Toon posts:

[DivX] BlueScreen bij afspelen in SCSI CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier hangt een Plextor SCSI-2 40Tsi in mijn kast. Al bijna 4 jaar, sinds januari 1999, kan ik daarin proppen wat ik wil, en hij draait alles.

Nu heb ik gisteren een DivX van Kazaa gehaald. (Bruce Lee: Big Boss, oud ja :D , maar nog steeds leuk.) Als ik deze afdraai in die Plextor, dan knalt hij eruit met een blauw scherm. Draai ik hem vanaf de harde shijf, of in mijn Plextor 4012A brander, dan werkt het goed.

De foutmelding is:

STOP 0x01: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ... SCSIPORT.SYS. Dit schijnt volgens de MS KB een driverprobleem te zijn, in dit geval dus SCSIPORT.SYS. Dit is een bestand van Microsoft, en het hoort dus niet bij de drivers van mijn SCSI kaart. (Dawicontrol 2964F.) Het vervangen van de drivers van die kaart heeft dus geen zin. De nieuwste staan er sowieso al op. De ASPI laag (4.71.2 van Adaptec) functioneert ook goed volgens ASPI-CHECK.

Dit gebeurt alleen maar met DEZE film. Ik heb hier nog 30 CD's liggen met DivX'en, en die lopen allemaal perfect in die SCSI Plextor. Er zal dus wel iets in die Big Boss DivX zijn die SCSIPORT.SYS over de kop doet gaan, terwijl de film goed draait in de IDE brander, die deze SCSIPORT.SYS dus niet gebruikt.

Nu vraag ik me af: kan ik SCSIPORT.SYS op de een of andere manier updaten, of kan ik erachter komen wat er fout is in deze DivX en dat herstellen? Ik weet bijna 100% zeker dat het aan de DivX ligt, want deze crash krijg ik met geen enkele andere film die ik heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 15:41 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:28
av > om

Ook al met google e.d. gezocht?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 01 December 2002 @ 00:31:
av > om

Ook al met google e.d. gezocht?
Ja, en niets gevonden, behalve de uitleg van die STOP fout.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu waar het probleem ligt.

De driver van de fabrikant van de SCSI kaart veroorzaakt het. Als ik Windows 2000 de kaart zelf laat herkennen, waarna dus de standaard Win2k driver wordt gebruikt, dan werkt ook deze film. Er treedt dan echter een ander probleem op: de CD speler kan niet sneller meer dan 16x (dit heb ik een hele tijd geleden al eens ontdekt, en dat geldt nu ook nog).

Ik kan het dus niet oplossen: ik krijg óf een 16x CD speler (Windows driver), óf een crashende film (Dawicontrol driver). Aangezien een 16x CD speler ook niet alles is, en ik deze film niet 10x per week kijk, kies ok wel voor de Dawicontrol driver.

Wel vreemd dat deze driver problemen heeft met die film. Misschien is de schrijver ervan geen fan van Bruce Lee? :)

En nu ga ik naar bed... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 02:20 ]