Toon posts:

[IDE] master/slave in BIOS niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips cdrw804 die me bijna tot wanhoop drijft :( Ik heb het apparaat getest in een andere PC, het apparaat werkt dus :) De jumpers zitten goed (DVD is secondary master, CDR is secondary slave), ik heb een ASUS 400 mobo en volgens de BIOS wordt ook alles herkend. Onder DOS kan ik de DVD wel benaderen, de CDR blijft aangeven dat het niet lukt :?

Wie heeft de oplossing voor dit probleem, zodat ik je zal _/-\o_ voor de rest van de levensduur van dit kloteapparaat...

O ja, hij heeft wel gewerkt en ik weet niet meer wanneer het ding kuren begon te vertonen, ik ben hier al even mee bezig.

Verwijderd

Wat heb je allemaal op je eerste controller en je tweede? Heb je cabelselect al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, Alle hints en tips uit FAQ (zo ongeveer) geprobeerd, maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd |:(
Ik denk te weten dat ik iets doms doe, maar ik weet echt niet wat. Het vreemde is dat het ding gewoon heeft gewerkt (in een andere PC geprobeerd en daar werkt ie wel, dus het apparaat zelf is niet kapot. Ik heb Windows een keer opnieuw geïnstalleerd, brander werkte niet en een aantal andere dingen begon ineens raar te doen :? , dus heb ik m'n register van een dag eerder maar weer teruggeplakt.

Ik heb een vermoeden dat het "gewoon" in mijn BIOS zit, maar ik zie niet wat ik daar over het hoofd zie. Ik heb de instellingen laten detecteren, zelf handmatig alles ingesteld, CDR en DVD als master, als slave en via csel gejumperd, maar dat helpt allemaal niet. Wat moet ik nog eens controleren?

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-03 21:32

chaser

Heb je de volgende dingen gecontroleerd:
andere ide-kabel?
alleen op de kabel (zonder slave)
Heb je al in apperaatbeheer gekeken of er geen conflict is?
Staat er op beidde computers dezelfde os?
Zie je de cdr wel dan? (in windows)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En eventueel een firmware update:
http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5041

Verwijderd

Topicstarter
firmware was al geupdate (2.5), IDE kabel is ook al vervangen (40 polig), ik kan geen conflicten ontdekken in apparaatbeheer en onder de hardwarebronnen van systeeminfo, beide PC's hebben 98se.
Ik heb de CDR als losse master aangesloten en dan werkt ie ook niet. Hij werkt echter wel op een andere PC, nu snap ik het helemaal niet meer... :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Link van Gianni B. Goode gevolgd en ook de ASPI upgrade gedaan, helaas ;(

Ik heb wel het file gevraagd waar ze daar blijkbaar allemaal mee geholpen zijn, dus ik ben benieuwd... :|

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 20:35 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat voor moederbord is een asus 400 overigens? Heb je in apparaatbeheer al gekeken of DMA aan- of uitgevinkt staat en beide mogelijkheden geprobeerd?

Werkt de brander überhaupt niet onder Windows 98 of beginnen de echte problemen als je Nero o.i.d. installeert? M.a.w. is hij zonder brandprogramma wel gewoon als cdrom aanwezig en kan hij dan wel cds lezen?

[ Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-12-2002 20:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 22:26:
Yep, Alle hints en tips uit FAQ (zo ongeveer) geprobeerd, maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd |:(
Echt waar? Uit mijn linkje..
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master.
Deze ook al geprobeerd?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 19:18:
firmware was al geupdate (2.5), IDE kabel is ook al vervangen (40 polig), ik kan geen conflicten ontdekken in apparaatbeheer en onder de hardwarebronnen van systeeminfo, beide PC's hebben 98se.
Ik heb de CDR als losse master aangesloten en dan werkt ie ook niet. Hij werkt echter wel op een andere PC, nu snap ik het helemaal niet meer... :? :? :?
Geloof het wel dus...

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master.
Ik heb de CDR als secondary master aangesloten, maar dan alleen zonder slave. En helaas werkt dat ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niet opgelost, maar ik kom ook een fout tegen met het opnieuw installeren van de media player (7.1). De installatie gaat tot 100%, dan blijft ie hangen. Ook Windows opnieuw (over de oude versie heen) installeren gaat fout bij de mediaplayer, daar loopt ie vast. :'(

Als ik de huidige mediaplayer uninstall en een nieuwe installeer, werkt ie overigens wel. :) Gaat hier misschien iets fout in het register?
Zo ja, kan ik hier zelf iets mee? Ik ben namelijk geen wizzard, kabeltjes en branders zie ik en kan ik wel beredeneren, maar het Register is voor mij Swamp-city. 8)7
Pagina: 1