Toon posts:

Compleet Fan Systeem Hoeveel watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn pc dus een flink aantal coolers ed erin bouwen.

In de kast zit een 250 watt vooding.

Ik krijg een dual systeem.

Maar wil ze heavy overclocken en flink wat coolers derin raggen ook hd coolers enz.

Zou dat gaan op 250 watt of is het verstandig om een 300 watt te nemen?

Verwijderd

ik denk dat je het beste 300 of nog hoger kan nemen.. in een 'normale' PII /III zit al een 300 Watt voeding en zeker met een dual zou ik een wat sterkere nemen..

Verwijderd

Topicstarter
een 250 zou toch al zat voor een dual moeten zijn?

en nu is het alleen voor extra fans ed

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 22:15 schreef ^EnterZ^ het volgende:
ik denk dat je het beste 300 of nog hoger kan nemen.. in een 'normale' PII /III zit al een 300 Watt voeding en zeker met een dual zou ik een wat sterkere nemen..[/quote]Ja vast.. Je bent zeker in de war met een AMD. Die hebben meestal een 300W voeding nodig. Een PII/PIII niet hoor.

Verwijderd

250 watt is net voldoende voor enkele cpu met wat fans. als je smp wilt, zou ik echt eentje ernaast plaatsen of een zwaardere nemen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
ik denk dat als je ventilatortjes neem met een redelijk laag stroomgebruik je het ook nog wel red met een 250W voeding, maar meer is natuurlijk altijd wel aan te raden (Duuh :) )

Verwijderd

mja opzich wel denk ik..
die fan's gebruiken opzich ook niet zoveel watt.. Ligt er ook aan welke cpu's je gebruikt natuurlijk..

deze fan: AD0812MS-C70

DC=12V en 0,16 A
12*0,16= 1,92 Watt

In principe moet het wel lukken denk ik.
Als je nog een voeding hebt liggen van 230W dan kun je het altijd proberen lijkt me

Verwijderd

intercc: ik was wel in de war, ik d8 ff dat in een AMD K7 systeem 330 Watt zat, maar is idd 300W en in een PII/III zit dan dus 230..
Sorry voor de vergissing..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 17:58
300 Watt is altijd aan te bevelen.
Maar voor de Intels is dat meestal niet nodig. Maar omdat jij het over een Dual-syteem hebt zou ik toch een 300 Watt aanraden.
Die ventilators gebruiken zo weinig dat je daar niet naar hoeft te kijken, ook niet met 250 Watt (als je 10 Fans gebruikt is het anders natuurlijk)

Verwijderd

Je krijgt/koopt binnenkort een dual systeem. Waarom moeilijk doen over een voedinkje van 300 watt, wat misschien 100 piek kost. Als je een dual systeem neemt kan je die vast ook nog wel dokken.

maarja dat is mijn mening

• HoeZoWie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

HoeZoWie

Azure Cloud & System Engineer

Ik heb een EPoX moederbrd dual P2/3 met een 235Watt voeding.., werkelijk volgepropt met stroom-verslindende hardware..., alles werkt naar een jaar nog fijntjes. Geen Problemen.

H03z0w!3

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 14:45
Als je toch al met fans bezig bent.

Klik hier maar eens. Links in menu naar powersupplies (beetje in het midden).

De bovenste drie hebben elk 2 fans. Zelf zou ik niet moeilijk doen en meteen een 430 Watt nemen. Weet je tenminste zeker dat je goed zit.

Succes

edit:

link gecorrigeerd

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ShittyOldMan>>>

Fix je link ff:
"Access Denied
Unauthorized Domain Calling of Script"

Verwijderd

Topicstarter
Ga naar oc-shop.nl toe en dan links in menu PSU of Powersupply

Verwijderd

watt???

hehe kon het niet laten :)

maareh...je kan echt wel een stuk of wat 80 mm fans er bij plakken :)

(heb er 6 in mijn kast...probeer nog maar es inslaap te komen dat wordt je volgende probleem :()

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:27 schreef Taco2001 het volgende:
(heb er 6 in mijn kast...probeer nog maar es inslaap te komen dat wordt je volgende probleem :()[/quote]Je kan natuurlijk ook een baybus control in je kast inbouwen ( www.fanbus.com ), waarmee je je fans een tandje langzamer (5V of 7V) kan laten draaien, of natuurlijk een paar fans uitschakelen.
Dat scheelt aanzienlijk veel herrie.
Oftewel: jij slaapt, compu slaapt, fans slapen of zachtjes :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1