Toon posts:

Combo mobo/video werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, poging 2. Nu met een betere omschrijving van de fout en specs.

Gisteravond was ik een cd aan het branden(nero5,windows xp), maar het branden liep vast. Toen ik mijn pc resette omdat windows ondertussen ook helemaal vast zat starte de pc niet meer helemaal op. De pc vindt de videokaart en alle hd's en cdroms. Ook kan ik nog in de bios komen. De pc stopt voor het scherm waar verifying DMI pool data zou moeten komen(en dus ook voor het booten van floppy of hd). DIt gedeelte bereikt hij dus niet meer.

Ik heb mijn videokaart in een andere pc gehad en dan werkt de videokaart
Ik heb een andere videokaart in mijn pc gehad en dan werkt mijn pc.
Maar mijn videokaart in mijn pc werkt dus niet. Dan blijft hij dus hangen tijdens het opstarten. Ik heb de fail-safe waardes in de BIOS geladen, maar dit maakt niets uit.

mijn specs:
mobo Abit kt7a
proc AMD TB 1200@1200
512 mb sdram
video: asusv100 geforce2 mx 32 mb sdram
40 gb maxtor + 40 gb IBM 7200 rpm
52 speed cdrom + 40x40x12 speed lite-on brander
voeding standaard voeding in AOPEN big tower (Equipped with 300W ATX high efficiency switching power supply)

Ik heb de search gebruikt maar daar kan ik niets vinden over iemand wiens pc wel gedeeltelijk osptart, maar blijft hangen bij het verifying DMI data pool of daar ergens in de buurt. Heb dit probleem al eens eerder gehad: Boot probleem, na spontane reboot in XP Toen ging hij het ineens na een paar dagen spontaan weer doen, maar ik heb het probleem dus nooit gevonden.

Ik hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen...

Ik heb de faq gechecked, maar daar kon ik niets uithalen dat een oplossing kon bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:54 . Reden: toevoeging aan specs ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er missen een paar dingen ;)
- welke voeding?
- heb je Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ al gecheckt?

In de bovenstaande troubleshooter staat ook wat je moet doen bij hangen op Verifying DMI Pool Data (CTRL+F eens op 'DMI').. Probeer verder ook zo kaal mogelijk op te starten, een ander (PCI?) videokaartje, etc..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 December 2002 @ 14:11:
Probeer verder ook zo kaal mogelijk op te starten, een ander (PCI?) videokaartje, etc..
Het vreemde is dat alles perfect werkt als ik er een andere (ook agp) videokaart in hang en een ander systeem perfect werkt met de videokaart die in mijn systeem niet werkt. Om de een of andere reden is de combinatie niet meer goed :(

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

1)Fast writes uit gezet?
2)AGP op de laagste snelheid gezet?
3)voltage eventueel een beetje omhoog?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 02 December 2002 @ 14:27:
1)Fast writes uit gezet?
2)AGP op de laagste snelheid gezet?
3)voltage eventueel een beetje omhoog?
Gedaan, maar helpt niet. Ik heb dit systeem al meer dan een jaar draaien. Kunnen deze waardes door een vastloper ineens veranderen?

Hier loopt de pc vast Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sensei/images/scherm.JPG
Het tekentje dat er normaal naast staat verdwijnt nog en dan stopt alles ermee. Kan ik hem ook niet meer uitzetten zonder de uit knop 5 sec ingedrukt te houden

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 14:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, maar wel door een BIOS reset :)

Maar, Nogmaals (de 3e keer al, vorig topic meegerekend.. :/ ), welke voeding heb je nou? Dit is niet onbelangrijk, aangezien dat een gaar/ontoereikend wordend voeding ook voor vastlopers en opstartproblemen kan zorgen. Vandaar ook de vraag of je al hebt geprobeerd om het systeem zo kaal mogelijk op te starten (vergt minder stroom) en een PCI kaartje hebt geprobeerd (vergt véél! minder stroom dan zo'n GeForce)..

Volgens mij heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet echt aandachtig doorgenomen. Het is inderdaad een flinke lap tekst en het kost wat tijd om hiermee te gaan Tweaken, maar er staat zeker een hoop nuttige hints/tips in.
Pagina: 1