Toon posts:

Boot probleem, na spontane reboot in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht tijdens mijn heerlijke nachtrust is mijn pc er om een of andere reden mee opgehouden. Hij heeft zichzelf om de 1 of andere reden gereboot en is daarna blijven hangen tijdens het detecteren van de harddisks en cd-roms. Daarna zou hij dan verder moeten springen naar het volgende scherm maar dat doet hij dus niet (en de 10tallen keren daarna ook niet :(). Geheugen en hdd's/cd-roms worden gewoon gevonden. Ik heb de temperatuur van cpu/mobo ook gechecked maar alle fan's doen hun werk nog gewoon en temp is goed.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en nog beter hoe ik het zou kunnen oplossen??

mijn specs:

Abit KT7-A, Athlon 1200,512 MB SD-RAM, ASUS geoforce2 MX v7100, IBM en Maxtor 40 gb hdd's

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

kan je nog in het bios komen ?

Zoja, zet alles op safe...en probeer nogmaals.

check eventueel je HDD's vanaf floppy (scandisk of chkdsk /f)

Laat alleen de hdd, VGA, memory en je cpu+fan en je floppydrive eraan hangen en
probeer het dan nog eens.

In die volgorde....als het niet lukt horen we het wel :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
mocht het nog weinig doen, proberen alles behalve vga en cdrom eraf te halen dat je probeert van een cd af te booten.

Verwijderd

Probeer eens in safe mode te booten (tijdens boot herhaaldelijk F8 drukken) en dan een sys restore
(als je XP gebruikt) anders in dos promt : scanreg /restore

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 17:54 . Reden: onvolledig ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

HD crash, zal wel te warm zijn geworden.
Even kast openen en met de IDE aansluitingen rommelen? Of gewoon wachten.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Lijkt me geen HD probleem , kun je met een bootflop je HD lezen ?(ik denk het wel)
Een goeie is om de hard drive tool van Maxtor te downen ( werkt ook bij andere merken .
http://www.maxtor.com/softwaredownload/default.htm

Verwijderd

Wel leuk om te laten horen hoe het gaat BTW........
Het inspireert namelijk niet erg om te helpen als de topicstarter nx van zich laat horen.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon nog in de bios komen ja. Maar bij het scherm waar hij op zou moeten overspringen na het checken van o.a. memory en ide controllers komt hij niet. Hij komt dus ook nooit bij boot van floppy drive... Bios kan ik dus vanalles veranderen maar heeft geen zin. Misschien bios flashen??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:32:
Wel leuk om te laten horen hoe het gaat BTW........
Het inspireert namelijk niet erg om te helpen als de topicstarter nx van zich laat horen.... :(
Sorry, was even de stad in om beetje op te vrolijken...
werd behoorlijk sjaggie van problemen :(

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

flashen is een optie en naast de maxtor test zal ik voor de IBM ook ff de IBM test uitvoeren die is te vinden op:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

sorry 486DX niet gelzen :)

[ Voor 0% gewijzigd door loodgieter op 15-09-2002 19:05 . Reden: ook op andere merken ]

Verwijderd

Ik ken iemand met hetzelfde mobo, en daar bleef ie hangen bij "Verify DMI pool data",

Hij heeft een nieuw mobo gekocht en de ouwe bewaard...

Misschien is je mobo dus kaduuk...
Wat gebeurt er als je alles eruit haalt behalve de floppy?
Volgens mij heeft het met ide te maken ??

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet alles eruit gehaald, maar dingen met floppy hdd controleren werken dus niet, aangezien ik nooit bij het boot from floppy gedeelte aankom...
bij verify DMI pool data komt hij ook niet...
Hij blijft echt hangen na het checken van de ide controllers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles eruit gehaald, maar hij werkt nogsteeds niet. Als ik de bios flash dan loopt hij door tot CMOS checksum error, defaults loaded. als ik dan op f1 druk om verder te gaan stopt hij er gelijk mee en het scherm verspringt dus ook niet :-(...
wat zou er aan de hand kunnen zijn??

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

hmm , je specs lijken aardig op de mijne .

heb je al je cmos gereset :?
dus pinnetjes / jumpers op je mobo doorverbonden , zie cmos reset in mobo boekje .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

UHm ...
Als je je bios kunt flashen (zoals je zegt) kun je toch ook vanaf een win98 flop in dos booten....
Dan kun je toch ook zien of je C schijf te benaderen is en of daar nog wat te lezen valt of ben ik nou dom?
Druk ook je schijf eens op een andere IDE poort 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 22:09:
UHm ...
Als je je bios kunt flashen (zoals je zegt) kun je toch ook vanaf een win98 flop in dos booten....
Dan kun je toch ook zien of je C schijf te benaderen is en of daar nog wat te lezen valt of ben ik nou dom?
Druk ook je schijf eens op een andere IDE poort 8)7
sorry, bedoelde meer cmos resetten op mobo... mijn fout

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
uhm, misschien heb ik het helemaal mis, maar check je condensatoren eens (vooral die naast je agp slot en langs memory en pci sloten, ach controleer ze maar eff allemaal voor de zekerheid ;)

Zie ook deze pagina:
http://home.att.net/~garyheadlee/

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend deed hij het ineens spontaan weer. heb de hele nacht stekkers eruit gehad. In windows kreeg ik toen te zien dat de foiutmelding waardoor windows vastliep te wijten was aan de video kaart. Ik blij, dacht dat alles het weer normaal deed, maar nu wilde ik dus net de pc weer aanzetten en jahoor, weer hetzelfde probleem. Na het checken van de ide controllers stopt hij er weer mee. Daar waar je normaal een foutmelding krijgt als bijvoorbeeld je toetsenbord niet werkt. Ik heb in de bios al halt on no errors aangezet maar ook dan stopt hij. Zit de fout nou bij mijn videokaart? of bij mijn mobo? of nog iets anders?

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 11:44
doet de fan op je graf kaart t wel ?

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
Probeer anders een andere video kaart? misschien dat ie et dan wel doet :)

Verwijderd

Topicstarter
zit geen van op, en met een andere videokaart deed hij het wel. Vanmiddag dus maar een nieuwe videokaart halen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:07:
zit geen fan op, en met een andere videokaart deed hij het wel. Vanmiddag dus maar een nieuwe videokaart halen :(

Verwijderd

voordat je een nieuwe kaart koopt zou ik 'm eerst eens in een ander systheem testen .
Kan je al gauw een klap geld schelen , als ie 't soms wel en soms niet doet is hij waarschijnlijk niet stuk maar eerder slecht in het slot zittend ( haal 'm er eens uit en maak de contacten schoon).
Of leen een kaartje en installeer de laatste detonators, zet in je bios alles eens op "fail safe " of iets dergelijks.
succes

Verwijderd

maakte de pc speaker dan geen piep geluiden,want daar kun je ook uit afleiden welk brobleem het is "meestal" :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen rare piepgeluiden gehoord.
486 DX ik heb hem er inderdaad uitgehaald schoongemaakt en opnieuw ingestopt en nu doet ie het weer perfect. Hoop dat het zo blijft :)

Verwijderd

Kijk dat vind ik nou fijn om te horen !
Ik hoop dat de boel blijft werken ! _/-\o_
Pagina: 1