Toon posts:

(ati) geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gesprobeerd om een ati Raedon 9000 128Mb ddr +tv out aan de praat te krijgen in windows Xp.
dit lukte na de installatie van de bijgeleverde drivers niet!
vervolgens heb ik het geprobeerd met de nieuwste ati drivers via het Inet en wedereom geen beeld.
hij start windows Xp op ik krijg het logo te zien met daaronder de laadbalk maar als hij vervolgens door wil laden naar windows krijg ik een zwart beeld, en na +- 30 sec start hij de pc automatisch op.
ik heb het gerpobeerd met een clean install en SP1 en wederom met beide drivers hetzelfde probleem.
vervolgens weer een clean install en nieuwste 4in1 drivers wederom geen beeld.
daarna heb ik de bios geupdate en wederom met beide drivers, met en zonder service pack geen beeld.
als laatste middel heb ik het getracht met een andere monitor en wederom geen succes.

veilige modus onder windows XP werkt wel
onder windows 98 met de drivers van de cd-rom en internet heb ik WEL beeld, en werkt de kaart naar behoren dus het ligt niet aan de kaart.

mij sys specs zijn.

AMD xp 1800+
256 ddr 266Mhz
MSI kT266a

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hier een soortgelijk probleem : Club 3d Mx 440 heel vaag probleem

veilige modus -> videokaart drivers + monitor eruit gooien -> laatste 4 in 1's erop zetten -> laatste ati catalysts erop zetten (6200)

als je de catalysts uninstalled in veilige modus dan kan hij onmogelijk je monitor te hoog aan proberen te sturen (dat is nu dus het probleem) als je de drivers van je videokaart opnieuw installeert (en je je hebt je monitor inf er ook uit gemopt) dan moet windows na het herinstalleren van je catalyst drivers de monitor settings opnieuw via DCC kunnen vinden en moet alles weer in orde zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-11-2002 20:30 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
ik merk nu dat ik ook het probleem heb dat ik de ati catalist driver zelfs niets via veilige modus kan uninstallen!.
de nieuwste 4in1 drivers staan erop en de monitor was ook niet geinstald!!

Verwijderd

Probeer de kaart eens in een ander systeem om te kijken of het daar wel werkt.

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Net hetzelfde hier gehad,opgelost door een andere kaart er in te doen(tnt2) en alle oude drivers te verwijderen zonder opnieuw op te starten.
Dan de juiste ATI drivers geinstalleerd en de pc vervolgens afgesloten en de kaarten terug vewisseld en opstarten maar,hij deed het.
Als ik de onscreen info die mijn monitor weergeeft mag geloven had het iets te maken met een standard resolutie en refreschrate die te laag ingesteld was in de drivers bij een nieuwe kaart te monteren (monitor kon zo laag niet weergeven)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik had problemen met de catalyst drivers 2.4 op mijn radeon 8500. ik draai nu de plutonium (6166) gebaseerd op catalyst 2.3 en dat draait perfect. misschien die eens proberen??

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

Topicstarter
fenrir schreef op 30 November 2002 @ 11:49:
ik had problemen met de catalyst drivers 2.4 op mijn radeon 8500. ik draai nu de plutonium (6166) gebaseerd op catalyst 2.3 en dat draait perfect. misschien die eens proberen??
helaas werkt de video kaart met de bovengenoemde plutonium drivers ook niet, de update die laatst is uitgebracht voor de catalyst drivers is ook niet succesvol.

het vreemde is ook dat het hier dus een connect 3d ATi 9000 betrefd en windows XP deze herkend als een pro versie.
maar in mijn ogen mag dat niets uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kaart net uitgetest op mijn eigen systeem.

2100+
256 DDR 333Mhz
MSI KT3

winxp home zonder service pack1

ik heb de nieuwste catalist drivers geinstalt en zodra ik windows opstart krijg ik een paar beeldpuntjes bovenin mijn scherm.
en verder reageerd er geen enkele toets meer alleen een harde reset.

als ik tijdens het opstarten kies voor VGA modus kom ik in windows en heb ik beeld welliswaar op 640X480 maar zodra een instelling van het beeldscherm wil veranderen klapt het beeld helemaal weg en blijft er een blinkede streepke linksbovenin het beeld scherm over.
geen enkele toets werkt meer, maar ik kan via de andere pc's thuis nog wel gewoon in de shared folders komen.

• THPSrulez
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Dat klinkt wel heel erg als mijn probleem. Ik heb een Radeon 8500 LE 64 Mb, en als ik windowsXP opstart krijg ik zwart beeld met bovenin een paar puntjes. Als ik dan wacht krijg ik een blauw scherm met "Unknown Hard Error". Wanneer ik kies voor "Recentste instellingen die werkten" dan boot ie goed, in XP detecteerd ie de nieuwe drivers en installeert hij ze, maar als ik dan ook maar iets probeer te veranderen aan de resolutie / kleur / refreshrate dan crashed ie.
Edit:
Dan krijg ik dus ook die blinkende underscore links bovenin.

Heb al nieuwe drivers geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten.
Ik ga nu ff proberen het te fixen via Veilige modus.

[ Voor 8% gewijzigd door THPSrulez op 01-02-2003 18:13 ]

• THPSrulez

THPSrulez

Hmmz, ik kwam erachter dat ik niet de drivers, maar alleen het control panel had geupdate. Helaas werkte het met de nieuwe drivers ook niet :'(
Ik heb ook al mijn TV kaart eruit gehaald (werkte ook niet) en ik zit nu in Veilige modus met netwerkondersteuning.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Ey ghost/thpsrulez ik kan je wel helpen. Roep me maar is op msn..kad dat ook..met me 8500 maar is die van jou echt van ati want keb het id dat ie dat nie is...de chip natuurlijk wel maar is het ook de leverancier?

Antwoordt is ook wel te vinden op het forum van www.rage3d.com..mooie site voor de ati users

offtopic:
BTW dubbelposten is nie nodig he..beetje topic's omhoog schoppen >:) stelletje apen

Greetz Krusher (Ja ik doe wel de groeten want keb nog een naam)

[ Voor 23% gewijzigd door Omebas op 01-02-2003 21:52 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

Pubbert

random gestoord

Vind het toch vreemd, ik had dat ook 1x, ik wilde mijn 8500 van club3d (non le) proberen in een andere bak waar een G2 mx in zat, ik had detonator niet geuninstalled, en toen kreeg ik dat als ik de vga driver installeerde en na de reboot hing hij ook tijdnes opstarten (alleen knipperend streepje rechtboven of bsod) . Na het verwijderen van de Nvidia drivers werkte het wel. Maar jij vertelde al dat je een Voodoo5 had. Dus daar kan het ook niet aan liggen imho.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Hebben jullie in je systembios de fastwrite uitgeschakeld, ATI gebruikt die toch niet, je systeem wordt er niet sneller/trager van, maar mogelijk wel stabieler ;)

• THPSrulez

THPSrulez

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 10:15:
Hebben jullie in je systembios de fastwrite uitgeschakeld, ATI gebruikt die toch niet, je systeem wordt er niet sneller/trager van, maar mogelijk wel stabieler ;)
Staat bij mij uit ja.
Ík zal je es ff roepen dan Krusher / Omebas :P Het is btw een Hercules met een ATI sjipset :P
Ik ga nu ffkes op die Rage3D site koekeloeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik geprobeerd om een refreshrate fix eroverheen te halen maar zodra ik deze opstart krijg ik gelijk een foutmeldeing met een of andere geheugen bus.

in windows krijg ik de melding bij apperaatbeheer dat het een PCI kaart is?? twerwijl hij toch echt in de AGP port zit
Pagina: 1