Toon posts:

[TV-out] GF4 TI4X00 ervaringen......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er een beetje :'( van.

Ik heb vorige week een nieuw systeem gekocht, met daarin een Leadket GF4 TI 4200 plankie d'r in.

Fijn kaartje opzich alleen de TV-out is brak. De resolutie van het beeldscherm kan met nview niet correct worden weergegeven op de tv (scrollen) en als ik de detonator drivers installeer krijg ik geen beeld meer in de media player. Het wordt nog erger: Op mijn tv verschijnen langzaam twee vlekken, een groene en een zwarte die als het ware in de beeldbuis gebrand worden. Ik dacht:dat ding is gaar, terus dat ding andere halen. (beide soorten kabels geprobeert, en ja ik heb ook met tvtools lopen stoeien)

Oke, ik vrijdag een ASUS V8440 (TI4400) gehaalt. Hier wordt de resolutie wel goed weergegeven, ik krijg met de detonators weer geen beeld in de windhoos media player en het ergste: de twee vlekken worden weer in mijn tv gebrand (ze gaan wel langzaam weer weg als ik 'm op de andere zender zet. :'(

Van die vlekken schijnt een bekent probleem te zijn maar ik weet niet of alle GF4 TI 4X00 kaartjes hier last van hebben. help.

What to do???

Ik heb in middels wat ervaring met tv-out kaartjes. We hadden al twee MX440 kaartjes waar alles goed mee ging. Ik moet TV-out goed kunnen gebruiken voor mijn fimpies en ik vind dat dat ook wel mag voor 259 euro.

Moet ik nog een poging wagen op een andere GF4 TI 4X00 of zou ik voor een ATI chippie moeten kiezen? (Is zoooooo duur)

Verwijderd

De oorzaak van die vlekken zou ik toch ergens gaan zoeken dan bij de kaart(en) zelf; aangezien ze bij beide kaarten verschijnen zou ik eerder aan de bekabeling of aan de tv denken. :)
Over die resolutie en schuiven met het beeld op tv, dat is wel goed te krijgen met instellingen in de driver zelf, gewoon even goed kijken wat er mogelijk is en wat dingen uitproberen. Wat je ook kunt doen hiertegen is gewoon wat oudere drivers pakken, die hadden deze mogelijkheden nog niet. :)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Hmm, ik heb een MSI Geforce4 Ti4600 hier, en geen problemen met de TV-out. Alleen een beetje color bleeding, maar dat ligt denk ik eerder aan de kabel, 5 meter standaard S-video kabel, of misschien aan de TV. Maar niets dat hinderlijk is ofzo, en zeker geen problemen zoals jij hebt.

Misschien had je eens moeten kijken welke TV-out chips die kaarten allemaal hebben. Misschien dat de ene soort TV-chip wel problemen geeft en de andere niet.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm. Ik heb geen problemen met m'n GeForce Ti4200 van Leadtek. Heb wel een tijd gehad dat ik geen fullscreen DiVXjes kon afspelen maar dat kwam doordat netmeeting in de achtergrond liep die de overlay gebruikt. Dus als je flimpjes wil kijken, dan moet je alle applicaties die van de overlay gebruik willen maken uitzetten.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen problemen hier. Heb een Leadtek Ti4200 met 64MB. Gebruik zelf TVTool 6.8 en dat werkt zonder problemen. Ideaal tooltje en kost maar 10EURO om te registreren.
Ben ook al bezig geweest met een DVI->VGA blokje op de DVI connector en dat werkt ook vlekkeloos. Een desktop van 2048x768 is best stoer :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, niks dan goeds tot nu toe, jammer.

Ik zal 't nog ffies beter toelichten om het zooitje helemaal ingewikkeld te maken.

Ik heb namelijk twee system met twee videokaarten, twee verschillende kabels en twee verschillende tv's. Beide systemen zijn helemaal nieuw en bijna identiek. Wat is nu het geval, de ene tv kabel met aansluiting e.d lag er al en had nog nooit problemen vertoont met de MX440 van Asus. Verder heb ik gezocht en gezocht en kwam ik erachter dat dit probleem bekent is bij een aantal Gforce4 TI kaartjes, zie:

magnetisch veld met tvout ?
vlekken met tv-out op nieuwe breedbeeld
Gele waas rechts op de TV

Dezelfde problemen maar zonder uitkomts. Ik heb er nog meer gezien maar die kon ik zo ffies snel niet vinden. Op de site van tvtools http://www.come.to/tvout staan zijn er ook nog een aantal draadjes over dit probleem, (ZONDER UITKOMST) :'(

De kaart vertoont kuren op beide systemen/tv's met andere kabels. Verder heb ik:

- Getest met 0,5m kabeltje zowel copesite (ofzo) en S-VHS
- Verschillende drivers geprobeert (40.72 detonater en de bijgeleverde 31.40d asus drivers)
- Verschillende tv's geprobeert
- Verschillende systemen geprobeert
- Verschillende kabels geprobeert
- Verschillende kaarten geprobeert (Leadtek GF4 TI 4200 128MB myViVo en de Asus V8440 TD 128MB TI4400)
- Verschillende 'tv-out share tooltjes' :P (Nview en TVtools)

En steeds maar weer die verrote kleuren links en rechts. Het is net of je d'r een magneet op heb gelegt en het blijft ook als je zapt er nog vrolijk 10 minuten in staan. Mijn videokaart sloop gewoon mijn 70cm breedbeeld TV. 8)7

Ik moet toegeven dat ik nog niet de TV out chippies nader heb bekeken (stom) |:( ga ik morgen gelijk doen maar dit vindt ik eigenlijk te gek voor woorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 01:55 ]

Pagina: 1