Toon posts:

[WinXP] CPU uit het niets naar 100% *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 1.5 Ghz met 512 DDR-Ram geheugen. Nu vertoont de computer plotseling sinds gisteren kuren. Ik heb vorige week Windows XP Pro. opnieuw geinstalleerd en alles werkte perfect. Ik heb een netwerkkaart voor ADSL en een netwerkkaart voor het thuisnetwerk.

Nu vertraagt Windows XP constant. Om de drie sec. bevriest het beeld heel even. Nu ben ik gaat kijken Windows Taakbeheer en daar zie ik tot mijn grote verbazing dat de CPU, zonder dat ik iets laad, soms gewoon op 100% springt, en daarna weer naar gewoon 2 á 4 %. Als ik kijk welke processen er bezig zijn, zie ik eerst dat Niet-actieve systeemprocessen op 98 staan. Dit lijkt logisch, maar dat stijgt System (SYSTEM) ineens naar 99 om dan meteen weer op 0 te springen!!!!

Kan iemand mij helpen? Ik heb alle netwerkkaarten al eens uitgehad, maar niets helpt!!!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Heb je nog geen andere software geinstalleerd zoals kazaa ofzo? Ik zou adaware anders eens ff draaien.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Last van spyware/googletoolbar/distributed computing clients/slechte drivers ofzo?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

indexing servicE?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Topictitel ontschreeuwd en volgens Windows Operated Systems - Policy aangepast :)

Verschijnt er iets in je event viewer? Naar brakke hardware en drivers kijken kan geen kwaad iig, zie boven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Dat je niet-actieve systeemprocessen op 98 staan is vrij normaal, het gaat om je totaal.
Kijk bij welke applicaties het voorkomt zoals gezegd is.
Merk je trouwens ook dat je PC echt langzaam is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AdAware al gedraaid, maar die heeft niets gevonden... Ik heb ook niets bijzonders met de computer gedaan sinds hij traag is geworden. Heb alleen maar een legaal programma (FlyDS) geinstalleerd en die heb ik ondertussen er ook al weer afgehaald... Bij de Veilige Modus doet de computer het wel perfect! Ik heb Windows Service Pack 1 al wel geinstalleerd... alle laatste updates e.d.

• Jooner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:19

Jooner

Jooner has a Life of Agony

Ik heb zoiets ook een gehad, bleek dat ik een ongebrande CD in m'n brander had zitten. En windows doet dan om de 5 minuten ff pollen of ie die kan lezen.

Please excuse any spelling mistakes. I have dyslexic fingers.

Verwijderd

Topicstarter
Computer is op zich niet traag, maar blijft af en toe hangen, zelfs tijdens het typen van dit bericht. Wat wordt er bedoeld met indexing servicE?? Drivers e.d. zijn het probleem volgens mij niet... weet het eigenlijk wel zeker.

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Indexing service lijkt me een beetje vaag... is er geen andere mogelijkheid?

Verwijderd

Ik zou je pc eens de nieuwste drivers geven, zover dat nog niet zo is.
Daarna een defrag runnen, AdAware nog een keer draaien, en dan kijken in je Taskman hoe en wat...

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem. al 2 weken ofzo
nog geen oplossing gevonden
maareuhh bij mij is het altijd na het openen of het kopieren of het bekijken van een map waarin een avi bestandje zit.

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 12:32
volgens mij had je zelf al het antwoord gegeven!

Staat dr niet toenvallig een print opdracht vast |:(

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

Verwijderd

ik heb het probleem bij mij gevonden.. bij mij lag het aan divx5.02
ik heb geuninstalled en divx5.01pro geinstalleerd en nu heb ik het probleem niet meer
Pagina: 1