in visual studio.net. Ik heb ze verder in windows xp en in office xp disabled, weet niet of jij dat ook hebt, en indien nee, of dat van invloed is...
Het eerste fenomeen is ontzettend irritant en als dat er in had gezeten, had ik het hele .NET gebeuren gelijk weer verwijderd. De context-afhankelijke menu's zijn hooguit lastig, maar ik ben ze toch liever kwijt dan rijk. Ik vind de werking in Visual Studio 6, waarin items die niet beschikbaar zijn disabled (grijs) weergegeven worden, veel beter, aangezien je dan niet eindeloos blijft zoeken naar een optie die wel bestaat, maar niet zichtbaar is.