[Win2k] wat kan ik met de indexing service?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Mensen, ik zie regelmatig dat cisvc.exe een hoop processortijd vreet. Er wordt dan kennelijk een soort van index aangelegd van al mijn bestanden. Ik weet dat ik deze indexing service via system32\ciadv.msc kan gebruiken om bestanden te vinden.

Maar, ik wil deze service vaker gebruiken en niet alleen voor .doc- of .htm-bestanden, maar ook voor bijvoorbeeld mijn mp3'tjes.

Twee vragen:

1. Hoe kan ik de indexing service ook .mp3-bestanden laten indexeren,
2. Hoe kan ik zo'n zoek-opdracht vanuit Internet Explorer uitvoeren?

Kennistechnoloog

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 16:49

vegterb

[ZzZ]Vighter

Deze service kun bij de eigenschappen de schijven aanzetten. Index service is inderdaad voor het sneller vinden van bestanden. Indexing gaat alleen per schijf en niet per extensie of per map.

1. Door de schijf waarop de mp3's staan te laten indexeren.
2. Wat voor zoekopdracht? :?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.. ik mis eigenlijk het OS in deze post ;)

Best wel essentieel, want de search in XP is dusdanig verpest ten opzichte van win2k dat het zoeken naar andere bestanden dan de standaard txt / office / html behoorlijk traag loopt (daarom moet je ook in XP's zoeken zoveel extra aanzetten wil je iets kunnen vinden).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
ok, ik gebruik win2kpro en ik wil een eigen query pagina bouwen die bijvoorbeeld heel snel zoekt in de mp3's die ik de afgelopen 10 dagen heb gedownload. In de standaard help van indexing service zijn ze helemaal niet uitgebreid (lees: ze noemen de mogelijkheid alleen maar) over het zelf ontwerpen van zo'n server side query pagina! Heel vervelend! :(

Over het trager worden van het zoeken: Hoe kan ik voorkomen dat indexing service allemaal nutteloze details over mijn mp3's gaat onthouden: welk genre, hoe lang, etc.? Ik hoef echt alleen op filename te zoeken!

Het lijkt me echt prachtig als ik eenmaal zo'n customized query pagina lokaal heb staan!

Kennistechnoloog

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Onder win2k Server kun je index server extra aanzetten om een search engine te bouwen in je iis site.

Ik vraag me eigenlijk af of dat wel kan met de PWS-iis5 van win2k pro, aangezien dat een uitgeklede IIS is...

Misschien dat de Server-helpfiles wat uitgebreider zijn daarover (die kun je ook bij MS los downen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device