[router] ISDN Backup?

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik ben van plan om een router te kopen zodra ik ADSL tot mijn beschikking krijg. Nou heb ik thuis ISDN, die wil ik graag nu routen. Kan ik zo'n ADSL router kopen met een ISDN backup? Of kan ik beter een Losse ISDN router kopen en daarna een losse ADSL router. Wat bevelen jullie mij aan?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:43
Ik zou een Draytek Vigor aanraden. Er is een versie, ik geloof de -X versie die ADSL en ISDN ondersteund...

• Appie Heijn
kee ik zal eens efkes kieke

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Draytek Vigor 2200X is inderdaad een router met ISDN fall-back. Helaas is het zo dat de fallback pas in werking treedt wanneer de VPN verbinding met de ADSL modem niet meer actief is. Bij de meeste storingen blijft deze verbinding echter actief zodat je zelf ff met de hand (das 3 keer klikken hoor dus geen drama) de ISDN verbinding actief moet zetten (oftewel: de PPTP verbinding disablen zodat de ISDN link de primary link wordt)

De vraag is alleen of je je ADSL modem al hebt, of dat die nog moet komen. KPN levert nl sinds kort een ander soort modem uit (zie mijn post eerder) waardoor de Vigor geen PPTP link meer opzet (de verbinding wordt door de modem geregeld) en volgens mij de fall-back een stuk beter werkt...

Met of zonder mayonaise?

• Appie Heijn
Boudi schreef op 28 november 2002 @ 20:30:
Draytek Vigor 2200X is inderdaad een router met ISDN fall-back. Helaas is het zo dat de fallback pas in werking treedt wanneer de VPN verbinding met de ADSL modem niet meer actief is. Bij de meeste storingen blijft deze verbinding echter actief zodat je zelf ff met de hand (das 3 keer klikken hoor dus geen drama) de ISDN verbinding actief moet zetten (oftewel: de PPTP verbinding disablen zodat de ISDN link de primary link wordt)

De vraag is alleen of je je ADSL modem al hebt, of dat die nog moet komen. KPN levert nl sinds kort een ander soort modem uit (zie mijn post eerder) waardoor de Vigor geen PPTP link meer opzet (de verbinding wordt door de modem geregeld) en volgens mij de fall-back een stuk beter werkt...
* Appie Heijn heeft efkes gezocht en heeft iets gevonden. Het lijkt me toch beter om eerst een ISDN router te nemen. Scheelt een hoop ellende. VIgor ondersteund niet Dail on Demand en dat heb ik net nodig :) maar in ieder geval bedankt voor de moeite

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

De Vigor ondersteund zeker wel Dial on Demand! In drie smaken: single link, dual link en bandwidth on demand (trek de 2e lijn erbij als t nodig is)... De vigor kan volgens mij wel zo'n beetje alles wat iedere andere ISDN-router ook kan (ok een cisco zal wel wat meer kunnen maar ik neem aan dat niet binnen je bidget ligt)

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1