Universeel Tweakers.net Programma

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

mr_taipan schreef op 04 december 2002 @ 10:54:
UML is wel heel erg leuk als je een applicatie wilt gaan maken die heel erg uitgebreid is.

wat ik begreep is dat er een heel klein progje moet komen dat door middel van plugins functionaliteit moet gaan krijgen.

Dan kun je beter achteraf de UML maken(zo doen wij het op schOOl) .
HAHA.... ;)
Je lijkt mij wel, ik heb zelf een hekel aan UML. Als de leraar een opdracht gaf, dan maakte we eerst het programma en de UML diagrammen maakten we altijd achter af en dan de leraar wijs maken dat je de diagrammen als eerst hebt gemaakt.

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
mensen mensen rustig aan lees de topic een goed door veel is al gezegd
bekij de site weet zo gouw niet wat url is maar dat weet zmn
en gaa naar het irc channel (zie hier boven)

het wordt geen os
het word in c++ geschreven (meschien in combienatie met ander talen)
en het word het liefst os onafhankelijk

en ik denk dat externe plugins niet mogelijk zijn of te veel werk worden in dit stadium

ik ben blij als we een beta uit kunnen brengen en dan kan dat later nog maar als we eenmaal iets hebben dat handig is dan gaat dat bijna van zelf

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Dus....
Het eigenlijke doel is een windowmanager ontwerpen die de applicaties direct inlaad en op een vast punt neerzet... waarom het idee plugins?. Ik heb meer een voorstelling van een Xserver waarop de windowmanager in word geladen met 2 typen screens, 1 normale en 1 sticky. Die sticky screen kan je naar eigen smaak aanpassen, programma's hebben geen balk met kruisje en dergelijke. er kan een eigen overlay en kleurenpatroon over het hele scherm met de programma's heengeplaatst worden.

Verwijderd

mrcactus schreef op 04 December 2002 @ 12:57:
mensen mensen rustig aan lees de topic een goed door veel is al gezegd
bekij de site weet zo gouw niet wat url is maar dat weet zmn
en gaa naar het irc channel (zie hier boven)
Kan geen connectie met irc maken.
Krijg steeds:
Connecting to irc.tweakers.net 6667........
Unable to connect to server.
Connection close.
Connecting to irc.tweakers.net 6667........
enz........
:'(

Verwijderd

PHP-GTK is volledig platform onafhankelijk!
En je kan er in programmeren als je PHP kan, het opzetten van het project danwel framework voor het project moet je wel goed zijn met in iedergeval PHP en GTK+ libary kennis is mooi meegenomen. 1 nadeeltje je moet wel 'runtimes' / PHP engine installer en de GTK+ libary .. alleemaaL te vinden op http://gtk.php.net

Ik ben wel voor iets dergelijks in!
Met PHP-GTK als taal kunnen denk ik zelfs 'n00bs' plugins voor de app schrijven die dan ook nog een volledig platform onafhankelijk zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 19:20 ]

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
kan iemand die veel van moderne programeer talen weet ff alle bruikbare talen in een lijst zetten en de voor en nadelen derbij

heel veel dank alvast

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:18:
PHP-GTK is volledig platform onafhankelijk!
En je kan er in programmeren als je PHP kan, het opzetten van het project danwel framework voor het project moet je wel goed zijn met in iedergeval PHP en GTK+ libary kennis is mooi meegenomen. 1 nadeeltje je moet wel 'runtimes' / PHP engine installer en de GTK+ libary .. alleemaaL te vinden op http://gtk.php.net

Ik ben wel voor iets dergelijks in!
Met PHP-GTK als taal kunnen denk ik zelfs 'n00bs' plugins voor de app schrijven die dan ook nog een volledig platform onafhankelijk zijn!
probleem is alleen dat php geen threads ondersteunt. Meerdere plugins wordt dus al moeilijk. Plugins die een beetje netwerk activiteiten (zoals bijv. jabber) gaan doen hebben ook al snel extra threads nodig.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Aan het aantal reply's te zien bloeit het nu al dood :(
Kom op mensen!
"Tsjakka ;)"
Trouwens fijne Sinterklaas allemaal :P

Omelette du fromage!

Verwijderd

Dxta schreef op 05 December 2002 @ 16:12:
Aan het aantal reply's te zien bloeit het nu al dood :(
Kom op mensen!
"Tsjakka ;)"
Trouwens fijne Sinterklaas allemaal :P
bloed zeker errug dood, is nu ook heel stil in het irc kanaal

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Bruikbare talen:
C
C++
Pascal
Delphi
Java

Er zijn vast meer talen om z'n programma in te schrijven.

Heb zelf alleen maar ervaring met Pascal/Delphi en Java. Kan alleen voor mezelf zeggen dat je beter een proggie in Delphi kan maken dan ik Java(Java zuigt vind ik).

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
heel leuk idee, maar zoals eerder al werd gezegd, je zit met het probleem dat het project kan stilvallen, waarom maken jullie dan niet nu snel een website met aanmeldings mogelijkheid waarbij iedereen een soort cv inlevert. daarvoor moet er al een project leider gekozen zijn(die als het kan veel inzicht heeft in projecten en alles wat daarbij hoort, dus ook hoe hij de juiste mensen moet aansturen).

Op deze site moet ook ff in hoofdlijnen alvast wat jullie van plan zijn. Pas als alles op orde is en de juiste mensen gekozen zijn dan pas gaan beginnen.

Verwijderd

EnsconcE schreef op 05 december 2002 @ 16:30:
heel leuk idee, maar zoals eerder al werd gezegd, je zit met het probleem dat het project kan stilvallen, waarom maken jullie dan niet nu snel een website met aanmeldings mogelijkheid waarbij iedereen een soort cv inlevert. daarvoor moet er al een project leider gekozen zijn(die als het kan veel inzicht heeft in projecten en alles wat daarbij hoort, dus ook hoe hij de juiste mensen moet aansturen).

Op deze site moet ook ff in hoofdlijnen alvast wat jullie van plan zijn. Pas als alles op orde is en de juiste mensen gekozen zijn dan pas gaan beginnen.
voor de website is al een kleine opzet gemaakt:
http://sphinx.dinamite.nl/zmn/progproject/

het zou idd leuk zijn als je een cv zou kunnen inleveren, en verder werd er afgelopen dagen wat in het irc kanaal gechat, alleen is het nu weer aardig leeg.

Verwijderd

Het is bijna altijd zo dat het bij plannen blijft. Dit is een mooi project dat juist niet bij plannen moet blijven.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel een koel idee op zich, zo'n 'Universeel programma', maar kun je ook wat gebruiksvoorbeelden noemen waarbij zo'n programma een betere oplossing is dan huidige oplossingen?
Misschien dat je het anders ook wat meer in een eigen programmeertaal moet gaan zoeken (high-level dus), kun je ook mooie platformonafhankelijkheid garanderen.

Helaas zijn mijn ervaringen met projecten die vanuit hier gestart zijn niet zo goed. In het begin gaat het allemaal wel leuk, maar uiteindelijk sterven ze meestal een pijnlijke dood (Wasp ;( )

Verwijderd

als iedereen met goede ideeen nu even
/server irc.fok.nl
/join #progproject
in zijn irc client intyped

dat is wat gemakkelijker praten

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 16:41:
als iedereen met goede ideeen nu even
/server irc.fok.nl
/join #progproject
in zijn irc client intyped

dat is wat gemakkelijker praten
Ik heb de site wel draaien nu maar moet hem nog even updaten met het nieuwe schema en de mensen die meedoen?

[ Voor 7% gewijzigd door supakeen op 06-12-2002 16:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:10:
[...]

probleem is alleen dat php geen threads ondersteunt. Meerdere plugins wordt dus al moeilijk. Plugins die een beetje netwerk activiteiten (zoals bijv. jabber) gaan doen hebben ook al snel extra threads nodig.
Daar zit wat in .. maar je kan wel een nieuw programma starten vanuit PHP en als je dan de module voor bv trillian als apart 'programma' laad dus echt als plugin is er toch niks aan de hand en zo kun je dus ook virtuele threads op bouwen dan wel forken door te gewoon de applicatie zich zelf opnieuw te laten laden .. bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
[CORE] 
+-[PLUGIN]
    +-[THREAD]
    +-[THREAD]
    +-[THREAD]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 13:10 ]

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
hier een nieuw schema ik zou graag reakties hierop willen krijgen en zou iemand kunnen vertellen wat A precies moet kunnen in dit schema ervan uit gaande dat alles in C++ is
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarinesquad/schema3.gif

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
owja legenda is het zelfde als de vorige namelijk
A = basis
B = pluginbeheer
C = config file
D = os afhankelijke database
I = input
L = buddylist
P = plugin
O = output
rodepijl = data word verstuurd
blauwepijl= data word opgevraagd

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ik weet niet of mensen nog zin hebben maar de laatste tijd komt er niemand meer in channel omdat server der uit ligt maar op dit moment is de server weer goed

nog ff voor de duidelijk heid
irc is [url="irc://irc.tweakers.net/progproject]#progproject @ tweakers.net[/url]
website is http://sphinx.dinamite.nl/zmn/progproject/index.php

het progje wordt in c++ gemaakt
het wordt GEEN os
het wordt platform onafhankelijk(dat willen we, maar eerst nog win en linux)
en de rest kijk maar op irc en site

er is al een begin gemaakt wat betreft prog code

Verwijderd

doe dan een prog wat op een bootable cd kan B) kan je overal waar inet voor handen is gotten B)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
kan dat niet altijd al dan

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ondertussen is de eerste werkbare alpha al getest. We zijn nog steeds te vinden op irc://irc.tweakers.net/progproject/ en ook is onze site up: http://antcic.dinamite.nl en ons forum: http://antcic.dinamite.nl/forum/

Verwijderd

heb even een tar.gz ervan gemaakt, het stelt echt nog niet veel voor, maar het gaat even om de ant.c ant.h en module.c

http://falco00.homeip.net/progproject/progproject.tar.gz

nog een versie die door falco00 gemaakt is
http://falco00.homeip.net/progproject/test.zip

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Ik heb een newstracker gemaakt, wat mij betreft mogen jullie daar de sources van hebben, dan kun je hem inbouwen in jullie wonderprogramma ;) http://quatro.ath.cx/newstracker/
Pagina: 1 2 Laatste