DVD & Breedbeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
Wat kan ik het beste voor DVD speler en TV kopen ?? ik zit zelf te denken aan de Philips 32PW9615 Breedbeeld TV en de Philips DVD950 DVD speler, in de TV zit al een Dolby Digital versterker met subwoofer 5 speakers en 2 speakers voor achter, is dit wat ??? zo niet : wat kan ik dan beter nemen ???

BarryMel

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik lees nogal wat audio/video bladen en daar staat altijd dat de ingebouwde dolbysurround in tv's in de nieuwere tv's goed genoeg zijn voor het 'huis tuin en keuken' gebruik. Alleen als je echt wil genieten, en de totale filmbeleving wilt dan zul je toch naar een dolbysurround versterker moeten. Deze geven een beter geluid (dit is natuurlijk wel afhankelijk van de versterker en de gekozen speakers).

Deze ervaring heb ik met mijn eigen systeem ook. Bij mijn sony breedbeeld zit ook surround ingebakken maar als ik dit vergelijk met mijn versterker dan is het echt een wereld van een verschil. Is natuurlijk ook logisch als je naar het prijsverschil kijkt.

Het voordeel van ingebouwde surround is wel dat je direct al hiervan kan genieten en eventueel kunt doorsparen voor een nieuwe versterker.

Oh ja, wat je moet kiezen. Haal gewoon een paar A/V tijdschriften en kijk naar de diverse testen, en maak dan je keuze. Als weet wat je wilt uitgeven, kies dan gewoon de best mogelijke voor die prijs. En vergeet niet voor de aankoop de tv te bekijken, dat is toch iets waarover de smaken verschillen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Jag

Philips heeft hele mooie sets van tv plus dvd plus meubel, echt ontzettend mooi ontwerp (heb overigens zelf ook een Philips 32 inch 100Hz breedbeeld).
Voor het geluid moet je absoluut een receiver plus speakers nemen, maar dat is wel erg duur. Ik heb even in een audio blad gekeken, en de beste nog enigzins betaalbare speaker set is Teufel system M80/M825 voor een dikke duizend gulden die een oberklasse waardering kreeg. De Yamaha DSP A-595 kost een kleine duizend en kreeg ook hoge cijfers. Best duur spul dus.

Jag

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
als je er maar wel bij stilstaat dat er in de tv een dolby surround pro logic decoder zit, en geen Dolby Digital.
maw: niet echt genieten wordt dat

• Baltar
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een hele tijd mijn DVD-speler aangesloten gehad op de Creative DTT2500 set en die geeft voor zijn prijs echt een uitstekend geluid. Je hebt dan voor fl 585,- een complete Dolby Digital 5.1 set. Ik kan iedereen aanraden die met Dolby Digital wil beginnen om deze set aan te schaffen. Indien je het bevalt kun je later eventueel een duurdere 5.1 versteker met speakers aanschaffen en je DTT2500 set bij je computer zetten. Heb ik ook gedaan.

Ter verduidelijking :

Dolby Surround (Dolby Prologic) is analoog en heeft geen gescheiden achterkanalen. Dolby Digital is digitaal en heeft dat wel. Dit is echt een behoorlijk verschil wat betreft geluidsbeleving.

• barrymel
StanTheMan : dat is het mooi van deze TV
er zit wel Dolby Digital 5.1 in :-)

1 active subwoofer
2 tweaters
2 mid range speakers
1 center

en 2 voor achter

BarryMel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Als je niet al te veel te besteden hebt voor een TV, kijk dan eens naar de Panasonic TX-32PK1. Een mooie 82 cm breedbeeld met erg goed beeld voor circa 3000,- (zelfs 2500,- bij de lokale A/V boer hier)
Het geluid kun je altijd beter via een versterker laten lopen. Dit is altijd een stuk beter dan via de TV (mits goeie speakers zijn aangesloten). Heb je eenmaal een DVD speler dan wordt Dolby Digital wel interessant. En als ik het zo hoor ben je geen audiofiel die liever meer betaald dan te weinig, dus dan heb je al een leuke DD versterker voor 1000,- á 1500,- piek. Voor 1000,- nog wat speakertjes erbij, maar voor die afdeling moet je bij Jag wezen :)

Succes

Mijn Home Cinema in aanbouw

• barrymel
ja het geluid van films op dvd moet goed zijn enzo, dus omdan alleen voor een tv nog een apparte versterker te kopen ??? radio enzo gebruik ik niet, luister alleen radio 538 live via het internet :-) en in de auto

BarryMel

• Jag

Jag

Ik zou zeggen, ga eens naar een redelijke A/V zaak, dus GEEN Steenweg of Expert ofzo, maar zoiets als Staffhorst. En vraag dan of je eerst het geluid van een tv mag horen, en dan een set van jouw budget. Als je dan nog zegt dat je het verschil niet groot genoeg vindt om er 2000,- tegenaan te smijten, dan hou je het lekker bij die tv, en anders spaar je voor zo'n schitterende DD receiver plus een goede speakerset. En er zijn hier genoeg mensen die je daarmee kunnen helpen, en anders heb je nog dit forum.

Jag

• barrymel
Staffhorst waar zit dat ??? ik woon in de buurt van Rotterdam

en weet iemand nou misschien ook nog wat een beetje goed DVD speler ???

BarryMel

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik zou niet voor de DVD 950 gaan, het enige voordeel boven de 750 is de ingebouwde Dolby Digital decoder... Handig als je een Dolby Digital-ready versterker hebt (6x cinch in), maar nutteloos met een DD versterker. Je sluit 'm toch digitaal aan...

Ik heb zelf de DVD-750 icm De Philips 32PW8504 TV en Philips FR-970 receiver (DD 5.1) Misschien ook een ideetje voor jou? Sluit perfect op elkaar aan en is indrukwekkend qua geluid.
Wel goede speakers kopen! (spreekt voor zich lijkt mij).

• Jag

Jag

Zoiets als tv plus DVD speler. En dan deze als receiver, plus deze speakerset. Voor de receiver plus speakers betaal je dan een dikke 2000,-, en dat is echt niet duur voor zoveel. Ik trouwens geen persoonlijke ervaring met de speakers of receiver, ik haal het ook maar uit een review.
Wat betreft Staffhorst, die zitten in Utrecht en Amersfoort geloof ik. Maar er is vast wel iemand die in Rotterdam een goede audio zaak weeet.

Jag

Verwijderd

he obi, ik heb zelf een philips 28pw9525 en de 751 dvd speler. ik wil ook zo'n philips dd receiver en speakers kopen. welke speakers heb jij en o ja kan je met dezelfde afstandsbediening ook de dd receiver bedienen ?

• ShittyOldMan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 16:35 schreef Jag het volgende:
Wat betreft Staffhorst, die zitten in Utrecht en Amersfoort geloof ik. Maar er is vast wel iemand die in Rotterdam een goede audio zaak weeet.

Jag[/quote]In Rotterdam zit Correct. Een erg grote zaak met erg veel tv's, DVD en audio apparatuur. En dan niet van dat afgelikte spul zoals bij de Megapool, maar meer vergelijkbaar met de betere hifi zaken.
Over Staffhorst, in Utrecht zit een grote, in Amersfoort een kleinere. Enig nadeel is dat het personeel ietwat arrogant is (let op: naar mijn mening!). Je moet eerst duidelijk maken dat je interesse hebt en vooral geld hebt, anders wordt je niet geholpen. Als ik er loop en ik wordt al geholpen is het eerste wat ik te horen krijg "U kijkt gewoon even rond?" En dat terwijl ik kwam voor een speakerset van 3000,- gulden.
Maargoed, de Correct in Rotterdam is een prima zaak met een enorm assortiment. Let wel dat je het audio/video gebouw hebt in de binnenstad, niet de andere twee.

Succes.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:19

Boston

The Cape State

Hoi,

in Nederland heb ik al een Philips boxenset (op een Boston Centre speaker na) op een Kenwood DD receiver aangesloten, maar ik zoek nog een Philips breedbeeld TV van onder de 2000 piek. Zoals je begrijpt maak het geluid van de TV niks uit, aangezien dat toch via de Kenwood loopt.
Enige idee waar ik via internet verslagen van breedbeeld TVs kan vinden? Tot kerst zit ik nog in Boston, dus eventjes naar Polectro in Amsterdam gaan, zit er niet in voor mij. En als je ervaring hebt met Philips breedbeeld TVs, zou je die dan hier kunnen posten?

Groeten uit Boston

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• ShittyOldMan
Boston, kijk eens op de kieskeurig site.

Kun je de boel makkelijk vergelijken en ervaring van anderen lezen.

Succes

• barrymel
Maar wat kost een beetje goede Philips versterker en 5.1 speakers er bij dan ?

BarryMel

• barrymel
ShittyOldMan : weet jij ook of Correct een internet site heeft ???

BarryMel

• Obi

Obi

Ernie en barrymel: De Philips receiver die ik heb kost zo'n 1300,- (FR-970)

Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/fr970.jpg

Hij is erg prettig, je kan bijvoorbeeld als je geen subwoofer hebt het .1 door je front-speakers laten gaan -> je kan het formaat van je front-speakers instellen in hoeverre dat gebeurt.
De receiver past ook erg mooi bij de DVD-speler (DVD 750):

Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/dvd750.jpg

De afstandbediening van de receiver bestuurt al je andere apparatuur ook. Natuurlijk geoptimaliseert voor Philips-componenten, maar ook voor andere merken geschikt.

Ernie -> Mijn speakers vallen een beetje buiten het budget van de meesten, ik heb als Front: JBL entury Gold á 5.000,- per stuk.

Mijn center is beter betaalbaar en ook erg prettig -> een Mirage van 600,-
Surround speakers van Bose (145) -> Ik weet het :r

Nog een slechte SUB, maar ik ga zo'n REL kopen.

• barrymel
nou ik denk dat ik nog maar eens verder ga sparen dan :-) maar is een Philips versterker goed ? want ik hoor van iedereen dan Philips voor audio niet echt geweldig is

BarryMel

Verwijderd

wooops 5000,- piek is iets boven m'n budget.
bedankt voor je reply heb jij nog suggesties voor een ietwat meer betaalbare set speakers icm die philips dd receiver ? Ik zoek een set met een redelijk prijs kwaliteit verhouding. Ik zal ze voornamelijk voor dvd's gebruiken en niet voor audio cd's

• barrymel
ja dat wil ik ook wel weten :-)

BarryMel

• Obi

Obi

Ik ben zelf erg over de Philips versterker te spreken, ik heb voor pure Audio nog een aparte versterker-combi (Marantz Voor- en Technics eindtrap) kostte 6000,- voor no bullshit-stereo.
Is inderdaad beter geluid (vooral bij hogere vermogens), maar ik gebruik over het algemeen nu ook de Philips voor m'n CD's (noem het maar luiheid). In ieder geval zeer acceptabel. Aanradertje, zeker als je ook een Philips TV en DVD neemt...

Speakers die aan te raden zijn..? Ik zou zeggen B&W. Jag is er altijd erg over te spreken, en ik vertrouw op zijn kennis. Ik ben zelf een erge KEF-fan, maar een beetje KEF = ook al gauw prijzig... mission zuiltjes klinken ook wel lekker.
Maar ja, ik zal ook ff het speaker cliché er ingooien: Luister zelf, en koop wat jou het beste in de oren ligt. En bezuinig niet op speakers!

Koop in ieder geval geen satteliet-systeempje (jeweetwel, 5 van die kleine sattelietjes met één sub). Da's kut.

• barrymel
:-)) maar wat kost een beetje betaalbare speakers ?? front, center & rear en misschien een subwoofer ?

BarryMel

• Obi

Obi

Tja, reken toch wel op minimaal 600,- per stuk voor redelijke front speakers, 200 ps voor surround en zo'n 500 voor een center. (minimaal)

De Subwoofer kun je later nog 's aanschaffen, die zijn duur! (voor een goede, en je WILT een goede, geloof mij maar...!)

• barrymel
dus dan ben ik al ruim 2000 voor de speakers kwijt en nog eens 1000 piek of meer voor een dd versterker

dan hou ik het wel gewoon op een Philips TV met Dolby Digital 5.1 ingebouwd :-) als dat niet goed genoeg klinkt kan ik het altijd nog er bij nemen in de toekomst

BarryMel

• barrymel
Ik ben er nu uit wat ik wil nemen :

TV : Philips 32PW9616
DVD : Philips DVD957
Video : Philips VR910

BarryMel

• Obi

Obi

Waarom een 9xx serie van de DVD, er zit dan al een DD decoder in de TV, sluit je toch digitaal aan... Neem de DVD 757, zelfde kleur en weer wat goedkoper... Wat heb je aan twee Dolby Digital Decoders als je er maar één gebruikt...

• barrymel
ik vindt die 957 er mooier uit zien en er zit zo'n draai knop op :-)

BarryMel

• Baltar
  • Laatst online: 19-10-2025
Hoeveel wil je nu eventueel in totaal uitgeven? Dus aan speakers+versterker. Ik heb zelf een Sony STRDB930 met Pascal VE705 speakerset (bij elkaar fl 3100,-). Als je dat wilt uitgeven heb je een perfect Dolby Digital/DTS systeem.

Totdat ik echter dit heb aangeschaft heb ik altijd de DTT2500 set van Creative gebruikt. Dit geeft voor het bedrag van fl 585,- (speakers+dolby digital versterker) echt een prima geluid.

Wat je ook kan doen is zo'n complete set kopen van Sony of Pioneer (DVD+5.1 versterker+speakers). Deze kosten rond de fl 1900,- en schijnen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

Succes

• barrymel
Baltar : Ik wil een TV, Video & DVD speler hebben

dat wat ik nu totaal wil hebben is 6600,--

dan kan ik een iets goedkopere tv kopen zonder dd5.1 maar dan moet ik van die speakers en een dd5.1 versteker kopen
en dat is dan veeeel duurder volgens mij

BarryMel

• ShittyOldMan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 10:38 schreef barrymel het volgende:
ShittyOldMan : weet jij ook of Correct een internet site heeft ???[/quote]Keep heel internet afgezocht maar nergens iets kunnen vinden. Iemand anders?

Wat betreft je set is het toch echt zeker aan te raden een losse DD 5.1 versterker te kopen. Geluid via de TV is nou eenmaal minder en via een versterker heeft meer mogelijkheden.
Radio Roelandschap in Amersfoort hebben wel een leuke aanbieding:
Pioneer VSX 409 5x80 Watt DD 5.1 ingang fl.698,-
Pioneer DV 626 DVD met Dolby Digital en DTS decoder fl.1498,-
totaal fl. 2196,- (tevens minimaal 500,-korting na inruil oude hifi)

Ook maar meteen een leuk speakersetje;
2x front = fl. 1000,-
1x center = fl. 500,-
2x rear = fl. 500,-
totaal = fl. 2000,-

Nu nog een tv, een 32 inch welteverstaan. Hoef geen superdeluxe te zijn, gewoon even rondkijken ergens. fl.2500,- a 3000,-
Ben je voor alles bij elkaar alsnog 6500,- a 7000,- kwijt. En reken maar dat het dan beter klinkt dan het geluid via de TV.

Groet.

• barrymel
ja maar dan heb je wel een veel simpelere TV

BarryMel

• ShittyOldMan
Dat is in dit geval een afweging. Ga je voor meer functies op de tv of voor beter geluid. In de beeldkwaliteit zal niet veel verschil zitten (mits gelijksoortige beeldbuis zoals realflat, trinitron, enz).
Mijn tip: bekijk en beluister eerst alle opties. Maak dan pas je keuze.

Succes

• Obi

Obi

Ik ben het absoluut met de Shittyoldman eens...

Liever een iets goedkopere TV (als het maar wel Philips 82cm 100Hz is) en een goed systeem ernaast dan een fonkelende patser met kutgeluid.... De TV die ik heb (ook zeker niet lelijk) is nu wel te krijgen voor een 2700/ 2800,-

Da's deze:
Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/32pw8504.jpg

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
geen philips versterker.
koop maar yamaha, onkyo, of sony (str-db940)

• barrymel
Obi : Welk type is dat ?

BarryMel

• Obi

Obi

de 32 PW-8504

• barrymel
zie hier :

Philips 32PW8504 oud model 82 cm

wordt dus niet meer geleverd

BarryMel

• ShittyOldMan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:45 schreef barrymel het volgende:
zie hier :

Philips 32PW8504 oud model 82 cm

wordt dus niet meer geleverd[/quote]Dan wordt het even zoeken. Probeer het eerst eens bij de BCC. Die hebben vaak een wat ouder assortiment. Het zijn meestal de winkels van het type Megapool, Scheer & Foppen, BCC, die nog wel eens wat oudere modellen hebben. (ik zag laatst bijvoorbeeld nog een mooie 82 cm 100 Hz philips staan bij BCC voor 2399,-)

• barrymel
ja maar ik wil geen oud model ;-)

wil een TV met alle toeters en bellen van tegenwordig er op hebben :-)

BarryMel

• CAP-Team
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heejj die Philips heb ik ook :9 Okee oud model, maar dat boeit me niet, het gaat me om het beeld. Geluid van DVD loopt toch via m'n versterker...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Obi

Obi

Het is niet een 'oud' model, maar een model van vorig jaar... En ik zie 'm nog wel 's geadverteerd bij de Makro. het is een zeer gelikte TV zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/euro/345/07.jpg

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:19

Boston

The Cape State

Holy Crap Obi,

zijn dat allemaal DVDs onderin je TV-meubel?

Boston

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Verwijderd

Ik zou gaan voor de

Pioneer 535 fl 799,00 (regiovrij)
Pioneer VSX-709RDS fl 1.214,00
( www.elvic.nl)
Energy Take 5 + ES 8 fl 2.499,00
( www.hobo.nl ) Hobo hifi
Dit is fl 4512,00

Nu nog een nette TV.

Deze set heb ik zelf (alleen oudere modellen)en ik ben er uitermate tevreden over. Ik gebruik zelf echter geen TV maar een Beamer.
Mijn broer heeft philps DVD, vind IK toch minder.

Succes

• barrymel
effe een andere vraag : hoe zet je er zo plaatjes bij hier ????

BarryMel

• Obi

Obi

Nee, dat zijn CD's. Inmiddels (foto is een tijdje geleden genomen) heb ik een nieuw meubel voor m'n cd's (zodat ze eindelijk allemaal in één meubel kunnen:))

Nu staan er op die plaats wél DVD's maar dat is nog 'maar' een kant vol... (ik heb zo'n 30 DVD's)

Plaatje posten hier kan door een plaatje te uploaden bij een site (die je dan wel zelf moet hebben). Dan kun je hier een link tussen image-tags zetten en wordt het plaatje weergegeven.

Dit zijn image tags: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>[ img]http://www.jouwsite-op-het-internet.nl/dit_is_het_plaatje.jpg[/img][/quote](zorg wel dat er geen spaties in staan...)

• barrymel
Test :

Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/32pw9765.jpg

BarryMel

• barrymel
wou :-) werkt :-)

dat is nou de 32PW9765 :-))

BarryMel

• Jag

Jag

Je moet zeker voor DD receiver plus speakers gaan, en bezuinigen op de tv. Het verschil tussen de hogere modellen en de modellen daaronder zal 'm vooral in dingen zitten die niet interessant zijn, zoals die surround shit.
Maar aan de andere kant moet je echt_absoluut_niet naar zo'n nep audio zaak gaan. Als vuistregel kan je gebruiken dat ze in de winkel geen wasmachines mogen verkopen, dan zit je fout. Dus gewoon alleen audio en video. Als je wil kan ik een paar suggesties doen voor speakers en receivers die goed uit de test komen. Maar uiteraard, en nu komt een echt onwerkelijk cliché, moet je zelf luisteren. Verder als je luistert, kan je dat het beste doen zonder de hete adem van zo'n gladde verkoper in je nek (wat onmogelijk is in die nep-audio zaken). En let heel goed op dat de subwoofer niet te hard staat, dat wordt altijd gedaan om mensen te imponeren.

Jag

• barrymel
nou ik denk dat ik dan toch nog maar even wacht en door spaar

BarryMel

• Obi

Obi

hehe, hij snapt het eindelijk :)

• barrymel
:-)

iemand nog geld over voor het : Help BarrMel aan DD5.1 fonds :-)

BarryMel

Pagina: 1