4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
wat betreft je vraag over 1.3 gb ja dat kan maar alles zippen/rarren/ace/ ...
wat dan ook
die hebben al "keer 4" opneem mogelijkheden..
en voor de cd's:
dat komt er niet meer door, want iedereen heeft al een cd speler, dus zou eigelijk iedereen een nieuwe cdspeler moeten kopen, en dat gebeurt toch niet
bij md en dvd is het een ander verhaal, dat komt omdat die pas ""net"" op de markt zijn, en dus nog relatief gezien weinig mensen er een hebben...
(en die techniek veel beter uitgewerkt kan worden)
..zo denk ik dan..
Verder een dubbelzijdige CD is vrij moeilijk te maken omdat er niet echt aan is gedacht. De toplaag is nodig om het laser licht te reflecteren. Dus wil je dubbelzijdige CD's dan zal deze toplaag in het midden moeten zitten.
-
Ja, maar een dubbelzijdige is gewoon backwards compatible. Je hoeft hem alleen maar om te draaien. Elke cd-speler kan er mee overweg.ixl85 schreef op 01 december 2002 @ 00:28:
check de minidisks maar eens...
en voor de cd's:
dat komt er niet meer door, want iedereen heeft al een cd speler, dus zou eigelijk iedereen een nieuwe cdspeler moeten kopen, en dat gebeurt toch niet
..zo denk ik dan..
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Microkid schreef op 01 December 2002 @ 00:31:
[...]
Ja, maar een dubbelzijdige is gewoon backwards compatible. Je hoeft hem alleen maar om te draaien. Elke cd-speler kan er mee overweg.
Moet je halverwege je film de cd omdraaien...lijkt me maar nix
jah en nu moet cd2 pakken en deze verwisselen met cd1 nee dat is makkelijkerCutebritney schreef op 01 December 2002 @ 00:33:
[...]
Voordeel van een dubbelzijdige is natuurlijk: neem minder ruimte in!! en makkelijker met bijv SVCD's die op 2 cd's staan.ErAdiCToR schreef op 01 december 2002 @ 00:37:
Kijk een dubbelzijdige cd wordt pas functioneel, als hij van 2 kanten tegelijk gelezen kan worden. Anders kan je ook gewoon 2 cd's pakken of niet soms?. 2 laags is precies hetzelfde. Ik wil niet het cd'tje moeten omdraaien dat is namelijk gewoon als een nieuwe cd erin doen
juist! jij snapt het..ErAdiCToR schreef op 01 December 2002 @ 00:37:
Kijk een dubbelzijdige cd wordt pas functioneel, als hij van 2 kanten tegelijk gelezen kan worden. Anders kan je ook gewoon 2 cd's pakken of niet soms?. 2 laags is precies hetzelfde. Ik wil niet het cd'tje moeten omdraaien dat is namelijk gewoon als een nieuwe cd erin doen
volgensmij bestana er ook geen dvd's met 2 beschreve kanten...
die hebben dan toch gewoon een dubbele laag?
Verwijderd
Ik heb ook dubbelzijdige dvd's. Zit je net in een spannend stukje, PLEASE INSERT DISK 2Cutebritney schreef op 01 december 2002 @ 00:33:
[...]
Die bestaan zeker wel, ik weet het nut er niet van maar ik heb ze.juist! jij snapt het..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:42 ]
uuhm... jaa... maar HOE leg je je cd dan neer als je hem niet meteen in je hoesje wil duwen...Microkid schreef op 01 December 2002 @ 00:40:
[...]
Voordeel van een dubbelzijdige is natuurlijk: neem minder ruimte in!! en makkelijker met bijv SVCD's die op 2 cd's staan.Alles in 1 doosje, ipv 2.
dan heb je geen 'onbelangrijke kant' meer... en je weet nooit meer wat er op staat... want je kan er nix opschrijven (alleen met die coole writer van yamaha, alleen die is nog niet te koop... og wel???)
Baggerkwaliteit qua muziek, maar voor spraak ideaal!
LP2, 2 keer zoveel opnemen is gewoon het beste, je merkt nauwelijks het verschil tussen 'normaal' en LP2.
Verwijderd
ik heb vroeger wel is gold cd's gezien die aan 2 kanten beschreven waren...
het grootste nadeel vond ik dat die cd's niet stabiel draaiden in een cd speler...
veel herrie en slecht lezen als gevolg
Misschien aangeven op de binnenkant op het plastic !!!Hironshy schreef op 01 december 2002 @ 00:39:
En hoe weet je welke kant A of B is? Want je mag immers niet op de schrijfbare kant schrijven (in dit geval dus op beide kanten), en waar wil je bijv de naam van de cd opschrijven?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Heel simpel... niet. Je ziet het vanzelf wel als je de cd/dvd erin doet.En hoe weet je welke kant A of B is?
jah, maar dan hebben we het over een of andere special edition... dvd/cdmEdnass schreef op 01 December 2002 @ 00:54:
Ik heb mijn vriendinnetje ooit een cd cadeau gedaan van Innercity (dacht ik) Anyway, aan de ene kant van het schijfje zat een DVD en aan de andere kant de gewone audio-CD. De A/B-kant aanduiding stond op de binnenste ring waar het bij CD-R normaal transparant is.
maar ik denk niet dat een dubbele cd echt rendabel zou zijn...
kan je er niet zo goed 2 gebruiken, of allemaal over naar minidisk (<-- goed idee!
Zei ik tochmEdnass schreef op 01 December 2002 @ 00:54:
De A/B-kant aanduiding stond op de binnenste ring waar het bij CD-R normaal transparant is.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[sarcastische mode]ixl85 schreef op 01 December 2002 @ 00:28:
en daarom worden er ook 0 bedden per jaar verkocht in Nederland... Iedereen heeft al een bed. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor computers en mobiele telefoons... Als het eenmaal aangeschaft is, hoeft het niet meer vernieuwd te worden.
[/sarcastische mode]
desalniettemin, denk ik niet dat het er snel zal komen... Wel handig voor je opslag, niet handig voor muziek en films.......
[ Voor 11% gewijzigd door Droopey op 01-12-2002 01:12 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
uuhm jou sarcastiche mode klopt niet echt....Droopey schreef op 01 December 2002 @ 01:12:
[...]
[sarcastische mode]
en daarom worden er ook 0 bedden per jaar verkocht in Nederland... Iedereen heeft al een bed. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor computers en mobiele telefoons... Als het eenmaal aangeschaft is, hoeft het niet meer vernieuwd te worden.
[/sarcastische mode]
desalniettemin, denk ik niet dat het er snel zal komen... Wel handig voor je opslag, niet handig voor muziek en films.......
er is namelijk niet echt een technologische vooruitgang in bedden...
het is namelijk logischer dat er in de loop der jaren minder cdspelers worden verkocht, omdat er minidisk en dvd is... (ligt er maar net aan hoelang ze cd in stand willen houden)
maar er is nou niet echt een ding boven "het bed"
niet een of andere hibernation chamber ofzo..
Je hebt zowel dvd's met dubbele kanten als dvd's met twee lagen per kant als dvd's met 2 lagen en 2 kanten. Makkelijk hè?ixl85 schreef op 01 december 2002 @ 00:41:
[...]
juist! jij snapt het..
Een dubbelzijdig cds kost vele malen meer dan 2 normale CDrs
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat moet met DVD toch ook? Of kan die wel beide zijden gelijktijdig lezen?Cutebritney schreef op 01 december 2002 @ 00:33:
Wat is bij een CD de belangrijke kant dan?ixl85 schreef op 01 December 2002 @ 00:42:
[...]
uuhm... jaa... maar HOE leg je je cd dan neer als je hem niet meteen in je hoesje wil duwen...
dan heb je geen 'onbelangrijke kant' meer... en je weet nooit meer wat er op staat... want je kan er nix opschrijven (alleen met die coole writer van yamaha, alleen die is nog niet te koop... og wel???)
De enige dubbelzijdige DVD's die ken ik, en ook zef heb, zijn DVD's waarvan op de ene kant de film in 4:3 formaat staat, en aan de andere kant in 16:9 formaat...OlafvdSpek schreef op 01 December 2002 @ 16:46:
[...]
Dat moet met DVD toch ook? Of kan die wel beide zijden gelijktijdig lezen?
They made me do it.
Wat dacht je van deze kant:

http://www.howstuffworks.com/dvd3.htm
Daarvan denk ik dat het de foute kant is. Aan die kant zit namelijk een dikkere beschermlaag dan aan de andere kant.
Ja, maar daar moet wel de laser straal door heen, en die laag raakt ook een stuk sneller bekrast en vuil dan de zilveren laag (en bij veel cd-r's een dikke beschermlaag) op de labelkant.OlafvdSpek schreef op 01 december 2002 @ 17:09:
[...]
Daarvan denk ik dat het de foute kant is. Aan die kant zit namelijk een dikkere beschermlaag dan aan de andere kant.
Verwijderd
dat is hij wel!ixl85 schreef op 01 december 2002 @ 00:42:
[...]
uuhm... jaa... maar HOE leg je je cd dan neer als je hem niet meteen in je hoesje wil duwen...
Of de t.net pricewatch? pricewatch: Yamaha 44x24x44x CRW-F1(Retail) Maar 149 euroVerwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:48:
[...]
dat is hij wel!check Computer Planet eens.... steenstraat 31 in leiden. zitten ook in haarlem en zaandam. ik dacht 179 euro
voor 2CD's in een hoesje veel meer geld gevraagd kan worden
het niet handig is
het niet mooi is
alleen voor de CD-R(W) niet rendabel is (die dingen kosten geen flikker, kun je nagaan wat het gaat kosten om nieuwe apparaten / technieken te ontwikkelen die CD-R(W)'s maken die dubbelzijdig zijn?
Maar anyway... Nero ondersteunt hybride CD's... Deze heb ik echter nog nooit ergens gezien? En dan 100 minuten CD-R(W) formaat is ook nooit echt doorgebroken.
Ik denk dat de gezamenlijke CD(-R(W)) fabrikanten dit ook tegenhouden.........
Vooral met SVCD's is het erg makkelijk, gewoon halverwege de cd omdraaien. Is handiger dan met 2 CD's rond lopen te zeulen. Ik dacht zelf ook al aan de reflecterende laag in het midden te doen. Misschien kunnen zo ook subchannels (meerdere lagen) ontwikkelen. Tenzij....de industrie nu al voorziet (net als ik) dat over jaar de CD pleitte is en het DVD all the way is
Kun je 6 (s)VCD's op kwijt, menutje maken en voila, draaien in die dvd speler.
even voor de deuidelijkheid, de md maakt gebruik van compressie om er 4 keer een cd op te zetten: Zeg je neemt een klassieke cd op met veel non geluiden(stilte) dan heb je kans dat de stille stukken veranderen in een leuke piep, als gevolg van de compressie. De compressie werkt als ware als mp3ixl85 schreef op 01 December 2002 @ 00:28:
check de minidisks maar eens...
en voor de cd's:
bij md en dvd is het een ander verhaal, dat komt omdat die pas ""net"" op de markt zijn, en dus nog relatief gezien weinig mensen er een hebben...
(en die techniek veel beter uitgewerkt kan worden)
..zo denk ik dan..
Hello fellow humans
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Appie Heijn schreef op 02 December 2002 @ 09:50:
Wat zijn jullie een stel zeikerds zeg. Ik gebruik nu zo'n 3 weken 2 zijdige CD's van Sony. PERFECT!!!!! Je moet er alleen vrij voorzichtig mee omgaan, maja dat hoor je officieel ook met normale cd's te doen
Waar te halen en hoe duur?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
UTP schreef op 01 december 2002 @ 22:53:Maar anyway... Nero ondersteunt hybride CD's... Deze heb ik echter nog nooit ergens gezien? En dan 100 minuten CD-R(W) formaat is ook nooit echt doorgebroken.
Ik denk dat de gezamenlijke CD(-R(W)) fabrikanten dit ook tegenhouden.........
Hybride gaat meer om de filesystemen die er opstaan. Denk bv aan een boot cd voor een mac die je op een win32 systeem maakt.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vanavond weet je het, heb de folder thuis liggen
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Appie Heijn schreef op 02 December 2002 @ 11:23:
Vanavond weet je het, heb de folder thuis liggen, ben nu @ werk.
Dan weet ik het morgen
Zit nu op mijn werk en nu thuis geen internet
Verwijderd
Tuurlijk wel, op de ene kant de 4:3 versie en op de andere kant de 16:9 versieDie bestaan zeker wel, ik weet het nut er niet van maar ik heb ze.
Dan zorgt de marketing ervoor dat het wel interessant wordt.Dubbelzijdig is commercieel niet interessant
Even prutsen en je hebt een extra stevige dubbelzijdige cdr(w)
Extremiel schreef op 02 December 2002 @ 11:51:
Als je ze toch wil hebben pak je gewoon wat pvc lijm of dubbelzijdig tape...
die weer te dik is voor de meeste spelers
De "belangrijke"kant is de de label kant! De informatie staat fysiek gezien dichter bij de kant van het label. Als je daar dus een krasje krijgt is de data echt naar de klote.Mnemonic schreef op 01 December 2002 @ 17:17:
[...]
Ja, maar daar moet wel de laser straal door heen, en die laag raakt ook een stuk sneller bekrast en vuil dan de zilveren laag (en bij veel cd-r's een dikke beschermlaag) op de labelkant.
Als je een krasje krijgt op de "leeskant"dan maakt dat niet zo heel veel uit , kijk maar naar een bril, als die vies is kun je daar nog goed doorheen kijken, en merk je er vaak niks van. Ik heb ook wat krasjes op mijn brilleglazen
Zo werkt het voor een cd in principe ook. Worden de krasjes en vuligheid echter tre groot (dat kan) dan maak je de cd gewoon schoon, en desnoods plijst je hem zodat de krasjes weg zijn.
Een krasje aan de leeskant is dus lang niet zo erg als aan de labelkant, de labelkant is dus belangrijker, en je kunt je cd's dan ook maar beter met de leeskant naar onderen leggen.
Ook de C!T bevestigt dit verhaal.
Verwijderd
dan kan je net zogoed meteen 2 keer een andere cd erin doen ipv hem om te draaien lijkt meExtremiel schreef op 02 december 2002 @ 11:51:
Als je ze toch wil hebben pak je gewoon wat pvc lijm of dubbelzijdig tape...
Of de bitjes dichter bij de label kant staan weet ik echt niet, maar je geeft een verkeerde draai aan het verhaal.Oscar Mopperkont schreef op 02 December 2002 @ 12:29:
[...]
De "belangrijke"kant is de de label kant! De informatie staat fysiek gezien dichter bij de kant van het label. Als je daar dus een krasje krijgt is de data echt naar de klote.
Als je een krasje krijgt op de "leeskant"dan maakt dat niet zo heel veel uit , kijk maar naar een bril, als die vies is kun je daar nog goed doorheen kijken, en merk je er vaak niks van. Ik heb ook wat krasjes op mijn brilleglazenen ik merk daar niks van omdat ik daar niet op scherp (kan) stellen.
Zo werkt het voor een cd in principe ook. Worden de krasjes en vuligheid echter tre groot (dat kan) dan maak je de cd gewoon schoon, en desnoods plijst je hem zodat de krasjes weg zijn.
Een krasje aan de leeskant is dus lang niet zo erg als aan de labelkant, de labelkant is dus belangrijker, en je kunt je cd's dan ook maar beter met de leeskant naar onderen leggen.
Ook de C!T bevestigt dit verhaal.
De laser die de bitjes van de cd moet plukken hoeft zich niet scherp te stellen, dat hoeft een laser in principe nooit (een perfecte laser een een evenwijdige baan energie die tot in de eeuwigheid door kan blijven gaan). Het is wel de labelkant die het belangrijkste is, maar dat is zuiver en alleen te wijten aan de reflectie laag onder dat label (bij veel no name cd's is dit ook gelijk het labelgedeelte met daar overheen een beschermlaag). Zonder die reflectielaag wordt de laserstaal niet teruggekaatst naar het cdrom loopwerk (of teveel verstrooid), zodoende kan het mechanisme de cd niet meer 'lezen'.
Ik bedoelde ook niet dat de lase zich scherp hoefde te stellen, maar omdat de laser niet staat scherp gesteld op de "leeskant" maar op de bitjes, heeft hij niet zo heel snel last van krasjes op die kant.Domino schreef op 02 December 2002 @ 19:34:
[...]
Of de bitjes dichter bij de label kant staan weet ik echt niet, maar je geeft een verkeerde draai aan het verhaal.
De laser die de bitjes van de cd moet plukken hoeft zich niet scherp te stellen, dat hoeft een laser in principe nooit (een perfecte laser een een evenwijdige baan energie die tot in de eeuwigheid door kan blijven gaan). Het is wel de labelkant die het belangrijkste is, maar dat is zuiver en alleen te wijten aan de reflectie laag onder dat label (bij veel no name cd's is dit ook gelijk het labelgedeelte met daar overheen een beschermlaag). Zonder die reflectielaag wordt de laserstaal niet teruggekaatst naar het cdrom loopwerk (of teveel verstrooid), zodoende kan het mechanisme de cd niet meer 'lezen'.
Volgens de C!T staan de bitsjes veel dichter bij de bovenkant. Maar wat jij zegt over de reflectielaag is natuurlijk ook waar, en geeft nog een reden waarom de labelkant belangrijker is.
Verwijderd
Maar als ze dubbel beschreven cds zouden maken, zal er ook wel een cd-romspeler komen die aan 2 kanten kan lezenCutebritney schreef op 01 december 2002 @ 00:33:
[...]