Toon posts:

[HDD] PartitionMagic crasht tijdens omzetten primary - logic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Tsja, wat zal ik zeggen...
Ik draaide partitionmagic om van een primaryschijf een logic schijf te maken, reboot wilde het geval, dus ik doe dat, vlak voor wnu was dat druk bezig en op een gegeven moment stond de boel stil en bleef ongeveer een uur op 40% staan, ik proberen te ctrl-alt-del, werkt niet, dus maar resetten. (STOM :()
Ik start windows weer op (stond op een andere schijf dan degeen die veranderde), en ik kan niet meer de bestanden op die schijf lezen. alleen maar vage tekens.

de directory structuur is nog wel voor een deel in stand:
Afbeeldingslocatie: http://gene.wins.uva.nl/~ncoppool/hd/fouteboel1.jpg

maar de bestanden zelf zijn messed up:
Afbeeldingslocatie: http://gene.wins.uva.nl/~ncoppool/hd/fouteboel2jpg

nou is het wel zo dat de schijf net zo vol is als voor de verandering.
en misschien is het handig om erbij te melden: Partitionmagic7 stond op de partitie die nu zo vaag doet.
is er een mogelijkheid om mn oude bestanden weer terug te toveren, omdat er echt zeer belangrijke dingen op deze schijf stonden die verder niet gebackupped zijn, ja tis stom ik weet het, en ik baal heeeeeel erg |:(

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zie het HEEEEEEL somber voor je in...

Verwijderd

Een bootdisk van PM gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 02 December 2002 @ 00:17:
Ik zie het HEEEEEEL somber voor je in...
ik denk dat het wel te redden moet zijn, maar aan dit soort replys heb ik eigenlijk niets, ik zie zelf ook wel in dat het vrij somber is, maar help me er mee of zeg anders niets.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ok sorry (ik dacht even hoef jij dit topic niet te kicken zeg maar) :)
Heb je dat al geprobeerd: die bootdisk van PM?

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

kan je de files niet recoveren ??? :? :?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
dont have the disk, maar ga kijken of ik dr aan kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
mr.loepie schreef op 02 December 2002 @ 00:26:
kan je de files niet recoveren ??? :? :?
als jij weet hoe dan ben je mn held.

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik ga ook voor de optie om een bootdiskette van PM te gebruiken. Recoveryprogramma's hebben weinig zin, omdat de bestandsnamen en eigeschappen verbouwd zijn. Bootdiskette zou nog iets kunnen redden.

Backuppen is altijd nodig als je dit soort zaken doet. Helaas kom je daar (net als ik trouwens in een ander geval) door dit soort kl*** gevallen achter.

JPS

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 00:26:
dont have the disk, maar ga kijken of ik dr aan kan komen.
dan zou ik toch maar eens tussen je computerspullen gaan zoeken, want die bootdisks worden tijdens de installatie van pm aangemaakt

edit: of bedoelde je dat je ze wel had maar nu niet meer? in dat geval heb ik het bovenstaande niet geschreven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 00:34 ]

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 00:33:
[...]

dan zou ik toch maar eens tussen je computerspullen gaan zoeken, want die bootdisks worden tijdens de installatie van pm aangemaakt

edit: of bedoelde je dat je ze wel had maar nu niet meer? in dat geval heb ik het bovenstaande niet geschreven.
Je kan rescuedisks aanmaken, in PM onder het kopje Tools

JPS

Verwijderd

Topicstarter
ik had ze niet aangemaakt, maar ga nu pm maar opnieuw instaleren.
ik hoop dat dat wat uit haalt.
zon rescuedisk zou mij moeten redden want als het lukt dan ben ik oo zo dankbaar!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
de rescuedisks hebben niets uitgehaald, deze disks zijn eigenlijk een dos versie van pm en kunnen wel partities maken en alles, maar niet mijn probleem oplossen.
wat ik denk wat ik moet hebben is iets dat ervoor zorgd dat het converteren van primary naar logical weer gewoon verder gaat waar het gebleven was, maar ik kan het nergens vinden

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vergeet het maar, mij is twee weken geleden precies hezelfde overkomen.
Van alles geprobeert, maar niets werkte. PM heeft de fat gewoon verneukt lijkt me.
Ook geen backups gemaakt van tevoren... :(
Nu schone install en een "oude" tapeunit die ieder weekend alles op tape dumpt.
Heb er iig iets van geleerd!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb checkdisk maar gedraaid uit wanhoop, en bam ja hoor 14 gig van de 20 heeft ie weggepleurd, nu is er dus helemaal geen redden meer aan.
gelukkig was alles voor school al ingeleverd, maar ik ben nu gewoon overzicht kwijt.
kheb nog een stel mp3tjes, verder is alles foetsie :'(
nog nooit zo iets bizar bots meegemaakt met mn computertje.
DIKKE BAAL!@#
asdtfabhanawer
ik mag nog blij zijn dat het nu gebeurd en niet komende maand, dan zitten er een stuk belangrijkere dingen op mn schijf... ik heb er iig ook iets van geleerd. darn. kut.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 01:28:
ik heb er iig ook iets van geleerd. darn. kut.
volgens mij maakt pqm duidelijk een waarschuwing over backups :D
en sowieso duf om te kloten op een draaiend systeem.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

tja, als ik iets doe met pm ga ik voor de allerzekerste weg: een image van de partities waar je iets mee wilt doen op een andere hd, daar de ide kabel van loshalen en dan pas kloten met pm. kan er zeker niets fout gaan. (zeg nou zelf, zonder netwerkkaart met dito verbinding is het backuppen op cd van vele vele gigs gewoon niet te doen).

Verwijderd

Topicstarter
tnx heb dat geprobeerd, nu heb ik in ieder geval een heleboel documenten terug.
alles wat ik echt nodig had is dus teruggevonden, wel moet ik alle programma's ed opnieuw instaleren, want dat was wel een erg zooitje geworden.
ik had niet gedacht dat dat zou werken omdat dat pm om van primary naar logic te gaan er hard alles af zou halen en daarna terugzetten, maar dat was dus niet gebeurd. super :)
kan ik mn schijfjes maar weer netjes organiseren, t was toch al een puinhoop. ieder nadeel heeft zn voordelen zeggen we dan maar weer.
Pagina: 1