Toon posts:

Speed Fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit TH7II Raid moederbordje met een Pentium 4a 1,7Ghz proc erop. Ik heb daar ook 2 extra fannetje op aangesloten (front en rear fan). Nu hoeven die fans van mij standaard helemaal niet of niet zo hard te draaien, dus alleen als het nodig moet zijn.

Ik ben op internet aan het speuren geweest naar een programmaatje die die fans voor mij kan regelen. Ik kwam uit bij Speed Fan 4.07 http://www.almico.com/speedfan.php en heb die ook geinstalleerd, alleen nu kan ik in dit programma maar voor 2 fans de snelheid instellen (cpu en front fan). Opzich heel mooi, ik stel een gewenste temperatuur in, en een maximale temperatuur, en dmv de fans wordt deze temperatuur aangehouden. Maar ik wil dus alle 3 fans (cpu, front, rear) kunnen bepalen. Weet iemand hier een oplossing voor, misschien door een patch voor dit programmaatje of een ander programmaatje??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

volgens mij ondersteunt je mobo et niet voor 3 fans.
je zou wel een fanbus kunnen maken en daarmee die 3de fan aansturen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ehhhh, en als je nou eens de cpu fan aansluit op de plaats van de rear fan en andersom, kan je alleen de cpu fan niet meer regelen...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zal helaas een beperking van je mobo zijn, ligt niet aan Speedfan. Je zou beide casefans op 1 aanslutiing kunnen doen, als het qua wattage kan... Dan draaien ze evenhard. Baybus is ook een optie natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd mijn rearfan en cpu fan andersom aan te sluiten (omdat de cpufan eigenlijk altijd vol moet draaien) maar dan werd mijn cpu zo warm omdat mijn moederbord deze ook nog een beetje aanstuurt. Maar wat is een baybus?? (Ik ben een n00b op dit gebied) is dat zo een soort van Live! Bay waarmee je dus in een 5 1/4 slot een hoop schakelaars hebt zitten? Zo, ja, kun je die dan zo kant en klaar bestellen? En wat kost dat dan? Of moet je die zelf gaan bouwen (ik ben een electronica n00b) Wel bekend met assemblage van pc's en software matige pc's hoor ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

jep, das een apparaatje waarmee je bijvoorbeeld de snelheid van je fans kan regelen.

als je met de search zoekt op fanbus (baybus kan ook, maar dat is voor meer dingen dan alleen de fan) heb je zo een paar voorbeelden.

kopen kan natuurlijk ook.

Verwijderd

Ik zag in de winkel iets moois, leek op een autoradio maar je kon daarmee alle fans regelen, er zat lcd op en al. koste iets van 70 euro maar je had wel wat. en alles was er mee te regelen.

Verwijderd

Die prgramma doet het ooit.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 01:15:
Ik zag in de winkel iets moois, leek op een autoradio maar je kon daarmee alle fans regelen, er zat lcd op en al. koste iets van 70 euro maar je had wel wat. en alles was er mee te regelen.
4 Fans :?
Waar te koop :? (Kan ik het namaken ;) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Da's niks anders als een 4-voudige baybus, digitaal. Kijk eens op de Zalman site, zal 't ongetwijfeld op te vinden zijn. Anders OCShop er eens op napluizen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik had laast ook SPEEDFAN 4.7, maar dat gaf geen gezonde temperaturen aan

Nou hoorde ik dat je met SPEEDFAN 4.xx wel betere overzichten kreeg
Maar waar kan ik nou SPEEDFAN 4.5/4.6 Downloaden

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Pagina: 1