Toon posts:

Live 1024 of de nieuwe 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op zeer korte termijn (gisteren :D) een nieuwe geluidskaart kopen, die wordt aangesloten op de 4.1 Videologic CrossFire speakerset. Nou heb ik nog geen goede 5.1 reviews gelezen (sorry Koen), dus ik weet nog niet of ik de oude Live 1024 zal kopen of de nieuwe Creative Player 5.1. DVD's kijken doe ik toch niet. En volgens mij zit er precies dezelfde chip EMU10K1 chip op.
Heeft iemand misschien goed advies hierover?
En ja, het wordt Creative, de nieuwe Videologic Sonic Fury schijnt wat probleempjes met de drivers te hebben, Vortex kaarten kun je ook wel vergeten en de nieuwe Philips (Edge) duurt ook nog wel ff.

Verwijderd

zit er bij die Creative Soundblaster 5.1 niet een LiveDriveII? en een extra digitale ingang achterop? als dat zo is zou ik zeker weten voor de 5.1 gaan.

Ik heb zelf wel de Platinum met LiveDriveII en ben er zeer tevreden over! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja die nieuwe Platinum 5.1 heeft wel een Live Drive (versie III nu) maar dat kost wel weer 600,-
Mijn koptelefoon kan in de versterker van de X-Fires, dan zou ik alleen voor het microfoontje voor de Game Commander die Live Drive moeten nemen.
De gewone 5.1 kost zo'n 250,-
Voor zover ik weet heeft die 5.1 geen echt voordeel t.o.v de 1024 behalve dan de DD decoder voor DVD zien op 5.1 setjes. Games ondersteunen nog geen Dolby Digital.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:38

Boston

The Cape State

Laat me raden Joshua2,
jij komt zeker uit Assen.

Boston

PS Waar kun je in Nederland de CL SB Live 5.1 (OEM of Gamer) of de Videologic Sonicfury kopen?

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Verwijderd

1. De SB live! 5.1 kun je kopen bij Eynstein (www.eynstein.nl)
2. kijk eens een keer uit je doppen!:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/66454

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:38

Boston

The Cape State

He Gilles,

het is nodig om meteen te gaan schelden. :-0

Boston staat namelijk voor de plaats in de VS waar ik nu woon. Via discussie groepen als deze blijf ik een beetje op de hoogte van wat er allemaal gaande is in Nederland/Computerland.

Groetjes (uit Boston),

Boston

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Van het weekend zo'n live 5.1 gekocht als vervanging voor m'n 1024. Ik had een nederlands/franse doos, de drivers die meegeleverd zijn zaten vol bugs, zodanig dan ik de meuk niet 100% draaiend kon krijgen, zowel niet onder Windows 2000 als onder Windows ME. Verse drivers zijn nog niet te downloaden voor de 5.1 kaartjes. Uiteindelijk m'n vertrouwde 1024 teruggezet en het kaartje teruggebracht naar de winkel.

Uitkijken dus voor kersverse hardware.

Het enige verschil met de 1024 zijn twee extra uitgangen (de laatste 1.1 van 5.1), plus de softwarematige Dolby decoding.

Verwijderd

En onder W98 SE :?

• elemans
  • Laatst online: 19-08 15:54
De bedoeling van m'n aanschaf van de 5.1 player was om onder Windwos 2000 in combi met WinDVD dolby decoding te krijgen. Onder WinMe en ook Win98se ondersteunt WinDVD zonder hulp van de geluidskaart dolby decoding. Onder Windows 2000 ook (je kunt het aanvinken), alleen werkt het niet...

Helaas, het hele live 5.1 onder Windows 2000 was dus een fiasco (kwam niet verder dan een kwasi 2-kanaalsgeluid), ter referentie heb ik het geprobeert onder Windows ME, was echter ook geen succes (4 kanaals, echter geen basdownmixing).

Hierna was ik het behoorlijk beu, geen puf om het ook nog onder win95, win98, win98se of nt4 te proberen... Overigens verwacht ik geen dramatische verschillen tussen windows me en windows 98 se.

Als je toch zo'n 5.1 wilt kopen, zoek dan naar een engelstalige versie of wacht tot de software is de downen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, die Boston! :)
Een Tukker in den vreemde, hehe.
Anyway, die 5.1 begint nu binnen te druppelen in Nederland. Alternate heeft de Videologic vast wel, niet een veel verkochte kaart trouwens :( Ziet er toch wel heel strak uit!

• bille
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Mensen als je zo nodig Dolby digital decoder wilt, kan je dat beter HW matig laten doen door bv. een versterker of gewoon een DTT 2500 setje kopen :) daar zit standaard een dolby digital decoder in...lekker makkelijk he :)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Pagina: 1