Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] statische ontlading oid

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo beste mede nerds of casemodders,

Ik ben dus een newbie in topics, duz foutjes zijn leerzaam.

Ik zat te denken aan een CM dmv statische ontlading, natuurlijk veilig en gecontroleerd. Als iemand hierover een ingeving krijgt, graag.
Zoiets lijkt mij cker een inkoopactie waard, maar moet het eerst gefixed worden.

Wil je helpen, moet je posten ;)

Laters.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 01:23 ]

Verwijderd

Hoe bedoel je dat precies? een CaseMod met statische ontlading.

ik kan me er geen voorstelling van maken

Verwijderd

Hoe zou je dat willen controleren en inkoop actie :? trouwens welkom op tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ken je zo`n ding niet uit het natuurkunde lokaal???
Gewoon twee stallen ballentjes, en vervolgens een schokje er tussen.
Die in het lokaal gaat op wrijving tussen bepaalde oppervlakten

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :) eindelijk, mail lukte niet lolz

Verwijderd

Dat lijkt me wel heel gaaf, ja.

Verwijderd

heb je daar ook plaatjes van :?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bliksem de grond raakt, maar dan een stukje minder heftig, en veilig uiteraard.
Wij zijn met z`n allen tweakers, dit moeten we dan wel met z`n allen kunnen fixen, en zo een nieuwe mod geboren (hoop ik dan tenminste)

Verwijderd

Topicstarter
is dit al uitgevonden??? Nee dus heb ook geen pics, maar let eens goed op bliksem, komt in de buurt

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me leuk om met deze mod schijf activiteit visueel zichtbaar te maken :)

Verwijderd

Je kunt je posts gewoon editten en uitbreiden, hoef je niet steeds een nieuwe reply aan te maken, staat ook wat netter!

Verwijderd

Topicstarter
Daar begrijp ik helumaal niets van, dat komt nog wel

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Ja das een vet idee :P Zekers met hdd maare dan moet je die dus eerst optisch scheiden van je mb. Dan met transistors iets fixe dat je er een kleine trafo mee aan kunt stuuren (like ccfl starter). Ik weet niet hoeveel spanning je daar voor nodig hebt maar lijkt me een vet idee !!!!!

• E - man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 11:19
Hmm, als ik het goed begrijp wil je twee stalen bollen in je case maken en daar dan vonken tussen laten overspringen?

Lijkt me geen goed idee, dat veroorzaakt denk ik teveel storing op je hardware.
Verder, statische elec. en computeronderdelen zijn geen goede combinatie.

Verwijderd

hang anders zo`n plasma bol boven in je kast.

• E - man
Hmm, of anders bouw je zo'n ding in, i.p.v. een raampje.

Afbeeldingslocatie: http://www.discomaterialen.nl/deco_v19.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door E - man op 01-12-2002 09:54 ]

Verwijderd

E - man schreef op 01 december 2002 @ 09:53:
Hmm, of anders bouw je zo'n ding in, i.p.v. een raampje.

[afbeelding]
ik weet zeker dat dat niet echt gaat lukken
heb zo'n ding al eens dicht bij mijn pc gehad
en dat wil je geen 2de keer
alles ging flippen!!

Verwijderd

Bedoel je zoiets?
Lijkt me lastig.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new/tesla3.jpg

Verwijderd

Hehe, lijkt me een leuk gezicht, allemaal van die 'bliksemschichtjes' naar je mobo :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 10:57:
Hehe, lijkt me een leuk gezicht, allemaal van die 'bliksemschichtjes' naar je mobo :P
Maar of je mobo dat nou zo leuk vindt... :/

/me niet dus... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 11:18:
[...]

/me niet dus... ;)
Het was ook niet echt serieus bedoeld hoor ;)
(wel leuk met oude 486's :P )

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Of een Jacobs Ladder!:

http://www.bio.miami.edu/rob/tesla.html#jacobs

Maar check ook deze site, en LEES de WAARSCHUWING erop :):

http://hot-streamer.com/greg/frames.htm

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Of dit! Minder geslaagd als casemod, maar doet het altijd goed op een lanparty :):

http://www.railgun.org/

edit:

Hmm, wel eng dat het laatste bericht van 4-5-2002 is...

[code]
02.05.04 - We conducted a beta series of injector test firings, using one of the old test armatures. Not only were there no problems, but the muzzle velocity was nearly double the best case from the alpha series. Next we conducted two charge/discharge tests of the power supply to 1000VDC and 3170VDC. Finally, we fired a slug under power for the first time at 100VDC and then again at 120VDC. No problems. Minor charring on the slug, ready for a full-power shot!
[/code]

Waarom zouden ze de afgelopen 6 maanden niks meer gepost hebben? }-)

[ Voor 75% gewijzigd door RetepV op 01-12-2002 15:25 ]

Macbook Pro

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 11:18:
[...]

/me niet dus... ;)
kan je zowiets met plexi oid een bepaald soort stof niet als bescherming voor het mobo houden dat het dan wel komt? of kan dat gewoon niet..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Als je de binnenkant goed afschermt zodat je een Kooi van Faraday krijgt, dan heeft je moederbord volgens mij geen enkel propbleem met high voltage.

Maar ik zou ook niet durven zeggen hoe ver de uitstrooiing is, misschien gaan alle andere computers bij je in de buurt wel flippen :).

Misschien kun je iets moois maken van die Kooi van Faraday, zodat het onderdeel van de mod wordt.

Geen Fan Guard, maar een ESD Guard. Bijvoorbeeld iets van gaas wat je helemaal om het high voltage apparaat heen doet. Een Jacobs Ladder is toch wel erg wijs hoor :).

[ Voor 19% gewijzigd door RetepV op 01-12-2002 15:28 ]

Macbook Pro

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 17:45
http://www.designmethod.com/bling/

bekijk dit eens en dan V5 is als zoiets maar dan met zo'n bol die al eerder genoemd werd. Opzich best wel kwel effect.

Verwijderd

Dacht dat de kooi van Faraday te maken had met hoogfrequent wisselspanning, elektromagnetische golven enzo, niet met statische ladingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor de reacties, maar geen van alleen heeft mij wijzer gemaakt.
Het straaltje stroom waar ik het over heb, gaat idd van het ene balletje naar de andere.
Ik heb het dan over een hele kleine, zoals in een klik aansteker ofzo. Dit kan enigzins afgeschermd worden, als dit nodig zal zijn.
Dus als iemand iets weet, wat lijkt op mijn beschrijving, tell me!!
Mzzls

• E - man
yeah right, jij wil dus een window in je case maken, om daar een aanstekervonkje te gaan zitten bewonderen.
heb je niks beters te doen

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 10:14

SveNRG

Onderweg

magicstar schreef op 01 december 2002 @ 15:43:
http://www.designmethod.com/bling/

bekijk dit eens en dan V5 is als zoiets maar dan met zo'n bol die al eerder genoemd werd. Opzich best wel kwel effect.
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~sven2/temp/electric_sphere_mod.jpg

PHAT!!! :D

[ Voor 13% gewijzigd door SveNRG op 02-12-2002 00:39 ]

All that you know, is at an end

Verwijderd

Topicstarter
Maar, is dit veilig????

• JeroenT
  • Laatst online: 26-11 19:45

JeroenT

hoi!

Haha dit gaat absoluut niet werken in je PC !! , de hoge statische velden in de lucht om het "geheel" zijn dodelijk voor alles wat electronisch is.

en al helemaal de electronica in je pc is supergevoelig voor ontladingen.

Probeer maar eens een simpele bliksem bol naast je pc/radio/wekkerradio te zetten ;)

gaat je dus compleet niet lukken ;) , of je moet je mobo inpakken in metaal en alles gaan afschermen :o

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 02-12-2002 00:41 ]

• JeroenT
  • Laatst online: 26-11 19:45

JeroenT

hoi!

hahaha mooi zon plaatje maar ik geloof niet dat ie zijn pc nog nuttig kan gebruiken :o

/edit , ik heb ff de site gelezen en het schijnt nog te werken ook! :9

mja, ik heb ook zo'n bol hier staan en als ik hem naast mijn pc zet ligt ie meteen plat :D

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenT op 02-12-2002 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, thnx a lot
Dan hebben er nu ong 20 mensen voor niets gereageerd, die allemaal wel iets zeiden maar niets waar ik wat aan hebt. Sluiten dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
[/offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij ff vertellen hoe je hem sluit??? :) lolz

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun jij niet, moet je mod voor zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

ik kan je iig. vertellen dat je een edit knop hebt (en die moet gebruiken) en dat je het sluiten van een topic aan een modje over moet laten.

Verwijderd

Hee niet sluiten die handel!!!
Ik zou wel ff weten hoe ze dat hebben opgelost... Is een simpele kooi van Faraday misschien de oplossing?
/me vindt dit wel interessant :D

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft dit geen zin.
Iemand die serieus is en me gewoon vertel hoe je een topic sluit????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 01:08:
Volgens mij heeft dit geen zin.
Iemand die serieus is en me gewoon vertel hoe je een topic sluit????
*zucht* dat kun je niet zelf.......dat kan alleen een moderator doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic gestart, ben ik dan niet de moderator ervan??
Maakt mij niet uit, ik wil het gewoon doen zoals het hoort.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 01:12:
Ik heb deze topic gestart, ben ik dan niet de moderator ervan??
Maakt mij niet uit, ik wil het gewoon doen zoals het hoort.
1. een topic wordt alleen gesloten als het moet omdat het over niks gaat.
2. je kan nooit je eigen topic sluiten, dit kunnen alleen modjes doen.
3. plz edit je post voortaan ipv telkens een nieuwe post..

in dit topic staat nix in wat al is een keer gepost is of wat niet mag. dit is een goed topic en zal niet gesloten worden.. kortom niet reageren en het verdwijnt ook uit de lijst..
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 00:58:
Hee niet sluiten die handel!!!
Ik zou wel ff weten hoe ze dat hebben opgelost... Is een simpele kooi van Faraday misschien de oplossing?
/me vindt dit wel interessant :D
zal folie oid niet de straling tegen kunnen houden? ik denk dat het slimste is om het ffies aan een natuur- / schijkunde leraar te vragen :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Heb ff gelezen op die site, daar staat dat het glas waaruit die bol bestaat de beste isolator is die je maar kunt bedenken en dat hij de electromagnetische straling ervan niet eens kon meten.
Ook zei hij dat andere onderdelen in zn comp meer straling veroorzaakten dan dat bolgeval :)
Geen isolatie nodig dus :)

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op 02 December 2002 @ 01:20:
[...]

1. een topic wordt alleen gesloten als het moet omdat het over niks gaat.
2. je kan nooit je eigen topic sluiten, dit kunnen alleen modjes doen.
3. plz edit je post voortaan ipv telkens een nieuwe post..

in dit topic staat nix in wat al is een keer gepost is of wat niet mag. dit is een goed topic en zal niet gesloten worden.. kortom niet reageren en het verdwijnt ook uit de lijst..

[...]

zal folie oid niet de straling tegen kunnen houden? ik denk dat het slimste is om het ffies aan een natuur- / schijkunde leraar te vragen :)
Thnx a lot Tim.

Btw ik heb geen scheikunde leraar meer, ben 18 en zit op mbo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 01:23:
Heb ff gelezen op die site, daar staat dat het glas waaruit die bol bestaat de beste isolator is die je maar kunt bedenken en dat hij de electromagnetische straling ervan niet eens kon meten.
Ook zei hij dat andere onderdelen in zn comp meer straling veroorzaakten dan dat bolgeval :)
Joh???? Dan zou je zeggen dat het kan?

Thnx, ik hou het in de gaten :)

Verwijderd

offtopic:
Die furby MOD is ook wel heeel heel heel erg l33t, allemaal heel origineel die spulletjes.

Verwijderd

Wat ik me wel bedenk nu, hoe kan het dat sommigen hier posten dat als ze dat ding ook maar in de buurt van hun comp houden dattie dan al flipt... mja... ff w88 op een verklaring dan :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het is afaik normaal dat je een topic gewoon laat bestaan, zodat het ook voor het nageslacht bewaard blijft. Als je niet meer geinterreseerd bent moet je het topic gewoon niet meer lezen. Topics worden voor zover ik weet alleen gesloten als de poster zich niet aan de regels gehouden heeft (wat je wel deed) of als de discussie om andere redenen compleet uit de hand loopt (wat hier niet gebeurt).

Voor de rest: Lijkt me iig niet handig dat je zelf met hoge spanningen gaat werken. Als je een spanning hebt die nog enigszins veilig is krijg je een vonkje wat het bekijken niet waard is, als je een grotere vonk wil hebben gaan de spanningen eng worden.

edit:
AAAAHHHRRRGGG! Veeeels te laat....

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 02-12-2002 01:32 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Ik wil sowieso eigenlijk wel zo'n ding hebben.
Hoe noemen ze zo'n electro-ball op de hollandse markt? (Voor zoeken in cheap-ass modus)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 01:28:
Wat ik me wel bedenk nu, hoe kan het dat sommigen hier posten dat als ze dat ding ook maar in de buurt van hun comp houden dattie dan al flipt... mja... ff w88 op een verklaring dan :)
Nu zegt de een dat het kan en de ander van niet.
Ik geef je groot gelijk rembo, ik wil weten of een van alle besproken mods technics gezien mogelijk zijn, dus ook i.c.m een pc.
Misschien wordt het nog eens wat :)

Verwijderd

Zal ook wel aan het type electro-ball liggen e.d. ik weet zeker dat er een verschill in 'straling' is onder deze dingen.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter, ga eens heel snel de FAQ lezen, jezus zeg.

oh en om nog iets eraan toe te voegen, zon bol in je kast maken, NIET doen, gaat echt mis. houdt zon ding maar eens bij je monitor bijv.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

AtomicShockwave: relax ff, hij is nieuw hier...

Topicstarter: Misschien zou je eens de faq kunnen doorlezen om erachter te komen hoe je dit medium (GoT) optimaal gebruikt.

Dat een PC per definitie niet werkt in de buurt van zo'n bol geloof ik niet. Da's gewoon een kwestie van goed afschermen, bijvoorbeeld met fijnmazig gaas icm aluminiumfolie. Dat het lastig kan worden geloof ik trouwens wel. :)

Ow, en de users met een rode nickname (zoals ikke) zijn dus moderators die een topic bijv. kunnen sluiten. Daarnaast is er een speciaal subforum dat Schop een Modje heet. Daar kun je slotjes, titelchanges en dergelijke aanvragen.

Verwijderd

mocht je van plan zijn zo`n bol in je pc te bouwen en je hebt ccfl`s?? dan heb je geen inverter meer nodig omdat dan de lampies vanzelf wel aan gaan als je de bol aanzet :)

Ja ik heb het geprobeert :) is zwaar lachen :)

verder lijkt ut me wel tof om een tesla coil te bouwen :P
en dan op het balkon zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 12:24 ]

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik heb een tip voor ons nieuwe lid.... als je toch zoveel dingen zelf achter elkaar wil zetten... gebruik dan het edit knopje rechtsbovenaaniedere post.. als je er dan wat was vergeten bij te schrijven kan dat als nog zonder onnodig 2 nieuwe replys aan te maken

|:(

Net als Acouse zegt lees gewoon ff de faq van GoT voordat je rare dingen gaat uitesten...

[ Voor 15% gewijzigd door DirkT op 02-12-2002 12:42 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:23:
mocht je van plan zijn zo`n bol in je pc te bouwen en je hebt ccfl`s?? dan heb je geen inverter meer nodig omdat dan de lampies vanzelf wel aan gaan als je de bol aanzet :)

Ja ik heb het geprobeert :) is zwaar lachen :)

verder lijkt ut me wel tof om een tesla coil te bouwen :P
en dan op het balkon zetten :)
Idd, maar ook dit idee is niet nuttig, maar wel erug leuk.

Verwijderd

Misschien een idee om de titel van de topic te laten veranderen met: [CM] Plasmabol in je PC

Lijkt me wel errug mooi hoor :9 maar ik zou het niet zomaar aandurven om te testen in je PC. Ik ga eens ff zoeken naar wat meer info..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 23:20:
Misschien een idee om de titel van de topic te laten veranderen met: [CM] Plasmabol in je PC

Lijkt me wel errug mooi hoor :9 maar ik zou het niet zomaar aandurven om te testen in je PC. Ik ga eens ff zoeken naar wat meer info..
Ik ben dit topic juist gestart om een CM te maken i.c.m. electrische ontlading.
Het idee van de plasma bol is ook heel vet, die houden we erin.
Ook was mijn idee de andere case mod aan de buitenkant van de case te mounten.
Om die reden laat ik het topic gewoon lekker hetzelfde.
In ieder geval bedankt voor de oplettendheid.

Verwijderd

Hm.. Zo'n ding is niks als storing en ellende. Je kunt je pc afschermen door een goede kast te gebruiken, maar je hebt nog signaalkabels die rotzooi op kunnen vangen.
Je wil niet weten wat voor spanningen er in die bollen rond vliegen.
Ben benieuwd of het dus invloeden zal hebben op je pc of de bekabeling erbuiten.

Verwijderd

Kun je er niet een kooi van Faraday omheen maken ? (geaard kippengaas ofzo)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:36:
Kun je er niet een kooi van Faraday omheen maken ? (geaard kippengaas ofzo)
Daar zitten wel meer over te denken... maar wie-o-wie gaat het testen :) ik niet i.i.g. :P ben veel te bang dat mijn nieuwe hardware er mee kapt!

Verwijderd

Heb je niet een oud moederbord waarmee je het kunt proberen ?
Als je zo'n ding (dat bliksem-weet-ik-veel-wat) voor me kunt regelen wil ik het wel proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:39:
Heb je niet een oud moederbord waarmee je het kunt proberen ?
Als je zo'n ding (dat bliksem-weet-ik-veel-wat) voor me kunt regelen wil ik het wel proberen...
Nee, geen mobo en ook niet zo`n bliksem-ding.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 01:23:
Ik weet nog niet zo zeker of het geen kwaad kan. Het effect van zo'n ding is er op gebaseerd dat glas bij die spanningen wel geleid (als je hem aanraakt loopt de stroom door het glas naar je lichaam). En het gaat om hoge spanningen: Als ik op mijn bliksemobject (een cilinder, geen bol) een metalen ding leg, en dat net niet aanraak, springen er vonken over van ongeveer een halve centimeter. Niet geheel ongevaarlijk, want daarna zitten er zwarte verbrande puntjes op mn vinger.

Omdat je bij zo'n bliksemding al effect ziet als je op 5 cm afstand je hand houd, lijkt het me dat er dan ook al stroom door de lucht naar mn hand vliegt. En zo'n effect lijkt me niet lekker voor bijv. je mobo.

Misschien kan het wel weinig kwaad in een computer, waar al veel massa aanwezig is rond de bol, maar het veilig noemen omdat glas niet zou geleiden is onzin.
Pagina: 1