Universeel Tweakers.net Programma

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ik zat zo te denken en toen kwam ik op het volgende idee

er zit zoveel talent op T.net een GoT dat er vast wel mensen zijn die met zn allen een opensource prog willen maken dat voor iedereen handig is namelijk

een programma waarvan de basis niets meer is als een leeg programma
(denk aan word zonder werkbalken en document vensters enzo)

waar je NOG niets mee kan behalve het docken net als icq en als achtergrond kan draaien (dat je het op je bureaublad achter je pictogrammen hebt) en nog wat van dat soort verschillende truuckjes

maar waar je doormiddel van plugins de functionaliteit aan kan geven die je zelf wil bijvoorbeeld als je veel met msn,irc en ase werkt dat je dan die plugins downlaod en dat je daarmee in 1 progje de volledige irc, msn en ase functionaliteit hebt en dat dat ook samen werkt dus dat als je gaat gamen je automatisch op away wordt gezet enz

ik weet dat er al genoeg progjes zijn die dat dicht benaaderen bijv trillian en de samen werking tussen mirc en veel game progjes als ase maar bijv trillian heeft te weinig irc functies en al die verschillende progjes is ook lastig

mijn vraag is dus of er mensen zijn die met elkaar willen bouwen aan zon prog en de plugins en of er mensen zouden zijn die intresse in zon progje zouden hebben

btw het hoeft niet alleen om internet plugins te gaan denk maar aan xsetup achtige plugin (een tweak progje) of paint :) of zo

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

In een programma met plugins extra functionaliteit toevoegen. hmmrz. ik ben geen prof programmeur, maar ik geloof dat je wel een bepaald 'gebied' moet afbakenen om het een beetje draaibaar en manageable te houden. Ik geloof dat er wel wat samenwerkingsactes geweest zijn inhet verleden. Het klinkt wel leuk vinnnik, maar het idee kan nog wel wat modelling gebruiken :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom bouw je er niet meteen een OS erachter? :P

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Cool idee. Maar wel veelomvattend omdat je een supersterke standaard neer moet zetten die met elk programma moet kunnen communiceren. (soort van statbar ;)) en je niet weet wat erin komt. Het meeste werk zou nog wel zijn om programma interfaces te maken gok ik zo.

Misschien kan je he "taakbalk" noemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 01-12-2002 22:16 ]

Human Bobby

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Grappig id.

Maar is het ook de bedoeling dat het op verschillende OS-en gaat draaien.?

Verwijderd

wel leuk idee, misschien doe ik wel mee om dingen te leren etc. Maar welke taal had je in gedachten te gaan gebruiken?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Robin Vreuls schreef op 01 December 2002 @ 22:15:
Waarom bouw je er niet meteen een OS erachter? :P
ontopic?

Het is een leuk idee. Zelf zou ik C+ aanraden. Dat is immers een stabiele en compatibele taal. Vooral voor dit soort dingen.

Move >> Devschuur?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
de taal weet ik weinig van af c++ mescien (het enige wat ik ken is html en qbasic en dat lijkt me nou niet erg geschikt :) )
maar ik bedoel niet dat er verschillende progjes als plugins bij komen maar dat er wel een standaard voor is en eigenlijk dat we de basisplugins dus: msn irc icq ase yahoo aim enz. zelf maken
zat net ff te denken er moet natuurlijk ook een goede skin mogelijkheid op zitten zoals bijv winamp 3.0 dat je ook echt iets kan veranderen

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
en die verschillende os en yja voorlopig windows (en linux) ben ik bang want ik denk niet dat mac en beos veel gebruikt worden maar meschien is dat kan je dat ook met plugins regelen

Verwijderd

op meerdere os'en en skinnable

begint op mozilla xul te lijken :)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ik vind het dan meer op een opensource variant van gamespyarcade zonder reclame en met irc en msn enzo toepasssingen lijken waarbij ja alles wat je niet gbruikt ook niet instaleert en download(handig voor de 56k ers onder ons)

offtopic:
eigenlijk net als die nieuwe verzekerings pakketten van "een grote verzerings maatschappij"
waaarbij je bijv als man niet verzekerd ben voor zwangerschaps verloff enzo mar alleen de dingen die je ndig vind

Verwijderd

ok, maar met de wensen voor (beperkte) platform onafhankelijkheid, en de mogelijkheid tot skins zou het gemakkelijk zijn om gecko te gebruiken. Heb je meteen een html renderer tot je beschikking. Verder kun je met behulp van xul gemakelijk gui's bouwen.

Dan zouden we ons kunnen richten op de plugin functionaliteit en de plugins zelf zonder ons al te druk te hoeven maken over het programma zelf. En mozilla zou weer wat voorbeelden van xul-toepassingen hebben :)

[edit]
maar we zouden ook van de grond af aan een programma kunnen maken. Dit heeft natuurlijk weer als voordeel dat we het programma zo klein mogelijk kunnen houden met alleen de functies die we willen hebben. (zelfs de skins zouden we als plugin kunnen aanbieden)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:43 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Grappig id,
mara ik kan alleen met werbsites kloten :)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

je wilt dus in feite een standaard interface maken (in de zin van de programma technische interface) die opzich zelf weer is gebasseerd op een mini-interface, die dynamisch uitbreidbaar is. Leuk idee... zelf ook al zoiets verzonnen/gemaakt voor op de linux console... werkt met C++ die shared objects via C uit het geheugen plukt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
[edit]
maar we zouden ook van de grond af aan een programma kunnen maken. Dit heeft natuurlijk weer als voordeel dat we het programma zo klein mogelijk kunnen houden met alleen de functies die we willen hebben. (zelfs de skins zouden we als plugin kunnen aanbieden)
dat bedoel ik ook, van de grond af op bouwen en idd alles inclusief skins is plugin

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

oh ja nog wat :) als je je programma universeel maakt betekend dat automatisch dat elke versie een ander "dialect" gaat spreken. Dus er zou zeker wat in moeten zitten dat de gemaakte fucties tot op het bot moet kunnen kopieren. Naar bijvoorbeeld een ander Tweakers.Net programma

Verwijderd

count me in. Ik wil best mee doen, maar dan moeten we ff vaststellen welke taal (ik kan redelijk java, ik ben c++ aan het leren).

Dan moeten we nog ff een beetje vaststellen op welke manier we programmeren. Als ik aanneem dat we in c++ programmeren is het natuurlijk niet handig als de een in vc++ gaat beginnen en de ander via mingw. Zelf ben ik er wel voor zoveel mogelijk standaard libraries te gebruiken zoals posix threads en niet de windows libraries, zodat we gemakkelijker ook naar andere os'en kunnen compileren.

En dan natuurlijk het belangrijkste, ons programma. Wat moet de basis functionaliteit zijn, wat voor een classes (neem aan dat we oop programeren) moet een plugin extenden, etc.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
offtopic:
ik voel dat weet hoop replys op gaat leveren

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

na een forum crash:

count mij ook maar in. (beheers iig: C, C++, ASM, JAVA, etc..) het lijkt me wel handig om eerst een zinnig ontwerp te maken alvorens als een bezetene te gaan coden.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58
doet me weer denken aan TweakOS :P

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kix@$$ schreef op 02 December 2002 @ 00:11:
doet me weer denken aan TweakOS :P
Hopen dat dit wel wat wordt :+

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
zo ff een lijsthe wat we nodig zullen hebben
materiaal:
website met forum
webspace
irc

personen:
groepje skinners
groepje dat zich met het basis progje bezig houdt
groepje dat plugins maakt
projectleier :p (die ook irc en website moddert)
en iemand die de website maakt (het liefst een losse site maar kan me voorstellen dat het handig is als het wel aan tweakers is gelinkt

en natuurlijk heeel veel beta testers maar dat moet wel goed komen :)

edit:
en veel tijd natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Spruit_elf op 02-12-2002 08:38 ]

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

* groepje dat zich met het basis progje bezig houdt
* groepje dat plugins maakt
* projectleier :p (die ook irc en website moddert)
* en iemand die de website maakt (het liefst een losse site maar kan me voorstellen dat het handig is als het wel aan tweakers is gelinkt

lijf me maar bij 1 van de bovenstaande dingen in

• SyphOn
  • Laatst online: 09:55
Skinkie schreef op 02 december 2002 @ 09:01:
* projectleier :p (die ook irc en website moddert)
* en iemand die de website maakt (het liefst een losse site maar kan me voorstellen dat het handig is als het wel aan tweakers is gelinkt

lijf me maar bij 1 van de bovenstaande dingen in
Jij mag zorgen voor de "veel tijd" >:)

Maar verder een kewl idee!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ach zulke dingen zijn al regelmatig gerprobeerd en het wordt toch eigenlijk nooit echt wat. Maar als het voor de verandering wel een keer wat word is het natuurlijk hartstikke mooi :)

Verwijderd

* iemand die de website maakt

ik ben ook wel te vinden voor 1 van de bovenstaande, alhoewel ik liever aan het programma werk of aan de plugins dan aan de website.

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik wil de website wel maken.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

misschien een idee voor de website:
als die ook dynamisch wordt opgebouwd... is dat een beetje in lijn met het programma.

hopelijk gaan we snel spijkers met koppen slaan

• getty
Skinkie schreef op 02 December 2002 @ 10:29:
misschien een idee voor de website:
als die ook dynamisch wordt opgebouwd... is dat een beetje in lijn met het programma.

hopelijk gaan we snel spijkers met koppen slaan
Het lijkt me logisch dat de site dynamisch wordt.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

getty schreef op 02 December 2002 @ 10:33:
[...]

Het lijkt me logisch dat de site dynamisch wordt.
met classes :9

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* YT-Croc stelt zich beschikbaar voor het maken van het design en eventueel een beetje php en mysql (wat ik een een beetje kan). Denk bijvoorbeeld aan een neiuwssysteem, kleine CMS en het editten van content.... Maar een echte php'er ben ik niet :)

Misschien even wat referenties:
http://home.wanadoo.nl/thielen/Stichting/nieuw/ (site voor een stichting waar ik mee bezig ben)

http://home.wanadoo.nl/thielen/hehe123 (me (inmiddels zwaar verouderde) webdesign page)

http://www.dewietgids.com/nieuwesite666/ (was ik mee bezig, maar project is gestopt...)

www.lyricshome.com (lyrics site, ben bezig met een redesign, hier kun je een preview vinden -> http://home.wanadoo.nl/thielen/sc3.gif)

[ Voor 49% gewijzigd door Y0ur1 op 02-12-2002 11:01 ]

• getty
Ik ben php-programmeur van beroep, dus moet gaan lukken denk ik.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:43

johnwoo

3S-GTE

Wacht anders even op WinBar 2, die is al vrij ver af en je kan er plugins voor bouwen :Y)
(Uiteraard zijn de plugins bedoeld om op de bar te verschijnen, maar je kunt ze ook eigen venstertjes laten maken enzo.)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

johnwoo schreef op 02 december 2002 @ 10:58:
Wacht anders even op WinBar 2, die is al vrij ver af en je kan er plugins voor bouwen :Y)
(Uiteraard zijn de plugins bedoeld om op de bar te verschijnen, maar je kunt ze ook eigen venstertjes laten maken enzo.)
Maar winbar is geen OS >:)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
johnwoo schreef op 02 December 2002 @ 10:58:
en winbar is vooral een tweak progje maar heb jij plugins voor irc en icq ??? bovendien maakt het programma nog wel gebruik van al geinstaleerde programmas

wat wel zou kunnen is bijv inbouwen dat winbar als werkbalk van dat programma te gebruiken is dmv een plugin

wat ik ook zat te denken,
mijn idee was een programma maar mensen hebben het idee dat ik gelijk op een nieuwe os doel

als we nu eens een versie maken die als gui van linux kan draaien al word dat wel wat ingewikkelder :( maar het zou wel kool zijn een "t.net os"

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

mrcactus schreef op 02 December 2002 @ 16:00:
[...]
als we nu eens een versie maken die als gui van linux kan draaien al word dat wel wat ingewikkelder :( maar het zou wel kool zijn een "t.net os"
Als je in C(++) in de posix manier progged valt het allemaal reuze mee... eerst natuurlijk laten draaien op "linux/windows"

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
het hangt een beetje af van de host wie er de website gaat maken want als we bijv lycos moeten gebruiken dan wil ik niet dat er php word gebruikt (in ieder geval niet veel) want ik wil geen site waarbij je om de pagina op refresh moet drukken opdat ie php fouten geeft

owja nog een toevoeging aant het lijst mensen

iemand die een goede install file ervan maakt
mensen die help file en copyright teksten gaat schrijven

owja modder als je dit leest mayby een idee om dit topic naar p en w te verplaatsen wel op een manier dat mensen weten dat het er staat natuurlijk want ik denk dat daar nog veel meer talent zit want tot nu toe zijn er wel mensen die willen meewerken (geen kwaad woord daarover (hulde) :) maar nog niet genoeg)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ik heb nog wel webspace... met php :)

Verwijderd

Skinkie schreef op 02 december 2002 @ 21:57:
[...]

Als je in C(++) in de posix manier progged valt het allemaal reuze mee... eerst natuurlijk laten draaien op "linux/windows"
offtopic:
was me laatst in de posix dingen aan het verdiepen. Maar had op windows meteen al problemen. Ik gebruik de minGW compiler en wilde daarbij posix threads gaan gebruiken. Maar heb geen idee waar ik de libraries moet plaatsen zodat ze standaard door de mingw compiler gevonden worden. En er is bar weinig over te vinden op internet (is het dan zo voor de hand liggend?)
Iemand die me kan helpen?

Verwijderd

mrcactus schreef op 02 December 2002 @ 22:59:
owja modder als je dit leest mayby een idee om dit topic naar p en w te verplaatsen wel op een manier dat mensen weten dat het er staat natuurlijk want ik denk dat daar nog veel meer talent zit want tot nu toe zijn er wel mensen die willen meewerken
Ik denk dat we in /14 al te vaak dit soort projecten hebben zien komen en gaan "jaaaa laten we met z'n allen wat maken" iedereen spui't z'n idee'en en gilt buzzwords als opensouce, C++, Java , heel soms beginnen er nog 'n klein groepje mensen heel enthousiast aan 'n site en vervolgens bloed het hele project hardstikke dood..

• Pelle
  • Laatst online: 23:33

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle agrees with Yarvieh

Keywords: wasp, 3d engine, project snowstorm

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo heeft na deelname aan TweakOS en Wasp ook n hard hoofd in dit soort projecten :P
Daarom doe ik WinBar2 ook maar samen met 1 iemand, die ik ook nog IRL ken, dat werkt echt 100x beter dan met z'n 48'en over het internet. En warempel, er is al iets werkends uitgekomen en de vaart zit er behoorlijk in.
De keywords zijn wat mij betreft: met weinig mensen beginnen, die elkaar wel kennen, liefst IRL, en die allemaal verstand hebben van en/of ervaring op het desbetreffende gebied.
Naderhand (als de meeste/belangrijkste design beslissingen zijn genomen) kan je altijd nog anderen mee laten coden.

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 03-12-2002 00:58 ]

Verwijderd

OK, wanneer beginnen we :? :Y)

• getty
Ik heb ook nog wel webspace met php en een database.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
getty schreef op 03 December 2002 @ 09:16:
Ik heb ook nog wel webspace met php en een database.
* We Are Borg regelt forum daarbij ;)

Verwijderd

Zoo gelukkig zijn de belangrijke dingen geregeld dan een website en een forum, *de* basis voor ieder succ6vol project.

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 09:55:
Zoo gelukkig zijn de belangrijke dingen geregeld dan een website en een forum, *de* basis voor ieder succ6vol project.

hmmz
*ziet gelijkenissen met eerdere "projecten"*

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
als getty en we ar borg de website regelen doe ik het irc channel

op welke server het liefst??

en dan moeten denk ik beginnen met de basis want plugins komen later wel al moet er natuurlijk al wel rekening mee gehouden worden

Verwijderd

Is het misschien niet slim om het dan ook taal onafhankelijk te maken zodat je dan de taal kan gebruiken die je goed ken. Of sterker nog, er een eigen taal in bakken.
Wat me ook handig lijkt is om het ook voor verschillende OS'en uittebrengen maar dan wel zo dat de plugins op elke OS kunnen draaien. Dit kan je misschien weer goed realiseren als je er een eigen taal in bakt.

Ik realiseer me wel dat dit niet makkelijk is om een eigen taal te maken, maar het is wel een grote uitdaging.

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
dat is op zich niet zon slecht idee maar dan zou ik bijv het basis progje in bijv c+ maken en dat je dan voor de plugins idd een eigen taal maakt of een makkelijke taal uitbreid enz

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

mrcactus schreef op 03 December 2002 @ 14:29:
dat is op zich niet zon slecht idee maar dan zou ik bijv het basis progje in bijv c+ maken en dat je dan voor de plugins idd een eigen taal maakt of een makkelijke taal uitbreid enz
gezien een processor geen andere taal dan asm eet, en c toch echt het dichtst bij asm ligt is het misschien niet onhandig om "het framework" waar het in gaat draaien in c te maken.
Door gebruik te maken van de modules kun je van zelf sprekend ook andere talen laden.

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
owja nog iets over taal er moet natuurlijk ook de mogelijkheid zijn om er taal pakketen aan toe te voegen

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
en een gezamelijke buddylist zou ook handig zijn meschien dat het handig is als de buddylist er al staandaard bij zit of dat daar een een aparte plugin voor is die er staandaard bji zit zodat iedereen die zelf plugins gaamt maken van die universele buddylist gebruik kan maken

Verwijderd

mrcactus schreef op 03 December 2002 @ 15:02:
owja nog iets over taal er moet natuurlijk ook de mogelijkheid zijn om er taal pakketen aan toe te voegen
Die je op de site kan zetten zodat andere het kan downloaden. Het moet wel allemaal gecentraliseerd worden. Lijkt mij wel slim. En dan ook om de zoveel tijd een update uitbrengen met alle pakketen bij elkaar. Dat bespaard weer zoek werk als je een bepaalt pakketje zoekt om een plugin te kunnen draaien.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

misschien even iets duidelijk maken...

voor een project in deze orde van grote is het handig om een eisenpakket te maken die speciefiek over het framework gaat... de basis voor de plugins.

Alles aan buddylisten, chat modules, etc. is in eerste instantie bijzaak. Als je namelijk niet nog niet weet hoe de modules geinterfaced moeten worden... hoe moet je dan ooit die modules maken?

Todo:

Wie gaat een eisenpakket ontwerpen?

Wie gaat de feature requests verzamelen?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:23:
[...]

Die je op de site kan zetten zodat andere het kan downloaden. Het moet wel allemaal gecentraliseerd worden. Lijkt mij wel slim. En dan ook om de zoveel tijd een update uitbrengen met alle pakketen bij elkaar. Dat bespaard weer zoek werk als je een bepaalt pakketje zoekt om een plugin te kunnen draaien.
ik begrijp nu dat je taal bedoelt in de zin van spreektaal, (zat in programmeertaal te denken), NLS, Native Language Support, lijkt me het handigst. Zodat je inprincipe voor elke plugin een apparte message table hebt.

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ja als de website klaar is dan moet gaar idd een soort van gastenboek achtig iets op komen waar mensen feature request kunnen posten

en het lijkt mij ook een goed idee om eerst de basis te maken

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ik kan me vergissen en sorry als ik dat doe maar voor zo ver ik weet heeft tweakers nog niet zijn eigen dev team meschien een idee om zoiets op te richten k bedoel we hebben ook onze power koeien dus zou een dev team niet zo vreemd zijn

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik wil wel een irc channel onderhouden en kan me eventueel met webbased plugins bezig houden :)

Het channel nu: #progproject @ irc.tweakers.net :)

• Chieliot
  • Laatst online: 04-12-2025
Chiel vond het tweak os een heel cool idee. Dit bevalt ook wel. Ik heb aardig wat programmeer ervaring en werk veel met php en mysql. Kheb ook webspace met php en mysql. (zonder banners etc) lama weten als er hulp nodig is!

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:32

yared

No Scope, Bitch!

* groepje gebruikers

Mag ik me dan aanmelden als eerste gebruiker! Schijnt dat je die ook nodig hebt :)

Ideetje is misschien om even een evaluatie te maken van alle reeds beschikbare GoT/Tweaker tools (zoals bijv. GoT Tracker of de veelgebruikte GoT Poll DubbelF.com) e.d. en oude onafgemaakte projectjes.

Over DubbelF gesproken, dat zijn nou tools die ik graag verder ontwikkeld zie.
Wellicht een idee om T.netters die al wat gemaakt hebben te helpen om hun spul af te maken of zelfs (mogelijk) van grond af aan beter opnieuw te bouwen dan met zo'n alomvattend gebeuren als dit topic te gaan beginnen.

* yared ziet het grootste probleem in genoeg mensen vinden die ook echt blijvers zijn, want dit gaat jaren duren.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

yared schreef op 03 december 2002 @ 16:03:
* yared ziet het grootste probleem in genoeg mensen vinden die ook echt blijvers zijn, want dit gaat jaren duren.
Hier heb je een punt, daarom moet we veel mensen vinden die willen helpen en dan natuurlijk ervoor zorgen dat dit goed als een team loopt.

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ff een voorbeeld hoe de basis er uit zou komen te zien

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarinesquad/voorbeeld.gif

soory voor size

oeps iets vergeten (window titel)

[ Voor 4% gewijzigd door Spruit_elf op 03-12-2002 16:14 ]

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 16:08:
[...]

Hier heb je een punt, daarom moet we veel mensen vinden die willen helpen en dan natuurlijk ervoor zorgen dat dit goed als een team loopt.
Voordeel is dan wel dat je ook mensen krijgt die echt willen werken eraan :)

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ken je die van die lui die dat waanzinnige idee hadden en toen bij uitvoering bleek het idee al 'gekaapt' te zijn ;)

Check Now!

:*)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

zmn schreef op 03 December 2002 @ 16:14:
[...]
Voordeel is dan wel dat je ook mensen krijgt die echt willen werken eraan :)
Das waar. ;)
Dus een soort wissel systeem. Maar dan moet je ook duidelijk documenteren hoe de code in elkaar zit zodat nieuwe mensen er makkelijk aan verder kunnen werken.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Voordeel is dan wel dat je ook mensen krijgt die echt willen werken eraan
Samen met 5 die hards die ook betrokken waren o.a. bij DIKU MUD heb ik ruim een jaar gewerkt aan een nieuwe mud engine (toepasselijke werknaam mudengine.com, nu in andere handen), was echt fantastisch.... totdat mensen kinderen kregen, nieuwe baan, nieuwe intresses, gewoon weer wilden mudden.

Grootste probleem was dat er geen duidelijke doelen waren, wanneer moet wat af en wat gaan we exact bouwen.

Begin dus met het vastleggen van al die punten en ga dan pas mensen enthousiast maken. Want met alle respects voor de mensen die tot nu toe gereageerd hebben, hiervan zullen er veel afvallen zodra het enthousiasme over is. De echte serieuze die hards zijn juist ook vaak erg moeilijk bereikbare mensen ;)

Verwijderd

yared schreef op 03 december 2002 @ 16:25:
[...]
Grootste probleem was dat er geen duidelijke doelen waren, wanneer moet wat af en wat gaan we exact bouwen.

Begin dus met het vastleggen van al die punten en ga dan pas mensen enthousiast maken. Want met alle respects voor de mensen die tot nu toe gereageerd hebben, hiervan zullen er veel afvallen zodra het enthousiasme over is. De echte serieuze die hards zijn juist ook vaak erg moeilijk bereikbare mensen ;)
Precies,
regel nummer 1 in professioneel programmeren is dan ook:
Bedenk eerst globaal wat je wil, werk het dan op papier uit (tot in de details). Maak dan het ontwerp en dan pas overgaan tot programmeren.

Verwijderd

zmn schreef op 03 december 2002 @ 15:38:
Het channel nu: #progproject @ irc.tweakers.net :)
alle geinteresseerden kunnen in #progproject meepraten, wil je meedoen meld het daar dan ook even.

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

franklin

denkt teveel...

doe xul!

• Pelle
  • Laatst online: 23:33

Pelle

🚴‍♂️

|HunterPro| en ik zaten net even te brainstormen.. wordt communicatie met de PHP plugin ook mogelijk?

Verwijderd

Pelle schreef op 03 December 2002 @ 17:38:
|HunterPro| en ik zaten net even te brainstormen.. wordt communicatie met de PHP plugin ook mogelijk?
tuurlijk, als die php plugin van jullie ooit wat wordt :)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
de php plugin ??? wat wou dan als communicatie daarmee willen dat je plugins met php kan schrijven ??

• HunterPro
  • Niet online
mrcactus schreef op 03 december 2002 @ 17:42:
de php plugin ??? wat wou dan als communicatie daarmee willen dat je plugins met php kan schrijven ??
de php-plugin ('ons' projectje (van pelle en mij dus, plus nog wat meer devvers zoals .oisyn)) is een client-side systeem om met servers te communiceren. Zo kun je serverbelastende dingen zoals tables opbouwen naar de client halen. Tevens moet ie met mySQL en PostreSQL kunnen gaan praten. Een hoop functies worden vooraf ingebouwd en op runtime ingelezen vanaf de php-plugin site waardoor de size van de executable klein blijft (en je dus alleen elementen inlaadt die je daadwerkelijk nodig hebt). Natuurlijk is dit allemaal netjes gecached etc zodat het niet de bottleneck van 't project wordt. Wel kunnen we zo heel makkelijk functies later toevoegen. Voorbeeld van een dergelijke functie zou bijvoorbeeld zijn:

PHP:
1
$forum = new Forum ();

etc :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 03-12-2002 17:50 . Reden: typo ]

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
als er idd een browser plugin bij komt moet ie dat wel ondersteunen ja want das wel heel prettig

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
of een website maak plugin

Verwijderd

lekker overtuigend met zo'n sig:
<oisyn> ik bedoel, komop, een client-side plugin
<oisyn> die dan bijvoorbeeld dit kan: $forum = new Forum ();
<oisyn> welke idioot trapt daar nou in?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en het leuke is dan nog dat die 'idioten' nog bestaan ook :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op 03 December 2002 @ 17:52:
en het leuke is dan nog dat die 'idioten' nog bestaan ook :P
tsja, je heb ook van die mensen die er elk topic weer over beginnen

• MisterData
  • Laatst online: 26-08 21:52
[spam] O-)
Dit is mijn proggie, nog universeel ook :) kan nieuws ophalen van allerlei websites, including Fok!, Tweakers.net en ja... zelfs HotTopic-XML, dus GoT activetopics kun je er ook mee tracken: http://quatro.ath.cx/newstracker/

[/spam]

Verwijderd

Chieliot schreef op 03 december 2002 @ 15:52:
Chiel vond het tweak os een heel cool idee. Dit bevalt ook wel. Ik heb aardig wat programmeer ervaring en werk veel met php en mysql. Kheb ook webspace met php en mysql. (zonder banners etc) lama weten als er hulp nodig is!
Een heel OS is niet te doen op zo'n manier. Je kan niet zomaar een OS bouwen dat ineens ook een GUI heeft, en allerhande programma's kan draaien. Het moet rustig aan evolueren, zoals bij zo'n beetje alle huiden besturingssystemen is. Linux is ook begonnen als een hele simpele Unix-variant, en heeft een aantal jaren nodig gehad om zover te komen als et nu is.

• Chieliot
  • Laatst online: 04-12-2025
Jo JSS dit gaat niet over dit nieuwe plan, maar over het oude tweak os wat helaas nooit is afgemaakt. Naar mijn mening kan er best weer een nieuwe groep tweakers worden opgericht die het nogmaals gaan proberen en dan ook echt afmaken! Kick Bill's ass!

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

ja, maar dat is weer een ander project dan dit lijkt mij

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ff een voorbeeld hoe het data verkeer eruit zou zien in progje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarinesquad/schema2.gif
graag comments hierop

Verwijderd

Is het misschien handig om plugins te kunnen draaien zonder dat je het programma moet opstarten. Zodat dat je dan interne en externe plugins heb.

De interne plugins integreren met het programma en kan je aan of uit zetten.
De externe plugins gebruiken de dll's van het programma, maar moeten ook aan of uit kunnen worden gezet.

Als je externe plugins ook mogelijk maak dan zijn de mogelijkheden eindeloos. ;)

Verwijderd

Kijk hier maar eens hoe we toen bezig waren:

[rml][ BC3] Tweak OS....[/rml]

Verwijderd

Tegen de tijd dat dit proggie af is kan ik wel goedkoop web-ruimte regelen. (eigewn server)

Voorwaarde het moet dan ook echt proffesioneel uit zie. En men moet wel update's en plugins blijven maken. Dat het niet een tijd op die server staat zonder dat er meer gebruik van gemaakt word want dat kost geld.

Maar als we echt een concurrent worden van trillian dan ben ik eventueel berijd dit te sponseren. Moeten we dan nog wel duidelijke afspraken voor maken.

Verwijderd

Een OS klinkt leuk maar dat is vele malen moeilijker te maken. Je kan dan niet in dos, windows, mac OS of Linux programmeren maar je moet dicht bij de hardware programmeren. En dat kunnen er tegenwoordig niet veel meer. Als het dan eindelijk draait is het een hele kunst om het stabiel te laten draaien anders krijg je de zelfde situatie als win95/98. En dat willen we niet.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het is leuker om een progje te maken wat basis funkties van Tweakers ondersteund!.
Directe communicatie met de DB van tweakers voor bv pricewatch en forum e.d.!
Tweakonline leuke naam!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

/me vindt eigenlijk al zolang als hij hier komt, dat er een goeie samenwerking zou moeten komen tussen tweakers ..
echt ongelofelijk wat hier aan talent rondloopt af en toe, en dan heb ik het nog niet eens over de photoshoppers en movie-editors ..

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

drZymo heeft ook nog een stukje van het Wasp development forum weten te redden: http://lunenburg.xs4all.nl/zymo/forum/ :P
Daar werd al behoorlijk serieus gebabbeld, en er was ook al een plugin systeem wat door de meeste mensen werd goedgekeurd. Het ging fout toen er geen overeenstemming bereikt kon worden over de werkverdeling en iedereen ineens opstapte...

Verwijderd

Begin enthausiast te worden maar denk dat het alleen over een forum praten dat dat niet werkt. Lijkt me verstandig voor degen die dit organiseren/pragrammeren om samne een ker af tespreken.

(laptops mee :D )

Ik weet zelf niet veel van programmeren maar wil wel eventueel helpen met organiseren van het programmeren. (Getsie wat een zinnen :P )

Verwijderd

Als we het nou echt serieus aanpakken en doorzetten, maar bedoel ik dan ook echt dit plan gaan uitvoeren en niet bij plannen laten (wat vaak het geval is). Is het dan niet mogelijk om een afdeling in T.net te krijgen (net als DPC) ? Het is namelijk een programma van tweakers en het is voor tweakers. Maar zoals ik al zei, dan moeten we dit echt serieus gaan aanmakken.

• avon
wel handig als we eerst een definitie studie maken, en psd's enzo ;-) :9

zouden de dingen die je altijd hebt geleerd, dan toch ergens goed voor zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door avon op 04-12-2002 10:03 ]

Verwijderd

AvOn schreef op 04 December 2002 @ 10:02:
wel handig als we eerst een definitie studie maken, en psd's enzo ;-) :9

zouden de dingen die je altijd hebt geleerd, dan toch ergens goed voor zijn?
Geen psd's die zijn verouderd ik zat meer te denken aan :
-class diagram
-use case
-sequence diagram
-enz......

UML dus.

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Heel erg mooi idee.

Over de standaard: Daar zorgen de plugins zelf wel voor lijkt mij. het programmatje bied alleen een omgeving en een paar standaard functies die de plugins gebruiken.

De taal: het mooiste is om het platform onafhankelijk te maken. Ook object georineteerd zou mooi zijn. dus dan kom ik al heel snel bij python. python is ook nog eens erg leesbaar voor anderen omdat je verplicht word netjes te programeren :)

• avon
oho ja met super klasses e.d. maar dan moet iemand eerst duidelijk
de doelstellingen omschrijven!... dus ;-) kom maar op!.

• avon
mr_taipan schreef op 04 december 2002 @ 10:45:
python is ook nog eens erg leesbaar voor anderen omdat je verplicht word netjes te programeren :)
Python?... kan je daar met wat pascal, c++, perl en delphi ervaring mee programmeren?

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
UML is wel heel erg leuk als je een applicatie wilt gaan maken die heel erg uitgebreid is.

wat ik begreep is dat er een heel klein progje moet komen dat door middel van plugins functionaliteit moet gaan krijgen.

Dan kun je beter achteraf de UML maken(zo doen wij het op schOOl) .
Pagina: 1 2 Laatste