Toon posts:

SB Live! 1024 of 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan een nieuiw pctje te bouwen
(TB 900 128MB PC133, Ati Raedon 64 MB DDR VIVO) Maar wat voor een soundcard zal ik erin stoppen:
SB live! 1024 player
of SB Live! DB 5.1
Ik ga ze gebruiken in combinatie met FPS 1500 boxjes, wat kan ik het beste doen?

Oh ja.. ik ga het geluid gebruiken voor:
-Games Spelen
-DVD'tjes kijken
-muziek-samples mengen
etc. etc.

Groet,
Gilles de Hollander

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou vooral ook iets verder kijken dan alleen creative... :)

Verwijderd

Topicstarter
zoals?

<EDIT>
Bij Eynstein verkopen ze namelijk alleen maar Creative en Yamaha, heb nu een Yamaha en dat is echt een K*T kaart...
</EDIT>

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
terratec

Verwijderd

Topicstarter
Ehm... en wat is nou het advies? :?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij staat in de laatste computer totaal een test van geluidskaarten, niet dat je daar verder veel aan hebt maar dan weet je wel ongeveer wat er te koop is.

Verwijderd

Ben zeer tevreden over m'n creative..
Als je geld zat hebt koop dan de 5.1!!
Dolby Digital rules!
:Y)

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:38

Boston

The Cape State

He Raptor20,

hoe bevalt de 5.1 in games? Krijg je echt goede bass als een raket inslaat? Of is het net als met een 4 kanaals geluidskaart?

Boston

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Verwijderd

de platinum 5.1 van creative klinkt wel goed,maar ik heb er wel active speakers van bang&olufsen aangeplakt

Verwijderd

Topicstarter
Klink ik als iemand die de computer Totaal! leest?

Verwijderd

Topicstarter
Kom op mensen!
Ik heb jullie toch niet allemaal beledigd?
Indien dat wel zo is, sorry :'(
MAAR KUNNEN JULLIE NU WAT ADVIES GEVEN?
bedankt :)

Verwijderd

Ik zit met precies dezelfde vraag: 1024 of e nieuwe 5.1.
Volgens mij zijn het exact dezelfde kaarten, zelfde chip (EMU10K1) zit er op. Wat ik er tot nu toe van gelezen heb is de kwaliteit van EAX ook hetzelfde gebleven, dus niet beter of zo. Alleen heeft die 5.1 een Dolby Digital voor DVD kijken, voor een 5.1 setje.
Nou is een 5.1 setup bij een pc sowieso al een beetje twijfelachtig omdat de frontspeakers dicht bijelkaar staan en dus de center van een 5.1 set niet echt nodig is.
4.1 werkt met een "phantom" center, natuurlijk werkt een echte center altijd beter, maar waar plaats je die (onder je monitor?) en games ondersteunen het nog niet.
Dus volgens mij betaal je extra voor dezelfde kaart (1024+DD=5.1) terwijl je dat er alleen uit haalt als je DVD's kijkt met een 5.1 set.
Aan de andere kant, ik heb gelezen dat afhankelijk van de regio de 5.1 leuke games mee krijgt (Deus Ex, Thief II en UT). En het is de nieuwste van Creative dus ben je misschien wat meer toekomst vast (denk het eigenlijk niet, maar goed).
Maar goed, Creative is wel bekend om het uitmelken van zijn produkten dus ik denkt niet dat de 5.1 veel toevoegt aan de 1024.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Hmm...daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Wat je dan gewoon beter kan doen is een SB Live kopen met een DTT 2500 set erbij. Die kan je ook aansluiten op je DVD en dan heb je ook Dolby digital :) dat heb ik wel in ieder geval. Moet je alleen wel een apparte MPeg2 kaart of zo iets erbij hebben om het geluid van je DVD naar je DTT 2500 te krijgen, want dat ondersteund de SB Live dus niet :( Het gemak van de DTT2500 is dat ie dus een ingebouwde AC-3 decoder heeft en dat je niet je proc of whatever daar mee hoeft te gaan belasten. Ik ben eigelijk wel heel tevreden over mijn combo. Ik heb dus SB LIve en DTT 2500. Ik heb EAX, surround sound, 4 speaker ondersteuning (klinkt overgens heel goed, ik wist niet dat de SB Live dus ook positioneel geluid gaf) en ook nog eens AC-3 / dolby digital ....dat is toch wel ongeveer alles wat je wilt hebben neem ik aan! en wat mensen ook zeggen over de kwaliteit van geluid uit een DTT setje..het is over het algemeen Bullshit. je moet wel vleermuis oren hebben om het verschil te horen tussen een DTT setje en iets van Labtec of een Pioneer surround receiver van 800 piek. Ik denk dus dat de combo van de SB live met de DTT 2500 uitstekend is voor alle normale mensen die gewoon lekker willen fraggen en MP3tjes luisteren e.d.

BTW: uit die basbox van de DTT 2500 komt meer geluid dan je zou verwachten....uit het hele setje eigelijk want die boxen zijn niet erg groot en hebben oon niet veel vermogen...maar ze blazen wel als ze een meter van je hoofd vandaan staan :)

Dus totdat er spellen uitkomen die actief gebruik maken dan dolby digital (en dat duurt denk ik nog wel effe) zou ik het het geld niet waard vinden om iets anders te kopen dan wat ik nu heb....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Pagina: 1