En 202 dan?Astennu schreef op 30 November 2002 @ 17:23:
[...]
Ik draai nu 200 mhz Cas 2-2-2-5 T1 als ik 1 mhz hoger ga dan krijg ik coruptieen ik kan ook al mijn radeon 9700 pro niet meer gebruiken
Gebeurt er hetzelfde, 205 doet het ook wel maar dan ook hetzelfde verhaal.
Ik denk dat ik de hele zooi verkoop een overstap naar intel. Ik kan nu mijn Radeon 9700 op dit bordt niet gebruiken en daar baal ik goed van.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 30-11-2002 18:29 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
OOPS dubbel post
[ Voor 102% gewijzigd door Astennu op 30-11-2002 18:29 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Je kan altijd proberen het voltage van je chipset omhoog te gooien. Het is soms lastig om te doen, maar het helpt wel echt super veel kwa stabiliteit. Ik heb het bij mijn K7S5A ook gedaan, het was wel flink zoeken hoe of wat, maar was wel gelukt.
Jammer dat ik nu alleen dat mobo heb weggedaan.
Idd, met mijn KD7 het ik ook m'n windows verkloot door een fsb@207 te draaien...Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 19:10:
De KD7 van Abit heeft dit dus ook he... Echt de chipset denk ik.
De geruchten gaan dat ie met een nieuw BIOS wel over de 200 MHz kan, en dat PCI-lock verhaal is ook nog 1 grote vaagheid en om 1 of andere vage reden kan geen enkele 8RDA+ bezitter gewoon duidelijk vertellen ja of neeVerwijderd schreef op 30 November 2002 @ 15:13:
De nForce van epox gaat niet verder dan 200Mhz en die heeft volgens mij geen pci lock. Wel agp. Dat de pci aan de agp gelinkt is, zou zo kunnen zijn. Dat weet ik niet.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Tsss... Die Hard...Astennu schreef op 30 November 2002 @ 18:27:
Gebeurt er hetzelfde, 205 doet het ook wel maar dan ook hetzelfde verhaal.
Ik denk dat ik de hele zooi verkoop een overstap naar intel. Ik kan nu mijn Radeon 9700 op dit bordt niet gebruiken en daar baal ik goed van.
Stukje specs:
• 3 PC2700 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory
* (DDR400 unofficially supported)
[ Voor 15% gewijzigd door [NUT] op 01-12-2002 05:11 ]
Dit is geen slecht idee Fewture zullen we die mod gaan uitzoekken ?Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 19:43:
Je kan altijd proberen het voltage van je chipset omhoog te gooien. Het is soms lastig om te doen, maar het helpt wel echt super veel kwa stabiliteit. Ik heb het bij mijn K7S5A ook gedaan, het was wel flink zoeken hoe of wat, maar was wel gelukt.
Dus je wilt weten of je Epox nforce 2 plank ( de 8RDA ) agp lock heeft. Ik weet wel dat alle andere NForce 2 planken dat hebben dus dan zal deze dat ook wel hebben alleen ik weet niet of i de pci speeds ook mee pakt.Demoniac schreef op 30 November 2002 @ 23:31:
[...]
De geruchten gaan dat ie met een nieuw BIOS wel over de 200 MHz kan, en dat PCI-lock verhaal is ook nog 1 grote vaagheid en om 1 of andere vage reden kan geen enkele 8RDA+ bezitter gewoon duidelijk vertellen ja of nee
Jah das wel waar maar er zijn ook mensen die een fsb van 250 draaien op een 8K3A+ met KT333 ( dit is wel Extreem maar goed )[NUT] schreef op 01 december 2002 @ 05:09:
[...]
Tsss... Die Hard...
Stukje specs:
• 3 PC2700 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory
* (DDR400 unofficially supported)
Fewture ik ga denk ik volgende week die v-mod van je ff op mijn 8K9A2+ doen. Wat voor een fsb speed draai jij ?
Verwijderd
EPoX 8k9a2+
Max. Aggressive Timings
226/226Mhz : 2-2-2-5-1
8K9A2+ displayed amazing stability under high FSB environment at 226Mhz where few boards can barely remain stable over 200Mhz at max aggressive timings. Of course, the choice of memory is very important here and i have tested the same memory on the EPoX 8K3A+ board based on KT333 chipset with the latest beta BIOS dated 10th Oct and the highest i got was 211Mhz FSB. It seems like KT400 chipset can withstand higher FSB than KT333 chipset.
Conclusion
EPoX 8K9A2+ has a nicely designed box and also include in the package is the blue rounded cable which is popular among hardware enthusiasts. 8K9A2+ sports a usual greenish PCB with a purple AGP slot and EPoX has included a special light which they called it Magic Light into their chipset cooler to give off cool blue light. This board will certainly looks cool within a modded casing but if EPoX can make the PCB to black, red or silver PCB, i am sure the overall effect will be even more impressive. EPoX 8K9A2+ is pretty well featured with Serial ATA, RAID, onboard LAN & sound, 4 USB 2.0 ports as well as the useful debug LED.
EPoX 8K9A2+ has a great BIOS with many tweakable settings. The BIOS allows FSB adjustment from 100-255Mhz in 1Mhz intervals, VCore up to 2.0V, VMem up to 3.2V and various memory timings settings. Not to mention, this board is unlocked internally for T'Bred processors therefore multipliers can be adjusted freely. This board proves to be an excellent board for overclocking and certainly the best choice for overclockers as good stability is still achievable under high FSB overclocking. I am able to increase the FSB from 133Mhz all the way up to 226Mhz and the memory performance is just amazing at that insane speed. EPoX 8K9A2+ performs slightly poorer than the 8K3A+ at DDR333 and performance is not at all good at DDR400 if you are using the 266Mhz FSB Athlon XP. The performance improvement will come from the use of the new 333Mhz FSB Athlon XP.
hoe verklaar ik dit review dan? (http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/8K9A2+/)
daar word toch geconcludeert dat de kt400 beter te OCen is als de kt333
Max. Aggressive Timings
8K9A2+ displayed amazing stability under high FSB environment at 226Mhz where few boards can barely remain stable over 200Mhz at max aggressive timings. Of course, the choice of memory is very important here and i have tested the same memory on the EPoX 8K3A+ board based on KT333 chipset with the latest beta BIOS dated 10th Oct and the highest i got was 211Mhz FSB. It seems like KT400 chipset can withstand higher FSB than KT333 chipset.
Conclusion
EPoX 8K9A2+ has a nicely designed box and also include in the package is the blue rounded cable which is popular among hardware enthusiasts. 8K9A2+ sports a usual greenish PCB with a purple AGP slot and EPoX has included a special light which they called it Magic Light into their chipset cooler to give off cool blue light. This board will certainly looks cool within a modded casing but if EPoX can make the PCB to black, red or silver PCB, i am sure the overall effect will be even more impressive. EPoX 8K9A2+ is pretty well featured with Serial ATA, RAID, onboard LAN & sound, 4 USB 2.0 ports as well as the useful debug LED.
EPoX 8K9A2+ has a great BIOS with many tweakable settings. The BIOS allows FSB adjustment from 100-255Mhz in 1Mhz intervals, VCore up to 2.0V, VMem up to 3.2V and various memory timings settings. Not to mention, this board is unlocked internally for T'Bred processors therefore multipliers can be adjusted freely. This board proves to be an excellent board for overclocking and certainly the best choice for overclockers as good stability is still achievable under high FSB overclocking. I am able to increase the FSB from 133Mhz all the way up to 226Mhz and the memory performance is just amazing at that insane speed. EPoX 8K9A2+ performs slightly poorer than the 8K3A+ at DDR333 and performance is not at all good at DDR400 if you are using the 266Mhz FSB Athlon XP. The performance improvement will come from the use of the new 333Mhz FSB Athlon XP.
Verwijderd
Ik draai 185 Ultra voor elke dag zeg maar.. Voor 3DMark draai ik 201 Turbo. Geen centje pijn. Mijn mem wil ook niet verder.
Ik heb de std heatsink (zat geen fan op bij mij) eraf gehaald en vervangen door een Zalman NB-32J met fannetje. Het lijkt wat beter te zijn. Ik voelde even aan de chipset toen het bord er net in zat. Vinger verbrandt
Echt niet normaal zo heet!
Vio mod zou kunnen werken.. Ik wacht eerst nog ff op beter mem.
Ik heb de std heatsink (zat geen fan op bij mij) eraf gehaald en vervangen door een Zalman NB-32J met fannetje. Het lijkt wat beter te zijn. Ik voelde even aan de chipset toen het bord er net in zat. Vinger verbrandt
De KD7 liet ook van die resultaten zien.. Ik snap er weinig van. Die review zegt mij iig helemaal niks.Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 16:08:
EPoX 8k9a2+
Max. Aggressive Timings
Conclusion
Verwijderd
merk het wel zodra mijn 8k9a2 er is (gister besteld)
en dan mijn 2400+ erin met prometeia zie mijn topic Verwijderd in "hoe mijn prometeia nog beter te laten co"
en hoop dat ik een beetje hoog kom met de fsb.
heb een kopere koeler om maat met coolermaster fan@4700rpm en die moet toch wel lekker koelen.
en dan mijn 2400+ erin met prometeia zie mijn topic Verwijderd in "hoe mijn prometeia nog beter te laten co"
en hoop dat ik een beetje hoog kom met de fsb.
heb een kopere koeler om maat met coolermaster fan@4700rpm en die moet toch wel lekker koelen.
Jij had toch de 8K9A zonder 2+ daar zit het verschil in volgens mij ( qua fan dan ) maar als ik die dingen over die revieuw lees moet mijn geheugen het niet meer trekkenVerwijderd schreef op 01 december 2002 @ 16:15:
Ik draai 185 Ultra voor elke dag zeg maar.. Voor 3DMark draai ik 201 Turbo. Geen centje pijn. Mijn mem wil ook niet verder.
Ik heb de std heatsink (zat geen fan op bij mij) eraf gehaald en vervangen door een Zalman NB-32J met fannetje. Het lijkt wat beter te zijn. Ik voelde even aan de chipset toen het bord er net in zat. Vinger verbrandtEcht niet normaal zo heet!
[...]
De KD7 liet ook van die resultaten zien.. Ik snap er weinig van. Die review zegt mij iig helemaal niks.
Verwijderd
probeer je timings langzamer te zetten, je cas verminderen helpt volgens mij niet, teminste nooit over gehoord en geprobeert.
probeer memtest en kijk of je geheugen errors krijgt.
wat moet ik dan allemaal laag zetten gewoon van ultra naar normal ? dat probeer ik wel gewwon.Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:04:
probeer je timings langzamer te zetten, je cas verminderen helpt volgens mij niet, teminste nooit over gehoord en geprobeert.
Verwijderd
jah dat doe ik ook en hielp.
dus bv 2-2-2-5-1 word 3-3-3-5-1 en dan proberen zoveel mogelijk op zijn snelst te laten.
dus bv 2-2-2-5-1 word 3-3-3-5-1 en dan proberen zoveel mogelijk op zijn snelst te laten.
Verwijderd
@Astennu:
Je snapt toch zeker wel dat je de timings hoog moet houden om de fsb te testen?? Dan kijk je hoever je komt. Vervolgens trek je de timings aan en kijk je weer hoever je dan komt. 200Mhz moet iig geen probleem zijn, maar alles daarboven is overklokken van het mem. Stel dus alles zo hoog mogelijk af om te kijken wat je haalt.
Dat strakke timings sneller is boeit ff niet. Je wil eerst weten wat je max is. Daarna ga je binnen dat gebied kijken waar je het snelst bent.
Het zou best kunnen dat je op Turbo setting sneller bent dan op ultra omdat de fsb gewoon veel hoger kan dan. Ik kan bijv op Turbo 201Mhz draaien. Op ultra 191Mhz. 201Mhz Turbo is sneller! Niet veel, maar wel sneller.
Als je op strakke timings minder ver komt wil dit niet meteen zeggen dat het je mem is. Het kan dan nog steeds de chipset zijn die niet met die timings overweg kan. Soms zie je dan ook dat een reepje in het ene bord harder loopt dan in het andere. P4 chipsets lijken toch beter dan AMD chipsets. Tenminste, ik heb het idee dat reepjes vaak harder gaan in P4 systemen.
Je snapt toch zeker wel dat je de timings hoog moet houden om de fsb te testen?? Dan kijk je hoever je komt. Vervolgens trek je de timings aan en kijk je weer hoever je dan komt. 200Mhz moet iig geen probleem zijn, maar alles daarboven is overklokken van het mem. Stel dus alles zo hoog mogelijk af om te kijken wat je haalt.
Dat strakke timings sneller is boeit ff niet. Je wil eerst weten wat je max is. Daarna ga je binnen dat gebied kijken waar je het snelst bent.
Het zou best kunnen dat je op Turbo setting sneller bent dan op ultra omdat de fsb gewoon veel hoger kan dan. Ik kan bijv op Turbo 201Mhz draaien. Op ultra 191Mhz. 201Mhz Turbo is sneller! Niet veel, maar wel sneller.
Als je op strakke timings minder ver komt wil dit niet meteen zeggen dat het je mem is. Het kan dan nog steeds de chipset zijn die niet met die timings overweg kan. Soms zie je dan ook dat een reepje in het ene bord harder loopt dan in het andere. P4 chipsets lijken toch beter dan AMD chipsets. Tenminste, ik heb het idee dat reepjes vaak harder gaan in P4 systemen.
Verwijderd
p4 is opzicht een beste processor alleen zo duur en in verhouding tot de amd zo weinig kracht per mhz.
maarja daar gaat het nu niet om, over de mem timings enz. ben ik het eens.
zo wil ik mijn word ook gaan testen, en dan ook kijken in hoeverre mijn 2400+ in de weg zit (meschien gelijk wel ff lagere mp)
maarja daar gaat het nu niet om, over de mem timings enz. ben ik het eens.
zo wil ik mijn word ook gaan testen, en dan ook kijken in hoeverre mijn 2400+ in de weg zit (meschien gelijk wel ff lagere mp)
Dat heb ik dus ook gedaan maar toen weer hetzelfde verhaal hij wil wel benshen maar zodra ik gereboot heb is de boel weer plat.Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:56:
@Astennu:
Verwijderd
dan vrees ik dat je chipset gewoo niet verder wil.
wat is het max dat windows wel weer gewoon start na een reboot,
en wat is je max om te kunnen benchen.
idd. vaag dat windows eerst wel goed start, bij mij starte die eerst gelijk niet.
idd. vaag dat windows eerst wel goed start, bij mij starte die eerst gelijk niet.
208 voor bensh maar na een keer starten dood op 201 mhz ook dus dat maakt nixVerwijderd schreef op 01 december 2002 @ 22:13:
dan vrees ik dat je chipset gewoo niet verder wil.
offtopic:
Fewture/Astennu: ik heb net een Epox 8K9A2+ besteld...
ik zal eens kijken met mijn XP1600+ palo hoe ver ik kom op de FSB met 1 reepje 512mb Corsair PC2700 CAS2 mem die welwillend op 180mhz meest agressieve timings wil lopen... op mijn Epox 8kha+ dan wel... 
Fewture/Astennu: ik heb net een Epox 8K9A2+ besteld...
Verwijderd
Als je dit topic had gelezen dus nietVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:50:
ik het corsair pc3200 512mb c2 moet bij mij dus ook wel lekker gaan draaien:-)
De achterkant van het mobo waar de chipset zit was wel heel maar niet zo heet dat ik me verbrand of zo denk 40-45 c of zo dus dat valt mee.Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 22:54:
Voel eens aan de chipset... Heet? Die van mij kon je een eitje op bakken..
Maar jah ik ga dus niet meer boven 200. Maar wordt wel lastig om boven de 2400 mhz te halen
Verwijderd
heb het hele topic NOG een x doorgelezen maar kom helemaal niks tegen over mijn geheugen en problemen met de 8k9a2.
waarom draaid deze combinatie volgens jou niet lekker dan?
thx voor je aand8.
Verwijderd
Astennu heeft PC3200 mem en komt ook niet boven de 200Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:22:
[...]
heb het hele topic NOG een x doorgelezen maar kom helemaal niks tegen over mijn geheugen en problemen met de 8k9a2.
waarom draaid deze combinatie volgens jou niet lekker dan?
thx voor je aand8.
Ja, maar merken verschillen... en de reepjes ook... de ene PC3200 is de ander niet he:Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 16:36:
[...]
Astennu heeft PC3200 mem en komt ook niet boven de 200
![]()
Niet dus... ik heb 2 modules PC2400 CAS2 mem beide van corsair en allebij 256mb... de ene wil graag draaien op 155mhz en dan houd het op (max timings) de ander gaat tot 170mhz zonder te piepen... memory gemaakt voor PC2400 word daarop getest, en draait het daar op worden ze verkocht... productie lijnen worden ook verbeterd en daarmee de rekbaarheid vaak ook. Dit zelfde geld ook voor PC2700 en PC3200...Astennu: Mem is Twinmos pc3200 dus dat moet wel 210 MHz kunnen hebben.
kom je hoger dan de beloofde snelheid heb je geluk, anders heb je niets te klagen omdat de fabrikant het gewoon naar waarheid heeft gecertificeert... lullig als je hoopte dat je 't reepje wel hoger zou krijgen, maar dat is gewoon bad luck.
[ Voor 58% gewijzigd door [NUT] op 02-12-2002 17:17 ]
Verwijderd
Die twinmos repen gaan dus wel als een gek!! Nostra heeft ze ook (met winbond 5 chips ja). Op "normal" moet je dik boven de 200 kunnen draaien. Nostra draaide 235 ermee...op turbo
Echt wel ik draai met twinmos ram 200 FSB met hoogste timings
alleen op fast (turbo)
Verwijderd
hoever de mem komt verschild ook vaak per mobo.
heb dit bankje op 226mhz turbo tomings zien draaien, uit dat review met de epox 8k9a2+ op vr-zone.com.
dus ziet er eerlijk gezegt wel leuk uit.
verder twijvel ik nu hard tussen de 8k5a3+ en de 8k9a2 wat ik tot nu tu uit deze topic opmaak is dat de 8k5a3+ betere fsb clocks aankan.
heb dit bankje op 226mhz turbo tomings zien draaien, uit dat review met de epox 8k9a2+ op vr-zone.com.
dus ziet er eerlijk gezegt wel leuk uit.
verder twijvel ik nu hard tussen de 8k5a3+ en de 8k9a2 wat ik tot nu tu uit deze topic opmaak is dat de 8k5a3+ betere fsb clocks aankan.
ja, maar dat is niet de 'rated speed' ... niets is zeker dan toch?Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 18:46:
Die twinmos repen gaan dus wel als een gek!! Nostra heeft ze ook (met winbond 5 chips ja). Op "normal" moet je dik boven de 200 kunnen draaien. Nostra draaide 235 ermee...op turbo
Verwijderd
Hey astennu gaat lekker zie ik !!Astennu schreef op 02 December 2002 @ 12:28:
[...]
De achterkant van het mobo waar de chipset zit was wel heel maar niet zo heet dat ik me verbrand of zo denk 40-45 c of zo dus dat valt mee.
Maar jah ik ga dus niet meer boven 200. Maar wordt wel lastig om boven de 2400 mhz te halenwant 12x200= 2400 en ik gan niet fsb hoger dus dat wordt hoger mult en lagere fsb
maar jah eerst die v-mod
Je hebt je moederbord al in gebruik!!
Wat zijn jou 3dmark score nou eigenlijk??
offtopic:
Hcc was wel blits he
Ik heb me eigen z680 nou !!
Hcc was wel blits he
Verwijderd
Nee ok, maar je mag er toch van uitgaan dat ze met Winbond 5 chips toch wel iets harder dan 200 gaan op "normal" of niet?[NUT] schreef op 02 december 2002 @ 19:31:
[...]
ja, maar dat is niet de 'rated speed' ... niets is zeker dan toch?
Maar het zou natuurlijk kunnen dat corsair beter gaat, alhoewel die dezelfde chips heeft.
Lijkt me onwaarschijnlijk... Het zit gewoon in de chipset.
Verwijderd
das wel jammer, word het toch maar een 8k5a3+ teminste als ik zo hoor dat deze bordjes met 250 gesingnaleerd zijn, belooft het toch wat.
nu 12130 met een Radeon 8500 128 MB @ 315-333 jah ik sta op de 9e plaats van alle Radeon 8500 kaartenVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 19:51:
[...]
Hey astennu gaat lekker zie ik !!
Je hebt je moederbord al in gebruik!!
Wat zijn jou 3dmark score nou eigenlijk??
offtopic:
Hcc was wel blits he![]()
Maar omdat ik mijn Radeon 9700 PRO niet kangebruiken ruil ik em denk ik om voor een Epox NForce 2 ( Epox 8RDA+ ) ik wil wel heel graag weer highpoint raid
En Bopitje na dat geluid op de hcc ga ikk ook die Z-560 halen dies niet zo heel duur
[quote]
heb een epox 8k-rda+ gekocht (nforce2 zonder gf4 mx)
ben benieuwd hoe ze draaien, en hoop met een nieuw bios dat ze ook vlink te OCen zijn.
post de resultaten zodra het draait.
[quote]
Jah ik wil ze zekers zien wanneer krijg je je plank
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 02-12-2002 23:22 ]
Euhm... het verschil tussen AGP 4 en 8 is ook bij de 9700 verwaarloosbaar, en ik geloof dat het wel samen werkte met AGP 4xAstennu schreef op 02 december 2002 @ 23:20:
[...]
Maar omdat ik mijn Radeon 9700 PRO niet kangebruiken ruil ik em denk ik om voor een Epox NForce 2 ( Epox 8RDA+ )
je wilt 'em modden, zou ik daar dus even mee wachten... lijkt me duidelijk dat omruilen dan out-of-the-question is
Verwijderd
[quote]Astennu schreef op 02 December 2002 @ 23:20:
[...]
nu 12130 met een Radeon 8500 128 MB @ 315-333 jah ik sta op de 9e plaats van alle Radeon 8500 kaarten
dit is op 11.5x200= 2300 mhz cas 2-2-2-5 T1 Ultra
.
Maar omdat ik mijn Radeon 9700 PRO niet kangebruiken ruil ik em denk ik om voor een Epox NForce 2 ( Epox 8RDA+ ) ik wil wel heel graag weer highpoint raid
maar die zou er niet op zitten.
En Bopitje na dat geluid op de hcc ga ikk ook die Z-560 halen dies niet zo heel duur
ik kom wel een keer bij jou luisteren 
[quote]
ben benieuwd hoe ze draaien, en hoop met een nieuw bios dat ze ook vlink te OCen zijn.
nog ff over die 8x agp die presteerde bij via niet tot bijna niks beter als de 4x agp maar dat is nou juist het sterke punt van de nforce de die haalt wel het max. uit je 8x agp.
wil ook dualchannel ddr gaan draaien maar moet ik wel eerst mijn corsair pc3200 512mb c2 kwijt zijn, anders hou ik die gewoon en draai ik zonder dual channel.
hou jullie op de hoogte.
[...]
nu 12130 met een Radeon 8500 128 MB @ 315-333 jah ik sta op de 9e plaats van alle Radeon 8500 kaarten
[quote]
heb hem gister avond besteld via internet en was op voorraad, zou dan dus vandaag dinsdag 3 dec. op de post gaan en er morgen moeten zijn.Jah ik wil ze zekers zien wanneer krijg je je plank
nog ff over die 8x agp die presteerde bij via niet tot bijna niks beter als de 4x agp maar dat is nou juist het sterke punt van de nforce de die haalt wel het max. uit je 8x agp.
wil ook dualchannel ddr gaan draaien maar moet ik wel eerst mijn corsair pc3200 512mb c2 kwijt zijn, anders hou ik die gewoon en draai ik zonder dual channel.
hou jullie op de hoogte.
Jah dat zeg ik de hele tijd. Dat ik 4x wil maar dat niet kan. Maar ik ga mobo niet modden.[NUT] schreef op 03 December 2002 @ 00:34:
[...]
Euhm... het verschil tussen AGP 4 en 8 is ook bij de 9700 verwaarloosbaar, en ik geloof dat het wel samen werkte met AGP 4x
je wilt 'em modden, zou ik daar dus even mee wachten... lijkt me duidelijk dat omruilen dan out-of-the-question is
[quote]Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 08:11:
[quote]Astennu schreef op 02 December 2002 @ 23:20:
[...]
Zoals ik net ook al zij ik wil wel 4x agp maar dat kan ik nu nietheb een epox 8k-rda+ gekocht (nforce2 zonder gf4 mx)
[...]
heb hem gister avond besteld via internet en was op voorraad, zou dan dus vandaag dinsdag 3 dec. op de post gaan en er morgen moeten zijn.
hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
[quote]Astennu schreef op 02 december 2002 @ 23:20:
[...]
dit is op 11.5x200= 2300 mhz cas 2-2-2-5 T1 Ultra
.
maar die zou er niet op zitten.
dan koop je toch een raid kaart voor in je pci of komt dit niet goed uit met je fsb OC gebeuren?
[...]
dan koop je toch een raid kaart voor in je pci of komt dit niet goed uit met je fsb OC gebeuren?
[quote]Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:33:
Weet je wat zo'n ding kostAstennu schreef op 02 december 2002 @ 23:20:
[...]
nu 12130 met een Radeon 8500 128 MB @ 315-333 jah ik sta op de 9e plaats van alle Radeon 8500 kaartendit is op 11.5x200= 2300 mhz cas 2-2-2-5 T1 Ultra
.
Maar omdat ik mijn Radeon 9700 PRO niet kangebruiken ruil ik em denk ik om voor een Epox NForce 2 ( Epox 8RDA+ ) ik wil wel heel graag weer highpoint raidmaar die zou er niet op zitten.
Verwijderd
rond de 100 euro uit mijn hoofd.
anders leef je toch ff zonder raid, er bestaad meer.
als alles echt meezit heb ik morgen echt alles binnen en kan ik aan de slag.
jullie horen nog van mijn prestaties met dat nforce 2 bord van epox
Jah 100 euro voor raid dan 140 voor mobo dan is het nog heel duur. Ik had gewoon mij 8K3A+ moeten houdenVerwijderd schreef op 03 december 2002 @ 18:47:
rond de 100 euro uit mijn hoofd.
ik heb epox ff het volgende gemaild:
Geachte heer
Ik heb nu al een Epox 8K9A2+ met Raid. Nu zag ik dat de EP-8RDA+ uit was en ben ik van plan dit bordt te kopen. Nu wil ik graag weten of er een versie is die ook weer een onboard raid controler heeft. Dit kan niemand mij namelijk met zekerheid zeggen. Als de huidige versie dit niet heeft kunt u mij dan zeggen wanneer er een komt die dit wel heeft.
Want met het huidige bordt kan ik mijn Radeon 9700 Pro niet gebruiken. Dat is omdat deze niet 8x agp kan draaien. En ik kan in de bios geen 4x instellen. Dat kan bij ander NForce 2 borden wel dus ik hoop ook bij de EP-8RDA+.
Ik heb nog een 2e probleem gevonde met de 8K9A2+ als ik daar 2.0 v in de bios instel krijg ik maar 1.9 te zien ijn opst en in windows met USDM.
Want ik wil een EP-8RDA+ of 8K9A2+ die gewoon goed werkt met mijn radeon 9700 Pro
Ik hoop dat ik snel iets van u verneem
MVG Frank
Nu maar kijken wat ze er op zeggen.
Geachte heer
Ik heb nu al een Epox 8K9A2+ met Raid. Nu zag ik dat de EP-8RDA+ uit was en ben ik van plan dit bordt te kopen. Nu wil ik graag weten of er een versie is die ook weer een onboard raid controler heeft. Dit kan niemand mij namelijk met zekerheid zeggen. Als de huidige versie dit niet heeft kunt u mij dan zeggen wanneer er een komt die dit wel heeft.
Want met het huidige bordt kan ik mijn Radeon 9700 Pro niet gebruiken. Dat is omdat deze niet 8x agp kan draaien. En ik kan in de bios geen 4x instellen. Dat kan bij ander NForce 2 borden wel dus ik hoop ook bij de EP-8RDA+.
Ik heb nog een 2e probleem gevonde met de 8K9A2+ als ik daar 2.0 v in de bios instel krijg ik maar 1.9 te zien ijn opst en in windows met USDM.
Want ik wil een EP-8RDA+ of 8K9A2+ die gewoon goed werkt met mijn radeon 9700 Pro
Ik hoop dat ik snel iets van u verneem
MVG Frank
Nu maar kijken wat ze er op zeggen.
Verwijderd
hij zegt dat er nog geen nforce2 borjes zijn met raid, en dat ze deze in de toekomst wel willen produceren.
en als i beetje wil verkopen zegt hij dat de nforce2 uitstekent is voor de 8x agp met ati radeon. (is ook de waarheid want heb verscheidende nforce2 reviews gelezen.)
succes met je zoektocht.
en als i beetje wil verkopen zegt hij dat de nforce2 uitstekent is voor de 8x agp met ati radeon. (is ook de waarheid want heb verscheidende nforce2 reviews gelezen.)
succes met je zoektocht.
TNX maar nu mijn raid probleem een beetje zien op te lossen want het is dubel zo snel als ik test.Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 19:47:
hij zegt dat er nog geen nforce2 borjes zijn met raid, en dat ze deze in de toekomst wel willen produceren.
succes met je zoektocht.
Binnenkort komen als het goed is de 8RDA2 en 8RDA2+ uit, waarvan de + versie RAID heeft (of ze hebben allebei RAID en de + heeft ook nog S-ATA)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
en wanneer is binnenkortDemoniac schreef op 03 December 2002 @ 22:18:
Binnenkort komen als het goed is de 8RDA2 en 8RDA2+ uit, waarvan de + versie RAID heeft (of ze hebben allebei RAID en de + heeft ook nog S-ATA)
Tja zo blijf je aan de gang. hoe ver komt jou 2400+ op die Phase cooling ?
Verwijderd
weet ik vandaag pas als mijn nforce bordje arriveert, moet ff me naam wijzigen staat nog 8k9a2 maar die heeft een vriend van overgenomen.
en had een dode 2400+ gekregen die ik morgen kan omruilen (de dode ligt bij hun en is echt dood verklaart)
dus hoop dat ik er een goede core versie voor terug krijg en een lekker laat week nummer.
en had een dode 2400+ gekregen die ik morgen kan omruilen (de dode ligt bij hun en is echt dood verklaart)
dus hoop dat ik er een goede core versie voor terug krijg en een lekker laat week nummer.
okeey ik w8t afVerwijderd schreef op 04 December 2002 @ 16:01:
nou heb een week 44 auigb core.
mijn mobo is er nog niet, zal voor 90% wel morgen zijn.
Verwijderd
als hij er is hoor je het meteen (heb weer een beschadigde processor gekregen, heb um bekeken maar die plek zat precies waar de verkoper de cpu vast had
)had um zelf moeten pakken maar was volgens hem staties geladen, BULLSHIT dus.
maarja denk dat i het nog wel doet zoniet pak ik de volgende zelf uit het magazijn daar want zou de 2e 8er elkaar zijn die door beschadiging bij hun opgelopen het nie zou doen.
de nforce is trouwens de eerste chipset die ECHT 166mhz fsb ondersteunt voor de 333fsb athlons xp.
zou je toch zeggen dat ze lekker te klokken moeten zijn kwa fsb, zeker omdat het een epox is.
maarja denk dat i het nog wel doet zoniet pak ik de volgende zelf uit het magazijn daar want zou de 2e 8er elkaar zijn die door beschadiging bij hun opgelopen het nie zou doen.
de nforce is trouwens de eerste chipset die ECHT 166mhz fsb ondersteunt voor de 333fsb athlons xp.
zou je toch zeggen dat ze lekker te klokken moeten zijn kwa fsb, zeker omdat het een epox is.
Wie weet was de verkoper zelf ook wel statisch geladen en is ie daarom kapot gegaan, maar die verhalen van ESD enzo dat is echt geen bullshit hoor! Ik heb op school een keer een video daar over gezien en daarna heb ik maar heel snel zo'n polsbandje gekochtVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 07:59:
als hij er is hoor je het meteen (heb weer een beschadigde processor gekregen, heb um bekeken maar die plek zat precies waar de verkoper de cpu vast had)had um zelf moeten pakken maar was volgens hem staties geladen, BULLSHIT dus.
Verklaar u nader? De KT333 en KT400 kunnen toch ook 166 MHz draaien met de bijbehorende 1/5 dividers? De nForce2 is wel de eerste chipset die verschijnt na de introductie van de Athlon XP's met 166 MHz FSB, maar volgens mij kan je die ook gewoon op een KT333/KT400 moederbord prikkende nforce is trouwens de eerste chipset die ECHT 166mhz fsb ondersteunt voor de 333fsb athlons xp.
Verwijderd
Wie weet was de verkoper zelf ook wel statisch geladen en is ie daarom kapot gegaan, maar die verhalen van ESD enzo dat is echt geen bullshit hoor! Ik heb op school een keer een video daar over gezien en daarna heb ik maar heel snel zo'n polsbandje gekocht
uh dit was bij het bekijken van mijn nieuwe 2400+, goed lezen voordat je replyt.
en inderdaat de kt333 en kt400 hebben dividers, maar het is een bijft UNofficial supported.
heb daar een heel review over gelezen.
kijk bijv. maar naar de jumpers je kan kiezen tussen 100 en 133 fsb.
de rest clock je over met je bios.
de nforce2 heeft daaintegen 3 jumper settings, 100/133/166.
voor de rest, ik heb ut ook maar uit meerdere reviews dus als je het er niet mee eens bent, klaag dan bij de makers van al die reviews.
uh dit was bij het bekijken van mijn nieuwe 2400+, goed lezen voordat je replyt.
en inderdaat de kt333 en kt400 hebben dividers, maar het is een bijft UNofficial supported.
heb daar een heel review over gelezen.
kijk bijv. maar naar de jumpers je kan kiezen tussen 100 en 133 fsb.
de rest clock je over met je bios.
de nforce2 heeft daaintegen 3 jumper settings, 100/133/166.
voor de rest, ik heb ut ook maar uit meerdere reviews dus als je het er niet mee eens bent, klaag dan bij de makers van al die reviews.
Waar staat dat dan? Ik kan het nergens duidelijk uit opmaken, dus zorg eerst maar dat je duidelijke reply's post voor je de schuld op anderen gaat afschuiven. 
Overigens, met de 8RDA+ loop je heus niet achter, de 8RDA2 wordt gewoon iets uitgebreider met meer onboard zooi.
Overigens, met de 8RDA+ loop je heus niet achter, de 8RDA2 wordt gewoon iets uitgebreider met meer onboard zooi.
Als het goed is heb ik dat ook al een gepostDemoniac schreef op 05 december 2002 @ 14:03:
Waar staat dat dan? Ik kan het nergens duidelijk uit opmaken, dus zorg eerst maar dat je duidelijke reply's post voor je de schuld op anderen gaat afschuiven.
Verwijderd
heb de nforce al op 211 gezien (max, hoger ondersteunt het bios nog niet, zonder bios update kom je zelfs niet hoger dan 200)
dat revieuw van de 194 heb ik ook gelezen maarja dat was met STANDAARD koeler, en ik pleur er een socket A 1800+ heatsink op, moet ik dus met een beetje geluk de 211 halen.
heb morgen mijn 8-rda+ zeker binnen, heb namelijk bericht gehad dat ik hem morgen vanaf 10 uur kan afhalen.
dus in dit weekend horen jullie nog wel wat dit bordje met een grotere heatsink kwa fsb doet.
dat revieuw van de 194 heb ik ook gelezen maarja dat was met STANDAARD koeler, en ik pleur er een socket A 1800+ heatsink op, moet ik dus met een beetje geluk de 211 halen.
heb morgen mijn 8-rda+ zeker binnen, heb namelijk bericht gehad dat ik hem morgen vanaf 10 uur kan afhalen.
dus in dit weekend horen jullie nog wel wat dit bordje met een grotere heatsink kwa fsb doet.
Verwijderd
nou eindelijk mijn ep-8rda+ aan het werk.
ben hem nog niet wezen OCen maar heb wel alvast een 3DMark gedaan.
systeem specs :
2400+ auigb week 44 (133*15)
corsair 512mb pc3200 cas2 (133 sync=266mhz DDR)
epox 8rda+ (nforce2)
radeon 9700 pro
maxtor 80gb 2mb cache 7200rpm
onder windows xp pro build 2600 final
14507
zoals jullie zien is deze score nog een eind omhoog te krijgen door de fsb te verhogen, daarmee mijn corsair tot z`n recht te laten komen en mijn radeon nog is een vlinke boost geven.
??????????????????????????????????????????????
hoe kan ik eigenlijk mijn pic. in een reply krijgen???
heb namelijk een screenshot van deze score!?????
EDIT: ben er8er, maar heb geen url van mijn jpg, komt als ik mijn max OC heb behaald (nu 175*15@1.85V=16649 punten in 3DMark)
ben hem nog niet wezen OCen maar heb wel alvast een 3DMark gedaan.
systeem specs :
2400+ auigb week 44 (133*15)
corsair 512mb pc3200 cas2 (133 sync=266mhz DDR)
epox 8rda+ (nforce2)
radeon 9700 pro
maxtor 80gb 2mb cache 7200rpm
onder windows xp pro build 2600 final
14507
zoals jullie zien is deze score nog een eind omhoog te krijgen door de fsb te verhogen, daarmee mijn corsair tot z`n recht te laten komen en mijn radeon nog is een vlinke boost geven.
hoe kan ik eigenlijk mijn pic. in een reply krijgen???
heb namelijk een screenshot van deze score!?????
EDIT: ben er8er, maar heb geen url van mijn jpg, komt als ik mijn max OC heb behaald (nu 175*15@1.85V=16649 punten in 3DMark)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:54 ]
Verwijderd
Abit NF7-S heeft wel raid.. en check em hard gaan..Astennu schreef op 05 december 2002 @ 14:19:
[...]
Als het goed is heb ik dat ook al een geposthet veschil is dat de 8RDA2+ een SATA Raid krijgt verders nix
maar die fsb van die 8RDA+ zou maar max 194 zijn dat was wel een Rev 0.3 dus ik ga denk ik voor een Epox 8K5A2+ want die NForce heeft voorlopig nog geen raid
moet ik toch mijn cpu gaan unlocken

Welke timings dit zijn werd er niet bij gezegd..maar het zal geen ultra zijn kan ik je vertellen.
"Next stop: Abit NF7-S
Verwijderd
ziet er zekerz niet verkeerd uit nee.
fewture ik heb ze op xtremesystems al weet ik niet hoeveel gezien met 211fsb bij de 8rda+.
verder kunnen we niet tot de bios update.
maar kijk naar mijn score, die nforce2 bordjes knallen het max uit je configuratie, al is je fsb maybe toch 10fsb lager.
en mijn 8rda+ is gewoon nog koud op 185, dus boven de 194 zal niet moeilijk worden teminste als het nieuwe bios uit is zodat ik mijn mp kan verlagen.
fewture ik heb ze op xtremesystems al weet ik niet hoeveel gezien met 211fsb bij de 8rda+.
maar kijk naar mijn score, die nforce2 bordjes knallen het max uit je configuratie, al is je fsb maybe toch 10fsb lager.
en mijn 8rda+ is gewoon nog koud op 185, dus boven de 194 zal niet moeilijk worden teminste als het nieuwe bios uit is zodat ik mijn mp kan verlagen.
100 euro? Je bent tweaker of je bent het niet hoor. Heb je nog nooit artikelen gelezen waarin staat hoe je met een eenvoudig chipie of draadbruggetje een IDE kaart kunt ombouwen tot een RAID met een nieuwe bios flash enzo... dat is wat goedkoper.... maar je hoeft natuurlijk niet voor garantie ergens te vragenAstennu schreef op 03 December 2002 @ 19:16:
[...]
Jah 100 euro voor raid dan 140 voor mobo dan is het nog heel duur. Ik had gewoon mij 8K3A+ moeten houden. Maar die gaf temp weer niet goed weer
Is er echt geen Epox NForce 2 met raid ?
Sterkte maar ik zou die 9700 houden moooi kaartje kwijl
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
Ja, ik weet wel dat de NF2 plankjes hard gaan.. Als jij op Xtreme komt, dan weet je ook dat Abit plankjes nog harder gaanVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 19:03:
ziet er zekerz niet verkeerd uit nee.
Dat plaatje wat ik poste is een NF2 plank... Zoals gewoonlijk verwacht ik dus dat de Abit NF7-S sneller zal zijn dan de Epox 8RDA.
Meestal is het zo dat de Epoxen verder gaan in fsb Mhzen, maar toch niet sneller zijn dan de Abits op een lagere fsb snelheid. Een KD7 @ 215 ownt een 8K9A @ 225 bijv. Of dit met de NF2 planken ook zo is moeten we ff afwachten..
Verwijderd
hoop dat ze langsamer zijnVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:23:
[...]
Ja, ik weet wel dat de NF2 plankjes hard gaan.. Als jij op Xtreme komt, dan weet je ook dat Abit plankjes nog harder gaan
Dat plaatje wat ik poste is een NF2 plank... Zoals gewoonlijk verwacht ik dus dat de Abit NF7-S sneller zal zijn dan de Epox 8RDA.
Meestal is het zo dat de Epoxen verder gaan in fsb Mhzen, maar toch niet sneller zijn dan de Abits op een lagere fsb snelheid. Een KD7 @ 215 ownt een 8K9A @ 225 bijv. Of dit met de NF2 planken ook zo is moeten we ff afwachten..
heb net ff mijn radeon bios van 8.003 naar 8.004 geupdate, zou i sneller worden en core+mem zou 10mhz hoger geOC`d kunnen worden.
nou ik had 175*15=16649 en nu haal ik netaan de 16500 op 175*15 en voor de rest echt niks ander ingesteld, en ook niks met windows gedaan, staat alleen nog maar 3DMark op.
VAAG dus
arme jongen tochVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 23:01:
[...]
hoop dat ze langsamer zijn![]()
heb net ff mijn radeon bios van 8.003 naar 8.004 geupdate, zou i sneller worden en core+mem zou 10mhz hoger geOC`d kunnen worden.
nou ik had 175*15=16649 en nu haal ik netaan de 16500 op 175*15 en voor de rest echt niks ander ingesteld, en ook niks met windows gedaan, staat alleen nog maar 3DMark op.
VAAG dus
he als je nou nog eens test voor de zekerheid en daarna je bios downgrade en nog eens test en weer kijkt naar je score... dan heb je meer zekerheid, alhoewel windhoos altijd wel iets vager doet als anders (bij mij dan)
Ik verw8t volgende weer ma of di mijn Nforce. DAn hoop ik toch echt de 17k5 te halen anders ga ik echt huilen. ff kijken of ik boven die 210 uit kan. Mischien ook maar ff een Alpha heatsink er op 

Mischien past er wel een 6x6 op

Mischien past er wel een 6x6 op
DOMME PEPEBronX schreef op 13 december 2002 @ 16:18:
Wat doe je dan met je watercooling?!
Ik kom vanavond mischien nog ff langs
Verwijderd
ik heb gister een hele tijd op een fsb van 200 gedraaid, lekker koud, dus die 210 zit er denk makkelijk in.
Ik wil wel meerVerwijderd schreef op 14 december 2002 @ 09:43:
ik heb gister een hele tijd op een fsb van 200 gedraaid, lekker koud, dus die 210 zit er denk makkelijk in.
Verwijderd
Hey astennu.. mijn plankje (8K9A) heeft al 210 gedraaid (normal).. chipset en southbridge worden loei heet. En dat is dan het probleem denk ik..
Ben nog even aan het sparen voor mem, dus kan niet kijken wat hij op turbo doet
Denk dat i op turbo nog ff wat warmer wordt dat probleem heeft Bronx ook. zou een blue orb veel beter zijn dan de standaart cooler ? anders zet ik wel wel een PI fan opVerwijderd schreef op 14 December 2002 @ 11:54:
Hey astennu.. mijn plankje (8K9A) heeft al 210 gedraaid (normal).. chipset en southbridge worden loei heet. En dat is dan het probleem denk ik..
Verwijderd
je kan je agp speed fast instellen (ik op 66mhz) en je pci is 1/2 divider van je agp dus deze blijven normaal.Astennu schreef op 14 December 2002 @ 11:50:
[...]
Ik wil wel meermaar uhm kun je eens kijken met sandra 2003 hoe hoog je pci speed is ? die zou 40 moeten zijn als het boerd geen lock zou hebbn.
je kan je agp met stappen van 1mhz omhoog doen.
ik kom niet veel hoger dan 200 dan zegt het mobo dat er geen mem inzit terwijl ik corsair pc3200 c2 heb die ik dan terug klok op 175mhz langzaamste timings.
weet niet of dit aan het bord ligt of aan mem maar vrees toch op een of andere manier aan mem want heb andere gezien die 220 draaide.
hoe is je cooling van je northbirdge ? mischien wordt die warm ?Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:44:
[...]
je kan je agp speed fast instellen (ik op 66mhz) en je pci is 1/2 divider van je agp dus deze blijven normaal.
ik kom niet veel hoger dan 200 dan zegt het mobo dat er geen mem inzit terwijl ik corsair pc3200 c2 heb die ik dan terug klok op 175mhz langzaamste timings.
weet niet of dit aan het bord ligt of aan mem maar vrees toch op een of andere manier aan mem want heb andere gezien die 220 draaide.
Verwijderd
Hoe kom je er bij dat de pci 1/2 van de agp is?Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:44:
[...]
je kan je agp speed fast instellen (ik op 66mhz) en je pci is 1/2 divider van je agp dus deze blijven normaal.
geef dat geheugen na de kerst maar aan mijVerwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:44:
[...]
Verwijderd
een gezaagde heatsink van een athlon+ koeler met 80mm fan erop.Astennu schreef op 14 december 2002 @ 16:45:
[...]
hoe is je cooling van je northbirdge ? mischien wordt die warm ?
deze heatsink zit super strak op de core van de northbrige
ok kan nou op 202*12,5 benche en op 203*12,5 loopt i op een gegeven moment vast, hij moet dus denk nog een beetje warmdraaien.
iemand een idee hoe ik dit goed kan doen, denk een mem test want dat is tussen de pro. en mem. of zie ik dat verkeerd?
fewture ik kom aan die 1/2 divider omdat ik dit gelezen heb en op 202 hij lekker boot, zet ik agp op 75 gaat mijn hd soms fouten maken, op 66mhz agp niet dus wat ik gezelen heb en ervaren is het een 1/2 divider.
Verwijderd
edit: http://www.xtremesystems....eb051af15a4&threadid=6125Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 08:19:
[...]
een gezaagde heatsink van een athlon+ koeler met 80mm fan erop.
deze heatsink zit super strak op de core van de northbrige
ok kan nou op 202*12,5 benche en op 203*12,5 loopt i op een gegeven moment vast, hij moet dus denk nog een beetje warmdraaien.
iemand een idee hoe ik dit goed kan doen, denk een mem test want dat is tussen de pro. en mem. of zie ik dat verkeerd?
fewture ik kom aan die 1/2 divider omdat ik dit gelezen heb en op 202 hij lekker boot, zet ik agp op 75 gaat mijn hd soms fouten maken, op 66mhz agp niet dus wat ik gezelen heb en ervaren is het een 1/2 divider.
Verwijderd
yes sir, maar doe dit pas als ik dual channel draai (dinsdag/woensdag) want eerder heb ik geen tijd.
We w8ten met spanning afVerwijderd schreef op 15 december 2002 @ 16:12:
[...]
yes sir, maar doe dit pas als ik dual channel draai (dinsdag/woensdag) want eerder heb ik geen tijd.
Astennu verkoop jij jouw epox 8k9a2a+ ?
Ik wil namelijk dat bordje van jouw wel eens een keer uitproberen
BlaBlaBla
Verwijderd
in je bios staat onder ADVANCE CHIPSET FEATURES agp frequency, zet deze op 66mhz en alles draaid 100% stabiel op 200fsb.Strider schreef op 15 December 2002 @ 19:05:
[...]
Astennu verkoop jij jouw epox 8k9a2a+ ?
Ik wil namelijk dat bordje van jouw wel eens een keer uitproberenIk ben mijn epox 8rda+ helemaal zat. Op een fsb van 200 doet hij de gekste dingen met de agp
ik kom niet hoger als 202, met 203 start hij wel op maar loop steeds vast in 3DMark, op 202 ook 100% stabiel.
maarja eerst kwam ik al niet hoger als 200 dus kwestie van tijd.
weet iemand wat CPU THERMINAL (thrm staat er) THROTTLING betekent.
ik kan hierbij kiezen uit 12,5-25-37,5-50-62,5-75-87,5 en disable.
maar ook met behulp van het woorden boek kom zowel ik als mijn ouders er niet uit.
Ik heb echt al verschillende settings geprobeert.Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 20:14:
[...]
in je bios staat onder ADVANCE CHIPSET FEATURES agp frequency, zet deze op 66mhz en alles draaid 100% stabiel op 200fsb.
ik kom niet hoger als 202, met 203 start hij wel op maar loop steeds vast in 3DMark, op 202 ook 100% stabiel.
maarja eerst kwam ik al niet hoger als 200 dus kwestie van tijd.
weet iemand wat CPU THERMINAL (thrm staat er) THROTTLING betekent.
ik kan hierbij kiezen uit 12,5-25-37,5-50-62,5-75-87,5 en disable.
maar ook met behulp van het woorden boek kom zowel ik als mijn ouders er niet uit.
Verschillende agp snelheden, agp voltage verhogen, mem settings minder strak zetten, andere chipset koeler op de NB. Bios geflashed, andere videokaart geprobeerd. Maar ik blijf dat probleem hebben.
BlaBlaBla
Damm das ff kutStrider schreef op 15 december 2002 @ 20:37:
[...]
Ik heb echt al verschillende settings geprobeert.
Verschillende agp snelheden, agp voltage verhogen, mem settings minder strak zetten, andere chipset koeler op de NB. Bios geflashed, andere videokaart geprobeerd. Maar ik blijf dat probleem hebben.
Ik heb mijn 8k9a2+ omgeruild voor die 8RDA+ dus die heb ik niet meer. hopen dat ik die 210 nog haal maar daar heb ik geen vertrouwen meer in
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 15-12-2002 22:12 ]
Je had beter ff kunnen wachten tot dat er een nieuwere revisie uit was, en tot dat de abit nieuwer revisie uit is. En dan moet je pas een nforce2 kopenAstennu schreef op 15 December 2002 @ 22:11:
[...]
Damm das ff kut
Ik heb mijn 8k9a2+ omgeruild voor die 8RDA+ dus die heb ik niet meer. hopen dat ik die 210 nog haal maar daar heb ik geen vertrouwen meer inDAm maar hopen op een flash waardoor i weer harder kan. Bios fix Increesed stability at 200+ mhz fsb
Mare je hebt jouw mobo langer als 8 dagen gehad
BlaBlaBla
Verwijderd
met 202 zit ik echt aan de max van mijn fsb.Astennu schreef op 15 December 2002 @ 22:11:
[...]
Damm das ff kut
Ik heb mijn 8k9a2+ omgeruild voor die 8RDA+ dus die heb ik niet meer. hopen dat ik die 210 nog haal maar daar heb ik geen vertrouwen meer inDAm maar hopen op een flash waardoor i weer harder kan. Bios fix Increesed stability at 200+ mhz fsb
haal ik de koeler weg haalt i 3DMark niet meer.
terwijl die ook zonder koeler niet warm word.
toen maar ff gauw gekeken of het contact wel echt goed was (4e dat ik het checkte maarja) en dat was ook het geval.
dus helaas ik ben niet instaat dit mobo hoger te klokken dan 202fsb, en dit is weer retestabiel, echt vaag.
wat betreft je agp ik denk dat je mobo niet helemaal lekker is, bij mij werkt het instellen van de agp prima.
ik kan alleen geen multiepliers tussen de 12,5 en 15 kiezen met mijn 2400+, heeft een van jullie een verklaring, of liever nog een OPLOSSING???
Jah das niet mooi ik d8t dat je dan van 6x tot 24x zou kunnen
dat was de bedoeling dan
. En over dat mobo ik heb dat met CTW overlecht en hus wilde kijken of ze het 8x agp probleem konden fixen maar ik wist dat daat niet zo maar ging. dus mocht ik als ze nix konen vinden het bord omruilen ook al was het langer dan 8 dagen.
Verwijderd
weet het maar die unlock selecteer ik dan en krijg ik een overklock faillure.Astennu schreef op 16 december 2002 @ 15:18:
Jah das niet mooi ik d8t dat je dan van 6x tot 24x zou kunnendat was de bedoeling dan
. En over dat mobo ik heb dat met CTW overlecht en hus wilde kijken of ze het 8x agp probleem konden fixen maar ik wist dat daat niet zo maar ging. dus mocht ik als ze nix konen vinden het bord omruilen ook al was het langer dan 8 dagen.
echt vaag.
of ik kan door ga en hij zet 100*15 neer om te booten of ik moet del drukken om het bios in tegaan, waar hij vervolgens gelukkig wel alles heeft onhouden.
als ik mijn cpu unlock zou dat helpen?
Verwijderd
Nog ff over die Epox 8K9A...
Ik heb nu een heatsink op mn southbridge. Corruption probleem is weg!! Ghe!
Ik heb nu een heatsink op mn southbridge. Corruption probleem is weg!! Ghe!
Oplossing is koop een fatsoenlijk bord!!Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:40:
[...]
met 202 zit ik echt aan de max van mijn fsb.
haal ik de koeler weg haalt i 3DMark niet meer.
terwijl die ook zonder koeler niet warm word.
toen maar ff gauw gekeken of het contact wel echt goed was (4e dat ik het checkte maarja) en dat was ook het geval.
dus helaas ik ben niet instaat dit mobo hoger te klokken dan 202fsb, en dit is weer retestabiel, echt vaag.
wat betreft je agp ik denk dat je mobo niet helemaal lekker is, bij mij werkt het instellen van de agp prima.
ik kan alleen geen multiepliers tussen de 12,5 en 15 kiezen met mijn 2400+, heeft een van jullie een verklaring, of liever nog een OPLOSSING???
Ik heb nog nooit zoveel instabiliteits problemen met een mobo gehad als dit. Gistern sloot ik netjes af op 195fsb, vandaag start ik op, ik kom in windows maak innet verbinding, zit ik 1 minuut op het inet ineens crash
Waar ik ook last van heb is dat het geluid het soms niet doet
Eerst blaas ik er mijn Geforce 4 mee op, dan krijg ik hem niet stabiel op 200fsb, dan komen blauwe schermen.
[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 16-12-2002 19:59 ]
BlaBlaBla
Whoei, ik net nog een tijdje liggen lezen op aoaforums, en toen las ik dat er nog iemand ook fsb problemen had met de 2C10 bios, en niet met de beta bios
dus ik dacht hmz ff flashen
Ik draai nu op 200fsb en heb geen last meer van monitor refreshes!! De bios is: 2C03 en staat in mijn grote epox 8rda+ topic. Whoei!
Ik draai nu op 200fsb en heb geen last meer van monitor refreshes!! De bios is: 2C03 en staat in mijn grote epox 8rda+ topic. Whoei!
BlaBlaBla
Verwijderd
dat bios had ik ook net gedownd van een of andere site, hiermee zou het mogelijk zijn allle mp onder je standaard mp in te stellen, ga ik zo ff proberen lukt het niet zet ik 2c10 er gewoon weer op.Strider schreef op 16 December 2002 @ 20:28:
Whoei, ik net nog een tijdje liggen lezen op aoaforums, en toen las ik dat er nog iemand ook fsb problemen had met de 2C10 bios, en niet met de beta biosdus ik dacht hmz ff flashen
![]()
Verwijderd
gelijk mijn 2c10 er weer opgegooid, die mp kan je gewoon niet kiezen met deze processor.Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 21:50:
[...]
dat bios had ik ook net gedownd van een of andere site, hiermee zou het mogelijk zijn allle mp onder je standaard mp in te stellen, ga ik zo ff proberen lukt het niet zet ik 2c10 er gewoon weer op.
verder kan ik met het oude bios mijn fsb niet per mhz instellen.
en ga zo maar door, al met al 2c10 ruled 2c03!!!
WEl met de c16 bios. Me morgen ook @ Epox 8RDA+ als het goed is rev 1.1 anders bordt weer terrugVerwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:59:
[...]
gelijk mijn 2c10 er weer opgegooid, die mp kan je gewoon niet kiezen met deze processor.
verder kan ik met het oude bios mijn fsb niet per mhz instellen.
en ga zo maar door, al met al 2c10 ruled 2c03!!!
Als je een 8K9A2+ hebt en je fsb wil niet meer beter south en nortbridge cooling er op zetten vooral south daar zou prob zitten.