Toon posts:

[dualboot] WinXP@C, win98--> D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een pc-tje waar ik zowel Windows XP als Windows 98 op wil zetten.
Nu heb ik beide op c: geinstalleerd, en het dualmenu werkt prima, maar toch wil ik graag windows 98 op d: installeren (dat ging niet bij de installatie :?)...

Hoe kan ik dit doen? Nu ik alles gekopieerd heb naar d: zegt hij dat hij de bestanden (logisch :)) niet kan vinden... maar ik neem aan dat ik in een bootmenu de "laden vanuit c:\win98\win.exe" kan veranderen naar "laden vanuit d:\win98\win.exe" maar waar verander ik dit?
Ik heb behoorlijk wat topics doorgebladerd nu, maar kan alleen boot.ini als antwoord vinden, maar dat bestand staat niet eens op een schijf..... :/

Hulp graag :)

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 09:12
je moet 98 op c: en je XP op d: andersom werkt geloof ik niet...

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

Topicstarter
PingOvercrash schreef op 01 december 2002 @ 01:00:
je moet 98 op c:/ en je XP op d:/ andersom werkt geloof ik niet...
seriously :?
Het moet toch ergens in te stellen zijn lijkt me?? :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 00:55:
Hallo,

Ik heb hier een pc-tje waar ik zowel Windows XP als Windows 98 op wil zetten.
Nu heb ik beide op c: geinstalleerd, en het dualmenu werkt prima, maar toch wil ik graag windows 98 op d: installeren (dat ging niet bij de installatie :?)...

Hoe kan ik dit doen? Nu ik alles gekopieerd heb naar d: zegt hij dat hij de bestanden (logisch :)) niet kan vinden... maar ik neem aan dat ik in een bootmenu de "laden vanuit c:\win98\win.exe" kan veranderen naar "laden vanuit d:\win98\win.exe" maar waar verander ik dit?
Ik heb behoorlijk wat topics doorgebladerd nu, maar kan alleen boot.ini als antwoord vinden, maar dat bestand staat niet eens op een schijf..... :/

Hulp graag :)
Zoek nog eens goed, want dat moet ergens op je schijf staan. Ga anders eens in xp naar configuratiescherm --> systeem --> tabblad Advanced --> Startup and recovery --> settings --> edit. Vervolgens opent ie het bestand boot.ini ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh.........stap 1 : leer windows installen ;) (NOFI!!)
stap 2 : download de laatste windows/total commander om hidden!!!!!! files te kunnen zien ;)
en stap 3 : kijk is in je register met regedit en met commander op c:\ bij boot.ini nadat je instelt show hidden files :)
Das alles zo'n beetje ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 01 December 2002 @ 01:02:
Ehh.........stap 1 : leer windows installen ;) (NOFI!!)
stap 2 : download de laatste windows/total commander om hidden!!!!!! files te kunnen zien ;)
en stap 3 : kijk is in je register met regedit en met commander op c:\ bij boot.ini nadat je instelt show hidden files :)
Das alles zo'n beetje ;)
show hidden files heb ik ingesteld, maar dan nog zie ik hem niet :/ :? enfin, ik ga het via de andere manier proberen (zie voorganger :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 01:02:
[...]

Zoek nog eens goed, want dat moet ergens op je schijf staan. Ga anders eens in xp naar configuratiescherm --> systeem --> tabblad Advanced --> Startup and recovery --> settings --> edit. Vervolgens opent ie het bestand boot.ini ;)
okey, dan verander ik daar "c: [Windows Operation System] " naar "d:" etc. en nu doet hij nog steeds niets ;(

Nja, dan maar mooi beide op één partitie hoor...... :( :P

Verwijderd

hou maar op met die stappen...installeer Win XP op FAT32!!!!!! en daarna BOOTEN van de Win 98 cd en installeren op de D:\ klaar is kees...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 01:26:
hou maar op met die stappen...installeer Win XP op FAT32!!!!!! en daarna BOOTEN van de Win 98 cd en installeren op de D:\ klaar is kees...
wtf denk je dat ik dan gedaan had :?
Eerst een linux partitie gemaakt ofzo :?
Ik heb natuurlijk eerst win98 geinstalleerd, toen winxp, maar toen stond win98 dus verkeerd |:(...

Verwijderd

Windows 98 van C: naar D: verplaatsen, zomaar? Zal (denk ik) echt niet werken :D , want overal ik het register staan (toch) verwijzingen naar C:\blah\blah.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 01:28:
Windows 98 van C: naar D: verplaatsen, zomaar? Zal (denk ik) echt niet werken :D , want overal ik het register staan (toch) verwijzingen naar C:\blah\blah.
nee, ik snap dat ook wel, maar had gehoopt dat 'magisch winxp' alles auto over zou zetten ofzo, maar dat doet hij dus niet ;( :P

Enfin, iemand een goede tip :P?

Verwijderd

Bestaat er geen alternatieve registereditor ofzo, die een zoek & vervang optie heeft. Dan kun je overal waar C:\ staat D:\ van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 01:30:
Bestaat er geen alternatieve registereditor ofzo, die een zoek & vervang optie heeft. Dan kun je overal waar C:\ D:\ van maken?
En ik nog wel denken dat IK hier de vragen aan het stellen was :P >:) :P

Verwijderd

eerst windows XP en dan een andere versie van windows erbij omdat windows XP duel boot ondersteunt neemt die het gewoon mee :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 01:40:
eerst windows XP en dan een andere versie van windows erbij omdat windows XP duel boot ondersteunt neemt die het gewoon mee :D
en nu [dronken]dronken[/s] aub :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 01:40:
Zeg me alsjeblieft dat je het andersom bedoelt! :`(
Pagina: 1