LoL als we zo beginnen ... mag je AvP2 ook wel ff installen... schrikt hij zich ook weer ff een hartaanvalJelleStoel schreef op 29 November 2002 @ 20:01:
soldier of fortune II met gore vol op leert hij meteen het menselijk lichaam een klein beetje van binnen
Verwijderd
zielige jongen...Hyp3rman schreef op 29 November 2002 @ 18:04:
je bent echt een zieke debiel dat je je kind van 3 dat laat doen man... ik mocht pas aan de pc komen toen ik iets van 8 of 9 was.. hou je daar ook aan alsjeblieft.. laat zo'n kind eerst iets normaals leren voordat ie rsi heeft voordatie weet wat het is.
hij kan er gewoon niet tegen dat hij niet op z'n derde al mocht computeren
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Vraag anders is wat hij later wil worden
.... ok dit klinkt dom ... maar zoek dan een spel in de richting die hij later wil gaan volgen ofzo
/me Dark_M dacht vroeger ook altijd dat de dood niet permanent was maar tijdelijkSuperTrooper schreef op 29 November 2002 @ 18:01:
Maarja, aangezien hij nu toch wat vreemde opvattingen over 'de dood' begint te krijgen, (voorzover een 3-jarige dat kan,hij denkt o.a. dat de dood niet permanent is...) is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Verwijderd
als je m dat laat spelen ben je beter af om t gewoon bij UT te laten.Chaot schreef op 30 november 2002 @ 15:02:
Die oude versie van south park met sneewballen op kalkoenen gooien gaat ook nog
Zelf vind ik dat je m net iets te vroeg hebt laten spelen, ik ben tenslotte ook pas op mn 5e begonnen met wolfenstein 3d ^_^
Er zijn echt zat spellen die niet geweldadig zijn, gewoon ffe zoeken. Goed dat ie NFS 6 leuk vindt =) .
Mja, of je het nou wel of geen goed idee vind om iemand van 3 te laten spelen op de computer boeit hier niet, daar zijn al genoeg topics over geweest. De topicstarter vraagt hier om games die leuk/niet te gewelddadig zijn voor iemand van 3, als je ze weet kan je ze posten, als je alleen commentaar hebt op het feit dat iemand van 3 achter de pc zit, laat dit topic dan links liggen.
There is no magic.
Verwijderd
Yep, Nerf Arena Blast...Scarecrow schreef op 30 November 2002 @ 14:52:
pfff misschien al genoemd maar nu weet ik ineens de titel van een game die ik je kan aanraden: nerf ball oid; gemaakt op de UT engine, maar dan schiet je met 'nerf' pijlen
reviewtje
en nog wat game info
soz, maar officiele site kon ik niet vinden...
Het is duidelijk dat veel mensen hier op tegen zijn... Gelukkig.The Will schreef op 30 November 2002 @ 17:28:
Mja, of je het nou wel of geen goed idee vind om iemand van 3 te laten spelen op de computer boeit hier niet, daar zijn al genoeg topics over geweest. De topicstarter vraagt hier om games die leuk/niet te gewelddadig zijn voor iemand van 3, als je ze weet kan je ze posten, als je alleen commentaar hebt op het feit dat iemand van 3 achter de pc zit, laat dit topic dan links liggen.
Of het wel of niet boeit volgens jouw, is een heel ander verhaal
Ik vind het terecht dat veel mesnsen hem erop wijzen, dat dit niet gezond is voor de ontwikkeling van een 3 jarig king of het nou wel of niet ontopic is.
Voorbeeld : Papa loopt met zijn kind van 3 buiten. Kind heeft alleen maar een t-shirt aan, midden in de winter.
Moet je het dan ook links laten liggen.
Zeg je er van van of laat je het kind maar stikken?
[ Voor 14% gewijzigd door -whodini- op 30-11-2002 19:30 ]
Verwijderd
Dat dat er voor nodig was om op tot die conclusie te komen zegt al dat je niet serieus bezig bent geweest met de beslissing om em achter de pc te zetten.... een 24 jarige vader zou toch echt verstandiger moeten zijn...SuperTrooper schreef op 29 november 2002 @ 18:01:
... Maarja, aangezien hij nu toch wat vreemde opvattingen over 'de dood' begint te krijgen, (voorzover een 3-jarige dat kan,hij denkt o.a. dat de dood niet permanent is...) is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen...
Je vraagt welk 'spelletje' dan wel goed zou zijn voor zo'n jongen. Voor alles zijn tijd en plaats, maar laat em de eerste 10 jaar lekker kind zijn, en dat houdt in niet zijn keuzes beinvloeden.... Ga eens leuk met em naar de dierentuin.... dat lijkt me veel geschikter dan zo'n pc...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:08 ]
Verwijderd
Hmm, laat em zichze3lf eerst ontwikkelen dmv puzzels maken (dus van karton), dat is essentieël voor een kind van die leeftijd, ik durf nu ook al te wedden dat dit kind waarschijnlijk vanaf de kleuterschool een achterstand zal hebben als dat op deze manier door zal gaan
.
Ik geloof dit verhaal ook neit helemaal.

Ik geloof dit verhaal ook neit helemaal.
Verwijderd
Ik was 1.5 toen ik begon gewoon op toetsenrammen en kwijlen 
Op die msx en zon phlps game nog wat.
Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voor
maar op 3 jaar ut2k3 en zon shit is wel erg dom
Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voor
Verwijderd
Toen ik 4 was speelde ik duke nukem 2.Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:38:
Ik was 1.5 toen ik begon gewoon op toetsenrammen en kwijlen
Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voormaar op 3 jaar ut2k3 en zon shit is wel erg dom
Ik heb ook geen achterstand ofzo.
Met engels ligt ik ook een beetje voor. Ik leer bijna nooit en ik haal meestal 9's
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:38:
Volgens mij ben je dan dus net 13 geworden, het lijkt erop dat je met rekenen dus niet ver voor ligt....Geboortedatum Monday 20 November 1989
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Hulde aan de topic starter, en de 3 jarige ubergamer
, ik raad Nerf Arena Blast ook aan, die sneeuwballen half life mod is ook uber, maar meer voor je zelf, met vrienden op een LAN als je al een slokje op hebt 
Drakan raad ik niet aan, zit toch een verhaal lijn in waarin allerlij gedrochten dorpen uitmoorden etc.
Rayman is ook een goed plan....
Drakan raad ik niet aan, zit toch een verhaal lijn in waarin allerlij gedrochten dorpen uitmoorden etc.
Rayman is ook een goed plan....
Misschien wat leuke platformgames ofzo? Mario? Moet je met groente op schildpadden gooien 
Owja, tip voor mensen die er tegen zijn ofzo, open een topic in sg?
Owja, tip voor mensen die er tegen zijn ofzo, open een topic in sg?
Verwijderd
toen ik klein was speelde ik heel veel Commander Keen, ik heb ze bijna allemaal uitgespeeld, dat was echt een gaaf spel.
Trouwens, denk ik wel, dat als je vroeg begint met gamen, je inderdaad beter bent in engels, ik hoor het hier op het forum, ik zie het aan mijn neefje (9 jaar, en speelt ook CS UT enz., spreekt veel beter engels als zijn leeftijdsgenoten) mijn vrienden en mezelf!!!
Trouwens, denk ik wel, dat als je vroeg begint met gamen, je inderdaad beter bent in engels, ik hoor het hier op het forum, ik zie het aan mijn neefje (9 jaar, en speelt ook CS UT enz., spreekt veel beter engels als zijn leeftijdsgenoten) mijn vrienden en mezelf!!!
Verwijderd
Atomic Bomberman?
Hebben mijn neefjes en nichtjes hier ook veel gespeeld op verjaardagen ed...
Hebben mijn neefjes en nichtjes hier ook veel gespeeld op verjaardagen ed...
Mijn nichtje vind die klik spellen altijd helemaal het einde..
dat je bijv. op een hondje klikt en dan blaft ie oid (van de 101 dalmatiers)
dat je bijv. op een hondje klikt en dan blaft ie oid (van de 101 dalmatiers)
Verwijderd
Denk je dat het bevorderlijk is voor zijn ruimtelijke ontwikkeling, buiten dat het opvoedkundig onverantwoordelijk blijft, zelfs om hem nu al mario te laten spelen.
Hij moet zoveel mogelijk bewegen, lezen en praten, zoiets als een computerscherm óf een tv zet een kind aan tot passiviteit en bovendien is het slecht voor zijn ogen.
Ik vind het onverantwoordelijk en niet goed te praten, dat je hem zo vroeg mogelijk wegwijs wilt maken in de digitale wereld, ok, maar het kan geen deel uitmaken van zijn primaire ontwikkeling, het is een praktisch hulpmiddel, geen water en brood.
Hij moet zoveel mogelijk bewegen, lezen en praten, zoiets als een computerscherm óf een tv zet een kind aan tot passiviteit en bovendien is het slecht voor zijn ogen.
Ik vind het onverantwoordelijk en niet goed te praten, dat je hem zo vroeg mogelijk wegwijs wilt maken in de digitale wereld, ok, maar het kan geen deel uitmaken van zijn primaire ontwikkeling, het is een praktisch hulpmiddel, geen water en brood.
Verwijderd
Zoals velen al zeggen, 3 jaar is behoorlijk jong. Maar als ik het zo hoor dan is het wel een talent in het spelen van spelletjes. Als hij op 3 jarige leeftijd al normaal met een muis en een toestenbord om kan en hij wint ook nog potjes UT (wel op het makkelijks) dan zit er waarschijnlijk een grote kans in dat het gewoon een topspeler word kwa First Person shooters.
Ik ken namelijk genoeg lui die al vele jaren ouder zijn die nog niet eens normaal met een muis om kunnen gaan.
Ik ken namelijk genoeg lui die al vele jaren ouder zijn die nog niet eens normaal met een muis om kunnen gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:18 ]
Ik mag dan zo langzamerhand van de oude garde hier zijn (ben 25), ben nog vrijgezel en heb zeker nog geen kids. Maar als ik in de topicstarter zijn schoenen stond dan liet ik mijn zoontje zeker niet met een computer aan de slag gaan.
Ga leuke dingen met de kids doen, dagje dierentuin is alreeds genoemd. Ga lekker zwemmen ofzo. Maar kom op zeg, een jongen van 3 laat je toch geen UT etc. spelen
Ik weet niet hoe jezelf bent opgevoed/opgegegroeid, maar je hebt zo te lezen nog veel te leren mbt. opvoeden van kinderen. Koop Duplo voor hem of zo, Lego is voor die leeftijd nog wat te klein ivm. inslikkingsgevaar.
Ik zou een kind niet eerder achter een (spel)computer toelaten, als hij een jaar of 6 is. En dan ook nog onder toezicht. Spelletjes als Tetris, Blockout (3d tetris) etc. zijn heel geschikt voor de kids omdat ze dat aan het leren zet (ruimtelijk inzicht etc.) Niet zo'n mindless game als UT etc.
Tjonge, ik lijk wel weer op een schoolmeester vandaag
Ga leuke dingen met de kids doen, dagje dierentuin is alreeds genoemd. Ga lekker zwemmen ofzo. Maar kom op zeg, een jongen van 3 laat je toch geen UT etc. spelen
Ik weet niet hoe jezelf bent opgevoed/opgegegroeid, maar je hebt zo te lezen nog veel te leren mbt. opvoeden van kinderen. Koop Duplo voor hem of zo, Lego is voor die leeftijd nog wat te klein ivm. inslikkingsgevaar.
Ik zou een kind niet eerder achter een (spel)computer toelaten, als hij een jaar of 6 is. En dan ook nog onder toezicht. Spelletjes als Tetris, Blockout (3d tetris) etc. zijn heel geschikt voor de kids omdat ze dat aan het leren zet (ruimtelijk inzicht etc.) Niet zo'n mindless game als UT etc.
Tjonge, ik lijk wel weer op een schoolmeester vandaag

He who controls the Spice, controls the Universe.
lol, ik moest meteen aan deze 2 articles denken op 3dactionplanet:
It takes a LAN to raise a gamer (part1)
It takes a LAN to raise a gamer (part2)
It takes a LAN to raise a gamer (part1)
It takes a LAN to raise a gamer (part2)
-whodini- schreef op 30 november 2002 @ 19:25:
[...]
Het is duidelijk dat veel mensen hier op tegen zijn... Gelukkig.
Of het wel of niet boeit volgens jouw, is een heel ander verhaal
Ik vind het terecht dat veel mesnsen hem erop wijzen, dat dit niet gezond is voor de ontwikkeling van een 3 jarig king of het nou wel of niet ontopic is.
Voorbeeld : Papa loopt met zijn kind van 3 buiten. Kind heeft alleen maar een t-shirt aan, midden in de winter.
Moet je het dan ook links laten liggen.
Zeg je er van van of laat je het kind maar stikken?
Het boeit niet voor dit topic, de topicstarter vraagt om games voor iemand van 3. Er zijn al zo veel topics geweest over of dat verantwoord is of niet. Het lijkt me dat de topicstarter heel goed zelf kan bepalen of het verantwoord is om zijn kind dat te laten spelen of niet. Daarom wil ik het dus ook gewoon niet hebben in dit topic.
There is no magic.
Verwijderd

http://www.viforum.nl/lan/fotos.html
mocht dit spam zijn haal het dan maar weg... maar imho mag het gewoon.. en ja heb het topic in medelingen gelezen.. dat dit niet mag.
Druk weekend gehad, vandaar dat ik nu pas weer reageer.
Sexy_Alien heeft idd een foto van 'm gevonden
Hier wastie 2,5 jaar en net begonnen.
Als jullie mijn posts goed gelezen hebben komt daar duidelijk in naar voren dat we het computeren als beloning gebruiken voor het zindelijk worden (ooit wel eens verslagen in UT door iemand die nog in de luiers zat? Grijp je kans
) en maximaal een half uur per dag.
Aan alle moraalridders: Ik ben 2 weken geleden nog met hem naar de dierentuin geweest, dus niet zo z*ken. Daar werden overigens op de betaalde parkeerplaats de nummerplaten van de auto van een vriend van me gestolen die daar ook was met vrouw en kind...
En zoals ik al zei: Hij speelt ook andere spelletjes op de PC. We hebben de complete HOBIE-serie ongeveer, ook bijna alle Sesamstraatspelletjes. Hij kan al heel mooi muziek maken mbv Ernie's muziekstudio. Maar UT en dergelijke hebben toch duidelijk zijn voorkeur. Daarom zoeken we nu een geweldloos alternatief en tot die tijd zit hij op rantsoen. (zie post nr1)
Ik heb alle UT etc. snelkoppelingen al verwijderd. Maar hem kennende zal dat maar kort werken....
Ik heb zelf ook al iets leuks gevonden: Harry Potter en de steen der wijzen. Ik zal alleen het spel zelf eerst moeten spelen om te controleren of het niet te eng word.
Ik ben nu op zoek naar Nerf Arena. Bedankt voor de links
Sexy_Alien heeft idd een foto van 'm gevonden
Als jullie mijn posts goed gelezen hebben komt daar duidelijk in naar voren dat we het computeren als beloning gebruiken voor het zindelijk worden (ooit wel eens verslagen in UT door iemand die nog in de luiers zat? Grijp je kans
Aan alle moraalridders: Ik ben 2 weken geleden nog met hem naar de dierentuin geweest, dus niet zo z*ken. Daar werden overigens op de betaalde parkeerplaats de nummerplaten van de auto van een vriend van me gestolen die daar ook was met vrouw en kind...
En zoals ik al zei: Hij speelt ook andere spelletjes op de PC. We hebben de complete HOBIE-serie ongeveer, ook bijna alle Sesamstraatspelletjes. Hij kan al heel mooi muziek maken mbv Ernie's muziekstudio. Maar UT en dergelijke hebben toch duidelijk zijn voorkeur. Daarom zoeken we nu een geweldloos alternatief en tot die tijd zit hij op rantsoen. (zie post nr1)
Ik heb alle UT etc. snelkoppelingen al verwijderd. Maar hem kennende zal dat maar kort werken....
Ik heb zelf ook al iets leuks gevonden: Harry Potter en de steen der wijzen. Ik zal alleen het spel zelf eerst moeten spelen om te controleren of het niet te eng word.
Ik ben nu op zoek naar Nerf Arena. Bedankt voor de links
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
Ik ken Supertrooper persoonlijk en ik kan dit ook confirmen
Toen ik 3 was had ik nog nooit achter een PC gezeten, opzich vind ik kinderen snel in aanraking laten komen met computers en er leren omgaan wel goed.
Maar ik zou toch beginnen met Tetris, keen en mario op een Gameboy emulator ofzo...
pontiflex lijkt me een beetje lastig voor hem en tetris is ook wel goed, krijg je goed inzicht van...
Toen ik 3 was had ik nog nooit achter een PC gezeten, opzich vind ik kinderen snel in aanraking laten komen met computers en er leren omgaan wel goed.
Maar ik zou toch beginnen met Tetris, keen en mario op een Gameboy emulator ofzo...
pontiflex lijkt me een beetje lastig voor hem en tetris is ook wel goed, krijg je goed inzicht van...
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
misschien sneeuwballen gooien een idee? zie
sneeuwballen gooien in halflife!
sneeuwballen gooien in halflife!
een race spel zou wel moeten kunnen lijkt me, misschien zit er wel de nieuwe Schumacher voor de F1 simulators
Verwijderd
Harry Potter is denk ik toch nog wel redelijk ingewikkeld voor een 3-jarige. Je krijgt steeds via de verhaal lijn missies, en dan moet je door die hele school lopen om die missie te vinden. Je doelen zijn niet zo duidelijk als in een racespel of FPS..
Maar als je er naast zit kan je hem wel helpen..
Maar als je er naast zit kan je hem wel helpen..
idd. Een console en vooral de nintendo's zijn echt kindvriendelijk qua spellen en besturing. daar kun je hem gewoon makkelijk achterzetten en dat snapt ie wel. Spel erin, knopje om en spelen maar. dan kan die tenminste ook niet je pc vernachelen als die per ongeluk het een of ander doet.
ps. dit brengt wel herrineringen terug naar de oude tijd. ik heb volgens mij nog wel eens nachtmerrie's gehad van doom e.d.
ps. dit brengt wel herrineringen terug naar de oude tijd. ik heb volgens mij nog wel eens nachtmerrie's gehad van doom e.d.
Ik vind hem er niet gezond uit zienVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:16:
[afbeelding] dit is zijn zoontje... op deze site van lan party's zie je er nog wel wat meer:
http://www.viforum.nl/lan/fotos.html
mocht dit spam zijn haal het dan maar weg... maar imho mag het gewoon.. en ja heb het topic in medelingen gelezen.. dat dit niet mag.
Verwijderd
Misschien is Harry Potter wat voor hem??? Of het spel Postal 
Ik vind het niet zo'n goed idee dat je je kind UT laat spelen. Straks denkt hij dat iedereen respawned als ie dood gaat. Commander Keen is inderdaad wel geschikt voor kinderen. (Kan winXP dat wel aan? mem386 nog aanwezig in nieuwe comps?)
Ik vind het niet zo'n goed idee dat je je kind UT laat spelen. Straks denkt hij dat iedereen respawned als ie dood gaat. Commander Keen is inderdaad wel geschikt voor kinderen. (Kan winXP dat wel aan? mem386 nog aanwezig in nieuwe comps?)
Verwijderd
interessant onderzoek:
Je ene kind opvoeden met war-games etc.
Je andere kind (eerstvolgende) met l lieve spelletjes opvoeden (teletubbies ofzo)
Ons over 15 jaar de verschillen vertellen
Je andere kind (eerstvolgende) met l lieve spelletjes opvoeden (teletubbies ofzo)
Verwijderd
Het teletubie kind zal in de gevangenis komen, wegens ongeveer alles wat de wet verbied, omdat het kind geen idee heeft wat wel en niet mag.Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:06:
interessant onderzoek:
Het war-games kind wordt een generaal van het leger dat een einde aan alle oorlogen maakt.
ok...
Verwijderd
wat wil je hij had net 4 dagen al niet geslapen alleen maar ut lopen spelen op die lan
maar ff zonder gekheid...
Zie persoonlijk niet in wat er slecht aan is om hem vroeg met computers om te laten gaan.. Ik ben begonnen met een(was jaar of 4) atari en daar deed ik allerlei schiet spelletjes op... (gorf en dergelijke) maar ook pac man.
daarna ben ik over gestapt op de commodore (was jaar of 5,6). En nu heb ik een hele leuke dag. ik word wakker kijk ff na of ik nog berichten op msn/icq/email gekregen heb. daarna me snel aankleden en dergelijke snel naar mijn werk (als systeembeheerder) dan terug naar huis.. ff checken of ik nog berichtjes op msn/icq/mail en dan ff douchen en dan eten en dan de rest van de avond computeren... is hier wat mis mee?
Meen je dit echt?!? ?!?!?!?Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:16:
[...]
wat wil je hij had net 4 dagen al niet geslapen alleen maar ut lopen spelen op die lan
maar ff zonder gekheid...
Zie persoonlijk niet in wat er slecht aan is om hem vroeg met computers om te laten gaan.. Ik ben begonnen met een(was jaar of 4) atari en daar deed ik allerlei schiet spelletjes op... (gorf en dergelijke) maar ook pac man.
daarna ben ik over gestapt op de commodore (was jaar of 5,6). En nu heb ik een hele leuke dag. ik word wakker kijk ff na of ik nog berichten op msn/icq/email gekregen heb. daarna me snel aankleden en dergelijke snel naar mijn werk (als systeembeheerder) dan terug naar huis.. ff checken of ik nog berichtjes op msn/icq/mail en dan ff douchen en dan eten en dan de rest van de avond computeren... is hier wat mis mee?
is het niet een idee om ff de kinderrechter te bellen, man je bent niet goed bezig, 4 dagen niet laten slapen jezus waar gaat nederland naar toe
Dat is toch geen leven man damn
Verwijderd
roflamaoeofjkdleenne en nog een heleboel...Qorne schreef op 02 december 2002 @ 12:23:
[...]
Meen je dit echt?!? ?!?!?!?
is het niet een idee om ff de kinderrechter te bellen, man je bent niet goed bezig, 4 dagen niet laten slapen jezus waar gaat nederland naar toe
Hij zet er nog wel onder zonder gekheidQorne schreef op 02 December 2002 @ 12:23:
[...]
Meen je dit echt?!? ?!?!?!?
ROFLOL
Maar ehhh ik zou mijn zoon van 3 geen computer spelletjes laten spelen. Daar leert ie niet van. Nou ja misschien een beetje maar waarom leer je hem geen qbasic.
of ben ik de engiste die het niet normaal vind dat je een kleuter UT laat spelen en 4 dagen niet laat slapen,
Ag vaak gaan zulke kinderen snel dood
maar dat geeft niet dan maakt ie wel een nieuwe om die ook een UT gastje van te maken. ziek
maar dat geeft niet dan maakt ie wel een nieuwe om die ook een UT gastje van te maken. ziek
[ Voor 24% gewijzigd door Qorne op 02-12-2002 14:20 ]
Verwijderd
nee dat die 4 dagen niet geslapen had was maar een geintje johQorne schreef op 02 December 2002 @ 14:20:
of ben ik de engiste die het niet normaal vind dat je een kleuter UT laat spelen en 4 dagen niet laat slapen,
niet overal serieus op in gaan..
tuurlijk vind ik het persoonlijk niet normaal als je een kind 1 dag al niet laat slapen.. ik ben ms nog van de oude stempel... maar ik vind dat 3 jarige kinderen sesamstraat mogen kijken en dna gelijk naar bed moeten. Ik weet niet precies hoe dat zit met die kinderen van supertrooper. maar zoals ik hem ken gaat ie redelijk goed daarmee om. En ze gebruiken nu de computer enkel maar als hulp middel om hem te dwingen dingen te doen... normaal zegt een moeder tegen zijn zoon.. als je dat en dat doet krijg je een kadotje(althans deden mijn ouders ben ms beetje te erg verwent).. nou hij mag dan ipv dat kadotje een half uurtje computeren.
Kereltje van mij ligt nog steeds om half acht op bed 's avonds hoor. Meestal slaapt hij 's middags ook wel een halfuur tot een uur. Helemaal als hij 's ochtends naar de peuterspeelzaal is geweest.
En tijdens die LanParty logeerde hij met zijn zusje bij mijn ouders en die wonen naast Conferentiecentrum DeBron. En natuurlijk komt hij dan een keer 's middags zijn pappie en mammie bezoeken met opa en de hond en even op schoot zitten bij alle 'ooms' en 'tantes' die daar zijn. Op de foto staat hij zelfs met zijn jas aan.
Tjongejonge....
En tijdens die LanParty logeerde hij met zijn zusje bij mijn ouders en die wonen naast Conferentiecentrum DeBron. En natuurlijk komt hij dan een keer 's middags zijn pappie en mammie bezoeken met opa en de hond en even op schoot zitten bij alle 'ooms' en 'tantes' die daar zijn. Op de foto staat hij zelfs met zijn jas aan.
Tjongejonge....
zijn die informatieve spelletjes als freddie fish niet iets?
leert hij tenminste nog iets.
of dat spul van davilex zoals redcat.
leert hij tenminste nog iets.
of dat spul van davilex zoals redcat.
Verwijderd
Ik denk idd niet dat het een probleem is. Kinderen geloven ook in sinterklaas, wat niet zo is, wat is daar mis mee? Zelf een kind kan logisch nadenken, en als zijn vader en moeder zeggen dat je niet uit de dood kan opstaan, zal die dat ook aannemen.
Het is misschien niet het slimste wat je kon doen, maar ik denk dat er geen schade is gedaan. Ik keek vroeger ook veel TV, waarin allemaal gasten worden neergeknald, en zo'n mongool ben ik uiteindelijk niet geworden(schijnt O_o )
Het is misschien niet het slimste wat je kon doen, maar ik denk dat er geen schade is gedaan. Ik keek vroeger ook veel TV, waarin allemaal gasten worden neergeknald, en zo'n mongool ben ik uiteindelijk niet geworden(schijnt O_o )
Verwijderd
Sorry mods dat ik er nog op terugkom maar ik wil dat toch even kwijt, ik ben zelf op mijn 4e ofzo begonnen met Wolfenstein 3D en ik ben nu echt geen agressief rotventje ofzo...
Als je hem leert dat het nep is en dat het niets met de realiteit heeft te maken is er waarschijnlijk niets aan de hand. Ik begrijp dat je een game zoekt met iets minder geweld maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, de vijand uitschakelen.
Daarnaast krijgt hij door first person shooters een goede oog-hand coordinatie (kan die trema er niet op krijgen
) en presteren kids die games spelen volgens sommige onderzoeken beter op school
Anderen zullen hier anders over denken, maar ik denk dat het niet echt schadelijk voor hem is, en die replies van "zieke geest, mongool" "ziek
" enzo zijn heel lame en kortzichtig...
Waarschijnlijk kindjes die eerder jaloers waren op anderen die wel computergames mochten spelen
Als je hem leert dat het nep is en dat het niets met de realiteit heeft te maken is er waarschijnlijk niets aan de hand. Ik begrijp dat je een game zoekt met iets minder geweld maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, de vijand uitschakelen.
Daarnaast krijgt hij door first person shooters een goede oog-hand coordinatie (kan die trema er niet op krijgen
Anderen zullen hier anders over denken, maar ik denk dat het niet echt schadelijk voor hem is, en die replies van "zieke geest, mongool" "ziek

Waarschijnlijk kindjes die eerder jaloers waren op anderen die wel computergames mochten spelen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 17:35 ]
Verwijderd
Lol ik vul vaak valse data inTachyon schreef op 01 December 2002 @ 01:23:
[...]
[...]
Volgens mij ben je dan dus net 13 geworden, het lijkt erop dat je met rekenen dus niet ver voor ligt....
Verwijderd
AMenVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:34:
Sorry mods dat ik er nog op terugkom maar ik wil dat toch even kwijt, ik ben zelf op mijn 4e ofzo begonnen met Wolfenstein 3D en ik ben nu echt geen agressief rotventje ofzo...
Daarnaast krijgt hij door first person shooters een goede oog-hand coordinatie (kan die trema er niet op krijgen) en presteren kids die games spelen volgens sommige onderzoeken beter op school
Anderen zullen hier anders over denken, maar ik denk dat het niet echt schadelijk voor hem is, en die replies van "zieke geest, mongool" "ziek" enzo zijn heel lame en kortzichtig...

Volgens mij hebben we een nieuwe toverstaf hoor.
Niet grappig
Niet grappig

TMAXTINT
warcraft 3 
kortom gewoon stragiespellen, zeer leuk, mooi en niet eng.
Geweldloze schietspellen zijn er eenmaal niet
Wel kan je Giants: Citizen of Kabuto proberen. Cartoon achtig en wel grappig.
Misschien iets te moeilijk
kortom gewoon stragiespellen, zeer leuk, mooi en niet eng.
Geweldloze schietspellen zijn er eenmaal niet
Wel kan je Giants: Citizen of Kabuto proberen. Cartoon achtig en wel grappig.
Misschien iets te moeilijk
Marruk schreef op 03 december 2002 @ 10:46:
Volgens mij hebben we een nieuwe toverstaf hoor.
Niet grappig
Ik heb ooit een FPS van southpark gehad... Zeer humoristisch, geen extreem geweld (van sneeuwballen tot proppenschieters) en aliens ipv. bots of mensen neerschieten.
Alleen of er grof taalgebruik in voorkwam weet ik niet meer (volgens mij de standaard amerikaanse piepjes)...
Alleen of er grof taalgebruik in voorkwam weet ik niet meer (volgens mij de standaard amerikaanse piepjes)...
Verwijderd
Uhm... het was een jongetje als ik het goed heb...:)Da Monkey schreef op 29 November 2002 @ 19:31:
niet achter de pc zetten maar n64 mag wel? gewoon helemaal niet achter iets van een monitor.. gewoon lekker met blokjes, poppenen weet ik het wat laten spelen..
On topic:
Het is niet verantwoord om je zoontje van 3 shootem ups te laten spelen. Op jongere leeftijd moeten ze juist meer buitenspelen. Het lijkt me ook sterk dat je zoontje geen vriendjes heeft. Of die zitten misschien ook achter UT of iets dergelijks? Hoewel ik het ook leuk vind klinken dat een mannetje van 3 1e wordt bij UT, alleen moet je eigen zoontje en over het algemeen geen enkel kind de dupe ervan mag zijn of worden. Want ik vind dat 3 jaar een te jong is voor al dat geweld.
daar kan hij ook van schikken als er opeen van die kalkoenen achter hem aankomenBioWEB schreef op 03 December 2002 @ 15:46:
Ik heb ooit een FPS van southpark gehad... Zeer humoristisch, geen extreem geweld (van sneeuwballen tot proppenschieters) en aliens ipv. bots of mensen neerschieten.
maar het is idd niet zo geweldadig zoals UT
Ik heb een neefje van een jaar of 7. Zit me gewoon uit te leggen dat ie GTA3 aan het spelen is bij zijn vrienje en dat je dan mensen moet doodschieten en wat je wel niet allemaal met een hoer kan doen, etc. 
En die ouders hebben werkelijk geen idee wat hun kind bij de buren aan het uitvreten is.

En die ouders hebben werkelijk geen idee wat hun kind bij de buren aan het uitvreten is.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Ik voor mij vind dat GTA3 veel realistischer is dan UT2003. Maar dat maakt niet uit, mijn zoontje mag er niet meer mee spelen. Ik heb dit topic geopend om alternatieven te vinden.
Vanavond even de HL-mod Snowar en de Nerf Blast Arena demo installeren om te kijken of dat wat voor hem is.
BTW, hij vind op dit moment de Air-Attack en de kanonnen in de HL map Crossfire helemaal te gek.
Vanavond even de HL-mod Snowar en de Nerf Blast Arena demo installeren om te kijken of dat wat voor hem is.
BTW, hij vind op dit moment de Air-Attack en de kanonnen in de HL map Crossfire helemaal te gek.
Heel verstandigSuperTrooper schreef op 04 December 2002 @ 10:29:
Ik voor mij vind dat GTA3 veel realistischer is dan UT2003. Maar dat maakt niet uit, mijn zoontje mag er niet meer mee spelen. Ik heb dit topic geopend om alternatieven te vinden.
Verwijderd
En nog wat geworden?SuperTrooper schreef op 04 december 2002 @ 10:29:
Zo duurt lang zeg 3 bladen doorlezen 
Ik vind dat je ze niet achter de pc moet laten, stuur ze naar buiten - bel een vriendje van hem op om te vragen of hij wil komen spelen.... misschien praat ik wat makkelijker omdat je hier in Dokkum wat beter kunt spelen. probeer om ze zo lang mogelijk 8er de pc weg te laten, en begin met tekenstudio van B&E (of zo, ik zeg maar wat).
Flipperkasten misschien ?? zal wel moeilijk zijn.. umh ben druk aan het denken.... Oh jah ik had een Superstoer racespel => Big Red Racing, die was gewoon zo stoer als je die kunt vinden .... gelijk doen
Ik vind dat je ze niet achter de pc moet laten, stuur ze naar buiten - bel een vriendje van hem op om te vragen of hij wil komen spelen.... misschien praat ik wat makkelijker omdat je hier in Dokkum wat beter kunt spelen. probeer om ze zo lang mogelijk 8er de pc weg te laten, en begin met tekenstudio van B&E (of zo, ik zeg maar wat).
Flipperkasten misschien ?? zal wel moeilijk zijn.. umh ben druk aan het denken.... Oh jah ik had een Superstoer racespel => Big Red Racing, die was gewoon zo stoer als je die kunt vinden .... gelijk doen
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Gewoon leuke platform spelletjes, lijkt mij IMHO het beste , tetris natuurlijk is ook goed.
Je kan natuurlijk ook hem spelletjes laten doen die voor kinderen zijn
OA Freddy fish , Putt Putt Bananen in Pyama (of zoiets) en nog vele anderen , of simpele reken en leesspelltjes
Heb jij straks een heel slim zoontje
Je kan natuurlijk ook hem spelletjes laten doen die voor kinderen zijn
OA Freddy fish , Putt Putt Bananen in Pyama (of zoiets) en nog vele anderen , of simpele reken en leesspelltjes
Heb jij straks een heel slim zoontje
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Dan nog eerder Mario Kart op de SNES denk ikChaot schreef op 10 December 2002 @ 20:56:
Als hij niet te veel op vormgeving let: STUNTS!
Blokout is 3d tetris.Glorificationer schreef op 29 November 2002 @ 21:48:
er is ook vast wel ergens een 3d tetris, kan ie vast aan de derde dimensie gewend raken
In welke taal is Freddy Fish?
(BTW, m'n kereltje is op dit moment zo ziek als een hond, hij heeft de griep. Dus aan het spelen van Snowar HL en Nerf Blast Arena zijn we nog niet toegekomen...)
(BTW, m'n kereltje is op dit moment zo ziek als een hond, hij heeft de griep. Dus aan het spelen van Snowar HL en Nerf Blast Arena zijn we nog niet toegekomen...)
[ Voor 75% gewijzigd door SuperTrooper op 10-12-2002 22:39 ]
nee stunts rulezzzzMST_Morpheus schreef op 10 December 2002 @ 21:16:
[...]
Dan nog eerder Mario Kart op de SNES denk ik
die gameplay, die eigen levels, die stunts gewoon goddelijk
* Quarin bedenkt dat hij het toch iets té vaak heeft gespeeld
Yep Freddy is er ook in het nederlands.Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 22:50:
Volgens mij ook in nederlands..
Dat zijn alle kinderspellen
A great thought in a small mind is a dangerous thing
AAAAAAAAAAH ARM KNULLETJE TOG!!!!!SuperTrooper schreef op 10 December 2002 @ 22:37:
/ontpc:
Zit dat ventje eik op een sport? Zonee; probeer eens met hem een sport uit te kiezen.. Misschien een beetje lame van me maar je wil tog niet dat et een dikkerd wordt ofzo?
(wie heeft die pic van die dikke naakte man 8er z'n PC?
Ik ken Supertrooper persoonlijk, en het is waar. Zijn zoontje speelt id UT2003 e.a.
Wat voor spellen zijn wel geschikt voor hem? Roller coaster tycoon, keen e.d. Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan bedenken.
Wat voor spellen zijn wel geschikt voor hem? Roller coaster tycoon, keen e.d. Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan bedenken.
hij zit over het algemeen maar 30 minuten achter de computer. Daar wordt je niet dik van.Boote: Misschien een beetje lame van me maar je wil tog niet dat et een dikkerd wordt ofzo?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Verwijderd
HmmZ gebruik Freddy Fish, tis heel simpel spelletje en leerd hem ook vloeiend nederlands, is een spelletje waarmee je 2 nederlandse visjes moet helpen door bijvoorbeeld schelpen te zoeken die overal verstopt zitten etc.
Tis een educatief spelletje en zonder enig geweld
Tis een educatief spelletje en zonder enig geweld
Verwijderd
Muhahahahah ik zit 12 uur achter mijnesSandra198 schreef op 23 december 2002 @ 23:59:
Ik ken Supertrooper persoonlijk, en het is waar. Zijn zoontje speelt id UT2003 e.a.
[...]
hij zit over het algemeen maar 30 minuten achter de computer. Daar wordt je niet dik van.
Verwijderd
koop gewoon een nintendo 64 of Gamecube en een paar leuke spelletjes. Als hij dol is op schieten koop dan kippenschieten ofzo, met van die domme kippen of download het gratis kerstspel wat laatst uit was gebracht door de makers van o.a. knights and mergants. http://www.cdvspiel.de
De kinderen op school vinden het prachtig, zelfs de allerkleinsten. Ook als je 3 bent heb je hier veel plezier aan.
De kinderen op school vinden het prachtig, zelfs de allerkleinsten. Ook als je 3 bent heb je hier veel plezier aan.
Nerf arena is idd wel lachen.
En kijk anders even voor een emulator voor de n64 en download wat leuke roms zoals Zelda en Super smash brothers.
Voor de rest is het ook wel handig om er af en toe wat leerzame spelletjes tegenaan te gooien zoals dat redcat gebeuren enz.
De reacties van kinderen op computerspellen verschilt echt enorm. Een klein meisje van een kennis van mij die speelde vaak op de computer een spelletje met een heks in een groot huis. Je kon dan overal op klikken waardoor er iets gebeurde en je een animatie zag. Ik probeerde het ook eens en klikte op een bezem waardoor deze in brand vloog.
Ze begon gelijk te huilen
en roepen zorg dat het uitgaat. Ik heb me wezenloos lopen klikken in dat lv en het is me uiteindelijk gelukt.
En kijk anders even voor een emulator voor de n64 en download wat leuke roms zoals Zelda en Super smash brothers.
De reacties van kinderen op computerspellen verschilt echt enorm. Een klein meisje van een kennis van mij die speelde vaak op de computer een spelletje met een heks in een groot huis. Je kon dan overal op klikken waardoor er iets gebeurde en je een animatie zag. Ik probeerde het ook eens en klikte op een bezem waardoor deze in brand vloog.
is Harry Potter mischien iets?
of is dat tegenwoordig ook al te aggressief
of is dat tegenwoordig ook al te aggressief
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
Verwijderd
Okay, ik als vader van een 3-jarige vind UT geen geschikt spel, ik zal verdere discussie niet aangaan met een vader die dit wel een goed idee vindt.
Wat speelt mijn zoontje van 3 (heeft een oude pc op zijn kamer):
- teletubbies
- Elmo in Mopperland
- Pooh Dreumes
- Pooh Peuter
- Nijntje gaat naar oma en oma
- Nijntje in de dierentuin
- Sesamstraat cijfers/letters
- Speelboom klikkerdeklik (oid)
Misschien ken ik UT niet goed genoeg, maar ik vind het knap als een drie jarige de motoriek heeft om en een toetsenbord en een muis te besturen.
Volgens mij is het hele topic BULL.
Wat speelt mijn zoontje van 3 (heeft een oude pc op zijn kamer):
- teletubbies
- Elmo in Mopperland
- Pooh Dreumes
- Pooh Peuter
- Speelboom klikkerdeklik (oid)
Misschien ken ik UT niet goed genoeg, maar ik vind het knap als een drie jarige de motoriek heeft om en een toetsenbord en een muis te besturen.
nerf arena blast
is van atari!
Metal to the bone
Hehe, Stuns is wel goed jaquarin schreef op 10 December 2002 @ 23:39:
[...]
nee stunts rulezzzz![]()
die gameplay, die eigen levels, die stunts gewoon goddelijk
* Quarin bedenkt dat hij het toch iets té vaak heeft gespeeld
ik ben het er dik me eens dat je als 3 jarige dat al kan besturen,Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 14:57:
mijn buurjongetje van 4 kan nog niet eens het toetsenbord en muis tegelijk bedienen, laat staan dat hij alle knoppen op het toetsenbord weet en dan goed gericht op mannetjes kan schieten!
Nerf Blast Arena is een leuk alternatief voor 'm, het bevalt 'm goed. Alleen vraagt hij wel soms nog of hij UT mag spelen. Zijn voorkeur gaat overigens uit naar UT en niet UT2003.
SnoWar Halflife vindt hij te saai...
Ik heb nu een Joypad aangeschaft en dat is een goede keuze geweest.
Op dit moment zijn zijn favo games die hij mag spelen:
- Jazz JackRabbit II (Vandaar de joypad)
- Nerf Blast Arena Demo
- Ernie's muziekstudio
- ReVolt / LegoRacer (joystick)
- Need for Speed 5 (Porche) / Colin McRea Rally II (Thrustmaster GP Force Feedback Stuur)
- Hobie spul
- Grote Groene Muizen Kolder Keuken (o.i.d.)
Prince of Persia 1 vind ie niets aan, Harry Potter vind mijn vrouw niet zo geschikt, stunts is niet interessant voor hem.
Ik heb de N64 emulator inmiddels geleeched, zal eens kijken of daar nog wat leuke roms tussen zitten...
Freddy Fish en Monkey Strike zeggen me niets, maar daar kan ik ook nog even naar kijken...
Ik zal eens kijken naar:
- Elmo in Mopperland
- Pooh Dreumes
- Pooh Peuter
Deze heeft ie al, maar speelt hij eigenlijk alleen bij opa en oma thuis bij gebrek aan beter:
iig bedankt allemaal, en maak je maar geen zorgen om zijn gezondheid. Hij zit echt niet langer als een uur per dag in het weekend achter de PC, en doordeweeks al bijna helemaal niet en ook niet langer als 30 minuten...
SnoWar Halflife vindt hij te saai...
Ik heb nu een Joypad aangeschaft en dat is een goede keuze geweest.
Op dit moment zijn zijn favo games die hij mag spelen:
- Jazz JackRabbit II (Vandaar de joypad)
- Nerf Blast Arena Demo
- Ernie's muziekstudio
- ReVolt / LegoRacer (joystick)
- Need for Speed 5 (Porche) / Colin McRea Rally II (Thrustmaster GP Force Feedback Stuur)
- Hobie spul
- Grote Groene Muizen Kolder Keuken (o.i.d.)
Prince of Persia 1 vind ie niets aan, Harry Potter vind mijn vrouw niet zo geschikt, stunts is niet interessant voor hem.
Ik heb de N64 emulator inmiddels geleeched, zal eens kijken of daar nog wat leuke roms tussen zitten...
Freddy Fish en Monkey Strike zeggen me niets, maar daar kan ik ook nog even naar kijken...
Ik zal eens kijken naar:
- Elmo in Mopperland
- Pooh Dreumes
- Pooh Peuter
Deze heeft ie al, maar speelt hij eigenlijk alleen bij opa en oma thuis bij gebrek aan beter:
iig bedankt allemaal, en maak je maar geen zorgen om zijn gezondheid. Hij zit echt niet langer als een uur per dag in het weekend achter de PC, en doordeweeks al bijna helemaal niet en ook niet langer als 30 minuten...
Verwijderd
hmmzz harry potter niet sow geschikt maar unreal tournament wel ?
l0l
kijk trouwes ook es naar die lego games
kijk trouwes ook es naar die lego games
Lego racers lijkt me wel verantwoord. Loop eens een pc zaak binnen en vraag naar kleuterspelletjes
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
LegoRacer is erg goed idd.
Maar iets van redcat ofzow?!?!
Maar iets van redcat ofzow?!?!
MS rallisport challenge is wel leuk, zeker met stuurtje denk ik
. Is erg arcade-achtig (lees: makkelijk) dus moet lukken voor een 3 jarige. Btw zou ik mijn kinderen op die leeftijd nog niet aan de pc laten komen
(mja paint ofzo, meer niet
)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Een kind van 3 jaar moet je zijn motoriek laten ontwikkelen en dat doe je niet door hem achter de pc te zetten.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
SuperTrooper schreef op 28 januari 2003 @ 13:51:
Verwijderd
Postal(2) lijkt me wel geschikt 
nee serieus mijn nichtjes van 3/6/10 vermaken zich heel goed met Harry Potter
nee serieus mijn nichtjes van 3/6/10 vermaken zich heel goed met Harry Potter
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 12:34 ]
ik weet wel dat mijn zusje vroeger veel ducktales, jazz jackrabbit, battle arena toshinden en howies grote woordavontuur speelde
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Verwijderd
Ik vind het abnormaal dat je kind van 3 jaar oud dat spel al heeft GEZIEN.
Maar ik weet wel een ander (normaler) spel Extreme paintbrawl
Dat is zonder bloed, 1 minpunt is dat je je team moet managemten.
Zou jij wel kunnen voor hem
Ik zou het is gaan bekijken voor hem.
Maar ik weet wel een ander (normaler) spel Extreme paintbrawl
Dat is zonder bloed, 1 minpunt is dat je je team moet managemten.
Zou jij wel kunnen voor hem
Ik zou het is gaan bekijken voor hem.
Verwijderd
Lego is altijd dikke pret (of is hij daar nog te jong voor?)
Net bedacht: Voor kleine kinderen is een computer beter als lego: een keyboard of een muis kunnen ze niet inslikken
Net bedacht: Voor kleine kinderen is een computer beter als lego: een keyboard of een muis kunnen ze niet inslikken