[IA-afhandeling] Crystalfontz LCD's

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

ground == ground, t maakt dus geen fluit uit op welke je het aansluit :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff getekend hoe het eruit ziet, ik zie dit gelijk als ik hem op de LPT-poort aansluit en het maakt niet uit wat ik doe qua programma's (lcdinfo etc), er verandert niets. Als ik alleen de backlight aansluit en de lpt connector eruit laat zie ik dit niet, dan zie ik gewoon een donkerblauw leeg scherm.

Zo ziet het er ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71940

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal
Ik had me lcd werkend gekregen samen met behulp van Lethal. maar het is zo dat me lcd niet meer werkt ik heb hem niet verkeerd aangesloten maar dom weg niet meer doet. oke ik heb op de achterkant gekeken en is zag daar dat C2 gebroken was dus ik heel erg geschroken me vraag was hoe krijg ik me lcd weer werkend. ik hoop dat jullie het wel weten want lethal en ik weten het niet meer... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zo'n grafische paralelle? Dan moet je hetzelfde condensatortje als C1 vinden (kopen), en erop solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb een grafische en ik heb zo'n c2 dingetje gekocht alleen deze is anders hij is platter dan de originele en de kleur is ok anders bruin namelijk. ze waarde is wel zelfde ik weet niet of het uit maakt hoe je hem soldeerd want op deze nieuwe c2 kan ik niet zien wat + of- is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kant met de witte streep is de + kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 aansluit punten en dat is alles geen witte streep ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de lcd kapot is het wat moet ik dan doen ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 17:43:
als de lcd kapot is het wat moet ik dan doen ? :X
Stuur hem naar mij op dan kan ik kijken voor je.... je vroeg de vorige keer ook of ik hem wilde solderen voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe jah mail.eve maar de aardige marco heeft mij geholpen met solderen en alles was goed gesoldeerd anders zou hij het niet doen de eerste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 18:42:
hehe jah mail.eve maar de aardige marco heeft mij geholpen met solderen en alles was goed gesoldeerd anders zou hij het niet doen de eerste keer..
Voor de mensen wie mij op MSN willen aanmelden modwarehouse_AT_hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt mail.eve dat je me kan helpen met dit probleem op te lossen _/-\o_ Ik voel me nu wel super dan eerst. YOU Rock mail.eve >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
ik heb nu lcdinfo en liquidmp3 werkend op mn graphische 128x64 lcd

alleen van crystalfontz zelf is er voor de niet grapische lcd's ook een proggie die gamestats bevat (hl, cs ,quake enzo) iemand enig idee welk proggie dit ook heeft? (andere proggies zijn ook welkom)

btw zotty als de naam van de titel/artiest te lang is krijg ik allemaal vage tekens in liquidmp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mn LCD niet werkend, weer hetzelfde probleem alleen nu ook als ik de paralelle poort niet aansluit (heb nu alle grounds op de molex, vandaar)
Ik snap echt niet wat ik fout doe ;(
Kan iemand me helpen plz?

PS
Wat gebeurt er bij jullie als je alleen de molex aansluit? Krijg je dan ook dat vage scherm dat ik eerder postte?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 22:05:
Ik krijg mn LCD niet werkend, weer hetzelfde probleem alleen nu ook als ik de paralelle poort niet aansluit (heb nu alle grounds op de molex, vandaar)
Ik snap echt niet wat ik fout doe ;(
Kan iemand me helpen plz?

PS
Wat gebeurt er bij jullie als je alleen de molex aansluit? Krijg je dan ook dat vage scherm dat ik eerder postte?
Heb je alle draden goed gecontrolleerd?
heb je de LPT wel in de goede volgorde gesoldeerd? dus aan de juiste kant begonnen?

Potmeter wel goed aangesloten: Links 5v+ | midden kabel van PIN3 (lcd) | Rechts ground?
het zijn maar standaard vragen, maar ik kan het hier vandaan natuurlijk niet zien..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPT zit zeker weten in de goede volgorde, maar dat zou niks uit moeten maken want ik zie de vaagheid al als ik alleen de molex aansluit. Alle draden heb ik inmiddels 20x gecontroleerd, en ik heb 1x de hele zooi opnieuw gesoldeerd, maar ik blijf _precies_ hetzelfde scherm houden. Je ziet hem heeeel eventjes resetten omdat er nu die condensator tussenzit, maar daarna krijg ik weer hetzelfde scherm. Als ik de lpt poort erin plug zie ik geen verandering in het beeld. Ook als ik éérst de lpt plug erin doe en dan pas de voeding krijg ik dit scherm.

-edit- potmeters zitten goed, want ik kan het contrast en de backlight prima regelen.

Ik hoop echt dat de lcd niet stuk is ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 22:18:
LPT zit zeker weten in de goede volgorde, maar dat zou niks uit moeten maken want ik zie de vaagheid al als ik alleen de molex aansluit. Alle draden heb ik inmiddels 20x gecontroleerd, en ik heb 1x de hele zooi opnieuw gesoldeerd, maar ik blijf _precies_ hetzelfde scherm houden. Je ziet hem heeeel eventjes resetten omdat er nu die condensator tussenzit, maar daarna krijg ik weer hetzelfde scherm. Als ik de lpt poort erin plug zie ik geen verandering in het beeld. Ook als ik éérst de lpt plug erin doe en dan pas de voeding krijg ik dit scherm.

-edit- potmeters zitten goed, want ik kan het contrast en de backlight prima regelen.

(
Potmeters???? zit het daar wel goed dan? kun je wat meer vertellen over beide potmeters die je hebt aangesloten?

En die reset knop zit die ook goed? soldeer die er eens tussenuit vanaf het LCD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies de potmeters gesoldeerd zoals het op het schema op pagina 13 te vinden is. Dat is er dus 1 voor de backlight en 1 voor het contrast.

Ik zal ff de resetpin lossolderen.

-edit- Zonder resetpin geeft het precies hetzelfde resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 22:39:
Precies de potmeters gesoldeerd zoals het op het schema op pagina 13 te vinden is. Dat is er dus 1 voor de backlight en 1 voor het contrast.

Ik zal ff de resetpin lossolderen.

-edit- Zonder resetpin geeft het precies hetzelfde resultaat.
Kun je die potmeter van het backlite er tussenuit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels alles eraf gesoldeerd behalve +5, GND, Vcontrast, Vee, A en K, en 3x raden wat ik krijg, juist ja:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71940

:(

-edit- Nog even een vraagje: zit er garantie op die LCD? Ik hoop van wel iig :/

-edit2- +5, GND, Vcontrast & Vee > zelfde resultaat

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 23:21:
Ik heb inmiddels alles eraf gesoldeerd behalve +5, GND, Vcontrast, Vee, A en K, en 3x raden wat ik krijg, juist ja:
[afbeelding]

:(

-edit- Nog even een vraagje: zit er garantie op die LCD? Ik hoop van wel iig :/

-edit2- +5, GND, Vcontrast & Vee > zelfde resultaat
Zeer vervelend idd..... Maar feitelijk moet je niet zomaar het lcd aansluiten zonder dat je deze op de lpt hebt aangestuurd... is niet goed voor het lcd.

Voor garantie moet je bij Lethal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remboooo:

Are you having some problems with your lcd ? That picture you posted just looks familiar. There have few cases like this at the LCDInfo forum and I think the problem has been in the wiring quality and the signals from parallel port to the lcd aren't clean enough. Also length of the cable might cause some problems. Usually the problem has been solved by rewiring the display.

Again, I'm not 100% sure what you were talking about so excuse me any errors because of that. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henri_S

I'm indeed having problems with my LCD, if i only connect the power and the contrast, my screen looks like the picture i posted, and it doesn't matter if i plug the screen in the lpt port or not. I found 4 topics on the lcdinfo forum, but they don't seem to have the same or a similar problem like me. Could you post a link here if you find the topic you mean? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 04:48:
[...]

Zeer vervelend idd..... Maar feitelijk moet je niet zomaar het lcd aansluiten zonder dat je deze op de lpt hebt aangestuurd... is niet goed voor het lcd.
Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat ik hem niet gemold heb, hij deed het namelijk al de eerste keer toen ik éérst de paralelle connector aan had gesloten en daarna pas de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 11:21:
[...]

Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat ik hem niet gemold heb, hij deed het namelijk al de eerste keer toen ik éérst de paralelle connector aan had gesloten en daarna pas de voeding.
Je kunt het LCD wat mij betreft naar mij opsturen, dan wil ik er voor je naar kijken... Tjee ik krijg het nog druk zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje dan:
Wat krijgen jullie als je alleen de voeding aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 11:20:

I'm indeed having problems with my LCD, if i only connect the power and the contrast, my screen looks like the picture i posted, and it doesn't matter if i plug the screen in the lpt port or not.
Ok, so it happens that I didn't know what you were talking about. I think the cases at LCDInfo forum have been because of wrong timing caused by wiring. But as your lcd isn't even plugged in this shouldn't be the problem.

Unfortunately I don't know what the problem is with your display, defective display could be one possibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al weer wat meer, na 3x opnieuw gesoldeerd te hebben, als ik iets naar het LCD toe stuur ontstaan en verdwijnen er onderin beeld op random plaatsen (maar wel op dezelfde hoogte) streepjes van 7 pixels hoog :?

Al iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zogauw ik de lcd uit de lpt poort ruk gaat hij random dingetjes vertonen, zolang hij erin zit doet hij niets. En het plaatje wat ik eerder postte blijft; De andere pixels zie je donker (dus inactief), maar de pixels die op dat plaatje blauw zijn, blijven ook blauw; daar gebeurt niets mee. Het lijkt me toch echt dat dit scherm stuk is...

Ik weet btw zeker dat ik wel naar de goede LPT-poort schrijf want als ik een lpt-monitorprogje op hetzelfde adres laat draaien zie ik de pins aan en uit gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Misschien is dit een vraag voor crystalfontz?

Die hebben hier speciaal een forum voor... ik weet niet of wij je hier verder kunnen helpen remboooo :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand trouwens al plaatjes van zijn lcd in actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand plz ff een picje posten van wat je ziet als je alleen de voeding aansluit en het contrast op maximum (bij een 128x64 grafische)? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:55:
heeft iemand trouwens al plaatjes van zijn lcd in actie?
Ook goedemorgen >:) Lees en gij zult vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:59:
Kan iemand plz ff een picje posten van wat je ziet als je alleen de voeding aansluit en het contrast op maximum (bij een 128x64 grafische)? ;(
OP die manier een heel wit scherm met een blauwe rand eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 21:04:
[...]

OP die manier een heel wit scherm met een blauwe rand eromheen.
Dan lijkt me dit toch een duidelijk geval van stukheid ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:04:
[...]

Ook goedemorgen >:) Lees en gij zult vinden >:)
tjsa ik heb deze topic voor ong 2 maanden niet gevolgd dus :P xcuse meh. net ff trug gekeken, zag er al een paar, maar waar blijven de mods nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het advies van mail.eve om mn lpt-poort op ECP+EPP te zetten geeft mn lcd al een stuk meer beeld :)
Ik zal zo ff posten wat ik nu zie (hoewel ik nog steeds denk dat mn lcd stuk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:12:
[...]

Dan lijkt me dit toch een duidelijk geval van stukheid ;(
Nee hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, hier een pic van hoe het er nu uitziet (na het instellen van de lptpoort op EPP+ECP):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=72901

Donkerblauw = Pixels die uit staan (dus wel een beetje stroom krijgen, dat is te zien als het contrast hoog staat)
Gewoon blauw = Vermoedelijk dode pixels (vertonen geen activiteit, zijn ook niet donkerblauw)
Wit = Pixels die aan staan

=edit=
Het kan er toch niks mee te maken hebben dat ik het plastic beschermfolie er nog op heb zitten hè?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lethal schreef op 06 March 2003 @ 08:42:
WR232Y08 Serial Cable
-1
Aangezien ik me niet via LauPro heb aangemeld ( ;) ) vraag ik het maar hier. Is deze al verstuurd? Zo ja dan moet ik weer eens ff gaan klagen bij het postkantoor. Ben al vaker pakketjes (waaronder 2 LCD's!) en brieven kwijt geraakt :(

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
uhmmz, welke programma's kan je allemaal gebruiken voor die grafische lcd? ik heb liquid mp3 al geprobeert maar die geeft dan het beel dor de midden gesplits (klinkt vaag maar hijs dus gewoon de helft opgeschoven) welke contoller moet je selecteren? lcdinfo werkt wel perfect trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoeperman schreef op 19 March 2003 @ 23:27:
uhmmz, welke programma's kan je allemaal gebruiken voor die grafische lcd? ik heb liquid mp3 al geprobeert maar die geeft dan het beel dor de midden gesplits (klinkt vaag maar hijs dus gewoon de helft opgeschoven) welke contoller moet je selecteren? lcdinfo werkt wel perfect trouwens..
Wissel pins 14 & 16 op je printerpoort om en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nog steeds last van rijen dode pixels. Ik zal hem ff een tijdje uit laten staan en dan opnieuw proberen.

Bij liquidmp3, als ik 'scroll song title' of 'scroll song artist' doe, krijg ik een vaag balkje waarin random pixels naar beneden scrollen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 00:04:
Ik heb dus nog steeds last van rijen dode pixels. Ik zal hem ff een tijdje uit laten staan en dan opnieuw proberen.

Bij liquidmp3, als ik 'scroll song title' of 'scroll song artist' doe, krijg ik een vaag balkje waarin random pixels naar beneden scrollen :?
het probleem met liquid is al fixed iets met wiring in het proggie gefixed en dat scrollen gaat bij mij net zo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi Oorlog |:( Kunnen we nog langer wachten voordat de LCD binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Creepy schreef op 19 March 2003 @ 23:21:
[...]

Aangezien ik me niet via LauPro heb aangemeld ( ;) ) vraag ik het maar hier. Is deze al verstuurd? Zo ja dan moet ik weer eens ff gaan klagen bij het postkantoor. Ben al vaker pakketjes (waaronder 2 LCD's!) en brieven kwijt geraakt :(
Ja sorry creepy :P

Ik had je adresgegevens niet dacht ik? kan je ze sturen naar marco_dwitAThotmailDOTcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lethal schreef op 20 March 2003 @ 08:06:
[...]

Ja sorry creepy :P

Ik had je adresgegevens niet dacht ik? kan je ze sturen naar marco_dwitAThotmailDOTcom
Comming right up!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Al nieuws over de USB-displays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:15
nou ik denk als het er is dat hij het wel post dus wacht geduldig af zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het display 14 uur laten rusten maar nog steeds heeft hij 2 kolommen en 1 horizontale balk dode pixels... Wat moet ik doen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:15:
Ik heb het display 14 uur laten rusten maar nog steeds heeft hij 2 kolommen en 1 horizontale balk dode pixels... Wat moet ik doen? ;(
Lethal mailen? Lijkt me een duidleijk geval van stukheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Laatst online: 08-03-2021
Je kan het misschien toch naar Mail.eve sturen, daarbij heb je de grootste kans dat als ie het nog doet dat hij hem weer maakt.

En we melden het ook heus wel als we weer informatie binnen hebben over de rest van de lcd's.

offtopic:
nou, Lethal en ik hadden een grafische uitelkaar gehaald omdat ie d00d was. Je hebt een blauw glaasje die hadden we ff weggelgd maar toen we later weer keken waren er twee rijen leeg. Dat dus doorzichtig was. Hij tikte ertegen en toen was het weer goed. Waar dan het water inzit. Beetje raar.

[ Voor 29% gewijzigd door supermadcow op 20-03-2003 13:44 ]

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Zon lcd zit inderdaad heeeeel vreemd in elkaar.

Op het pcb zitten 2 rubberen stripjes, die denk ik stroom kunnen doorgeven naar het glaasje.

Misschien dat die niet werken? probeer het zwarte randje eens flink aan te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zit ik met een dilemma:
- Maak ik hem open en riskeer ik de garantie
- Of stuur ik hem naar mail.eve en ben uiteindelijk €12 ofzo aan verzendkosten kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat die randen aan te drukken, opeens kei vaag beeld van liquidmp3, dus ik 'f***, ik heb um gesloopt'...
Bleek pin 2 los te zitten 8)7
Dus ik pin 2 weer vastgesoldeerd...
Aangesloten
F*** nou doet hij helemaal niks meer!!!
Bleek pin 1 ondertussen losgeschoten te zijn 7(8)7

Maar het aandrukken van de randen heeft niks opgeleverd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:23

Knutselsmurf

LED's make things better

Zijn er hier nog personen die zelf software aan het schrijven zijn voor hun grafische LCD? Ik heb de low-level-code werkend in Delphi. Mochten er mensen zijn die hier nog mee aan het pielen zijn, dan wil ik mijn code wel opschonen/van commentaar voorzien en online zetten.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
Ik was nog van plan om een keer te gaan beginnen daaraan. Uhm alleen ik weet niet wanneer en of het wel echt gaat lukken. O-) Ik wil het met VB proberen. :?

edit:
ik denk alleen dat het wel een heel erg lastig kan worden en dat het lang duurt voordat ik dat voor mekaar krijg.

[ Voor 30% gewijzigd door supermadcow op 20-03-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:30:
Ik zat die randen aan te drukken, opeens kei vaag beeld van liquidmp3, dus ik 'f***, ik heb um gesloopt'...
Bleek pin 2 los te zitten 8)7
Dus ik pin 2 weer vastgesoldeerd...
Aangesloten
F*** nou doet hij helemaal niks meer!!!
Bleek pin 1 ondertussen losgeschoten te zijn 7(8)7

Maar het aandrukken van de randen heeft niks opgeleverd ;(
Het is wel riskant dat de draadjes zo los zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik ga ook proberen software te maken, maar voor de character lcd's, lijkt mij makkelijker omdat ik die krijg. Waarschijnlijk ga ik dat schrijven in Visual basic en mischien in Delphi 7. Wel voor de parallel versie.

[ Voor 10% gewijzigd door StephanL op 20-03-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 17:38:
[...]

Het is wel riskant dat de draadjes zo los zitten...
Ik had het idee dat ik ze toch goed had vastgesoldeerd... Naja ik heb nu bij alle pins op de lpt-connector wat extra tin geflikkerd (maar wel gezorgd dat ze elkaar niet kunnen raken) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ok, ik heb dit topic niet echt gevolgd, maar ik zie al wat plaatjes van LCD's :9 Hebben een aantal mensen nou al hun LCD's? Ik heb namelijk nog niks ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

dj_tsunami schreef op 20 March 2003 @ 19:54:
ok, ik heb dit topic niet echt gevolgd, maar ik zie al wat plaatjes van LCD's :9 Hebben een aantal mensen nou al hun LCD's? Ik heb namelijk nog niks ontvangen...
De eerste shipment is een tijdje geleden binnen gekomen. Heb je ngo niets ontvangen, dan zit je waarschijnlijk bij de tweede shipment die als het goed is half april verstuurd gaat worden.

Lethal/SuperMadCow: Misschien een idee om dat ook op LauPro te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal/SuperMadCow: Kunnen jullie misschien een picje posten van hoe die 128x64 er van binnen uitziet?

=edit= Laat maar, ik heb ontdekt dat er een hoekje van mn LCD is afgebroken, dat is het probleem :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:15
afgebroken das dus zwaar *** maby kan je die datalijntjes toch verbinden met elkaar nog degene die onderbroken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk het display aangesloten, is de backlight defect :| De middelste LED knippert omdat er ergens iets geen goed contact maakt. Als ik met m'n vingers de backlight en PCB 'van elkaar druk', is de LED wel continu aan. Helaas begint het weer te knipperen als het losgelaten wordt.
Hoe nu verder? Hebben de heren verkopers een plan voor dit soort zaken? Of moet ik fff mailen? Het gaat trouwens om de 128x64 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnf schreef op 21 March 2003 @ 23:07:
afgebroken das dus zwaar *** maby kan je die datalijntjes toch verbinden met elkaar nog degene die onderbroken zijn
Ik heb er met Supermadcow over gesproken op msn en er zit garantie op het glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Ik weet niet of er nog garantie op zit als je al gesoldeerd hebt....

Meestal vervalt de garantie zogauw je iets gesoldeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 09:55:
Eindelijk het display aangesloten, is de backlight defect :| De middelste LED knippert omdat er ergens iets geen goed contact maakt. Als ik met m'n vingers de backlight en PCB 'van elkaar druk', is de LED wel continu aan. Helaas begint het weer te knipperen als het losgelaten wordt.
Hoe nu verder? Hebben de heren verkopers een plan voor dit soort zaken? Of moet ik fff mailen? Het gaat trouwens om de 128x64 module.
Ik weet niet of je goed smd kan solderen, maar volgensmij moet je daar wel makkelijk bij kunnen komen.

Als je rechts kijkt zie je in het midden 2 contacjes, misschien moet je daar wat meer soldeer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op 22 maart 2003 @ 12:18:
Ik weet niet of je goed smd kan solderen, maar volgensmij moet je daar wel makkelijk bij kunnen komen.

Als je rechts kijkt zie je in het midden 2 contacjes, misschien moet je daar wat meer soldeer doen?
Mijn SMD skills zijn prima hoor, maar dat is het probleem niet :) De backlight zit niet helemaal tegen de print aan, dus solderen kan mogelijk helpen. Maar als het niet werkt, hoe zit het dan met garantie oid? Daarom heb ik er nog niet aan zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Ik zal even naar crystalfontz mailen, kijken wat die zeggen...

Nog andere vragen voor cf? (over dag gebroken glas enzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat zotty ook wel wil weten of hij zn lcdtje moet terugsturen voor die kapotte led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 04:31:
[...]

Het probleem met de klok wat je ziet op jouw scherm is een probleempje van LCDINFO, je kunt daar andere skinz downloaden en deze activeren, dan zul je zien dat dat probleem is verholpen.
mail.eve, ik heb dit dus ook maar kom er niet uit m.b.t. de skin die je bedoeld. Ik heb de hele lcdinfo site afgezocht maar geen extra skins. Alles werkt op de correcte weergave van de klok na. Het lijk altof het AM/PM stuk erachter te veel is om een goede weergave van de klok te krijgen.
Is dit aan te passen in de ini of om welke skin gaat het precies?

EDIT: Ah, gevonden, helemaal onderaan bij de Gallery afdeling staan links voor de skins van Snake DSL. Die heeft alleen geen mooie grote klok :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt in de skinz die klok groote instellen, ik zal later op de dag laten zien waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Ik heb hem ook eindelijk gesoldeerd... Alleen nu missen er een aantal pixels in het midden van het schermpje :( . Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb al een andere skin gebruikt ( die van snake). Foto's : http://bitbikkels.student.../~sebastiaan/CIMG0277.JPG , http://bitbikkels.student.../~sebastiaan/CIMG0278.JPG .

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jou zit er steeds 1 kolom pixels tussen de kolommen, dus check ff of geen van je datadraadjes elkaar kunnen raken. Er is gewoon iets fout met je wiring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Dat lijkt me meer een software probleem. Probeer liqmp3 anders eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Ik heb de wiring helemaal doorgemeten, klopt als een bus. Ook met LiquidMP3 krijg ik f*cked up beeld, dus de software is het ook niet :( . Iemand anders nog een idee?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 12:58:
Je kunt in de skinz die klok groote instellen, ik zal later op de dag laten zien waar dat kan.
Ik ben zelf al een het editten geweest in de ini file van de bijbehorende skins. Coordinaten, keuze font, installen font met standaard rgootte, het zit er allemaal in :)

Nu eens met eigen skins prutsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

ik heb mn lcds nogsteeds niet binnen en ik sta wel op verzonden moet ik me nu zorgen gaan maken?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

Phr34k schreef op 23 March 2003 @ 16:22:
Ik heb de wiring helemaal doorgemeten, klopt als een bus. Ook met LiquidMP3 krijg ik f*cked up beeld, dus de software is het ook niet :( . Iemand anders nog een idee?
Natuurlijk klopt de wiring, ik kan wel solderen hoor ;)

Wel klote dat ie niet werkt :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Rimpeldinky-> www.trackandtrace.nl met code 3S PAAA 63727863

Phr34k -> lijkt me gewoon een fout in je driver.

Probeer eens je installatie opnieuw tedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Ik heb eerst port95nt.exe gedraaid, daarna vcl50.bpl in de lcdinfo dir gezet en daarna lcdinfo gestart. Doe ik soms iets verkeerd?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phr34k schreef op 23 March 2003 @ 15:27:
Ik heb hem ook eindelijk gesoldeerd... Alleen nu missen er een aantal pixels in het midden van het schermpje :( . Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb al een andere skin gebruikt ( die van snake). Foto's : http://bitbikkels.student.../~sebastiaan/CIMG0277.JPG , http://bitbikkels.student.../~sebastiaan/CIMG0278.JPG .
Heb je geen beter foto?

Maar voor zover ik het kan zien, is idd je wiring niet goed. Ook ziet het ernaaruit dat de aarde niet goed is van jouw scherm, maar dat gok ik even op het zien van de UGLY picture...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is beter idd.

Dat van die klok kun je instellen in de ini files, deze staat op een te hoge regel.

De skins zijn niet helemaal juist op het scherm, heb jij ook een reset button op het scherm gemonteerd?

En een gekke vraag, en wellicht overbodig, je gebruik toch wel 128x64 skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 20:05:
[...]

Dat is beter idd.

Dat van die klok kun je instellen in de ini files, deze staat op een te hoge regel.

De skins zijn niet helemaal juist op het scherm, heb jij ook een reset button op het scherm gemonteerd?

En een gekke vraag, en wellicht overbodig, je gebruik toch wel 128x64 skin?
Er zit geen reset button op, ik heb hem nl gesoldeerd. Maar resetten kan wel, als je de beide aansluitingen van de condensator kortsluit.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Ik gebruik gewoon een 128x64 skin, en resetten helpt ook niet.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phr34k schreef op 23 March 2003 @ 20:25:
Ik gebruik gewoon een 128x64 skin, en resetten helpt ook niet.
Tis een vreem probleem, het lcd lijkt me goed. Alleen de skin is "te" groot.... vreemd... Nee helaas ik heb er geen antwoord op. Geeft hij ook dit effect met LiquidMp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens goed mail.eve, hij maakt de plaatjes gewoon 2x zo breed door telkens een lege kolom tussen de kolommen te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:50:
Kijk eens goed mail.eve, hij maakt de plaatjes gewoon 2x zo breed door telkens een lege kolom tussen de kolommen te proppen.
ja ik zie het wel, maar probeer de logica te bedenken, maar ik weet denk ik al wat het is. Maar deze jongen gaat nu eerst werken, en kan vanmiddag hier antwoord op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Phr34k schreef op 23 March 2003 @ 19:44:
Ik heb eerst port95nt.exe gedraaid, daarna vcl50.bpl in de lcdinfo dir gezet en daarna lcdinfo gestart. Doe ik soms iets verkeerd?
http://autofiles.hypermart.net/vcl50.zip (640KB)

Deze moet je in je windows/system dir zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Lethal op 24-03-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
IA-mannen, kunnen jullie ons stats verschaffen aangaande de afhandeling van de ia? Hoeveel er al verzonden is etc. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
Als het goed is is alles zoals het nu staat goed. We krijgen pas 18 april weer een zending binnen en dan veranderen we ook meteen de status weer voor degene aan wie we het verzonden hebben.

Ik zal nog wel ff kijken maar volgens mij klopt het gewoon zoals het nu staat.

offtopic:
lekker weertje trouwens 8)

[ Voor 9% gewijzigd door supermadcow op 24-03-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

hij is al een week "in bestelling" zijn ze daar echt zo sloom?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
rimpeldinky schreef op 24 March 2003 @ 15:22:
hij is al een week "in bestelling" zijn ze daar echt zo sloom?
Ze moeten sommige van de betreffende lcd's nog ontvangen, dan kunnen ze ze pas versturen. Ik neem aan vanwege de grote aantallen ;).
lijkt me logisch :P

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 16:42

BreKev

a.k.a. BreKev

supermadcow schreef op 24 maart 2003 @ 14:43:
Als het goed is is alles zoals het nu staat goed. We krijgen pas 18 april weer een zending binnen en dan veranderen we ook meteen de status weer voor degene aan wie we het verzonden hebben.

Ik zal nog wel ff kijken maar volgens mij klopt het gewoon zoals het nu staat.

offtopic:
lekker weertje trouwens 8)
woei, 18 april, dan zit ik in Londen. Maar ik neem lekker mijn PDA mee dan kan ik het blijven volgen. Ik hou het wel in de gaten. :P

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Mr.B schreef op 24 March 2003 @ 15:30:
[...]

Ze moeten sommige van de betreffende lcd's nog ontvangen, dan kunnen ze ze pas versturen. Ik neem aan vanwege de grote aantallen ;).
lijkt me logisch :P
Dit ging over een zending via tpg post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
Waar woon je dan, want dat kan ook nog uitmaken.

Soms nemen ze het pas mee als ze meer post hebben, zoals bij sommige boeren dorpjes.

Maar anders zou ik het niet weten, we hebben op laupro veranderd voor degene die hun lcd binnen zouden krijgen of als wij het hadden verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
En lucas kan het weten want hij is postboer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
blablabla, >:)
niet zeuren dit had je zelf ook kunnen bedenken. ;)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.