[Don't buy a videogame week] Geven tweakers gehoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Enkele maanden geleden kwamen de mensen van http://www.fairplay-campaign.co.uk/ in het nieuws omdat ze tegen de te hoge prijzen van games zijn.

Je kon een petitie tekenen (inmiddels bijna 11.000) en het zou van 1 tot 8 december 'Don't buy a videogame week' zijn.

Doen er nog tweakers mee?
Ik wel, want ik ben het ermee eens, de prijzen mogen wat mij betreft ewl een stukkie omlaag, en bovendien was ik sowieso niet van plan een game te kopen deze week :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik denk niet dat met de Sint in aantocht veel Nederlanders aan deze oproep gehoor zullen geven...

En wat betreft prijzen die omlaag moeten: tja, alles mag natuurlijk wel goedkoper worden. Toch ben ik van mening dat je voor videogames een behoorlijk faire prijs betaald, ik zie liever dat men iets aan dvd- op cd-prijzen iets doet. Daarnaast zijn van die laatste 2 de prijzen de laatste tijd ook gestegen, terwijl videogames eigenlijk al bijna 20 jaar even duur zijn...

* MrTinux doet ook mee, hij heeft namelijk geen enkel spel op het oog dat-ie wil kopen :)

[ Voor 77% gewijzigd door MrTinux op 02-12-2002 16:52 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Hm.. ik zou geloof ik mee doen, alleen ben ik 't een beetje vergeten :o
Age of Mythology kocht, ooooo neej... dat was nog in November :Y)

Verwijderd

huh ja ik doe mee koop namelijk nooit games... want ik speel het bijna niet op civilization na maar die heb ik al helemaal legaal.

Verwijderd

Laatst nog AOM gekocht. Maar van mij mogen de prijzen
ook wel naar beneden.

Verwijderd

ik doe lekker mee!! >:)

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 06:21
neuh, ik doe niet mee... ik ga me deze week lekker fifa 2003 halen voor mijn precious kubusje. Trouwens, die prijzen vallen toch wel mee ?! 55 euro voor een spel (voor de cube dan). uiteraard wel met korting bij de frs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 20:31

Sick Nick

Drop the top!

mwa, heb nog genoeg lege cd's dus ik koop deze week wel geen spellen of cd's :+

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik ga vanavond mischien nog een Gamecube halen met 2 spellen en extra controller.... :)

Als ik mee zou doen moet ik weer een week wachten kom nou :P

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Mjah, nie tdat ik eigenlijk veel games koop in de winkel :P, maargoed dat terzijde. Ik denk niet dat ik er aan mee zou doen. Beetje onzin allemaal.

Verwijderd

Lekkere tijd nu rond sinterklaas en de kerstman (ik ga lekker Starfox Adventures kopen :))

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Idd lekkere tijd.. Zal zelf geen spel kopen deze week maar heeft verder weinig met deze actie te maken.. Ben wel van mening dat prijzen (veel) te hoog zijn, maar denk niet dat deze actie veel nut zal hebben..

Verwijderd

I'm in, wil t ook wel een maand volhouden hoor:p
zovaak speel ik geen spellen nl, maar met die prijzen van spellen, cd's en dvd's spelen ze t kopieren enzo iig wel in de hand

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-01 12:35
ik doe al jaren mee :P
sorry is flauw...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Ik heb maanden niks gekocht en net nu heb ik 2 spellen besteld :P

The devil is in the details.

Verwijderd

ik doe altijd mee :P
koop 2x in het jaar een game of zo

Verwijderd

Lol, me 2 :).

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Nope, heb in de planning staan Splinter Cell te kopen. Niet dat ik het eens ben met de belachelijk hoge prijzen, maar ik koop alleen die games die ik zelf echt goed genoeg vind. Dat zijn misschien 4 a 5 games in het jaar, en aangezien ik deze games veel speel kan dat geld er wel af. Lagere prijzen zouden beter zijn, maar mijn budget gaat daarmee niet omhoog. Waarschijnlijk koop ik dan nog voor hetzelfde bedrag games :?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 15:59

PoweRoy

funky!

* PoweRoy doet mee :)

[This space is for rent]

Verwijderd

Ik vind het ook best om een maand geen spel te kopen, zolang er niets leuks uitkomt... :)

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Volgens mij doen de mensen die al mee doen dit niet echt bewust. Same goes for me. Ik ga deze week niks kopen, maar ik heb zaterdag nog 2 games gekocht. Verder is er niets urgents wat ik moet hebben.

10 second ninja DONE

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, ik doe mee, want ik heb op zaterdag snel wat spellen gehaald :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Mr. Rudi. Reageer maar ff want ik heb geen zin om het verhaal op te zoeken en te schrijven.

* Marruk = lazy :O :z

TMAXTINT

• Marruk
Ah! Gevonden
Lees dit topique maar es door

Actie tegen hoge games prijzen!/

TMAXTINT

Verwijderd

Ze zijn zo duur omdat games in 80% van de gevallen gedownload worden of gebrand.
(doe het zelf ook daar nie van :{ )
Een of andere actie is compleet nutteloos.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 15:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik doe mee! Is op het moment toch niks wat ik wil hebben...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Laatste spel dat ik gekocht heb was BF 1942 en gezien het aantal uren dat ik dat inmiddels gespeeld heb was de prijs ( 45 euro'tjes ) gewoon een lachertje.

Verwijderd

ik koop toch nooit spellen :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik doe niet mee, de V&D heeft net een nieuwe lading budgetbaktitels op tafel gekieperd :D

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 18:59

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 18:33:
Laatste spel dat ik gekocht heb was BF 1942 en gezien het aantal uren dat ik dat inmiddels gespeeld heb was de prijs ( 45 euro'tjes ) gewoon een lachertje.
Precies wat ik ook wou aandragen, heb zaterdag NHL2003 gekocht @ 54 Euro, na 3 dagen kost ie me nog 13,5€/dag en 3€ per speluur tot nog toe :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Wat is het nut van dergelijke actie, of het ook maar een beetje is nate zien zal zijn in de verkoopcijfers...en als je een game deze week niet koopt, koop je hem de week erna dan wel?

• Fred_Perry
  • Laatst online: 13-01 06:21
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:30:
Ze zijn zo duur omdat games in 80% van de gevallen gedownload worden of gebrand.
(doe het zelf ook daar nie van :{ )
Een of andere actie is compleet nutteloos.
ze zijn altijd zo "duur" geweest. Voor een NES spel betaalde ik indertijd ook 109 of 119 piek. En nu nog steeds. Ze zijn dus eigenlijk goedkoper geworden, want wij verdienen nu ook meer tegenover toen.

Verwijderd

Ik doe niet mee, ik denk niet dat deze actie ook maar iets terweeg brengt wat in een prijs verlaging resulteert. dus als ik een gaaf spel tegen kom, dan koop ik hem ook

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 19:07:
Wat is het nut van dergelijke actie, of het ook maar een beetje is nate zien zal zijn in de verkoopcijfers...en als je een game deze week niet koopt, koop je hem de week erna dan wel?
dan kunnen vele kindertjes geen spel van de sint of van de kerstman krijgen(als de ouders zo lullig zouden wezen om geen spel bijvoorbeeld te geven door deze actie) en dan krijgen ze wat anders van de gulle schenkers en kunnen ze geen spel er na krijgen want dan zijn de sint etc al weer weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:35 ]

• Outl@w
  • Laatst online: 13-01 18:45
Heb er niet aan ged8, vandaag toch maar Red Alert 2 gekocht om online te kunnen spelen :P

Feyenoord!

• Positron
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Shit, vandaag heb ik Super Mario Bros 3 gekocht bij de Intertoys, inderdaad belachelijk duur: € 2,26 >:)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik doe permanent mee!

[ Voor 5% gewijzigd door BlizzarD op 02-12-2002 19:52 ]

iStockphoto

Verwijderd

Die actie IS NUTTELOOS ... zolang mensen blijven doorgaan met branden en downloaden van games ... Worden de games alleen maar duurder ! :(

Verwijderd

Dat is idd zo. Er zijn heel veel mensen die de game's altijd downloaden en daardoor zijn de prijzen omhoog gegaan, maar als de prijzen omlaag gaan gaan de downloaders misschien wel meer game's kopen. Ik doe dus niet mee aangezien ik ook 1 van die downloaders ben en dat blijft het goedkoopst. 8)

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 20:12:
Die actie IS NUTTELOOS ... zolang mensen blijven doorgaan met branden en downloaden van games ... Worden de games alleen maar duurder ! :(
ik brand juist omdat ze duur zijn.

zo word het een beetje kip-en-ei verhaal. feit is dat games niet zo duur _hoeven_ zijn (met lagere prijzen maken ze wel minder winst, maar iig geen verlies).

Verwijderd

Ik brand niet. ik koop alleen grotere harde schijf zonu en dan ;)
e-ezel rox

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:59
Nou vroeger waren games 99 gulden nu 49 euro. Iedereen weet dat het duurder is geworden maar....

Rekensom'etje:

99 / 2.20371 = 44,92 euro
49 * 2.20371 = 107,98 gulden

Das toch best wat meer en in de goed oude gulden tijd was het ook al niet weinig.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:19
Ow, niet aan gehouden .... vandaag F-Zero voor m'n SNES gekocht.

Flickr | Lego collectie

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Ik doe niet mee, denk namelijk niet dat game developers erg onder de indruk zullen zijn. Vind de prijzen overigens wel aan de dure kant, maar ik kom ongeveer op de prijs uit die het ook was in guldens door klantenkaart bij Dynabyte enzo :)

There is no magic.

Verwijderd

mooi lekker wel getekend... groot gelijk!!! is gewoon absurd 50 euro te vragen voor een game, kan best wat goedkoper, verkopen ze meer, en maken ze waarschijnlijk net zo veel winst....

• IceStorm
  • Laatst online: 22:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Graham schreef op 02 december 2002 @ 20:42:
Nou vroeger waren games 99 gulden nu 49 euro. Iedereen weet dat het duurder is geworden maar....
Rekensom'etje:

99 / 2.20371 = 44,92 euro
49 * 2.20371 = 107,98 gulden

Das toch best wat meer en in de goed oude gulden tijd was het ook al niet weinig.

Zoek in een gemiddeld economie boek het woord inflatie eens op?

• Vimana
  • Laatst online: 13-01 21:16
De makers van Serious Sam gaven zelf aan dat het goedkoper kon. SS kostte nieuw iets van € 30,-.
Mijn inziens kunnen de spellen makkelijk € 10,- naar beneden (minimaal). Zo gaan mensen tenminste het spel origineel kopen i.p.v. eerst uren/dagen te downloaden.

Ik was vandaag ook in de stad om te zoeken naar BF1942... kost me verdomme bijna € 50,-!!! Ik vind het een geweldig spel, maar om dat ervoor neer te gaan leggen! Dan blijf ik zolang nog maar ff de demo spelen en wacht ik wel tot ie afgeprijst wordt. :(

En ff over dat branden, hoe zou het toch komen dat in b.v. Amerika veel minder gekopieerd wordt dan hier? Misschien omdat (muziek-)CD's daar bijna de helft goedkoper zijn?

• Vimana
  • Laatst online: 13-01 21:16
IceStorm schreef op 02 December 2002 @ 22:03:

[...]

Ik ben geen 10% meer gaan verdienen hoor.

• Hammie
  • Laatst online: 13-01 12:46
:9 ik doe ook mee >:)

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Vimana schreef op 02 december 2002 @ 22:07:

En ff over dat branden, hoe zou het toch komen dat in b.v. Amerika veel minder gekopieerd wordt dan hier? Misschien omdat (muziek-)CD's daar bijna de helft goedkoper zijn?
Heb je daar een bron van? Volgens mij vind de gemiddelde amerikaan namelijk ook dat ie er niet voor hoeft betalen als het gratis kan. Niet dat ik daar een bron voor kan geven maar de amerikanen die ik ken denken dus wel zo.

Ik denk trouwens dat de meest mensen echt niet zullen kopen wanneer downloaden kan, zelfs al gaan de prijzen met 10 euro naar beneden. Dus dwingen we de muziek/spellen/film producenten eigenlijk wel om palladium achtige praktijken te ontwikkelen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

prijzen worden echt niet hoger van illegaal kopieren hoor... Iedereem die het tijdens economie-les voor elkaar heeft gekregen wakker te blijven weet dat bij dalende vraag de prijs ook daalt.
Als iedereen zou kopieren, dan zouden de fabrikanten games goedkoper moeten maken om ze nog aan de man te kunnen brengen. Dachten jullie nu echt dat games goedkoper zouden worden als iedereen massaal het orginele spel ging kopen? NEE! De games worden duurder door de gestegen vraag.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

ik doe ook mee, al vind ik de prijzen nou niet bijzonder hoog van games als je het gaat vergelijken met dvd's ect.

• Thomaszki
  • Laatst online: 21:42

[...]

Zoek jij maar eens de betekenis van kunstmatig de prijzen hooghoude op... :{

Sorry hoor maar dat verhaal van inflatie is bullshit, en weet je waarom? Als je gameindustrie inderdaad met inflatie vergelijkt klopt er geen kloot van, spellen kosten namelijk al jaaaaren 99,- gulden (ongeveer), en sinds de euro is dat al gauw een stuk meer geworden. Als er inflatie was geweest had een game vroeger zo'n 80 gulden moeten kosten... :/

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 07:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

^MRT schreef op 02 december 2002 @ 22:58:
[...]

Sorry hoor maar dat verhaal van inflatie is bullshit, en weet je waarom? Als je gameindustrie inderdaad met inflatie vergelijkt klopt er geen kloot van, spellen kosten namelijk al jaaaaren 99,- gulden (ongeveer), en sinds de euro is dat al gauw een stuk meer geworden. Als er inflatie was geweest had een game vroeger zo'n 80 gulden moeten kosten... :/
Je snapt het niet echt helemaal, in Nederland is de btw van 17,5 naar 19% gegaan en ben je toen 101,23 gaan betalen? En denk je nou werkelijk dat de programmeurs, marketingmensen, drukkers, en de cd-persfabriekjes dezelfde prijs hebben als 5 jaar terug 8)7 Vroeger kon ik een biertje in de kroeg kopen voor 1,50 nu niet eens meer een glaasje water voor dat bedrag.

/me is blij dat diverse mensen vandaag weer braaf spellekes hebben gekocht bij mij :P

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb deze weken geeneens geld om een spel te kopen... :(

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hey die is van mij :)
Ik had ik bijna een game gekocht, want ik was het alweer vergeten 8)7...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Ik ben er mee eens! Trouwens ik heb toch geen geld dus deze week koop ik toch niets. ;)

• Marruk
copy paste van dat andere topic om te laten zien dat zo'n actie zinloos is.

Ik heb heel wat in te halen, dus dit wordt een lange post.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 18:57:
Eindelijk is onze GoT-game developer er (Ik bedoel dus Mr.Rudi)

Jij weet er denk ik het meeste van af hier op GoT, dus denk jij dat de prijzen zelfde moeten blijven of zouden ze lager kunnen zonder dat zij er minder winst / verlies op gaan maken?

--------------------------------------------------------------------------------

Dat is makkelijk, ze zouden goedkoper kunnen. Ik promoot ook altijd als we met een uitgever onderhandelen over de verkoopprijs van een GBA spel een verkoopprijs van 19,95 en niet 29,95. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat onze eigen spellen geen triple-A spellen zijn. Maar je ziet nu dat de top en de wat mindere spellen even duur zijn. Kijk dat een spel als Castlevania, of FF tactics op de GBA 29,95 kost vind ik niks mee, die zijn een klasse beter dan de rest. Voor PC spellen en consolespellen geldt hetzelfde. 80 piek (in guldens) voor een PC spel kan goed, en vind ik een goeie prijs. Consolespellen zullen altijd duurder zijn, maar 70 euro is TE. Zet dat op 50-60 euro, dat is te doen en een stuk redelijker.

maar zeg zelf, zouden met die prijzen de verkopen verdubbelen? Nee dus.

quote:
Je zal dan ook wel weten waarom console games duurder zijn dan PC??
Want ik denk zelf dat het toch geen verschil zou moeten uit maken

Dit heb ik al eens uitgelegd, de produktiekosten en licentiekosten van consolespellen liggen veel hoger.

quote:
DarK_M schreef op 30 september 2002 @ 19:01:
[...]

Ehhhh wie is dat en waarom is die dat

Zie post van Itsnows/IceStorm of mijn profile. Of check de website www.engine-software.nl, mijn eigen profiel daar is alleen te vinden op de Engelse site, onder Corporate.

quote:
IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 19:05:

[...]

MrRudi is gamedeveloper (en heeft een goddeloze hoeveelheid spellen ).

Valt best mee, ik heb enkele lui hier gezien die er nog meer hebben dan ik.

quote:
ilyc schreef op 30 september 2002 @ 19:10:
PC spellen of ook console?

Als je het hebt over de spellen die ik maak is dat inderdaad voornamelijk GBA en Pocket PC. Ook wel wat kleine PC zut, maar dan hebben we het meer over special interest en OEM deals. Als je het hebt over de spellen die ik heb, vanalles, van ZX80 tot MSX tot NES tot SNES tot Playstation (2) en PC.

quote:
Osdorp-Dude schreef op 30 september 2002 @ 19:32:
[...]

Dat slaat dus nergens op, goede spellen koop je zowiezo wel, al is het alleen vanwege et doosie, maar voornamelijk vanwege de waarde ervan.
Een goed spel wat je later graag nog een keer speelt, staat hier tussen al me andere legale spellen.

Het probleem zijn ook de warezmonkeys die vinden dat alles waar ze illegaal gratis aan kunnen komen meteen geen waarde meer heeft. En zich dan vervolgens goed proberen te praten met "het is te duur". En geloof me, dat geldt voor 90% van de mensen die spellen kopieren.

quote:
Maar spellen waar je een keer mee speelt, koop je gewoon niet vanwege de prijs. En spellen waar je aan twijfelt of je ze nu wel of niet koopt, is meestal de prijs de drempel die de je tegenhoudt. Verlaag je die drempel, dan kopen mensen sneller.

Ik heb geen spellen die ik 'een keer speel', die spellen zijn verspilling van mijn tijd. Dat is nog zo'n gevolg van de illegale maffia, iedereen moet opeens ALLES hebben! Waarom in vredesnaam? Al die spellen kun je toch niet spelen. Denk je dat je een spel leuk kan vinden speel het dan ff in de winkel en laat je informeren. PC spellen kun je meestal niet in de winkel spelen, maar daarom releasen bijna alle publishers tegenwoordig demo's. Ik zal best wel wat leuke spellen gemist hebben, maar mijn laatste miskoop was Conquest Earth...en hoe oud is die?

en voor de mensen die zeggen dat ze geen geld hebben : www.randstad.nl

TMAXTINT

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Marruk schreef op 03 December 2002 @ 10:22:
copy paste van dat andere topic om te laten zien dat zo'n actie zinloos is.

bla bla bla bla blaa!

en voor de mensen die zeggen dat ze geen geld hebben : www.randstad.nl
Het gaat er niet om of je geld hebt of niet het gaat erom of je er geld voor over hebt. Enne niet copy/pasten uit mijn topic daar staat © op ;)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
Ik doe mee maar meer om de reden dat ik niet zou weten welk spel ik deze week zou moeten kopen dan vanwege de actie.Tuurlijk vind ik ook dat het allemaal wel wat goedkoper mag maar ik denk dat we dat met een relatief kleine groep als deze (kijk het aantal reply's van dit topic ) toch niet voor elkaar gaan krijgen.

POST 300!!!

[ Voor 9% gewijzigd door twit op 03-12-2002 13:26 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Marruk
DarK_M schreef op 03 December 2002 @ 10:40:
[...]

Het gaat er niet om of je geld hebt of niet het gaat erom of je er geld voor over hebt. Enne niet copy/pasten uit mijn topic daar staat © op ;)
Agh hel, ik heb genoeg gedaan om te laten zien dat een actie als dit nutteloos is. Vul de rest zelf maar in wat jullie er van vinden (warezmonkeys that is, en ja dit is een halve flame)

TMAXTINT

Verwijderd

/me doet mee.

Spellen zijn gewoon veel te duur, ik ga niet 50 Euro uitgeven aan een spel :/

• Rody
  • Laatst online: 09-01 21:15
ik koop zelden games. laatste gekochte spel was Wacraft 3 voor 49 euro.
ik speel het elke dag online en blijf het leuk vinden :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rody op 03-12-2002 14:20 ]

• Speedy
  • Laatst online: 09:19
NightHawk schreef op 02 December 2002 @ 23:15:
[...]

Je snapt het niet echt helemaal, in Nederland is de btw van 17,5 naar 19% gegaan en ben je toen 101,23 gaan betalen? En denk je nou werkelijk dat de programmeurs, marketingmensen, drukkers, en de cd-persfabriekjes dezelfde prijs hebben als 5 jaar terug 8)7 Vroeger kon ik een biertje in de kroeg kopen voor 1,50 nu niet eens meer een glaasje water voor dat bedrag.

/me is blij dat diverse mensen vandaag weer braaf spellekes hebben gekocht bij mij :P
En is door de grotere afzet de kostprijs per produkt ook niet gedaald? "vroeger" draaide je de persen voor zeg 100.000 stuks, nu jan en alleman een pc heeft draai je die persen voor 150.00 stuks. Kosten per produkt zijn dan echt wel lager (je hebt maar 1x setup kosten bv).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik doe mee omdat ik gedwongen ben om mee te doen :/ . Me have no money :Y)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:59

[...]

Meestal is inflatie 1 misschien 1,5 procent veel meer is het niet zeker niet tegenwoordig.
Vimana schreef op 02 december 2002 @ 22:08:

Ik ben geen 10% meer gaan verdienen hoor.
^MRT schreef op 02 December 2002 @ 22:58:
[...]

* Graham agrees.

• Brent
  • Nu online
NightHawk schreef op 02 december 2002 @ 23:15:
[...]

lees de draad voor je blaat.

Voordat de euro kwam, zijn de games jaaaaren 99,95 geweest. Toen was er ook niemand die zeurde over inflatie. Bovendien, er gaan toch maar enkele centen naar de makers, dus een overhead van pakweg 50 euro vind ik wel wat erg veel granenpikkerij.

Games hoeven niet duur te zijn. punt. Zie Serious Sam en NOLF2 bijvoorbeeld. als games nou zakken naar een euro of 30 (max 40) zou _ik_ veel meer kopen).

Verwijderd

Ik denk als ze de spellen goedkoper worden. Dan worden er denk ik veel meer spellen gekocht. En maken ze uiteindelijk nog meer winst. Want nu denk je er eerst wel 10 keer overna of je een spel koopt als je niet zoveel centjes hebt.

• StephanL
  • Laatst online: 09-01 21:40
Ik doe al mee, koop nooit wat, veelste duur. })

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik koop alle games die ik wil hebben dus ook al zakt de prijs meer kopen zal ik niet...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Whehe ik doe wel mee :), eigenlijk doe ik er al een half jaar aan mee :+

Verwijderd

Wat heeft het downloaden en branden van games nou met de prijs te maken? Jaren geleden toen er nog geen pc branders waren waren de gamesprijzen net zo hoog. Ik heb al in 2 jaar geen spel meer gekocht. Maar ik ben wel zo'n 100 spellen rijker geworden in die tijd. Ik zal me nooit meer laten verneuken door deze oplichtermaatschappij.

Verwijderd

Tuurlijk doe ik mee ook al koop ik noit geen games :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:20 ]

Verwijderd

/edit: Wrong knop :(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:20 ]

• NightHawk4

NightHawk4

Breepee schreef op 03 december 2002 @ 17:09:
[...]

lees de draad voor je blaat.

Voordat de euro kwam, zijn de games jaaaaren 99,95 geweest. Toen was er ook niemand die zeurde over inflatie. Bovendien, er gaan toch maar enkele centen naar de makers, dus een overhead van pakweg 50 euro vind ik wel wat erg veel granenpikkerij.

Games hoeven niet duur te zijn. punt. Zie Serious Sam en NOLF2 bijvoorbeeld. als games nou zakken naar een euro of 30 (max 40) zou _ik_ veel meer kopen).
Draadje netjes gelezen en jij noemt dat blaten?
Maar ik zie al dat je je argumenten uit de industrie zelf hebt, jij bent er zeker ook in werkzaam? :X
Maar dat is allemaal off-topic, staat al genoeg over in dit draadje.

• Brent
  • Nu online
NightHawk schreef op 04 december 2002 @ 10:32:
[...]

Draadje netjes gelezen en jij noemt dat blaten?
Maar ik zie al dat je je argumenten uit de industrie zelf hebt, jij bent er zeker ook in werkzaam? :X
Maar dat is allemaal off-topic, staat al genoeg over in dit draadje.
ik vind dat jij daar nogal blaat ja. we waren net in het topic overeen dat als inflatie/btw verhoging daadwerkelijk een rol speelt in de rpijs, de games ieder jaar (ook voor de euro) gestegen hadden moeten zijn. Dat zijn ze dus niet, en dat duidt op kunstmatige prijzen. maar ja, jij werkt in een gamesshop en doet er zelf aan mee en zal dus niet toegeven dat dat zo is. of denk je dat je god bent en er alles vanaf weet, omdat je in je gamesshop werkt? dat laatste hoop/denk ik niet (hoewel je wel zo op mij over komt), want dat zou toch wel erg triest zijn.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
mijn reden waarom ik bepaalde games weiger te kopen is doodeenvoudig: een MP mode proggen wil niet zeggen dat de halve game content weg mag, maw vele games zijn veel te kort, te beperkt, te snel beu dus
NOLF2 was idd goedkoper en ik vond het supergoed, maar het is dan ook kort en was dus niet meer waard dan 37€
een game dat na een kleine week uit is, dan kan je nog wat MP spelen, maar dat hou ik geen maand vol ...

• NightHawk4

NightHawk4

Breepee schreef op 04 december 2002 @ 17:18:
[...]

ik vind dat jij daar nogal blaat ja. we waren net in het topic overeen dat als inflatie/btw verhoging daadwerkelijk een rol speelt in de rpijs, de games ieder jaar (ook voor de euro) gestegen hadden moeten zijn. Dat zijn ze dus niet, en dat duidt op kunstmatige prijzen. maar ja, jij werkt in een gamesshop en doet er zelf aan mee en zal dus niet toegeven dat dat zo is. of denk je dat je god bent en er alles vanaf weet, omdat je in je gamesshop werkt? dat laatste hoop/denk ik niet (hoewel je wel zo op mij over komt), want dat zou toch wel erg triest zijn.
Kunstmatige prijzen worden er inderdaad gehanteerd omdat de consument een bepaalde prijs wil zien. Electronic Arts had voor de invoering van de euro de prijzen van diverse games al staan op 104,95 en 109,95. Elke gamesverkoper leverde dus zelf marge in en verkocht de games voor 99,95. Op dit moment hanteren Microsoft en Electronic Arts ook prijzen van 54,99 wat mijns inziens ook niet gerechtvaardigd is, vandaar dat de meesten deze games dus ook voor 49,95 verkopen. En ik ben de eerste die toegeeft er niet alles vanaf te weten, maar ik zie wel de verhogingen in mijn inkoopprijzen, in guldens en in euro's. Dus de inflatie word doorgevoerd maar niet aan de consument, dit is wel gedaan na de invoering van de euro. Hetzij van korte duur aangezien de uitgevers de inkoopprijzen nog maar een keertje hebben verhoogd. Hopelijk heb ik me nu wat genuanceerder uitgedrukt met de juiste uitleg :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 18:35:
Wat heeft het downloaden en branden van games nou met de prijs te maken? Jaren geleden toen er nog geen pc branders waren waren de gamesprijzen net zo hoog. Ik heb al in 2 jaar geen spel meer gekocht. Maar ik ben wel zo'n 100 spellen rijker geworden in die tijd. Ik zal me nooit meer laten verneuken door deze oplichtermaatschappij.
Dank u...mag jij mij persoonlijk uitleggen waarom ik en al mijn collega's in vredesnaam 14 uur per dag werken voor een matig loontje om die spellen te maken. In elk geval niet om figuren zoals jijzelf het onverdiende plezier te bieden dat je nu aan die 100 spellen hebt beleefd.

Maar goed, om op de actie terug te komen, de gamesverkopen stijgen zoals altijd ook gewoon deze week weer explosief, dus veel gehoor heeft de actie niet gekregen. Ik ben zelf ook Kingdom Hearts gaan halen, ben ik weer een maandje zoet :)

• Brent
  • Nu online
NightHawk schreef op 04 December 2002 @ 18:50:
Hopelijk heb ik me nu wat genuanceerder uitgedrukt met de juiste uitleg :)
Dat heb je zeker weten :*) Maar stijgen de inkoopprijzen nou elk jaar of niet? Als dat wel zo is vind ik het toch sterk dat jullie als winkel die stijging in prijs zelf op moeten vangen.

• Solid Seal
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik koop een spel wanneer ik wil .. als ik dat spel echt leuk vindt .. zoals alle Unreal spellen en alles van Command en Conquer .. dat soort spellen zijn het waard om gekocht te worden...

Maar een spel als Mohaa of BF 1942 die ik misschien een keer op een lan speelt.. tja die ga ik echt niet kopen ofzo...

De prijs mag van mij best zo blijven :) en ja als je persee wil downloaden .. ja dat moet je zelf weten...

• NightHawk4

NightHawk4

Breepee schreef op 04 December 2002 @ 18:54:
[...]

Dat heb je zeker weten :*) Maar stijgen de inkoopprijzen nou elk jaar of niet? Als dat wel zo is vind ik het toch sterk dat jullie als winkel die stijging in prijs zelf op moeten vangen.
De BTW stijging van 17,5 naar 19% heb ik zelf moeten opvangen, dat zal Electronic Arts en consorten een worst zijn. Dan had ik m'n games maar voor 101,23 of wat het ook is moeten gaan verkopen 8)7
Hetzelfde geld voor de prijsstijgingen die hun doorvoeren aan inkoopprijzen, ik sta vrij om mijn prijs te verhogen. Alleen de prijzen blijven psychologisch 19,95/29,95/39,95/49,95/99,95 die prijzen probeer ik dus ook na te streven en dat betekent toch vrij vaak zelf marge inleveren. Ik vind prijzen van 31,95 een beetje debiel, maak er dan 32,50 of 29,95 van (vandaar dat ik meestal dat laatste ervan maak :P).

vandaar dat ik dus ook geen klantenkaart heb :o iedereen die binnenkomt is klant en of een pasje hebt of niet 8)

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Als ik een orgineel spel koop doe ik dat meestal, voor de CD-key, simpel weg omdat ik meestal snel ben uitgekeken op single player. Het multi-player geeft toch net iets meer gevoel aan het spel!

-= uiteraard is dit mijn mening =-

Verwijderd

Ik koop meestal wel spellen. Alleen als ik ze niet in de winkel kan vinden dan gebruik ik optie 2.
En ik vind dat de spellen behoorlijk duur zijn.

• chromeeh
  • Laatst online: 13-01 13:23

chromeeh

the Gnome

LOL het eniogste dat ik gekocht heb is HalfLife (om de cd-key) als ze het nou eens flinkt goedkoper maken, wil ik wel een keer overwegen wat te kopen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

-=En wat betreft prijzen die omlaag moeten: tja, alles mag natuurlijk wel goedkoper worden. Toch ben ik van mening dat je voor videogames een behoorlijk faire prijs betaald, ik zie liever dat men iets aan dvd- op cd-prijzen iets doet. Daarnaast zijn van die laatste 2 de prijzen de laatste tijd ook gestegen, terwijl videogames eigenlijk al bijna 20 jaar even duur zijn...=-

Beetje vreemd, prijsstijging sinds vorige jaar december op pc-software is 10%....!!! |:( Hallo dat is nogal wat! Dus ja die prijzen mogen omlaag. Als ons salaris ook ieder jaar met 10% zou meegroeien ala! Maar nu...... schandalig! :(

• BOCmetalhead
  • Laatst online: 17-11-2025
ik koop zoiezo geen games ;) daarvoor is toch internet uitgevonden :P

Metal to the bone

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:30:
-=En wat betreft prijzen die omlaag moeten: tja, alles mag natuurlijk wel goedkoper worden. Toch ben ik van mening dat je voor videogames een behoorlijk faire prijs betaald, ik zie liever dat men iets aan dvd- op cd-prijzen iets doet. Daarnaast zijn van die laatste 2 de prijzen de laatste tijd ook gestegen, terwijl videogames eigenlijk al bijna 20 jaar even duur zijn...=-

Beetje vreemd, prijsstijging sinds vorige jaar december op pc-software is 10%....!!! |:( Hallo dat is nogal wat! Dus ja die prijzen mogen omlaag. Als ons salaris ook ieder jaar met 10% zou meegroeien ala! Maar nu...... schandalig! :(
Als ik dit lees komen er bij mij 2 vragen op:

1) Wie verplicht jou om tege hoge prijzen te kopen? Vindt je het te duur WACHT dan. Vooral pc titels worden erg snel goekoper, ik denk aan morrowwind. Was bij release 60 en nu 40....nog te duur, wacht nog langer. titels van 1-2 jaar oud zijn bijna altijd te vinden onder de 10 euro.

2) 55 euro is inderdaad een hoop geld, maar hoe lang doe je ermee? Aan de hand hieraan moet je voor jou de waarde bepalen. Ik heb ooit streetfigher voor de super nintendo gekocht voor 250 gulden. Waanzinnig bedag. Maar ik heb er maanden meegespeelt, en ontzettend veel lol meegehad. Wat wil je dan nog meer?

10 second ninja DONE

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik koop niet, ik krijg ze gewoon :) :*)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

sagat >> ja maar als je een game echt goed vind wil je hem het liefst zo snel mogelijk en ga je niet 6 maanden wachten totdat hij iets goedkoper word.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

schnumi schreef op 05 December 2002 @ 13:29:
sagat >> ja maar als je een game echt goed vind wil je hem het liefst zo snel mogelijk en ga je niet 6 maanden wachten totdat hij iets goedkoper word.
Tuurlijk, maar als je iets echt graag wilt dan mag het toch wel iets kosten? Kom je uit bij mijn vraag 2

Als ik bijvoorbeeld een bioskoopje pak dan wil ik ook op dat moment iets drinken. En betaal ik ook die hogere prijs ten opzichte van de supermarkt.

10 second ninja DONE

• Brent
  • Nu online
Vandaag is de laatste dag... en over een kwartier is het 6 uur, dus je kunt nog zondigen, maar dan moet je snel zijn :)

Verwijderd

Zaterdag de 7e december Half-Life gekocht! Had de key ff nodig :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:39 ]

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:39:
ik doe altijd mee :P
koop 2x in het jaar een game of zo
ik ook en dan is het alleen voor de ps2

BTW als ik bij mijn buurman een CDtje koop voor 1 euro ? mag dat wel >:)
Pagina: 1