[BEA Weblogic]

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Wij gebruiken hier op het werk PeopleSoft 8, de web-based versie dus. Werkt perfect overigens, maar dat terzijde. Nu willen we aan al onze gebruikers een test cq klooiomgeving beschikbaar stellen, dit wordt een vrijwel exacte kopie van de productieomgeving. We willen hier echter een fatsoenlijk onderscheid in kunnen maken; gezien het IQ van sommige gebruikers is alleen een 3 letterig verschil in de URL niet genoeg voor het onderscheid, zeker als men 2 omgevingen naast elkaar wil gebruiken.
Mijn vraag is nu: weet iemand of, en zo ja hoe, het mogelijk is om op een BEA Weblogic server aan te geven dat alle gegenereerde paginas die voldoen aan een bepaalde URL, een specifieke achtergrondkleur, bijvoorbeeld rood, krijgen? Desnoods een border color, het is maar dat het verschil tussen beide omgevingen goed zichtbaar is want van klooien in de productieomgeving wordt ik niet lekker (ik mag dan namelijk weer rechtzetten wat mijn gebruikers vern**kt hebben).

BVBD

PS Mijn excuses, was ff vergeten een fatsoenlijke topictitel in te drukken!

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 02-12-2002 16:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan in testomgeving in stylesheet even andere achtergrondkleur kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26
Kun je anders geen goed wachtwoord op zo'n omgeving zetten? Helpt een boel ;)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Maak een frameset waarin een frame een gigantische kop heeft "DUMMY OMGEVING" en het frame eronder er gewoon uitziet zoals het bedoelt is ... is je vormgever ook blij :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Jongens bedankt voor de tips maar het ligt ven iets lastiger als jullie denken. Binnen PeopleSoft zijn voor ieder scherm (d)HTML, XML, CSS en Java in gebruik. Omdat die pagina's vaak on the fly gegenereed worden, heeft een enkele stylesheet dus geen zin...dan moet je ze namelijk allemaal doen. Aangezien dat om meer dan duizend schermen gaat was ik dat niet van plan.
VWB een wachtwoord: dat zit er al op; mensen moeten al in het systeem inloggen.
Frameset heb ik al aan zitten denken, maar zoals ik al zei, aan alleen een riedeltje tekst hebben de gebuikers niet genoeg, wegens te laag IQ ;)
Het risico blijft dan dat men de twee omgevingen door elkaar gaat halen, met alle ellende voor mij van dien...ze zitten lekker te experimenteren, blijken ze dat "per ongeluk" ineens in de productieomgeving aan het doen te zijn! Kan ik de zooi weer proberen te herstellen. En het ergste is, dat gebeurt op dit moment ook al...ik heb er een paar bij zitten die te stom zijn om zich te realiseren dat je met een productiesysteem geen dingen moet gaan zitten uitproberen als je niet weet wat de risico's zijn !@$%!!!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
The_Eagle:
Jongens bedankt voor de tips maar het ligt ven iets lastiger als jullie denken. Binnen PeopleSoft zijn voor ieder scherm (d)HTML, XML, CSS en Java in gebruik. Omdat die pagina's vaak on the fly gegenereed worden, heeft een enkele stylesheet dus geen zin...dan moet je ze namelijk allemaal doen. Aangezien dat om meer dan duizend schermen gaat was ik dat niet van plan.

Ehm haal je nu niet juist het doel van een stylesheet onderuit? Het nut is juist dat je door middel van toevoegingen/aanpassingen in die CSS duizenden pagina's tegelijk kunt voorzien van een andere style...

Misschien kun je in het vervolg iets meer alinea's gebruiken.. dat leest iets prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The_Eagle schreef op 03 December 2002 @ 09:21:
[..]
Frameset heb ik al aan zitten denken, maar zoals ik al zei, aan alleen een riedeltje tekst hebben de gebuikers niet genoeg, wegens te laag IQ ;)
[..]
erm, als jij in H1 rood-geel-groen knipperend 'DUMMY OMGEVING!' er boven zet op een afwisselend paars-bruin-oranje background denk ik echt wel dat ze het doorhebben hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kick van een oud topic (vond hem toevallig met een search):
Maar het antwoord is simpel: Signon.html aanpassen. Is gewoon HTML pagina dus kan je in principe alles mee doen zolang je maar van het PS code gedeelte af blijft..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je voortaan geen hele oude koeien uit de sloot trekken.

Ik ga er even vanuit dat topicstarter er na 3 jaar wel een oplossing voor heeft gevonden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.