Probleem, 3jr is te jong voor UT, welk spel is wel geschikt?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 23:55

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Geachte meedetweakers,

Ik zit met een (mischien wel luxe-) probleem. Mijn zoontje van 3 jaar en 2 maanden heb ik leren UnrealTournamenten. Groot succes. :*) In UT staat hij bij iedere map op nr1(!) als hij tegen bots op 'novice' speelt. ('Gore' staat uit natuurlijk)

Ook UnrealTournament 2003 had hij in een paar dagen onder de knie. Daar staat hij, afhankelijk van de Map, ook op nr1 tegen de makkelijkste bots... (ook hier staat de 'Gore' uit natuurlijk)

Maarja, aangezien hij nu toch wat vreemde opvattingen over 'de dood' begint te krijgen, (voorzover een 3-jarige dat kan, :P hij denkt o.a. dat de dood niet permanent is...) is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen.

Nu heb ik 'm leren autorijden met mijn Guillemot Ferrari Force-feedbackstuurtje en vind hij Need For Speed 6 helemaal top, vooral het van de weg drukken van de politie..... >:)

Affijn tegenwoordig mag hij alleen nog maar lego-racers spelen en Half-Life in multiplayer-modus zonder bots... :+

Mijn vraag is dan ook: Wie weet er een spelletje met de gameplay en de besturing van UT/UT2003/HL dat WEL geschikt is voor kinderen?

Disclamier: Bovenstaande lijkt misschien wat ongelovelijk, maar het is echt waar. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door SuperTrooper op 29-11-2002 18:02 . Reden: Perfectioneren ]

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
rayman arena elkaar neergooien met ballonnen enzo

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:48

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb één klein, nofi, vraagje:

Vind je dit opvoedkundig verantwoord?

Ik ben zelf ook een fan van UT maar je kind van 3, kom aan...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Laatst online: 01-12-2022
je bent echt een zieke debiel dat je je kind van 3 dat laat doen man... ik mocht pas aan de pc komen toen ik iets van 8 of 9 was.. hou je daar ook aan alsjeblieft.. laat zo'n kind eerst iets normaals leren voordat ie rsi heeft voordatie weet wat het is.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 16:39
Lego racer!!! top spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :D nu nog ff quake laten spelen en het plaatje van de hersenloze (lees: simpel minded) games is compleet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Pazzi schreef op 29 November 2002 @ 18:03:
Ik heb één klein, nofi, vraagje:

Vind je dit opvoedkundig verantwoord?

Ik ben zelf ook een fan van UT maar je kind van 3, kom aan...
Quote mezelf:
is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen.

...

Affijn tegenwoordig mag hij alleen nog maar lego-racers spelen en Half-Life in multiplayer-modus zonder bots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heeft ie al een clan >:)

Uhm, ik denk dat bijna geen 1 kind op die leeftijd denkt dat de dood permanent is, laatst had ik uitvaart van mijn opa en daar waren hoop kinderen bij die het opgebaarde lichaam reuze interessant vonden, volgens mij had geen 1 echt het besef dat de beste man ECHT dood was.

Ik zou je niet al te druk maken over UT, kinderen leggen echt niet zo snel een verband als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 jaar is idd erg jong...was verstandiger geweest als hij die spellen later pas ging spelen..dan weet hij hoe het in het echt allemaal in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Laatst online: 22-09 15:48

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

SuperTrooper schreef op 29 November 2002 @ 18:01:
...is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen.

...

Affijn tegenwoordig mag hij alleen nog maar lego-racers spelen en Half-Life in multiplayer-modus zonder bots... :+

Disclamier: Bovenstaande lijkt misschien wat ongelovelijk, maar het is echt waar. 8)
Ken je het spreekwoord: Als het kalf verdronken is, dempt men de put...?

Met andere woorden: dit had je eerder moeten bedenken.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kind van 3... pff als mijn neefjes en nichtjes van 10 bij mij zijn speel ik zelfs nog andere spellen zoals pontifex en GTA3 .... ( en dan niet iedereen neerknallen ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

3 jaar is idd wel errug jong. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijg je van die monitor ook nog eens slechte ogen :P geef die jongen een speelgoedauto man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer drakan eens, is een oudje maar ziet er goed uit en een minder bloederig verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Drie jaar is wel érrug jong hoor! Maar ehh.. Misschien Nerf Arena Blast ofzo? FPS, maar dan wel met allemaal vrolijke kleurtjes en schuimrubber pijlen. :Y)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hoevaak mag je er 's nachts uit om hem uit zijn nachtmerrie te halen :?

/nofi

gewoon niet achter de pc zetten, lekker laten N64-en met mario land ofzo..

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

DenniZ-X schreef op 29 november 2002 @ 18:55:
Drie jaar is wel érrug jong hoor! Maar ehh.. Misschien Nerf Arena Blast ofzo? FPS, maar dan wel met allemaal vrolijke kleurtjes en schuimrubber pijlen. :Y)
Idd :)
Goei spel :D

//oja
Pics van dat kind man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Misschien kun je 'm beter een gamecube halen met mario... of een nes/snes/n64. Die spellen zijn wat beter geschikt voor die leeftijd.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
niet achter de pc zetten maar n64 mag wel? gewoon helemaal niet achter iets van een monitor.. gewoon lekker met blokjes, poppenen weet ik het wat laten spelen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

geef hem lego , net simcity maar dan irl :D

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Marv schreef op 29 November 2002 @ 19:29:
Misschien kun je 'm beter een gamecube halen met mario... of een nes/snes/n64. Die spellen zijn wat beter geschikt voor die leeftijd.
idd en is ook leuk voor jezelf. :) Mario blijft altijd vet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Marv schreef op 29 November 2002 @ 19:29:
idd en is ook leuk voor jezelf. :) Mario blijft altijd vet.

En koop dan gelijk 1 van de beste gameseries oot: Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

DooM :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
soldier of fortune II met gore vol op leert hij meteen het menselijk lichaam een klein beetje van binnen :)

[ Voor 67% gewijzigd door Icingdeath op 29-11-2002 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

laat die jonge gewoon doorspelen :P nu hij toch al is begonnen, mischien wordt ie later supreme pro en verdient ie geld waarmee hij ze studie kan betalen :P

euh rayman lijkt me wel een leuk of die ene mod voor half life dat je sneeballen moest gooien.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Bla bla bla.. die man vraagt gewoon wat advies voor een spelletjes voor z'n kleine zoontje laat alsjeblief die irrelevante persoonlijke meningen eens een keer achterwege.

Probeer je zoontje eens Tetris te leren, echt een leerzaam spel waar je niet vroeg genoeg mee kan beginnen. zeg maar een soort virtuele blokkendoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Mja, ik zou denken aan Normality (1ste first person adventure, aantal jaartjes oud), maar adventures lijken me ook niet echt geweldig voor die leeftijd. Eigenlijk maar een spel:

Commander Keen reeks (4-6 + dreams :P)

Maar ja, natuurlijk nogal mening gebonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Neogenic schreef op 29 November 2002 @ 20:42:
Bla bla bla.. die man vraagt gewoon wat advies voor een spelletjes voor z'n kleine zoontje laat alsjeblief die irrelevante persoonlijke meningen eens een keer achterwege.

Probeer je zoontje eens Tetris te leren, echt een leerzaam spel waar je niet vroeg genoeg mee kan beginnen. zeg maar een soort virtuele blokkendoos.
Tetris schijnt nog zelfs een goede geestelijke oefening te zijn (uit wetenschappelijk onderzoek), omdat je hersens 'berekenen' waar het blokje het beste past, en dat schijnt nog een hele klus te zijn ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat hem toch fijn Rayman spelen, en dan de oude niet 3d versie, niet gelijk met fps beginnen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
geef hem legoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 23-09 14:21

Glorificationer426

come we hero rush yes?

laatst was ook al zo'n vraag of er een geweldloze fps was, en de conclusie was dat die er niet zijn (afgezien van mods) behalve nerf arena blast. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, aangezien veel mensen die hier antwoorden zelf eigenlijk ook nog geen UT met gore aan mogen spelen. nofi.

[ Voor 3% gewijzigd door Glorificationer426 op 29-11-2002 21:40 ]

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ok. Tot zover vind bijna iedereen dat het te vroeg is voor computeren. Nou gebruiken wij het computeren om 'm zindelijk te krijgen, hij mag als hij 2x naar de wc is geweest een kwartiertje computeren :P

Dat werkt prima. over het algemeen zit hij er niet langer als 30 min. per dag achter. In het weekend zijn de regels wat losser, maar dan nog niet langer als een uur per dag.

Tot zover de volgende games:
rayman arena
pontifex?
drakan?
Nerf Arena Blast
Sneeuwballen HL

Ik zal wel even kijken wat het is, wat downloaden en als er een leuke tussen zit wel kopen.
Hij heeft ook wel andere spelletjes die hij speelt, maar geen FPS die geschikt is voor zijn leeftijd... Vandaar dat ik specifiek daarna vroeg, maar Tetris is mischien wel een leuke aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civilization rullez... ook voor hem.. ik was een jaar of 6 dat ik er mee begon... maar over msn vond je dat al geen goed idee :)

maaruh als je toch zoeits zou willen doen... ms gewoon carmageddon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 23-09 14:21

Glorificationer426

come we hero rush yes?

er is ook vast wel ergens een 3d tetris, kan ie vast aan de derde dimensie gewend raken :D

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Laatst online: 02-05 22:43
DenniZ-X schreef op 29 November 2002 @ 18:55:
idd, als ie UT 'leuk' vind is dit waarschijnlijk de beste keuze. UT alleen dan op een paintball manier, lekker kleurig en zonder grove termen.
Misschien is Rollercoaster Tycoon ook iets voor hem, in dit spel moet je een pretpark bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Alphega op 29-11-2002 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom eik niet : theme park... is heel speels... als je de nederlandse versie heb (heb ik thuis nog wel voor je) word alles in het nederlands vertelt..

wat je ook kan laten doen op de computer is Grandprix 4 met je stuurtje.. vind ie ook vast wel cool.. en dan elk weekend als het seizoon weer begint op zondag voor de buis zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
heeft een 3 jarige al de vaardigheden (lichamelijk) om een muis zo te besturen en keyboard etc? en dan vraag ik me nog af offie geestelijk al in staat is om het allemaal te snappen? volgens mij snapt een normale 3 jarige nog geeneens hoe ie 2 lego blokjes van elkaar moet halen? maarja :)

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoVe schreef op 29 november 2002 @ 21:54:
heeft een 3 jarige al de vaardigheden (lichamelijk) om een muis zo te besturen en keyboard etc? en dan vraag ik me nog af offie geestelijk al in staat is om het allemaal te snappen? volgens mij snapt een normale 3 jarige nog geeneens hoe ie 2 lego blokjes van elkaar moet halen? maarja :)
hij zal de ware reden er niet van snappen ms maar wel weten wat ie moet doen.. de manier.. en dan bonusjes krijgen als ie dat doet.. bijvoorbeeld een papa of mama die hem aan moedig met dat heb je goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Hij maakte mijn vrouw in toen zij voor het eerst in 3 maanden weer gamede... Geloof me, hij is echt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Even nog een update, hij krijgt een ontheffing bij de volgende LanParty :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door -whodini- op 30-11-2002 19:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Neem je iedereen in de maling met je zoon?
Heb je wel een zoon?
Kan me niet voorstellen dat iemand zijn kind een spel als UT laat spelen.
Maar ja kinderen opvoeden is niet makkelijk als je zelf zo jong bent :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38
laat em shadowman spelen >:)

nah geef em nerf blast arena ofzow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Leer hem programmeren.

Of leer hem om computers in elkaar te zetten :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Er lopen een aantal mensen op dit forum rond die mij IRL kennen. Die zullen je bevestigen wat ik hier allemaal heb neergezet.

BTW, ik heb ook een dochter van ruim 1,5 jaar. Zal het topic even opzoeken...

[ Voor 25% gewijzigd door SuperTrooper op 29-11-2002 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
euh tsja. ik stel Donkey Kong Country 2player versus mode (allebei om en om een level, als je dood gaat gaat de ander verder, gene die het eerst het spel heeft uitgespeeld wint) of DK64 met coconut guns voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
de half life mod snowwar, gewoon een beetje sneeuw ballen gooien, zelfde game play, en niet zo argresief :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flight simulator 2002 pro _/-\o_ :P
Joking hmmz. ik zat te denken aan 2d games zoals ik vroeger op mijn c64 speelde :P
commando's en wolfenstein 2d :P dat was wel leuk
met je muis op hoofden/poppetjes aimen die uit de ramen/deuren komen
granaatjes gooien :)
BTW
schiet me iet's tebinnen
zoek eens om RAPTOR (boven aan zicht schiet spel wel cool :))
Zodra ik een linkje heb met screens ect zeg ik het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Jazz the Jackrabbit 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nooit vroeg genoeg beginnen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Mijn zoontje, eveneens 3, speelt graag Bob de Bouwer en de CD-Rom van Ernst en Bobbie op de PC (beide redelijk goedkoop te halen bij Bart Smit). Hij kan sinds kort de muis een beetje bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 21:50:
waarom eik niet : theme park... is heel speels... als je de nederlandse versie heb (heb ik thuis nog wel voor je) word alles in het nederlands vertelt..
Hallo, het kind is 3! Denk je nou werkelijk dat ie een spel als Theme Park begrijpt? Lijkt me niet hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Sorry topicstarter, maar ik begrijp niet dat je je kind van 3 uberhaupt hebt laten kennismaken met een gewelddadig spel als UT. Jong geleerd oud gedaan enzo?

Je bent waarschijnlijk apetrots dat je zoontje op die leeftijd al " zijn mannetje staat" , maar de invloed wat zo'n spel op dat kind heeft moet je niet onderschatten.
In de eerste jaren van zijn bestaan wordt je kind gevormd en eventuele slechte invloeden zal het zijn hele leven met zich meedragen. Denk daar aan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lekker veel Mijnenveger & Tetris laten spelen, en hem
leren schaken als ie zes is.

Bye bye Deep blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als hij nu begint ... dan kan hij later een supergamer worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pics met je zoon achter de comp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dit niet een beetje veel HK replies ?
Hij vraagt om hulp niet jullie mening. Lego Racer lijkt me IDD wel wat.

Correct me if i'am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik vind 3 jaar wel heel erg jong om een kind achter een computer te zetten. Om heel eerlijk te zijn, ik geloof er gewoon helemaal niets van. Totdat ik een foto van het jochie in kwestie achter zijn computer te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Laat hem lekker met LEGO en Playmobil spelen dat prikkelt zijn fantasie veel meer en over een paar jaar militairtje met vriendjes, lekker buiten door de bosjes kruipen en in bomen klimmen.
Anders ben je nu al een potentiele computernerd aan het creëren die na school meteen naar huis gaat en achter zijn "vriendje"de computer kruipt totdat die door papa en mama naar bed wordt gestuurd.

Het gevoel voor sociale contacten, omgangsvormen (das wat anders dan de reset-knop gebruiken als het hem niet meer bevalt of lukt), spraak-/taalontwikkeling end. wat die zijn hele verdere leven erg goed zal kunnen gebruiken kan je beter stimuleren dan hem africhten dmv computerspelletjes.

"Nu heb ik 'm leren autorijden met mijn Guillemot Ferrari Force-feedbackstuurtje en vind hij Need For Speed 6 helemaal top, vooral het van de weg drukken van de politie..... " wees er maar trots op, ik vind het ronduit zielig voor je kind.

Gaat die over een jaartje of wat bij vriendjes spelen, wil die alleen maar vecht/schiet en agressieve racespelletjes spelen. Grote kans dat de moeder van het vriendje zegt "nou hij moet maar niet te vaak komen spelen hier." Tja..., dan maar thuis achter de computer verder want daar mag het wel.

Beetje educatieve spelletjes; taal en figuurtjes bij juiste vorm/kleur of wat dan ook op de pc ok, maar laat hem eerst eens wat sociaals doen, doe hem op zwemles, over een tijdje op voetbal/judo of een anders iets waarmee zijn lichaam ook ontwikkelt en leert omgaan met mensen.

Wanneer hij later zelf ervoor kiest, heb je hem tenminste een keus gegeven terwijl hij het nu met de paplepel krijgt ingegoten.
Voor het zelfde geld is het een getalenteerd voetballer, de nieuwe Bono of voor mijn part de nieuwe autoriteit op het gebied van hersenchirurgie. Als die alleen maar gefixeerd raakt op computerspelletjes zullen eventuele andere talenten nogal verborgen blijven.

En zit jij met mams naast je op de bank je straks af te vragen waarom je 18 jarige zoon, met een ongezond bleek gezichtje, sweater vol vlekken, kromme schoudertjes en vet haar, wel al alle LAN-party's in de Benelux heeft bezocht maar nog nooit een chickie in de disco of wat dan ook heeft "geregeld."

Ik wens vooral je kind veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 30 November 2002 @ 10:17:
En zit jij met mams naast je op de bank je straks af te vragen waarom je 18 jarige zoon, met een ongezond bleek gezichtje, sweater vol vlekken, kromme schoudertjes en vet haar, wel al alle LAN-party's in de Benelux heeft bezocht maar nog nooit een chickie in de disco of wat dan ook heeft "geregeld."
You've got a point...

Gewoon nog even w88 met de computer! Koop anders over een jaartje of 2-3 een mooie Gamecube ofzo voor hem met Mario en Luigi! Ik was ook zeer jong toen ik begon met rammelen (7) maar gelukkig heb ik alleen het laatste... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25
rdluca schreef op 30 november 2002 @ 10:17:En zit jij met mams naast je op de bank je straks af te vragen waarom je 18 jarige zoon nog nooit een chickie in de disco of wat dan ook heeft "geregeld."
alsof alle 'non-nerds' dat wel allemaal doen...

[/off-topic]

Simcity
Rayman
Lion King
Sint 2000 :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste lijkt me hem er weer vanaf te helpen!

Maar als ie al verslaafd is zou ik em 2d spelletjes laten doen (bijvoorbeeld Jazz Jack Rabbit 2) :)

En als ie zonodig echt wil knallen moet je em Nerf Arena Blast geven (vrolijk schietspel met "nepwapens")

Maar het is zoiezo natuurlijk beter om em te laten racen (NFS 6 ownz)! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleStoel schreef op 29 November 2002 @ 20:01:
soldier of fortune II met gore vol op leert hij meteen het menselijk lichaam een klein beetje van binnen :)
LoL als we zo beginnen ... mag je AvP2 ook wel ff installen... schrikt hij zich ook weer ff een hartaanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp3rman schreef op 29 November 2002 @ 18:04:
je bent echt een zieke debiel dat je je kind van 3 dat laat doen man... ik mocht pas aan de pc komen toen ik iets van 8 of 9 was.. hou je daar ook aan alsjeblieft.. laat zo'n kind eerst iets normaals leren voordat ie rsi heeft voordatie weet wat het is.
zielige jongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:25
hij kan er gewoon niet tegen dat hij niet op z'n derde al mocht computeren :D :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag anders is wat hij later wil worden :P .... ok dit klinkt dom ... maar zoek dan een spel in de richting die hij later wil gaan volgen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pfff misschien al genoemd maar nu weet ik ineens de titel van een game die ik je kan aanraden: nerf ball oid; gemaakt op de UT engine, maar dan schiet je met 'nerf' pijlen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

SuperTrooper schreef op 29 November 2002 @ 18:01:
Maarja, aangezien hij nu toch wat vreemde opvattingen over 'de dood' begint te krijgen, (voorzover een 3-jarige dat kan, :P hij denkt o.a. dat de dood niet permanent is...) is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen
/me Dark_M dacht vroeger ook altijd dat de dood niet permanent was maar tijdelijk :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Laatst online: 09:04
Die oude versie van south park met sneewballen op kalkoenen gooien gaat ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaot schreef op 30 november 2002 @ 15:02:
Die oude versie van south park met sneewballen op kalkoenen gooien gaat ook nog
als je m dat laat spelen ben je beter af om t gewoon bij UT te laten.

Zelf vind ik dat je m net iets te vroeg hebt laten spelen, ik ben tenslotte ook pas op mn 5e begonnen met wolfenstein 3d ^_^

Er zijn echt zat spellen die niet geweldadig zijn, gewoon ffe zoeken. Goed dat ie NFS 6 leuk vindt =) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-09 22:12
Mja, of je het nou wel of geen goed idee vind om iemand van 3 te laten spelen op de computer boeit hier niet, daar zijn al genoeg topics over geweest. De topicstarter vraagt hier om games die leuk/niet te gewelddadig zijn voor iemand van 3, als je ze weet kan je ze posten, als je alleen commentaar hebt op het feit dat iemand van 3 achter de pc zit, laat dit topic dan links liggen.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 30 November 2002 @ 14:52:
pfff misschien al genoemd maar nu weet ik ineens de titel van een game die ik je kan aanraden: nerf ball oid; gemaakt op de UT engine, maar dan schiet je met 'nerf' pijlen
Yep, Nerf Arena Blast...

reviewtje
en nog wat game info
soz, maar officiele site kon ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
The Will schreef op 30 November 2002 @ 17:28:
Mja, of je het nou wel of geen goed idee vind om iemand van 3 te laten spelen op de computer boeit hier niet, daar zijn al genoeg topics over geweest. De topicstarter vraagt hier om games die leuk/niet te gewelddadig zijn voor iemand van 3, als je ze weet kan je ze posten, als je alleen commentaar hebt op het feit dat iemand van 3 achter de pc zit, laat dit topic dan links liggen.
Het is duidelijk dat veel mensen hier op tegen zijn... Gelukkig.
Of het wel of niet boeit volgens jouw, is een heel ander verhaal
Ik vind het terecht dat veel mesnsen hem erop wijzen, dat dit niet gezond is voor de ontwikkeling van een 3 jarig king of het nou wel of niet ontopic is.
Voorbeeld : Papa loopt met zijn kind van 3 buiten. Kind heeft alleen maar een t-shirt aan, midden in de winter.
Moet je het dan ook links laten liggen.
Zeg je er van van of laat je het kind maar stikken?

[ Voor 14% gewijzigd door -whodini- op 30-11-2002 19:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperTrooper schreef op 29 november 2002 @ 18:01:
... Maarja, aangezien hij nu toch wat vreemde opvattingen over 'de dood' begint te krijgen, (voorzover een 3-jarige dat kan, :P hij denkt o.a. dat de dood niet permanent is...) is blijkbaar het spelen onder toezicht niet voldoende en heb ik de conclusie getrokken dat deze spelletjes niet geschikt zijn voor kleine kinderen...
Dat dat er voor nodig was om op tot die conclusie te komen zegt al dat je niet serieus bezig bent geweest met de beslissing om em achter de pc te zetten.... een 24 jarige vader zou toch echt verstandiger moeten zijn...

Je vraagt welk 'spelletje' dan wel goed zou zijn voor zo'n jongen. Voor alles zijn tijd en plaats, maar laat em de eerste 10 jaar lekker kind zijn, en dat houdt in niet zijn keuzes beinvloeden.... Ga eens leuk met em naar de dierentuin.... dat lijkt me veel geschikter dan zo'n pc...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, laat em zichze3lf eerst ontwikkelen dmv puzzels maken (dus van karton), dat is essentieël voor een kind van die leeftijd, ik durf nu ook al te wedden dat dit kind waarschijnlijk vanaf de kleuterschool een achterstand zal hebben als dat op deze manier door zal gaan :/ .

Ik geloof dit verhaal ook neit helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijntje?
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was 1.5 toen ik begon gewoon op toetsenrammen en kwijlen :P
Op die msx en zon phlps game nog wat.

Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voor :) maar op 3 jaar ut2k3 en zon shit is wel erg dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:38:
Ik was 1.5 toen ik begon gewoon op toetsenrammen en kwijlen :P
Op die msx en zon phlps game nog wat.

Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voor :) maar op 3 jaar ut2k3 en zon shit is wel erg dom
Toen ik 4 was speelde ik duke nukem 2. :)
Ik heb ook geen achterstand ofzo.
Met engels ligt ik ook een beetje voor. Ik leer bijna nooit en ik haal meestal 9's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinderen horen buiten te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:38:
Ik ben 14 en ik heb geen achterstand opgelopen,iik lig zelfs met engels ver voor :)
Geboortedatum Monday 20 November 1989
Volgens mij ben je dan dus net 13 geworden, het lijkt erop dat je met rekenen dus niet ver voor ligt.... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan de topic starter, en de 3 jarige ubergamer >:) , ik raad Nerf Arena Blast ook aan, die sneeuwballen half life mod is ook uber, maar meer voor je zelf, met vrienden op een LAN als je al een slokje op hebt :P
Drakan raad ik niet aan, zit toch een verhaal lijn in waarin allerlij gedrochten dorpen uitmoorden etc.
Rayman is ook een goed plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Misschien wat leuke platformgames ofzo? Mario? Moet je met groente op schildpadden gooien ;)

Owja, tip voor mensen die er tegen zijn ofzo, open een topic in sg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik klein was speelde ik heel veel Commander Keen, ik heb ze bijna allemaal uitgespeeld, dat was echt een gaaf spel.

Trouwens, denk ik wel, dat als je vroeg begint met gamen, je inderdaad beter bent in engels, ik hoor het hier op het forum, ik zie het aan mijn neefje (9 jaar, en speelt ook CS UT enz., spreekt veel beter engels als zijn leeftijdsgenoten) mijn vrienden en mezelf!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic Bomberman?
Hebben mijn neefjes en nichtjes hier ook veel gespeeld op verjaardagen ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 17-09 10:40
Mijn nichtje vind die klik spellen altijd helemaal het einde..
dat je bijv. op een hondje klikt en dan blaft ie oid (van de 101 dalmatiers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat het bevorderlijk is voor zijn ruimtelijke ontwikkeling, buiten dat het opvoedkundig onverantwoordelijk blijft, zelfs om hem nu al mario te laten spelen.
Hij moet zoveel mogelijk bewegen, lezen en praten, zoiets als een computerscherm óf een tv zet een kind aan tot passiviteit en bovendien is het slecht voor zijn ogen.
Ik vind het onverantwoordelijk en niet goed te praten, dat je hem zo vroeg mogelijk wegwijs wilt maken in de digitale wereld, ok, maar het kan geen deel uitmaken van zijn primaire ontwikkeling, het is een praktisch hulpmiddel, geen water en brood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen al zeggen, 3 jaar is behoorlijk jong. Maar als ik het zo hoor dan is het wel een talent in het spelen van spelletjes. Als hij op 3 jarige leeftijd al normaal met een muis en een toestenbord om kan en hij wint ook nog potjes UT (wel op het makkelijks) dan zit er waarschijnlijk een grote kans in dat het gewoon een topspeler word kwa First Person shooters. :*)
Ik ken namelijk genoeg lui die al vele jaren ouder zijn die nog niet eens normaal met een muis om kunnen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 04:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik mag dan zo langzamerhand van de oude garde hier zijn (ben 25), ben nog vrijgezel en heb zeker nog geen kids. Maar als ik in de topicstarter zijn schoenen stond dan liet ik mijn zoontje zeker niet met een computer aan de slag gaan.

Ga leuke dingen met de kids doen, dagje dierentuin is alreeds genoemd. Ga lekker zwemmen ofzo. Maar kom op zeg, een jongen van 3 laat je toch geen UT etc. spelen :?

Ik weet niet hoe jezelf bent opgevoed/opgegegroeid, maar je hebt zo te lezen nog veel te leren mbt. opvoeden van kinderen. Koop Duplo voor hem of zo, Lego is voor die leeftijd nog wat te klein ivm. inslikkingsgevaar.

Ik zou een kind niet eerder achter een (spel)computer toelaten, als hij een jaar of 6 is. En dan ook nog onder toezicht. Spelletjes als Tetris, Blockout (3d tetris) etc. zijn heel geschikt voor de kids omdat ze dat aan het leren zet (ruimtelijk inzicht etc.) Niet zo'n mindless game als UT etc.

Tjonge, ik lijk wel weer op een schoolmeester vandaag :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
lol, ik moest meteen aan deze 2 articles denken op 3dactionplanet:

It takes a LAN to raise a gamer (part1)
It takes a LAN to raise a gamer (part2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-09 22:12
-whodini- schreef op 30 november 2002 @ 19:25:
[...]

Het is duidelijk dat veel mensen hier op tegen zijn... Gelukkig.
Of het wel of niet boeit volgens jouw, is een heel ander verhaal
Ik vind het terecht dat veel mesnsen hem erop wijzen, dat dit niet gezond is voor de ontwikkeling van een 3 jarig king of het nou wel of niet ontopic is.
Voorbeeld : Papa loopt met zijn kind van 3 buiten. Kind heeft alleen maar een t-shirt aan, midden in de winter.
Moet je het dan ook links laten liggen.
Zeg je er van van of laat je het kind maar stikken?

Het boeit niet voor dit topic, de topicstarter vraagt om games voor iemand van 3. Er zijn al zo veel topics geweest over of dat verantwoord is of niet. Het lijkt me dat de topicstarter heel goed zelf kan bepalen of het verantwoord is om zijn kind dat te laten spelen of niet. Daarom wil ik het dus ook gewoon niet hebben in dit topic. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.viforum.nl/lan/fotoos/a8.jpg dit is zijn zoontje... op deze site van lan party's zie je er nog wel wat meer:
http://www.viforum.nl/lan/fotos.html

mocht dit spam zijn haal het dan maar weg... maar imho mag het gewoon.. en ja heb het topic in medelingen gelezen.. dat dit niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Druk weekend gehad, vandaar dat ik nu pas weer reageer.

Sexy_Alien heeft idd een foto van 'm gevonden :) Hier wastie 2,5 jaar en net begonnen.

Als jullie mijn posts goed gelezen hebben komt daar duidelijk in naar voren dat we het computeren als beloning gebruiken voor het zindelijk worden (ooit wel eens verslagen in UT door iemand die nog in de luiers zat? Grijp je kans ;) ) en maximaal een half uur per dag.

Aan alle moraalridders: Ik ben 2 weken geleden nog met hem naar de dierentuin geweest, dus niet zo z*ken. Daar werden overigens op de betaalde parkeerplaats de nummerplaten van de auto van een vriend van me gestolen die daar ook was met vrouw en kind...

En zoals ik al zei: Hij speelt ook andere spelletjes op de PC. We hebben de complete HOBIE-serie ongeveer, ook bijna alle Sesamstraatspelletjes. Hij kan al heel mooi muziek maken mbv Ernie's muziekstudio. Maar UT en dergelijke hebben toch duidelijk zijn voorkeur. Daarom zoeken we nu een geweldloos alternatief en tot die tijd zit hij op rantsoen. (zie post nr1)
Ik heb alle UT etc. snelkoppelingen al verwijderd. Maar hem kennende zal dat maar kort werken....

Ik heb zelf ook al iets leuks gevonden: Harry Potter en de steen der wijzen. Ik zal alleen het spel zelf eerst moeten spelen om te controleren of het niet te eng word.
Ik ben nu op zoek naar Nerf Arena. Bedankt voor de links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:18
Ik ken Supertrooper persoonlijk en ik kan dit ook confirmen

Toen ik 3 was had ik nog nooit achter een PC gezeten, opzich vind ik kinderen snel in aanraking laten komen met computers en er leren omgaan wel goed.

Maar ik zou toch beginnen met Tetris, keen en mario op een Gameboy emulator ofzo...

pontiflex lijkt me een beetje lastig voor hem en tetris is ook wel goed, krijg je goed inzicht van...

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
misschien sneeuwballen gooien een idee? zie
sneeuwballen gooien in halflife!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 22-09 10:33

The DenMan

PSN ID: Thedenman

een race spel zou wel moeten kunnen lijkt me, misschien zit er wel de nieuwe Schumacher voor de F1 simulators :D

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry Potter is denk ik toch nog wel redelijk ingewikkeld voor een 3-jarige. Je krijgt steeds via de verhaal lijn missies, en dan moet je door die hele school lopen om die missie te vinden. Je doelen zijn niet zo duidelijk als in een racespel of FPS..
Maar als je er naast zit kan je hem wel helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:49

nihitsia

The Banana goes on always on

idd. Een console en vooral de nintendo's zijn echt kindvriendelijk qua spellen en besturing. daar kun je hem gewoon makkelijk achterzetten en dat snapt ie wel. Spel erin, knopje om en spelen maar. dan kan die tenminste ook niet je pc vernachelen als die per ongeluk het een of ander doet.

ps. dit brengt wel herrineringen terug naar de oude tijd. ik heb volgens mij nog wel eens nachtmerrie's gehad van doom e.d. :)

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:16:
[afbeelding] dit is zijn zoontje... op deze site van lan party's zie je er nog wel wat meer:
http://www.viforum.nl/lan/fotos.html

mocht dit spam zijn haal het dan maar weg... maar imho mag het gewoon.. en ja heb het topic in medelingen gelezen.. dat dit niet mag.
Ik vind hem er niet gezond uit zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is Harry Potter wat voor hem??? Of het spel Postal })

Ik vind het niet zo'n goed idee dat je je kind UT laat spelen. Straks denkt hij dat iedereen respawned als ie dood gaat. Commander Keen is inderdaad wel geschikt voor kinderen. (Kan winXP dat wel aan? mem386 nog aanwezig in nieuwe comps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant onderzoek:

Je ene kind opvoeden met war-games etc.
Je andere kind (eerstvolgende) met l lieve spelletjes opvoeden (teletubbies ofzo)

Ons over 15 jaar de verschillen vertellen ;)
Pagina: 1 2 Laatste