Toon posts:

XP t'bred A te gebruiken op MSI k7t turbo LE rev. 3.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Lager geklokte Athlon XP T'breds standaard unlocked
Hier wordt het een en ander besproken maar er wordt niet antwoord gegeven of deze t'breds op mijn mobo draaien. Palomar stelde de vraag maar geen antwoord.
Ik weet wel dat er in iedergeval een xp 2000+ palomino core op kan zie: Athlon 2100+ op K7T turbo Limited Edition rev 1

Verwijderd

De kans is zeer klein. De processor heeft een heel andere kern en er worden niet eeuwig nieuwe bios updates geschreven. Je kan wel even kijken op de website van de fabrikant naar bios-updates. Daarbij staat vaak welke dingen er nieuw zijn toegevoegd zoals nieuwe ondersteuning voor processors. Mijn mobo met het nieuwste bios kan niet hoger dan een athlonXP 2100+. Het gaat dan om een A7A266 die iets nieuwer is, maar ook lang niet zo heel nieuw.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee, 99,9% kans dat het niet lukt. Ik heb zelf de turbo2 waar op de site sprake is dat hij tot 2600+ gaat, hiermee lukt het dus net wel. Zolang er niet 2200+ en hoger bij staat kun je het vergeten.

Verwijderd

Ja dat moet kunnen. De turbo en de turbo2 zijn ongeveer hetzelfde moederbord met dezelfde BIOS. Met de laatste BIOS kun je idd tot de 2600+ dus ook de t-bred.

De turbo2 is alleen maar een herziening van de gewone turbo. Er zijn mensen die beweren dat dit is gedaan om het extra wattage van de AthlonXP aan te kunnen. Zelf geloof ik hier niet echt in aangezien zelfs de nieuwste AthlonXP's net zoveel stroom vragen als de laatste thunderbirds.

Je moet dus wel eerst 3.6 flashen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geflashed naar 3.6. Maar dblspace, wat is de max. proc. dan volgens jouw op mijn mobo? Ik dacht 2000+.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 20:07:
Ik heb geflashed naar 3.6. Maar dblspace, wat is de max. proc. dan volgens jouw op mijn mobo? Ik dacht 2000+.
Dit is dus terug te vinden in de update info van de BIOS. Verder kun je ook op de MSI support site terecht wat de snelste processor is die op je mobo past (om het jou makkelijker te maken, dit linkje is te vinden via Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat MSI zegt dat er max een 1800+ op kan. Maar er zijn al genoeg tweakers geweest die een xp 2000+ erop hebben draaien. En nu lees ik dat dblspace zegt dat je zelfs hoger kan. Vandaar de vraag.

• Gianni Rombios
  • Niet online
In principe zegt MSI bij de Turbo(2) niks over TBred, dus als er tot 2100+ staat is dat normaal gesproken de Palomino, ZEKER ben je dan nog niet dat een 1800+ TBred erop gaat werken, als er staat hoger dan 2200+ dan mag je er wel vanuit gaan dat een 1800+ TBred het ook doet.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, dus ik ben eigenlijk nog niks wijzer. Heeft niemand dan een tbred op zijn K7t turbo Le?

Verwijderd

volgens mij gaan zowel Turbo als turboLe tot 1800nogwat mhz dus xp2100+
de mijne wel in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je dan chefB?

Verwijderd

msi k7turbo ver3.0 bios 3.6
kt133a dus maar dan zonder raid
met mp instelbaar tot 13,5
en volgens msi zijn ver3.xx ook voor 0.13 micron
zou een xp2200+ moeten kunnen draaien
wie weet...

Verwijderd

Freezy heeft een amd 2000 Xp op zijn msi k7t turbo Raid 3.0 versie draaiend gekregen , ik wil dat ook proberen een keer hoop dat het lukt! >:)

Verwijderd

Volgens mij leest maar de helft van de mensen wat er gevraagd wordt.... ik heb het zelfde probleem en volgens mij heb ik een Tbred 1800+ (volgens mij: AIGPO) die doet het dus niet goed.. systeem heeft het 2 keer gedaan na 3 a 4 resets.. maar dus niet normaal. ik heb nu weer een athlon 1333 draaien.. Dit weekend heb ik de beschikking over zowel de tbred en de palamino.. ik zal het dan weer testen. (ik heb zelf de MSI k7 t Turbo) Volgens MSI kan er een XP 1800+.... ze zijn daarin niet duidelijk of ook de tbred ondersteund wordt.
Chefb.... aan zo'n antwoord heeft ie natuurlijk niets... het gaat er om of de tbred wordt ondersteund niet hoeveel mhz die kan draaien.

Verwijderd

vegito... is dat een tbred of een palamino..? (daar ging het hier om)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zeg duckface ik neem aan dat het geen Tbred van Eynstein was (met die rode unlock erop)? Die moest ik eerst ook wegpoetsen voordat die het normaal deed op mijn k7t turbo2.

Verwijderd

Check link duckface ik hoop dat je iets aan heb Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (kt133a)

Verwijderd

neehoor.. die 1800xp van mij heb ik op de hcc bij Powerline gekocht...

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 06 December 2002 @ 18:13:
Zeg duckface ik neem aan dat het geen Tbred van Eynstein was (met die rode unlock erop)? Die moest ik eerst ook wegpoetsen voordat die het normaal deed op mijn k7t turbo2.
thx

ik had al een paar keer gekeken daar.. maar ook daar is geen duidelijkheid over palamino / tbred.... en ook mobo's worden door elkaar gehaald.. ;(

In mij geval gaat het om de normale K7t Turbo

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou ik haal de moederborden niet door elkaar igg. Op een Turbo2 moet je die Eynstein unlock verwijderen, Eynstein suggereert zelf dat op oudere moederborden dan een KT333 de processor het zonder die unlock niet zou doen, echter op de Turbo2 (en mag ik aannemen alle Turbo versies met hetzelfde bios) moet hij eraf. Bij Eynstein mag je aannemen dat momenteel alleen de 1800+ eventueel zonder vermelding een Thoroughbred is, bij de snellere processoren staat het er bij of het is anders gewoon nog een Palomino.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
bij mij loopt het als de brandweer, en zelfs al naar xp2100 gehad

Verwijderd

het gaat hier niet om een k7t turbo2

en makkie... daar hebben we niets aan.... is het een tbred of een palamino?

Verwijderd

Volgens mij weet niemand duidelijk te vertellen waarom de Thoroughbred niet werkt op dit moederbord. Elke Palamino cpu draait dus gewoon op dit moederbord.

Ik zie geen echte reden waarom de Thorougbred niet zal werken, ik denk dat er toch wel iemand moet wezen die een XP2400 of 2600+ heeft getest of die hem mischien wil testen. Ik zelf heb er geen 1 thuis liggen dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 18:10:
Volgens mij leest maar de helft van de mensen wat er gevraagd wordt.... ik heb het zelfde probleem en volgens mij heb ik een Tbred 1800+ (volgens mij: AIGPO) die doet het dus niet goed.. systeem heeft het 2 keer gedaan na 3 a 4 resets.. maar dus niet normaal. ik heb nu weer een athlon 1333 draaien.. Dit weekend heb ik de beschikking over zowel de tbred en de palamino.. ik zal het dan weer testen. (ik heb zelf de MSI k7 t Turbo) Volgens MSI kan er een XP 1800+.... ze zijn daarin niet duidelijk of ook de tbred ondersteund wordt.
Chefb.... aan zo'n antwoord heeft ie natuurlijk niets... het gaat er om of de tbred wordt ondersteund niet hoeveel mhz die kan draaien.
"added 0.13 micron support from ver 3.xx"
staat letterlijk bij msi. dus ja k7t turbo ondersteunt t-bred
gaat dus nog steeds om tot hoe snel.
Als ik de berichten zo een beetje lees is er erg veel verschil in max mp tussen de verschillende(zelfde) turbo-bordjes 8)7

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
BalusC schreef hier Topic: Thoroughbred of Palomino

Alleen XP2200+ en hoger zijn allemaal T'breds
Ik heb in andere topics nog niemand gezien die een XP2200+ en hoger op zijn MSI K7T turbo heeft gehad, dus je zou de eerste kunnen zijn om het te proberen.

Verwijderd

ik ben helemaal eens met freezy waarom:als hij een 2000+Xp draaiend heeft dan moet het ons ook lukken toch? + heeft hij die nog overgeclockt dus ik zie ook niet waarom een 2000 of een 2100,2200 niet zal werken, Maar een 2600 dat is te hoog gegrepen vind ik maar proberen is altijd het moeite waard :+

Verwijderd

ik weet ook zeker dat er een 2200+ op kan

• Gianni Rombios
  • Niet online
chefB ik weet niet waar je dat vandaan hebt (staat er niet Turbo2 only achter?)

een andere link:
http://65.68.55.12/inetpu...icrostar_tbred_supprt.htm
turbo en le: NO Tbred support

Komt nog bij dat de enige die het geprobeerd heeft (Duckface) geen succes heeft gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-12-2002 19:46 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:02

boesOne

meuh

ik heb hier een duron morgan draaien op een msik7t pro2a met een KT133 met een ouwe bios. Die herkend em als ene athlon 1GHz.
Nu.. zo'n morgon/palomino is die niet ook .13 zoals de tbred ?

Ik zit er dus over te denken om zo'n el cheapo unlockte XP1800 in mijn ouwe KT133 te proppen en die op 1300 a 1400 Mhz te laten lopen [100*14 that is.. ]..

denk dat het wel lukt eigenlijk.... maar nu begin ik twijfelen.. nog niemand dit geprobeert ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee Morgan/Palomino is .18, en ten tweede gaat de XP1800+ TBred niet hoger dan 12.5x op KT133A moederborden, en als hij al werkt op een KT133 ook niet hoger dan die 12.5x.

Verwijderd

ik weet al zeker dat en amd xp 1800 op msik7t pro2 a niet zal werken omdat: ten eerste het een Kt133 chipset is dus die ondersteunt geen 266 fsb, en ten 2e is dat de multiplier niet 14 heeft, en ten 3e is dat hij alleen tot 1.2ghz kan van 200fsb processor correct me if i am wrong 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:34 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tja BoeOne wil hem dus ook op 100 MHz laten draaien, en dan lijkt het dus 12.5x100 max te zijn of eventueel 12 idd.

Verwijderd

Als je op 100 mhz wil laten draaien kan je liever toch een duron kopen want je kan die xp niet op volle snelheid krijgen dus alleen zonde van je geld!!!

Verwijderd

kom toch ik weet wel dat de xp 1800+ tbred op een mp van 15 kan op een kt133

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor, ik heb een MSI K7t turbo ver 3.0 met de nieuwste bios er op, met een kt133a chipset. Kan hier nou DDR op of niet? (ik heb er nou SDRAM in zitten)

Verwijderd

Nee, DDR is absoluut niet geschikt voor dit moederbord. Het blijft KT133a en geen 266!!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 22:31:
kom toch ik weet wel dat de xp 1800+ tbred op een mp van 15 kan op een kt133
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook de multipliers tot 15 nog in mijn bios staan, maar 13x = 12.5x en 14x = 5.5x geloof ik. Hier zijn wel wat topics over hoor, zoek het anders even na.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat lopen vragen op een MSI forum zie:
http://www.msi.com.tw/pro...8662&boardid=13&styleid=1

En daaruit komt dat je een oude bios moet flashen. Dan je voltage op 1.5 ofzo zetten. Dan compu uit en Tbred erin. En dan opstarten. Dan zou ie moeten werken. Maar er staat ook dat iemand een mailtje van MSI had gehad waarin stond dat het niet zou werken. Of we MSI nog moeten geloven weet ik niet omdat ze ook zeiden dat max. proc. een 1800+ palomino core was.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het zal mij benieuwen... Echter Reficul met waterkoeling aan de gang gaan als dit toch nog eens gaat werken: je zit met een oud bord waar alleen maar SDRAM op kan 8)7

[ Voor 157% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-12-2002 14:26 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:02

boesOne

meuh

Okee.. dus toch een .13, thx voor de uitleg Gianni Rombios. Voordeel boven duron blijft de grotere cache, vandaar dus. en het prijsverschil is minimaal.

Het verschil tussen een K7T turbo en mijn pro2A is alleen de chipset, ik moet dezelfde biossen flashen als jullie.. Dus als ie bij jullie werkt dan zou ie ook bij mij moeten werken [wel op 100 mHz maa goe..]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Van de MSI site:

Award bios 3.5:

-Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only)
-Fixed AMD XP 1700+ misdisplay issue (For K7T Turbo, K7T Turbo Limited & K7T Turbo2 only)

Ik weet uit ervaring dat een GEWONE Turbo of Turbo LE geen T'bred's slikt.
De Turbo 2 wel.

K heb ze allebei thuis liggen, k heb een XP 2000+ Palomino en een XP 1800+ T'bred.

2000 palomino op een Turbo LE
1800 tbred op een Turbo 2

No way dat je het bijna niet voor mekaar krijgt, teminste, ik niet....

/edit/
weer van msi:

award bios 3.0

Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above

dit klopt dan weer niet helemaal.

cpu support Turbo LE:
http://www.msi.com.tw/pro...=25&NAME=MS-6330%20Ver3.0

cpu support Turbo 2:
http://www.msi.com.tw/pro...=24&NAME=MS-6330%20Ver5.0
/edit/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:35 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand wel die link van mij gelezen?
Er staat dus dat je een lager Vcore nodig hebt. Flash dus een oude bios.

Winbopuntnl zou ons misschien een grote dienst kunnen verlenen?
In je k7t turbo LE een oud bios flashen. Vcore in BIOS is 1.55 - 1.85V for BIOS version: 3.2.
Als je die versie 3.2 zou willen flashen, en dan V core op 1.55 kan zetten. Dan compu uit en die Tbred 1800+ erin.

Please zou je dat kunnen doen? En hopelijk kan jij dan op je uitspraak terugkomen.
Al vast erg bedankt!!! De k7t Turbo LE gemeenschap. _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 21:11 . Reden: Spelfout ]

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 06 december 2002 @ 19:41:
chefB ik weet niet waar je dat vandaan hebt (staat er niet Turbo2 only achter?)

een andere link:
http://65.68.55.12/inetpu...icrostar_tbred_supprt.htm
turbo en le: NO Tbred support

Komt nog bij dat de enige die het geprobeerd heeft (Duckface) geen succes heeft gehad.
HEHE eindelijk iemand die weet waar dit topic voor bedoeld was. Thx Gianni.

Ik kon dit weekend helaas niet de wisseltruuc uithalen om te zien of die palamino 1800+ het wel gewoon zou doen in de k7t turbo (meest vergelijkbaar met de LE versie). dat wordt dus in een kerst weekend.. ik neem aan dat dat geen problemen oplevert.

Het zou nu nog fijn zijn als er iemand is die een AMD proc database weet te vinden zodat je de exacte proc gegevens kan vergelijken!

Verwijderd

Het volgende las ik in een msi forum.. Als ik tijd heb zal ik het vanavond proberen!
The reason is because of the core voltage !

I have a K7T Turbo - R V3.0 in which I have used both the Palomino and the Thoroughbred's 1700+ & 1800+.
The core voltage is 1.75v for the Palomino, but the core for the Thoroughbred's is 1.5v.
If you set your core voltage to 1.5v the Tbred's will post.
I'm currently running a Tbred 1700+ [AIUGA], but OC to post as a 2000+ and it runs very stable and reasonably cool 43c loaded average. The only strange thing I found ... was to get 1.55v for the core, I had to set bios to 1.425 ?
Anyway ... hope this helps someone else looking for help.

p.s. if I ever get a 2100+ or higher, I'll post in the forum my results
Pagina: 1